kasvojen turvotus ja punoitus

Minulla on atooppinen iho, ja kärsin pienempänä kovasta ihottumasta käsissä ja taipeissa. Joskus sitä oli kasvoissakin ihon kuivuessa. Ihottuma lieveni kuitenkin täyttäessäni 15 vuotta ja on ollut nyt tähän mennessä huomattavasti lievempänä. Olen nyt 17 vuotta.

Nyt kuitenkin on kasvojeni iho mennyt ihan sekaisin. Silmänympärykset ja posket on ihan turvonneet. Iho on mennyt sameaksi, ihan kuin siinä päällä olisi jonkinlainen ylimääräinen kerros, sitä punottaa, kuumottaa ja kutisee. Iho tuntuu todella kuivalta, mutta kun sitä kokeilee kädellä, tuntuu se hyvin rasvaiselta. Iho myös näyttää hyvin rasvaiselta.

Mulla on ollut näitä aiemminkin mutta huomattavasti lievempänä. Olen ottanut antihistamiineja viimeisen kuukauden ajan koivunsiitepölyallergiaan. Olen myös syönyt ihan normaalisti välttäen niitä aineita jotka aiheuttavat minulle ihottumaa. Mistä tämä yhtäkkinen oireilu voisi johtua?
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Olen levittänyt kasvoille perusvoidetta, oliko se nyt Aqualan L:llää. en uskalla laittaa kortison-voiteita, ainakaan silmänympärysiholle.
22014
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Voisit kokeilla roaa jos seborreaa kasvoissa.

Äänestä
  • Nyt en ihan ymmärrä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


--- kirjoitti:

Minulla on atooppinen iho, ja kärsin pienempänä kovasta ihottumasta käsissä ja taipeissa. Joskus sitä oli kasvoissakin ihon kuivuessa. Ihottuma lieveni kuitenkin täyttäessäni 15 vuotta ja on ollut nyt tähän mennessä huomattavasti lievempänä. Olen nyt 17 vuotta.

Nyt kuitenkin on kasvojeni iho mennyt ihan sekaisin. Silmänympärykset ja posket on ihan turvonneet. Iho on mennyt sameaksi, ihan kuin siinä päällä olisi jonkinlainen ylimääräinen kerros, sitä punottaa, kuumottaa ja kutisee. Iho tuntuu todella kuivalta, mutta kun sitä kokeilee kädellä, tuntuu se hyvin rasvaiselta. Iho myös näyttää hyvin rasvaiselta.

Mulla on ollut näitä aiemminkin mutta huomattavasti lievempänä. Olen ottanut antihistamiineja viimeisen kuukauden ajan koivunsiitepölyallergiaan. Olen myös syönyt ihan normaalisti välttäen niitä aineita jotka aiheuttavat minulle ihottumaa. Mistä tämä yhtäkkinen oireilu voisi johtua?
Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Olen levittänyt kasvoille perusvoidetta, oliko se nyt Aqualan L:llää. en uskalla laittaa kortison-voiteita, ainakaan silmänympärysiholle.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu