Mehiläisistä eroon!
Kirjoittanut: Kaitsu beekiller 21.6.2008 klo 13.33
Nyt tarvitaan ISOA apua! Meillä uudessa kodissa löytyi paikka, josta välikaton aukosta kulkee sekunnin kahden välein isoja, n. 3-4 cm pitkiä mehiläisiä (tai herhiläisiä) pesään välikaton suojiin. Millä näistä eroon? Itse olen lievästi kammoinen, eikä kauheita uskaltaisi itse mennä tekemään..
- Onko jokin loistava myrkky (jauhe), jota kulkureitille jättäen kuljettavat pesään ja kuolevat?
- kolon tukkiminen? Löytävät varmaan uuden aukon kyllä(?)
- muita poppakonsteja?
- ammattiapuun turvautuminen? Keneen Läntiselle-Uudellamaalla?
Mehiläisistä eroon!
7
866
Vastaukset
- sama original
Ilmeisesti iso yhdyskunta, pesässä varmaan paljon myös hunajaa tuhansien mehiläisten kanssa - ei noita niin vaan hävitetä - hengenvaarallistahan tuo on mennä itse kaivelemaan.. olisivatko mehiläistenhoitajat innokkaita keräämään ötökät omille tonteilleen (ja hunajan talteen!)
- kaitsu beekiller
taitavatkin olla kimalaisia.. mikä avuksi?
- haittaa
Jos pihallasi kasvaa kasveja,,,,mansikoita , omenapuita ym...toivoisit varmaan että siellä olisi myös kimalaisia. Ei ne itsestään pölyty
- -ukko-
kuin sanoit, niin eiköhän ne ole herhiläisiä. Ei mulla muuten mitään uutta neuvoa ole niiden hävittämiseksi.
Otteita Wikipediasta:
"Herhiläinen on suurin meillä tavattu ampiaislaji. Pituus on kuningatarella 25-35 mm, työläisellä 18–24 mm ja koiraalla 21–28 mm."
"Vuonna 2001 herhiläinen arvioitiin erittäin uhanalaiseksi.lähde? Koska herhiläinen pesii myös asuinrakennuksissa, ei kolopuiden vähentyminen muodosta ylivoimaista estettä herhiläisen runsastumiselle."
Itsekin asuin aiemmin Länsi-uudellamaalla ja siellä olen tavannut herhiläisen.
Tuossa vielä linkki vanhaan Turun Sanomien artikkeliin:
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2003-06-01,104:2:158457,1:0:0:0:0:0: - teet suuren
virheen.
- kallis?
suosittelen soittamaan tuholaistorjujalle joka sitten häätää ne,meillä järvenpäässä oli pesä myös välikatossa ja sen koko hämmästytti ammattilaisenkin se oli 2x3metriä tosin lätty muodossa mut kyl siihen ampiaisia mahtuu muutama ja jos ne jostain syystä suuttuu niin sit on leikki kaukana...
- omalle pihalle,
jos ois mahdollista, sillä pölyttäjät ovat nykyään "kiven" alla,ei pölyty tomaatit ei kurkut, samoin marjat niin metsässä kuin omassa puutarhassa ja jollei pölyty ei tuu mittää. Voi meitä luomakunnan tuhoajia ja kaiken raiskaajia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274625Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132998Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141249Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.451035Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231004PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht120824Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport39807- 37774
- 110758
- 137697