ärsyttää

eräskeliaakikko

Suunnattomasti ärsyttää kaks asiaa tätä keliaakikkoa!!
Ensinnäkin tarviiko keliaakikon kans AINA kahvipöydässä alkaa keskustella keliakiasta? Ei mun mielestä!! Joskus ois ihana tulla kohdelluks ihan taviksena pöydässäkin, etenkin kun sairauteni tuntuu olevan hallinnassa koko pöytäjoukolla! Puhuttais ennemmin vaikka ilmoista! :) Eihän muidenkaan sairauksista kokoajan puhuta.
Ja toiseksi.. Mun seurassa jokaisella tuntuu löytyvän keliakiaoireita. Tuskin kuitenkaan kaikki valittajat sairastaa tätä.. Tekis mieli sanoa että painu lääkäriin jos pierettää kerta niin hirveesti!! :)
Oletko huomannut samaa?

3

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa hassulta

      En ole kyllä koskaan kokenut vastaavaa ja olen sairastanut keliakiaa lähes koko ikäni. Meillä keskustellaan ihan jostain muusta kuin mun keliakiasta, toki ymmärrän jos asia on tuore että se puhututtaa... Eikä kenelläkään ystävälläni ole keliakiaoireita, eikä keliakiaa.

      Täytyy sanoa että sinulla on aika outoja ystäviä! :)

      • hoitsuna2008

        Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)


      • ei enää
        hoitsuna2008 kirjoitti:

        Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)

        kiinnosta ketään. Itsellä tosiaan keliakia ollut lähes aina joten ei siitä enää 28 vuoden jälkeen riitä jokaikiseen kahvipöytäkeskusteluun juttua! Kai se on niin että ajankohtainen asia puhututtaa aina, mutta olisihan se aika kummallista jos ystäväni 20 vuoden takaa haluaisivat vielä keskustella joka kerta mun keliakiasta! :DDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1966
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      84
      831
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      519
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      467
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      76
      441
    Aihe