Olen 23. viikolla raskaana. Tänään tuli päivällä rehkittyä ehkä liikaakin ja iltapäivällä alkoi tuntua melko voimakasta kipua häpyluun kohdalla. Erityisesti tuo kipu tuntuu kävellessä ja jalkaa nostaessa. Onko tämä tuota häpyliitoksen löystymistä vai tuosta rasituksesta johtuvaa? Entä onko hyviä vinkkejä kivun lievittämiseen/välttämiseen? Kipu ei siis ole mitenkään mahdottoman raastavaa, enemmänkin epämiellyttävää.
Häpyliitoksen
3
1875
Vastaukset
- tukivyöstä apua?
Hei! Minulla oli koko loppuraskauden ajan kipeä häpyluu varsinkin jalkaa nostaessa ja yöllä asentoa vaihtaessa sängyssä.. Ei siihen muistaakseni mikään täysin auttanut, ehkä ei kannata rehkiä kovin paljoa jos pahenee? Mutta tukivyö nyt ainakin tulisi mieleen, kannattaa ainakin kokeilla tai kysyä neuvolasta. Mutta minulle ainakin suositeltiin sitä, tukee niitä löysiä liitoksia jotenkin. En oikein muista oliko suurta apua, kun ei sitä tukivyötä oikein yöllä ainakaan voinut käyttää (painoi kuitenkin sen verran ihoa ym). Mutta kannattanee kokeilla, jos saisit sellaisen lainaan vaikka fysioterapiasta (itse sain sieltä lainaan ainakin).
- meppe
on kyllä mikä auttaa.
Itselläkin on tässä puolivälin paikkeilla alkanut raastaa alapäätä juuri niin kuin joku vetäisi häpyluuta irti paikoiltaan.
Tuttua esikoisen raskaudesta. Itsellä ei tukivyöt auttanut vaan lepo ja rauhallisemmin ylipäätään ottaminen.
ei ole vaarallista mutta ikävää kylläkin. Kipu on kumminkin varoitus ylirasituksesta tavallaan enkä suosittele koko aikaista särkylääkkeiden napsimista mutta jos on tarve niin niitäkin voi ensihätään ottaa. - kokemusta on!
meppe kirjoitti:
on kyllä mikä auttaa.
Itselläkin on tässä puolivälin paikkeilla alkanut raastaa alapäätä juuri niin kuin joku vetäisi häpyluuta irti paikoiltaan.
Tuttua esikoisen raskaudesta. Itsellä ei tukivyöt auttanut vaan lepo ja rauhallisemmin ylipäätään ottaminen.
ei ole vaarallista mutta ikävää kylläkin. Kipu on kumminkin varoitus ylirasituksesta tavallaan enkä suosittele koko aikaista särkylääkkeiden napsimista mutta jos on tarve niin niitäkin voi ensihätään ottaa.Itellä koko ajan ihan alkuraskaudesta asti vaihtelevasti ollu liitoskipuja just häpyluun kohdalla. Eipä siihen mikään auta. Kuuntelee itteään, mitä jaksaa/pystyy tekemään. Mulla ei tukivyö auttanu yhtään mitään. Nyt oon loppusuoralla odotuksen puolesta, ja vaivaa tuo kipu yhä, välillä ihan lievänä, välillä tosi pahana. Yöllä kylkeä kääntäessä pahimmalta tuntuu. Kyllä siihen tottuu, ja se lohduttaa vähän että se voi välillä helpottaa! Hyvää odotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234