Tämä krapulaa?

vai jotakin muuta

Alkoholin nauttiminen on meikäläiselle melko uusi juttu. Nyt juhannusaattona tuli otettua sitten uusi ennätysmäärä alkoholia. Join melko tasaisesti koko ajan, aloitin kuuden aikoihin illalla. Aamuyöstä alkoi jo olla jo vähän huono olo ja kova jano. Kuitenkin veden juominen yökötti, vaikka sitä hiukan sainkin juotua. Yritin syödä myös vähän karkkia (kuulin että se auttaisi krapulan ehkäisyssä), mutta kun pääsin kotiin, oksensin. Viimeisen alkoholijuoman olin nauttinut silloin kolmisen tuntia sitten.

Aamulla herätessä olo oli vielä ihan hyvä, kunnes haukkasin palan leipää. Oli mentävä oksentamaan heti. Mikään ruoka ei pysynyt sisällä 30 tuntiin, pelkkä yhden karkin imeskely aiheutti pahan olon. Vettä sain juotua pieniä määriä. Mustikkakeitto juhannuspäivän illalla oli ensimmäinen kiinteä ruoka, joka pysyi sisällä.

Olo oli ollut hyvä muuten, ei päänsärkyä tai muuta, mutta kun söin jotain, tuli välittömästi huono olo. Tänään olo on ollut normaali ja ruoka taas maittanut.

Voiko kuvaamani olla krapulaa? Vai oliko vatsani vain ärtynyt alkoholista?


[Jos jotakuta kiinnostaa, niin join tuolloin pullon eli 70cl 15% vodkaa (en raakana), 0,5l siideriä, likööriä (15%) yhteensä n. 2dl kahdessa drinkissä sekä maistelin kolmea viskiä. Olen lisäksi täysi-ikäinen 52-kiloinen naisihminen, jos se nyt mihinkään vaikuttaa.]

7

1691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskaana?

      Tai sitten olet tosiaankin ollut krapulassa.
      Sellaista sattuu joillekkin.
      Itse olen kuusitoistavuotiaana ollut viinan takia vessanpytyllä oksentelemassa, tai sammunut.

      Kyllä sinusta hyvä juoppo tulee kunhan treenaat ja jätät nuo muut litkut pois kuin kossun tai konjakin.

    • Hanna

      sulla on ollu krapula.Oksentelut kyl häipyy jos useemmin otat kunnolla, krapulas siis.Mä kans täysikäisenä aloitin naukkauilun, ny 45v olen juoppo, juoma kuin juoma käy millä saa humalat. Tänääki jo ottanu teräviä ja varmaan sammumispisteeseen naukkailen.Oliks sul muuten hauskaa huppelis?

      • vai jotakin muuta

        Yleensä alkoholin juomiseni ei ole tuntunut missään (tosin ehkä en ole sitten ottanut tarpeeksi). Nyt ensimmäistä kertaa juhannuksena tuntui että olin vähän päissäni, jonkun epäluotettavan nettilaskurin mukaan kolmen promillen humalassa, tiedä siitä sitten.

        Humala ei kuitenkaan ole ykköstavoitteeni, vaan nauttia kavereiden seurasta. Joskus siihen voi toki liittyä pari juomaakin. Viime juhannus oli kyllä paras kaikista, mutta en voi varmaksi vannoa, johtuiko se nauttimastani alkoholista vaiko oikeasta seurasta.

        Oma krapulani (jos se sitä nyt sitten oli) oli kyllä ihan toisenlainen kuin olin kuvitellut. Olotila ei ollut herkku, joten tulee kyllä vältettyä jatkossa tuollaisia ryyppyreissuja. Nyt juhannuksesta asti ajatuskin alkoholista on vastenmielinen, enkä ihan heti ole valmis millekään baarireissulle.


    • promillemäärän

      noiden tietojen perusteella, ja se näyttäis sellaiset 2.8 - 3.2 promillea. tähän kun lisätään vielä se että olet aloittelija, niin sanoisin että tuo reaktio on normaali, otit vaan ihan liikaa :) kyllä sen nassun pitää hiukan ensin tottua siihen etanoliin, ettei se lähetä sitä takasi ylös :)

    • mikään ihme

      jos ei mikään pysy sisällä, jos olet juonut noin monenlaisia juomia. Parempi pysyä parissa juomatyypissä ja valita nekin niin, että ne sopivat yhteen (ei esim. viiniä ja olutta samalla kertaa). Makeat litkut yleensäkin saavat mahan sekaisin jo pelkästään liiallisen sokerin vuoksi.

      • vai jotakin muuta

        Kiitos vinkistä. :) Järkeeni ei kyllä ihan käy tuo erilaisten juomien sekoittamisen vaikutus, mutta uskon kokeneempia.


      • sinä sen
        vai jotakin muuta kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. :) Järkeeni ei kyllä ihan käy tuo erilaisten juomien sekoittamisen vaikutus, mutta uskon kokeneempia.

        myös itse kantapään kautta testata. Yhden testikerran tulokset tiedätkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe