Suunnattomasti ärsyttää kaks asiaa tätä keliaakikkoa!!
Ensinnäkin tarviiko keliaakikon kans AINA kahvipöydässä alkaa keskustella keliakiasta? Ei mun mielestä!! Joskus ois ihana tulla kohdelluks ihan taviksena pöydässäkin, etenkin kun sairauteni tuntuu olevan hallinnassa koko pöytäjoukolla! Puhuttais ennemmin vaikka ilmoista! :) Eihän muidenkaan sairauksista kokoajan puhuta.
Ja toiseksi.. Mun seurassa jokaisella tuntuu löytyvän keliakiaoireita. Tuskin kuitenkaan kaikki valittajat sairastaa tätä.. Tekis mieli sanoa että painu lääkäriin jos pierettää kerta niin hirveesti!! :)
Oletko huomannut samaa?
ärsyttää
3
524
Vastaukset
- kuulostaa hassulta
En ole kyllä koskaan kokenut vastaavaa ja olen sairastanut keliakiaa lähes koko ikäni. Meillä keskustellaan ihan jostain muusta kuin mun keliakiasta, toki ymmärrän jos asia on tuore että se puhututtaa... Eikä kenelläkään ystävälläni ole keliakiaoireita, eikä keliakiaa.
Täytyy sanoa että sinulla on aika outoja ystäviä! :)- hoitsuna2008
Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)
- ei enää
hoitsuna2008 kirjoitti:
Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)
kiinnosta ketään. Itsellä tosiaan keliakia ollut lähes aina joten ei siitä enää 28 vuoden jälkeen riitä jokaikiseen kahvipöytäkeskusteluun juttua! Kai se on niin että ajankohtainen asia puhututtaa aina, mutta olisihan se aika kummallista jos ystäväni 20 vuoden takaa haluaisivat vielä keskustella joka kerta mun keliakiasta! :DDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1554016Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä392627Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte842062Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli771884Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2041752- 721065
Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n211052- 62763
Anniina Valtonen odottaa - Sai 2-vuotiaalta lapseltaan napakan heiton!
Suosikkimeteorologi Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Hän on kertonut odottavansa toista lasta. Valtonen27759Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon140752