Hei!
Olen tehnyt koivusta salaattiottimia, mutta pintaa en ole vielä käsitellyt. Ilmeisesti esim. rypsiöljyyn ne voisi upottaa? Onko muita vaihtoehtoja?
Salaatinottimien pintakäsittely
3
684
Vastaukset
- barbaari-kari
Pyyhkäise parafiiniöljyä rätillä pintaan, rypsiöljy saattaa alkaa haisemaan härskiltä.
- NickKari
Joo, parafiiniöljy on hyvä pinnan käsittelyaine leikkuulaudoille yms. Pikku pullo (n. 300ml) maksaa jotain 3 - 4 euroa.
- emppu71
joo Itse oon useasti käyttänyt tuollaista öljyä-vahaa jota saa postimyynnistä - hyväksytty kait lasten leluihinkin - eli syötäväksi ;-)
http://www.sorvisoppi.com/danishoil.htm
Mutta siihen että ruoka-öljy alkais haisee en usko. oon tehnyt jo vuosia sitten voiveitsiä koivusta ja katajasta (kun metalli veitset aina tippu lattialle - kun kahva on painava)
ei mitään pintakäsittelyä - muutakuin margariini purkkiin vaan- mitään likaantumista ei oo tapahtunu - väri on tietysti tummunut kun rasva on imeytynyt puuhun, konepesussa ollu mukana siis koko ajan. Koivuisten pintaan on tullut hieman ylös nousseita tikkuja - siinä kohtaa jossa puu on vasta-syistä - katajalla ei oo tätäkään tapahtunut - vaan pinta ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.2763961Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011881003617Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös1702599Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.412388- 622345
- 1541932
- 341727
- 401329
Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä
The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v311307- 461212