Mehiläisistä eroon!

Kaitsu beekiller

Mehiläisistä eroon!
Kirjoittanut: Kaitsu beekiller 21.6.2008 klo 13.33

Nyt tarvitaan ISOA apua! Meillä uudessa kodissa löytyi paikka, josta välikaton aukosta kulkee sekunnin kahden välein isoja, n. 3-4 cm pitkiä mehiläisiä (tai herhiläisiä) pesään välikaton suojiin. Millä näistä eroon? Itse olen lievästi kammoinen, eikä kauheita uskaltaisi itse mennä tekemään..

- Onko jokin loistava myrkky (jauhe), jota kulkureitille jättäen kuljettavat pesään ja kuolevat?
- kolon tukkiminen? Löytävät varmaan uuden aukon kyllä(?)
- muita poppakonsteja?
- ammattiapuun turvautuminen? Keneen Läntiselle-Uudellamaalla?

7

924

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama original

Ilmeisesti iso yhdyskunta, pesässä varmaan paljon myös hunajaa tuhansien mehiläisten kanssa - ei noita niin vaan hävitetä - hengenvaarallistahan tuo on mennä itse kaivelemaan.. olisivatko mehiläistenhoitajat innokkaita keräämään ötökät omille tonteilleen (ja hunajan talteen!)

• kaitsu beekiller

taitavatkin olla kimalaisia.. mikä avuksi?

• haittaa

Jos pihallasi kasvaa kasveja,,,,mansikoita , omenapuita ym...toivoisit varmaan että siellä olisi myös kimalaisia. Ei ne itsestään pölyty

• -ukko-

kuin sanoit, niin eiköhän ne ole herhiläisiä. Ei mulla muuten mitään uutta neuvoa ole niiden hävittämiseksi.

Otteita Wikipediasta:

"Herhiläinen on suurin meillä tavattu ampiaislaji. Pituus on kuningatarella 25-35 mm, työläisellä 18–24 mm ja koiraalla 21–28 mm."

"Vuonna 2001 herhiläinen arvioitiin erittäin uhanalaiseksi.lähde? Koska herhiläinen pesii myös asuinrakennuksissa, ei kolopuiden vähentyminen muodosta ylivoimaista estettä herhiläisen runsastumiselle."
        Itsekin asuin aiemmin Länsi-uudellamaalla ja siellä olen tavannut herhiläisen.

Tuossa vielä linkki vanhaan Turun Sanomien artikkeliin:
        http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2003-06-01,104:2:158457,1:0:0:0:0:0:

• teet suuren

virheen.

• kallis?

suosittelen soittamaan tuholaistorjujalle joka sitten häätää ne,meillä järvenpäässä oli pesä myös välikatossa ja sen koko hämmästytti ammattilaisenkin se oli 2x3metriä tosin lätty muodossa mut kyl siihen ampiaisia mahtuu muutama ja jos ne jostain syystä suuttuu niin sit on leikki kaukana...

• omalle pihalle,

jos ois mahdollista, sillä pölyttäjät ovat nykyään "kiven" alla,ei pölyty tomaatit ei kurkut, samoin marjat niin metsässä kuin omassa puutarhassa ja jollei pölyty ei tuu mittää. Voi meitä luomakunnan tuhoajia ja kaiken raiskaajia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1067
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      22
      1050
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      605
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      61
      596
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe