ärsyttää

eräskeliaakikko

Suunnattomasti ärsyttää kaks asiaa tätä keliaakikkoa!!
Ensinnäkin tarviiko keliaakikon kans AINA kahvipöydässä alkaa keskustella keliakiasta? Ei mun mielestä!! Joskus ois ihana tulla kohdelluks ihan taviksena pöydässäkin, etenkin kun sairauteni tuntuu olevan hallinnassa koko pöytäjoukolla! Puhuttais ennemmin vaikka ilmoista! :) Eihän muidenkaan sairauksista kokoajan puhuta.
Ja toiseksi.. Mun seurassa jokaisella tuntuu löytyvän keliakiaoireita. Tuskin kuitenkaan kaikki valittajat sairastaa tätä.. Tekis mieli sanoa että painu lääkäriin jos pierettää kerta niin hirveesti!! :)
Oletko huomannut samaa?

3

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa hassulta

      En ole kyllä koskaan kokenut vastaavaa ja olen sairastanut keliakiaa lähes koko ikäni. Meillä keskustellaan ihan jostain muusta kuin mun keliakiasta, toki ymmärrän jos asia on tuore että se puhututtaa... Eikä kenelläkään ystävälläni ole keliakiaoireita, eikä keliakiaa.

      Täytyy sanoa että sinulla on aika outoja ystäviä! :)

      • hoitsuna2008

        Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)


      • ei enää
        hoitsuna2008 kirjoitti:

        Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)

        kiinnosta ketään. Itsellä tosiaan keliakia ollut lähes aina joten ei siitä enää 28 vuoden jälkeen riitä jokaikiseen kahvipöytäkeskusteluun juttua! Kai se on niin että ajankohtainen asia puhututtaa aina, mutta olisihan se aika kummallista jos ystäväni 20 vuoden takaa haluaisivat vielä keskustella joka kerta mun keliakiasta! :DDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe