ärsyttää

eräskeliaakikko

Suunnattomasti ärsyttää kaks asiaa tätä keliaakikkoa!!
Ensinnäkin tarviiko keliaakikon kans AINA kahvipöydässä alkaa keskustella keliakiasta? Ei mun mielestä!! Joskus ois ihana tulla kohdelluks ihan taviksena pöydässäkin, etenkin kun sairauteni tuntuu olevan hallinnassa koko pöytäjoukolla! Puhuttais ennemmin vaikka ilmoista! :) Eihän muidenkaan sairauksista kokoajan puhuta.
Ja toiseksi.. Mun seurassa jokaisella tuntuu löytyvän keliakiaoireita. Tuskin kuitenkaan kaikki valittajat sairastaa tätä.. Tekis mieli sanoa että painu lääkäriin jos pierettää kerta niin hirveesti!! :)
Oletko huomannut samaa?

3

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa hassulta

      En ole kyllä koskaan kokenut vastaavaa ja olen sairastanut keliakiaa lähes koko ikäni. Meillä keskustellaan ihan jostain muusta kuin mun keliakiasta, toki ymmärrän jos asia on tuore että se puhututtaa... Eikä kenelläkään ystävälläni ole keliakiaoireita, eikä keliakiaa.

      Täytyy sanoa että sinulla on aika outoja ystäviä! :)

      • hoitsuna2008

        Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)


      • ei enää
        hoitsuna2008 kirjoitti:

        Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)

        kiinnosta ketään. Itsellä tosiaan keliakia ollut lähes aina joten ei siitä enää 28 vuoden jälkeen riitä jokaikiseen kahvipöytäkeskusteluun juttua! Kai se on niin että ajankohtainen asia puhututtaa aina, mutta olisihan se aika kummallista jos ystäväni 20 vuoden takaa haluaisivat vielä keskustella joka kerta mun keliakiasta! :DDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1459
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1059
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      749
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      739
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. 52
      571
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      567
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe