Kissa itkee ja valittaa

minna

Vietin kissojeni kanssa kuukauden maalla ja kissat saivat olla siellä ulkona niin paljon kuin halusivat. Viisi päivää sitten palasimme kaupunkiin ja neljän seinän sisään. Toinen kissoistani ei kestä tilannetta, se huutaa kamalalla itkuisella äänellä, miukuu jatkuvasti ja on selvästi onneton. Mitä teen? kissaa on aivan kamala kuunnella, se valittaa kuin hengenhädässä.

7

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Likka

      Meidän kissamme joskus aikoinaan kun vielä eli sai kaikki kesät viettää kesämökillä vapaana kuljeskellen ja kun syksy saapui loppui vapaus, paluu kaupunkiin ja kerrostaloon.

      Ja valitus alkoi... voi sitä mouruamista ja oven kihnuttamista. Mutta kyllä siltä yritys loppui jonkin viikon kuluttua. Ensin harveni pyyntö yriykset ja sitten loppuivat. Pari kolme viikkoa kun jaksat vain kieltää kissaasi siitä asiasta niin kyllä ymmärtää ja lopettaa.

      Tai niin meillä tehtiin.

      • Minna

        Viikko on nyt mau'uttu niin että koti suorastaan tärisee. Tänään oli ikävä yllätys kotiin tullessa: naapuri oli (nimettömänä tietenkin, niin kuin aina asiaan kuuluu) jättänyt postilokerooni viestin, että kissani maukuu parvekkeella niin kovaa, että se herättää heidät yöllä, vaikka heillä on parvekelasit kiinni! Epäili minua suorastaan kissan heitteillejätöstä yms. koska kissani kerran valittaa niin kärsivästi.

        Ne hienot jutut siitä, että sisätilasta yrittäisi tehdä yhtä jännittävän ja virikkeellisen kuin ulkona olemisesta, ovat kauniita ajatuksia - mutta mahdottomia! Ei mikään voi kissan mielestä olla ihanampaa kuin ulkona juoksentelu oman mielen mukaan, hiirien pyydystäminen,luonnon tarkkailu ja se kaikki muu jännittävä. Sisällähän ei ole mitään. Olen nyt yrittänyt leikkiä enemmän kissojen kanssa, mutta valitus ei lopu. Viime yönä heräsin viisi kertaa karmivaan, sydäntäsärkevään moukunaan.

        Kauanko vielä? Eihän kissan pitänyt osata ajatella ja vertailla olosuhteita, niiden pitäisi elää tässä ja nyt!


      • Speedy
        Minna kirjoitti:

        Viikko on nyt mau'uttu niin että koti suorastaan tärisee. Tänään oli ikävä yllätys kotiin tullessa: naapuri oli (nimettömänä tietenkin, niin kuin aina asiaan kuuluu) jättänyt postilokerooni viestin, että kissani maukuu parvekkeella niin kovaa, että se herättää heidät yöllä, vaikka heillä on parvekelasit kiinni! Epäili minua suorastaan kissan heitteillejätöstä yms. koska kissani kerran valittaa niin kärsivästi.

        Ne hienot jutut siitä, että sisätilasta yrittäisi tehdä yhtä jännittävän ja virikkeellisen kuin ulkona olemisesta, ovat kauniita ajatuksia - mutta mahdottomia! Ei mikään voi kissan mielestä olla ihanampaa kuin ulkona juoksentelu oman mielen mukaan, hiirien pyydystäminen,luonnon tarkkailu ja se kaikki muu jännittävä. Sisällähän ei ole mitään. Olen nyt yrittänyt leikkiä enemmän kissojen kanssa, mutta valitus ei lopu. Viime yönä heräsin viisi kertaa karmivaan, sydäntäsärkevään moukunaan.

        Kauanko vielä? Eihän kissan pitänyt osata ajatella ja vertailla olosuhteita, niiden pitäisi elää tässä ja nyt!

        Kokeile nyt vaan niitä kauniita ajatuksia, ne toimivat, nimittäin ;) Leikitä kissaasi myös niin paljon kuin pystyt mahdollisuuksien mukaan.

        Sisällähän ei ole mitään, jos omistaja ei sitä mitään sinne sisälle hommaa. Kun kissalle laittaa paljon tekemistä esille, se ei ehdi kaipailla ulos. Muista myös vertikaalinen tila, kissan on päästävä kiipeilemään. Kyllähän sinä itsekin kyllästyisit ja alkaisit protestoimaan, jos joutuisit vain nukkumaan päivät pitkät, eikä olisi mitään tekemistä...


      • Masi
        Minna kirjoitti:

        Viikko on nyt mau'uttu niin että koti suorastaan tärisee. Tänään oli ikävä yllätys kotiin tullessa: naapuri oli (nimettömänä tietenkin, niin kuin aina asiaan kuuluu) jättänyt postilokerooni viestin, että kissani maukuu parvekkeella niin kovaa, että se herättää heidät yöllä, vaikka heillä on parvekelasit kiinni! Epäili minua suorastaan kissan heitteillejätöstä yms. koska kissani kerran valittaa niin kärsivästi.

        Ne hienot jutut siitä, että sisätilasta yrittäisi tehdä yhtä jännittävän ja virikkeellisen kuin ulkona olemisesta, ovat kauniita ajatuksia - mutta mahdottomia! Ei mikään voi kissan mielestä olla ihanampaa kuin ulkona juoksentelu oman mielen mukaan, hiirien pyydystäminen,luonnon tarkkailu ja se kaikki muu jännittävä. Sisällähän ei ole mitään. Olen nyt yrittänyt leikkiä enemmän kissojen kanssa, mutta valitus ei lopu. Viime yönä heräsin viisi kertaa karmivaan, sydäntäsärkevään moukunaan.

        Kauanko vielä? Eihän kissan pitänyt osata ajatella ja vertailla olosuhteita, niiden pitäisi elää tässä ja nyt!

        Oletko ajatellu itse lähteä kissasi kanssa pihalle valjaissa? Meidän kissa ainakin iloisesti saalistaa kärpäsiä kerrostalon takapihalla ja naapuritkin tykkää ja kehuu komeeta kissaa. Kannattaa ainakin kokeilla! =) Onnea!


    • Anonyymi

      Minulla ollut nyt kissa nelisen kuukautta ja välillä tuo valitus raivostuttaa.
      Minulle sanottiin, että kissat nukkuu 18 tuntia päivässä, mutta jos he tarvitsevat ulkoilua, eivät niiden tarvitse jatkuvaa loikoilua. Huomaan kun liikahdan, kissa suorastaan säntää luokseni, mutten tiedä miten leikitän häntä, vaikka on leluja, muttei hän jaksa kauaa leikkiä niillä ja tämä on pieni yksiö eikä juurikaan tilaa.

      • Anonyymi

        Tuota noin. Kissa on kissa. Eikun ulkoiluttaa valjaissa. Ja muista,h mallin valjaassa kissa pysyy karkaamatta.
        Säännöllinen valjasulkoilu turvallisesti,ja kissa oppii,että välillä pääsee ulkomaailmaan katsomaan. Jos on leikkaamaton,se mouruaa siksi,että ois asioita...
        Siihen auttaa keikkuutus.
        Raivostuttavat?
        Ethän vaan raivostu.
        Touhua kissan kanssa,varsinkin nuori,terve kissa joka ruokitaan oikein,on täynnä energiaa,ja se tarvitsee paljon puuhaa. Kunnon kiioeilypuu,kunnon ulkoiluja,niin sillä se asettuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe