Suunnattomasti ärsyttää kaks asiaa tätä keliaakikkoa!!
Ensinnäkin tarviiko keliaakikon kans AINA kahvipöydässä alkaa keskustella keliakiasta? Ei mun mielestä!! Joskus ois ihana tulla kohdelluks ihan taviksena pöydässäkin, etenkin kun sairauteni tuntuu olevan hallinnassa koko pöytäjoukolla! Puhuttais ennemmin vaikka ilmoista! :) Eihän muidenkaan sairauksista kokoajan puhuta.
Ja toiseksi.. Mun seurassa jokaisella tuntuu löytyvän keliakiaoireita. Tuskin kuitenkaan kaikki valittajat sairastaa tätä.. Tekis mieli sanoa että painu lääkäriin jos pierettää kerta niin hirveesti!! :)
Oletko huomannut samaa?
ärsyttää
3
577
Vastaukset
- kuulostaa hassulta
En ole kyllä koskaan kokenut vastaavaa ja olen sairastanut keliakiaa lähes koko ikäni. Meillä keskustellaan ihan jostain muusta kuin mun keliakiasta, toki ymmärrän jos asia on tuore että se puhututtaa... Eikä kenelläkään ystävälläni ole keliakiaoireita, eikä keliakiaa.
Täytyy sanoa että sinulla on aika outoja ystäviä! :)- hoitsuna2008
Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)
- ei enää
hoitsuna2008 kirjoitti:
Kyllä meilläkin puhutaan aina töissä mun keliakiasta ja suolentoiminnasta kahvi- ja ruokatauolla. Se kyllä johtuu siitä, että oon saanu ihan äskettäin diagnoosin ja oon ollu pahassa kunnossa ja suunnilleen joka toinen viikko ripuloin itseni saikulle. Ymmärrän kyllä, että asia puhuttaa. Ja ihmiset haluaa tietää enemmän keliakiasta ku eivät tiedä siitä juuri mitään. Ei minua kyllä edes haittaa puhua...meidän töissä kun muutenkin puhutaan asiakkaiden ripulit sun muut syömisen yhteydessä (ah, hoitotyön iloa!)
kiinnosta ketään. Itsellä tosiaan keliakia ollut lähes aina joten ei siitä enää 28 vuoden jälkeen riitä jokaikiseen kahvipöytäkeskusteluun juttua! Kai se on niin että ajankohtainen asia puhututtaa aina, mutta olisihan se aika kummallista jos ystäväni 20 vuoden takaa haluaisivat vielä keskustella joka kerta mun keliakiasta! :DDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519