21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
Siis: Kaste pelastaa: TÄMÄ ON JUMALAN SANAA!!!
Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, niinkuin sana kasteessa lupaakin:
apt.2:38. "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen".
apt.22:16. "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."
Antaako kasteen lupaus synnit anteeksi?
7
364
Vastaukset
- Näin se menee
Siinähän ei kysytä asianomaisen (lapsen) omaa mielipidettä.
Vanhemmat, kirkkokunta ja kummit tahtovat kastaa lapsen. Mutta lapsi
itse ei tahdo kastetta. Vai onko joku sylilapsi ilmoittanut tahtovansa?
Kaiken lisäksi ihmiset liittävät avuttoman ja puolustuskyvyttömän lapsen
kirkkonsa jäseneksi ollenkaan ajattelematta, ettei lapsi itse tahdo sitä.
YK.n ihmisoikeuksien julistus sanoo, että jokaiselle ihmisyksilölle
pitää antaa vapaa valintaoikeus liittyä tai olla liittymättä johonkin uskontoon.
Lapsikasteessa kirkkoon liittämisessä rikotaan siis räikeästi ihmiskunnan
oikeamielistä periaatetta, yksilönvapautta vastaan.
Tämä on todellisesti varma ja rehellinen totuus!Nimenomaan kaste ja lähetyskäskyssä on kehotettu kastamaan ja opettamaan, pitämään kaikki mitä Jeesus on käskenyt pitää...
toisessa kohtaa myös sanotaan, että niinkauan kuin perillinen on alaikäinen, hän on vanhempien alaainen...
Sitä paitsi, taitaa olla yksin Pyhän Hengen työ, tuo uskoontuleminen...
- se on:
Kun Pietari helluntaina saarnasi kuulijoille, että he olivat surmanneet Jeesuksen ,joka on Jumalan lähettämä ylösnoussut Messias. Ja kuulijat saivat tuon sanan saarnan vaikutuksesta piston sydämeensä ja kyselivät mitä heidän pitäisi tekemän. Ei heillä varmaankaan ollut pelastuksesta ja syntien anteeksiantamuksesta iloitsevaa uskoa, vaan suuri sielun hätä.
Vasta kasteen jälkeen, johon Pietari liitti lupauksen syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen lahjasta, he voivat iloita anteeksiantamuksesta ja pelastuksesta. - vanhoillinen vl
hyvän omantunnon liittona. Pelkkä kasterituaali ei pelasta ex opere operato eli tehtynä tekona, vaan USKO PELASTAA ja KASTE TUKEE USKOA.
Kasteen lupaus antaa synnit anteeksi, jos se lupaus uskotaan.
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/havas_vaino_001.html- kasteko?
Jumalan edessä eivät merkitse ennen uskoon tuloa tapahtuneet kastelut.
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu..!"
Markus 16:15-16.
Jos uskovaa ei ole kastettu uskoon tulon, uudestiysyntymisen ja parannusken
teon jälkeen, on hän kastamaton. - vanhoillinen vl
kasteko? kirjoitti:
Jumalan edessä eivät merkitse ennen uskoon tuloa tapahtuneet kastelut.
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu..!"
Markus 16:15-16.
Jos uskovaa ei ole kastettu uskoon tulon, uudestiysyntymisen ja parannusken
teon jälkeen, on hän kastamaton.uskolla. Ensin usko, sitten kaste.
- ristinryövärin kohtalo
vanhoillinen vl kirjoitti:
uskolla. Ensin usko, sitten kaste.
joka oli kastamaton. Kuitenkin hänellekkin luvattiin "tänä päivänä olet kanssani paratiisissa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662348Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.431962Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣301678Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1761633Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1031560Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1351273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851273Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬251166En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9982- 77969