Biolanin pikakompostorin alaosassa tekee pesää pienet mustat muurahaiset, miten ne hävitän?
tulivat sinne jo silloin kun keväällä otin kompostorin käyttöön, mutta nyt näkyvät tekevän sinne muniakin. Kompostori käy nyt muuten kuumana, n 50 astetta ja on yli puolillaan. Alaluukusta olen välillä vilkuillut ja siitä nuo muurahaiset näin.
Alaosahan ei enää ole kuuma,joten eihän ne murkut itsestään häviä?
Mutta otanko siitä nyt tavaraa pois jälkikompostoitumaan? Muurahaisethan jatkavat sitten sinä jälkikompostorissa eloaan? Vai siirränkö alaosasta kaman yläosaa, kuolevatko kaikki murkut/munat siinä lämmössä?
Vai myrkytänkö?
Ja jos siirrän tuota kompostoitunutta massaa nyt suoraan esimkoristepensaitten alla, eikös ne murkut tee sitten pesää siihen?
Muuten olen ollut kompostoriin tyytyväinen, ei juurikaan haise, vaikka kalan perkausjätteetkin on sinne laitettu!
Mikä sinne olisi muuten hyvä ja edullinen kuivike?
Nyt olen ostanut komposti- ja huussikuiviketta,mutta hinnakastahan tuo pidemmän päälle on.
Pienet muurahaiset kompostin alaosassa
3
2958
Vastaukset
- kuivuus?
Olenko oikeassa että komposti on liian kuiva. Kannattaako valuttaa muutama litra vettä sinne? Olen itse siirtänyt juuri 25 vuotta vanhasta kompostorista kamat ylösalaisin uuteen Biolaniin ja murkkuja näkyi myös siellä olevan. Nyt suunnittelen itse veden lisäämistä, koska massa vaikutti kuivahkolta. Lieneekö viisaampia neuvoja saatavissa??
- muurajainen
Mitä ihmettä ne muurahaiset siellä haittaa ? eikä ne ala tehä pesää minnekkän viinimarjapuskan alle jos sinne sitä murkkukompostia laitat !
- ihmettä
Eiköhän 25 vuotta vanha ole jo maatunut sen verran että joutaa jo kasvimaalle ja pensaiden ja perennojen ympärille . Mitä sillä kompostoria täyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512254Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251008Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82962Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54863Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749