Ihan uteliaisuuttani oletteko koskaan saaneet valituksia työstänne? jos niin kuinka usein ja millaista palautetta?
Tuntuu että usein saa valituksia mutta kukaan ei koskaan kiitä, ei saa positiivista palautetta lainkaan kaikkea muuta paskaa kyllä.
Valitukset työnne jäljestä..?
14
2549
Vastaukset
- Helekutti
Ekassa työpaikassa sain noottia siitä että vessat olivat "saastaisia". Pyysin sitten kädestä pitäen pomoa näyttämään miten ne vessat pitäisi siivota oikeasti. Ei eronnut omasta tyylistä yhtään. Seuraavalla viikolla tuli palautetta että vessat suorastaan hohtavat.
Kerran sain aika törkeää palautetta kun vessaa ei oltu siivottu kolmeen viikkoon. Ei oltukaan kun en tiennyt että siinä oli vessa, opastuksessa oli sanottu että siinä on varasto. - että siivousfirmoista
valitetaan aina, joskus tullaan jopa henkilökohtaisesti huutamaan, siivoojallehan voi kiljua mitä vain. Jos kerrankin siivoat niin kuin toivovat (eli käytät paljon enemmän aikaa kuin työaikaa on kohteeseen varattu), valitus vain kiihtyy. Joskus jopa tahallinen sottaaminen. Ihmiset nimittäin eivät tajua, että sitä siivousta ei todellakaan ole kovin paljoa heidän työpaikalleen ostettu. Asia erikseen ovat ovat työnjohdon keksimät valitukset, joita tarkemmin tutkittaessa ei ole koskaan tehtykään.
- Rikkis js Harja
Olen sitä mieltä että kaikkien asukkaiden kuuluisi tietää mikä aika siivoojalle on kohteeseen annettu!
Iteselläni oli sellaisia kohteita johon aikaa oli 18 min.ja puhdasta piti tulla matot saumojen mukaan tai sai kuulla!
Nyt kun kohteet ei enää ole minulla kuulen asukkailta kuinka heillä oli silloin hyvä kun olin heillä,mutta miksi vasta nyt?Miksi kiitosta ei tullut silloin?No omapahan on tappionne.
- valitukset
Onko niitä muuallakin paljon? Meillä lähes arkipäivää... Huoh.
- en tiedä
mutta todistetusti silloin tällöin. Sitä en tiedä onko kyse ylemmältä taholta tulleesta menettelyohjeesta vai esipersoonan omasta halusta.
- .....
Suoraan työn jäljestä ei ole motkotettu, mutta siitä kyllä, kun en ole vielä ehtinyt johonkin huoneeseen (toimistosiivous).
Mielestäni se on todella ärsyttävää ja harmittavaa, kun on muutenkin kiire ja hiestä märkänä juossut kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti paikasta toiseen, niin sitten toimiston tätöset tulevat motkottamaan, että niiden huonetta ei ole vielä siivottu. NO EI OLE SIIVOTTU, KUN EI OLE VIELÄ EHTINYT SINNE ASTI. Onneksi valtaosa ei ole tuollaisia, mutta työpaikkaani niitä mahtuu muutama. Minulla on sellainen ohje, että maanantaina teet sen ja sen, tiistaina seuraavan jne. niin sen mukaan menen ja teen, niin harmittaa tuollainen, että motkotetaan, jos olen vasta tulossa sinne.
Ja yksi ihmistyyppi on roskisvalittajat. Minulle on neuvoksi annettu, että alkuviikosta siivoan kaikki kohteet roskiksineen päivineen ja loppuviikosta tarkistan paikat. Niin sitten on pari sellaista tyyppiä, jotka valittaa, kun niiden roskis on täynnä. En minä sille mitään voi, että niiden roskis täyttyy siinä välissä ja selvännäkijä en ole. Kerrankin olin juuri edellisessä huoneessa, niin siihen tuli yksi akkeli seuraavasta ja oikein suurieleisesti tyhjensi roskiksen kärryni jätesäkkiin, kun niitä ei ikinä tyhjennetä kuulemma.. En tiedä, mitä tuollaisille pitää tehdä. Kun huoneita on kuitenkin yli 100 muut tilat ja minua vain yksi, niin yksinkertaisesti en EHDI tarkistaa kaikkia huoneita joka päivä.
Töissä on muutama tuollainen supervalittaja. Muut on onneksi kivoja ja ystävällisiä ja ovat kehuneet työni jälkeä ja ahkeruutta, mutta muutama pilaa koko tunnelman.
Kaikilla on hirveästi vaatimuksia, mutta kukaan ei tajua, että ehkäpä samanlaisen vaatimuksen on esittänyt juuri 10 muutakin ihmistä eikä siksi sillä siunaaman sekunnilla ehdi. Ja että minulla on kiire koko ajan ja työpäiväni on 2 tuntia lyhyempi kuin toisilla siivoojilla, vaikka sama alue pitäisi siinä ajassa ehtiä siivoamaan.
Olen herkkä ihminen ja olen ottanut nyt todella kauhean stressin tästä. Minulla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin tehdä itselleni lista seuraavista asioista:
- kenen työhuoneen siivoan eri aikaan kuin muut eli ennen työajan alkua. Koska kyseinen tyyppi ei halua siivoojia työaikana ja en tiedä, missä muussa välissä sen ehtisin tehdä (en tiedä hänen taukojen ajankohtaa)
- keiden roskikset käyn "salaa" jonkun tauon aikana tyhjentämässä, koska pelkään valituksia
- jne.
Kerran olin puhtaasti unohtanut tyhjentää roskiksen, niin siitä mentiin oikein POMOLLE sanomaan. Onneksi pomo ja työkaverit olivat puolellani, koska heistä jokainen on joskus elämänsä vaiheessa unohtanut tyhjentää roskiksen.
Ja silloin melkein pääsi itku, kun olin tehnyt yhden suursiivouksen huoneeseen. Siis oikein perusteellisesti jynssännyt paikat, ja olin kyllä tyytyväinen jälkeen, kun paikka suorastaan hohti ja kiilsi. Kukaan ei huomannut sitä, mutta hetken päästä joku oli kaatanut kahvia tms. sen huoneen lattialle, niin tultiin valittamaan, kun se huone on niin saastainen. Tällaisina hetkinä tuntee todellakin tekevänsä turhaa työtä.- Sisteri
mielestään kaikki tietäviin esimiehiin jotka väittää, ettei esim. muita puhdistusaineita kuin heidän tietämiään tarvitse eikä edes olla kiinnostuneita tutustumaan jos jokin aine josta eivät ole tietoisia hoitaakin saman asian paljon tehokkaammin. Sitten työnohjeet mitä missäkin tilassa pitää tehdä päivittäin on liian suureelliset, eli liian pikkutarkasti pitäisi tehdä siihen nähden paljon on aikaa aamukiireen keskellä sitten käytännössä tehdä. Ja oli minkälainen ammattilainen tahansa, niin ei se käytännössä onnistu ihan niinkuin tuo väittää.
- Mies siivooja
Hei,
Miksi annat asiakkaiden pompottaa? Teet työohjeiden mukaisesti ja jos jollakin on asiasta muu mielipide käske ottaa yhteyttä sen asiakasyrityksen siivousvastaavaan ja se hoitaa asiat siivousyrityksen kanssa virallista reittiä. - että teet liikaa.
Nykyään ei enää ole yksityisiä palvelijattaria. Kysy pomolta tarkat ohjeet ja noudata ohjelmaa. Ja sano asiakasyrityksen työntekijöille, että et itse voi päättää mitä ja milloin teet vaan seuraat annettuja ohjeita. Ja jynssäily pitää lopettaa justiinsa.
- IRMA
annetaan työntekijälle, ja ainakin L&T käyttää niitä "kannustimena" että työntekijä yrittäisi parantaa tai olla nopeampi. Periaate kun on, ettei kukaan ole täydellinen. Eli periaatteessa keksitään jotain huomautettavaa.
Ja asiakas antaa aina palautetta, koska hän ei ymmärrä mitä palveluita on ostanut. Eikä välttämättä ymmärrä/välitä että on sula mahdottomuus tehdä kaikki juuri niin kuin työohjeissa lukee.
Silloin olet oikealla alalla siivoojana, jos sinulla on paksu nahka eikä sinua haittaa, vaikka et ehtisi siivoamaan kunnolla. Ylitöitä kun ei saa tehdä. Vaikka ei kaikkea kannata uskoa. Kyllä ne ylityötkin korvataan... - Anonyymi00011
ISS:llä valituksia tuli roskakorista johon jäänyt hyttysen kokoinen roska,pomo nillitti ettei saa mitään jäädä. Lattia pölyistä. Kohde on muutenkin todella pölyinen. Esimies täyspsyko vaatii palvelukansion mukaisia asioita siivottavan. Työaika kun on mitoitettu päin persettä,,et ehdi tekee niitä töitä.
- Anonyymi00012
Kuulostaa tutulta. Menkööt typerä esimies itse tekemään paremmin.
- Anonyymi00013
ISS:llä palvelu esimies/ esimiehet keksii itse valituksia. Toki osa näistä on oikeita,siis siivous jälki huonoa.Olen huomannut sen siivousalasta että MITÄ PAREMMIN TYÖSI TEET. SITÄ. ENEMMÄN VALITETAAN TYÖN JÄLJESTÄ. Olen työskennellyt alalla yli 5v. Eli yks hailee miten työsi teet,,aina se on jonkun mielestä tehty huonosti tai väärin.Todella paska ammatti. Ei sitten tarvitse ihmetellä miksi AMMATIN arvostus on huono.
- Anonyymi00014
Issllä esimies saattaa ihan olemattomia keksiä että pääsee jostain valittamaan. Tosi hölmöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit705798KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2344556Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202558Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei272483Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT731480Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383- 961305
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa961186Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191151