Entisenä kaivosmiehenä ja nykyisenä alalla oleilleena olisin kiinnostunut kaikesta oikeasta tiedosta, mikä Paukkajaan liittyy. Nettiä selaillessani huomasin viherpiiperoiden jo kohottaneen saadun uraanin määrän kolmanteen potenssiin, mutta heidän sivuillaan saa muutenkin usko-tai-älä -tietoa. Faktaa oli kuitenkin se, että kiveä louhittiin ja rikastetta taisi irrota tuolta ajanjaksolta noin 80 kg, uraaniksi muutettuna varmaan tuo 6 kg. Uraanin painon huomioiden tuo pikkuinen määrä mahtuisi taskuun, mutta tuollakin määrällä on varmaan pyöritetty ruotsalaista voimalaa vuoden päivät...
Vastaukset 6
- julki?
Rikastetta 80kg?
Uraania 6kg?
Nyt taitaa olla sinulla pientä pilkkuvirhettä tiedoissasi.
Mitä oikein ajat takaa aloituksellasi?- koko jätkä
ei poloinen ole koskaan edes nähnyt Uuraania 323
tai jotakin samaa,kuhan rääpii turpaansa kun ei ole muuta tekoa.
- teekkaripeekkari
uraania louhittiin 30 tonnia. lähde: säteilyturvakeskus
- justjooss
No nyt ymmärrän miksi näitä kaivoksia perustetaan.. nää alalla työskentelevät kun ei näytä paljon alastaan ymmärtävän tai mitä seurauksia itselle,ympäristölle jne.. kuinka kauaskantoisia.
Nyt jatkossa luotan alalla työskenteleviin vielä enemmän...hommat halussa ja sillai :) - justjooss
No nyt ymmärrän miksi näitä kaivoksia perustetaan.. nää alalla työskentelevät kun ei näytä paljon alastaan ymmärtävän tai mitä seurauksia itselle,ympäristölle jne.. kuinka kauaskantoisia.
Nyt jatkossa luotan alalla työskenteleviin vielä enemmän...hommat halussa ja sillai :) - Anonyymi
Se paukkajan vaaran uraani mylly lojuu tai ainakin 2011 lojui sma mineralsin louhoksen pihalla kemi-tornion alueella, muistomerkkinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398