Vauvan käsien tärinä?!

Huolestuakko?

Onko teidän vauvoillanne ollut tälläista meillä ilmenee esim jos kädestä ottaa jonkun tavaran pois ja saa takaisin käteen niin kädet ihan tärisee ja myöskin jos syö itse sormin niin silloinkin kädet tärisevät onko tämä ihan normaali vauvojen juttu kun keskittyy?kyseessä 11kk oleva "taapero".on kasvanu ja kehittynyt ihan normaalisti.

7

6681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      En ole nähnyt, että vauvan kädet tärisisivät. Kannattaa selvittää...mutta ehkä saat lisää vastauksia tännekin...

    • ............

      meidän poju 8kk aina kun innostuu tai suuttuu niin jännittää itsensä jäykäksi ja kädet alkavat täristä, ei siis niinkuin vapinaa vaan johtuu siitä kun on niin kova jännitys kropassa päällä. Kädet näin tapahtuessa aina eteenpäin, samalla tavalla kun syliin haluaisi...Samoin jalat jäykistyvat ja kaveri potkii ja heiluttelee käsiään samalla.. oiskohan samaa...?

      • mamitus

        Samaa hommaa meillä myös... Tosin poika vasta vajaa 5kk. Neuvolassa sanoivat, ettei kuulu normaaliin lapsen kehitykseen. Mutta itse olen asian tulkinnut niin, että se liittyy jotenkin tohon kropan jännittämiseen. Aina kun vauva oikein keskittyy esim katsomaan nyrkkejään tai yrittää saada jotain esinettä käteensä, kädet alkavat joskus täristä. Ikään kuin siis keskittyisi täydellä teholla johonkin ja siksi tärinä alkaa. Voisiko kenties johtua siitä, ettei kropan hallinta ole vielä kokonaan opittu ja siksi tulee näitä "ylijännittymisiä"/"ylikeskittymisiä"?


      • a.p.
        mamitus kirjoitti:

        Samaa hommaa meillä myös... Tosin poika vasta vajaa 5kk. Neuvolassa sanoivat, ettei kuulu normaaliin lapsen kehitykseen. Mutta itse olen asian tulkinnut niin, että se liittyy jotenkin tohon kropan jännittämiseen. Aina kun vauva oikein keskittyy esim katsomaan nyrkkejään tai yrittää saada jotain esinettä käteensä, kädet alkavat joskus täristä. Ikään kuin siis keskittyisi täydellä teholla johonkin ja siksi tärinä alkaa. Voisiko kenties johtua siitä, ettei kropan hallinta ole vielä kokonaan opittu ja siksi tulee näitä "ylijännittymisiä"/"ylikeskittymisiä"?

        tuota minäkin olen miettinyt että johtuuko siitä keskittymisestä siltä se ainaki näyttäisi.pitääpi kysellä vielä neuvolasta tai jostain neurologilta niin ehkä varmistuu asia kunnolla..kiitos teille kovasti vastauksista ja hyvä tietää et vauvani ei oo ainoa aidosti keskittynyt;D


      • tännään
        a.p. kirjoitti:

        tuota minäkin olen miettinyt että johtuuko siitä keskittymisestä siltä se ainaki näyttäisi.pitääpi kysellä vielä neuvolasta tai jostain neurologilta niin ehkä varmistuu asia kunnolla..kiitos teille kovasti vastauksista ja hyvä tietää et vauvani ei oo ainoa aidosti keskittynyt;D

        5 kk:n ikäinen poika jäykistyi jotenkin yllä kuvatun tavalla, kädet tuli eteen jäykkinä, tää tapahtui kaksi kertaa.Mutta voihan olla, että ymmärsin yllä mainitun väärin.. Ajattelin, et on varmaan epilepsiaa (?)Esikoisella epilepsia ja hänen eka kohtaus oli tollanen, mutta vaan silloin oli punakka naamalta. Pitää selvitellä neurologilta..


    • äipi

      Meillä on kanssa sama juttu. Tyttö kohta 8kk. Itsekkin mietin onko ihan normaalia kun jännittää käsiä ja vähän niinku koko kroppaa. Aattelin et liittyis ärtymykseen tai jos ei osaa hallita kroppaansa.. Ajattelin kysyä kans neuvolasta, mutta uskon kyllä ettei oo mitään vakavaa :)

      • jäykistelyä

        kropan jännitystila, josta voi seurata käsien tärinää liittyy yleensä siihen, että vauva innostuu. On normaalia.

        Jos kädet tärisee jatkuvasti, niin sitten voi olla jokin neurologinen häiriö (esim. aikuisilla suht yleinen essentiaalinen vapina).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe