Etelään

Arska

Sairastan ihopsoria ja nivelpsoria ja olen ajatellut
lähteä syksyllä etelän lämpöön hoitamaan psoriani esim. Vietnamiin tai Thaimaahan. Sattuisiko jollain olemaan kokemusta, että kirjoittaako esim. ihotautilääkäri sairaslomaa siksi aikaan kun olen etelässä kun muuta lomaa ei syksyllä satu olemaan. Kesälomaani en voi siirtää syksyyn työnantaja ei suostu siihen.
Hyvää kesää ja aurinkoisia päiviä kaikille psoria sairastaville!!!!

5

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ja

      paljon. olen nääs ollut psoriliiton ilmastohoitomatkoilla monta kertaa. hoidot siellä espanjassa valle marinassa kanariasaarila ovat aina kolmeviikkoisia. siinä ajassa saa yleensä ihon täysin puhtaaksi ja nivelten liikkuvuus paranee ja myös kipu helpottuu. yleensä etelässä ja kuumassa ilmassa ensin nivelet hieman kipeytyy, mutta sitten tapahtuu paraneminen. siis kannattaa olla ainakin kolme viikkoa, jos aikoo saada helpotusta.

      • kysyy vaan

        Heips

        Kysyisin vaan siitä, että kun olet siellä sen kolme viikkoo niin kuinka kauan kestää ennenkuin psori taas tulee takaisin..eli onko siitä kuinka pitkä hyöty?


      • se tulee
        kysyy vaan kirjoitti:

        Heips

        Kysyisin vaan siitä, että kun olet siellä sen kolme viikkoo niin kuinka kauan kestää ennenkuin psori taas tulee takaisin..eli onko siitä kuinka pitkä hyöty?

        takaisin kun rusketus häviää.. mutta joskus se on poissa kauemmin...enintään kuitekin noin puolivuotta. on se kuitenkin tällähetkellä parasta hoitoa..


    • retce

      Kyselen tässä ensinnäkin,että kävitkö etelässä viime vuonna ja oliko siitä apua? Tuohon kysymykseesi,että saako sairaslomaa.Itse olen saanut lomaa työpaikan lääkäriltä.mutta ikävä kyllä,siitä ei makseta palkkaa kyseiseltä ajalta. Voin sanoa,että apua on ollut hyvin paljon.Tautiahan se ei poista,mut lievittää oireita.Olen yrittänyt käydä etelässä syksyisin ja keväisin.Kesä suomessa on ihan ok

    • auttaa

      Olen ollut ilmastohoitomatkoilla pari kertaa (aina keväisin) ja apu on kyllä ollut suuri. Ensimmäisellä kerralla iho pysyi hyvänä melkein talveen asti, mutta toisella kertaa tuli psori nopeammin "takaisin", koska Suomen kesä oli niin huono.
      Tänä vuonna kävin perinteisen valohoidon läpi Suomessa ja sitten lähdin viikoksi etelään (samoille seuduille, jossa Valle Marina on). Joten tällä hetkellä ihoni on hyvässä kunnossa ja toivon hyvää kesää Suomeen....jolta se ei ole kyllä vielä tähän mennessä näyttänyt...
      Ilmastohoitomatkoille olen ottanut pari viikkoa omasta lomastani ja viikon palkatonta virkavapaata, mutta olen kyllä kuullut, että jotkut ovat saaneet koko kolme viikkoa sairaslomaa, sehän olisi tietysti ihannetilanne ja onhan tämä sairaus!!
      Aurinkoista kesää meille kaikille psoriaatikoille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe