Onkohan ihan hyvinkin yleistä että ihminen näkee unta täysin vieraista ihmisistä ja liikkuu vieraissa paikoissa? Unessa tunnen nämä ihmiset ja tiedän keitä he ovat ja tiedän missä maassa/kaupungissa olen. mutta todellisessa elämässä en ole näitä ihmisiä koskaan tavannut, en nähnyt missään enkä myöskään ole koskaan käynyt niissä paikoissa jossa unessa olen. Unet eivät ole ahdistavia, näen näitä unia usein ja tiedän mihin elämän tilanteeseen liittyvät, mutta ihmettelen keitä nämä "tutut tuntemattomat" ovat?
Vieraat ihmiset ja paikat
29
12522
Vastaukset
- shade..
Entisistä elämistähän nuo voivat kertoa.. Minäkin unissa vierailen usein "tutuissa" kuitenkin päivätajunnassa tuntemattomissa paikoissa. mielenkiintoisia juttuja kuitenkin.
- Ihan oikeesti
Voisitko hieman perustella, miten tämä entinen elämä ja sielujen vealtaminen voisi olla niinko mahdollista?
Jos nyt heittäydytään vielä ajattelemaan tätä asiaa ihan aikuisten oikeesti, niin maapallon väkiluku on ollut koko ajan kasvussa, niin miten tämä sielujen kierrätys ja väkiluvun kasvu on ylipäätään mahdollista?
Jos sielu siirtyy eletystä elämästä uudesti syntyntyneeseen ihmiseen, niin väkiluvun pitäisi pysyä samana. Eli mistä näitä uusia sieluja sitten tulee?
Jos taasen sielut sammuvat jossakin vaiheessa, niin silloinhan väkiluvun pitäisi vastaavasti pienentyä?
Että, eiköhän kyseessä ole ihan tavallinen unen näkeminen ilman mystiikkaa. - Unim.
Shade olen minäkin. Mielenkiintoinen juttu.
- Tapahtuu
Unessani matkustan tuttuihin paikkoihin ja koteihin jotka hereillä ovat aivan tuntemattomia.Joskus tiedän unessa paikan nimen ja etsin sitä sitten hereillä ollessa kartalta,ja löytyyhän se, jostain toiselta puolelta maapalloa jossa en ole koskaan käynyt.Seikkailen myös usein isoissa kaupungeissa ja löydän aina "unikotiini" takaisin.Kumallista mutta halpaa matkustamista.
- Sielu
Ihan oikeesti kirjoitti:
Voisitko hieman perustella, miten tämä entinen elämä ja sielujen vealtaminen voisi olla niinko mahdollista?
Jos nyt heittäydytään vielä ajattelemaan tätä asiaa ihan aikuisten oikeesti, niin maapallon väkiluku on ollut koko ajan kasvussa, niin miten tämä sielujen kierrätys ja väkiluvun kasvu on ylipäätään mahdollista?
Jos sielu siirtyy eletystä elämästä uudesti syntyntyneeseen ihmiseen, niin väkiluvun pitäisi pysyä samana. Eli mistä näitä uusia sieluja sitten tulee?
Jos taasen sielut sammuvat jossakin vaiheessa, niin silloinhan väkiluvun pitäisi vastaavasti pienentyä?
Että, eiköhän kyseessä ole ihan tavallinen unen näkeminen ilman mystiikkaa.Sinä ajattelet kuin ihminen.
"sielu siirtyy eletystä elämästä uudesti syntyneeseen ihmiseen, niin väkiluvun pitäisi pysyä samana. Eli mistä näitä uusia sieluja sitten tulee?"
Se rajoittaa ajatusmaailmaasi. Kuka on sanonut että väkiluvun pitäisi pysyä samana? Mistä sait tuollaisen ajatuksen päähäsi?
"Jos taasen sielut sammuvat jossakin vaiheessa, niin silloinhan väkiluvun pitäisi vastaavasti pienentyä?"
Kokeile jotain uutta näkökulmaa. Saatat vielä yllättyä... - asioita...
Ihan oikeesti kirjoitti:
Että, eiköhän kyseessä ole ihan tavallinen unen näkeminen ilman mystiikkaa.tässä ajaudutaan väistämättä spekulatiiviselle ja erittäin hankalasti käsiteltävälle alueelle, josta emme (vielä, josko koskaan) tiedä mitään, mutta ajaudutaan pois!
sielujen vaeltaminen (kierrätys) voisi mahdollista monellakin tapaa. esimerkiksi Aika on meidän ihmisten kehittämä käsite, jolla mittaamme elinaikamme, maan päällistä olemassaoloaikaamme. se ei välttämättä (eikä oletettavastikaan) ole lopullinen totuus Ajasta ja sen monimuotoisuudesta. toisaalta (ihmishahmoisia) sieluja saattaa olla tuolla kaukana avaruudessa miljoonilla muillakin vastaavilla planeetoilla, joten miksi rajata kaikki pelkästään maa-planeetalle vain sen vuoksi, ettemme vielä tiedä niiden olemassaolosta muutoin kuin matemaattisena erittäin suurena todennäköisyytenä. toisaalta voidaan ajatella rinnakkaismaailmojen olemassaoloakin, joissa tavallaan elämme samanaikaisesti useammassa eri hahmossa.
kannattaa tietysti aina pohtia myös kirjallisuudesta ja elokuvista peräisin olevien kosketuspintojen tunkeutumista mielikuvitukseemme ja sitä kautta uniin. tuttuuden tuntemukset voivat myös selittyä pitkälti näitä kautta.
olen itse myös nähnyt samankaltaisia unia, joissa näen tuttuja paikkoja, joissa en koskaan ole käynyt ja tapaan tuttuja ihmisiä, joita en ole koskaan tavannut. jo unessa ihmettelen tätä, mutta herättyä se kummastuttaa vieläkin enemmän. - Ihan oikeesti
Sielu kirjoitti:
Sinä ajattelet kuin ihminen.
"sielu siirtyy eletystä elämästä uudesti syntyneeseen ihmiseen, niin väkiluvun pitäisi pysyä samana. Eli mistä näitä uusia sieluja sitten tulee?"
Se rajoittaa ajatusmaailmaasi. Kuka on sanonut että väkiluvun pitäisi pysyä samana? Mistä sait tuollaisen ajatuksen päähäsi?
"Jos taasen sielut sammuvat jossakin vaiheessa, niin silloinhan väkiluvun pitäisi vastaavasti pienentyä?"
Kokeile jotain uutta näkökulmaa. Saatat vielä yllättyä..."Se rajoittaa ajatusmaailmaasi. Kuka on sanonut että väkiluvun pitäisi pysyä samana? Mistä sait tuollaisen ajatuksen päähäsi?"
Jos tarkastelet maapallon väkiluvun kehitystä, niin huomaat että väkiluku on kasvanut eksponentiaalisesti. Koska jokaisella ihmisellä on sielu (näin oletusarvoisesti), ja yhdellä ihmisellä voi olla vain yksi sielu, niin väkiluvun kasvu edellyttää että sielujakin tulee siis lisää. Mutta mistä näitä uusia sieluja putkahtelee??
Jos taasen sieluja kierrätettäisiin, niin silloinhan väkiluvun pitäisi pysyä samana, koska jos väkiluku kasvaa, niin silloinhan osa ihmisistä syntyisi ilman sielua.
Eli olisi mukava kuulla perustelusi. :) - pohdiskelijatar
Ihan oikeesti kirjoitti:
"Se rajoittaa ajatusmaailmaasi. Kuka on sanonut että väkiluvun pitäisi pysyä samana? Mistä sait tuollaisen ajatuksen päähäsi?"
Jos tarkastelet maapallon väkiluvun kehitystä, niin huomaat että väkiluku on kasvanut eksponentiaalisesti. Koska jokaisella ihmisellä on sielu (näin oletusarvoisesti), ja yhdellä ihmisellä voi olla vain yksi sielu, niin väkiluvun kasvu edellyttää että sielujakin tulee siis lisää. Mutta mistä näitä uusia sieluja putkahtelee??
Jos taasen sieluja kierrätettäisiin, niin silloinhan väkiluvun pitäisi pysyä samana, koska jos väkiluku kasvaa, niin silloinhan osa ihmisistä syntyisi ilman sielua.
Eli olisi mukava kuulla perustelusi. :)Entäpä jos sieluja onkin vain yksi. Tämä yksi sielu voi jakaa itsensä useaan eri tietoisuuteen. Kuollessaan ihmisen sielu taas liitty osaksi tätä yhtä suurta sielua. Eli väkiluvun kasvu selittyisi sillä, että sielut eivät ole erillisiä (=me olemme kaikki yhtä)
- olla suuri
Ihan oikeesti kirjoitti:
"Se rajoittaa ajatusmaailmaasi. Kuka on sanonut että väkiluvun pitäisi pysyä samana? Mistä sait tuollaisen ajatuksen päähäsi?"
Eli olisi mukava kuulla perustelusi. :)ja sitä voi sitten kierrättää hitaammin, jos väestöluku on pieni ja nopeuttaa kiertoa, kun väkiluku on suuri.
Pääsenkin nykyään kiertoon jo heti kuoltuani, ei tarvii enää nykyisin odottaa tuhatta vuotta? - lomareissu
Tapahtuu kirjoitti:
Unessani matkustan tuttuihin paikkoihin ja koteihin jotka hereillä ovat aivan tuntemattomia.Joskus tiedän unessa paikan nimen ja etsin sitä sitten hereillä ollessa kartalta,ja löytyyhän se, jostain toiselta puolelta maapalloa jossa en ole koskaan käynyt.Seikkailen myös usein isoissa kaupungeissa ja löydän aina "unikotiini" takaisin.Kumallista mutta halpaa matkustamista.
Tulee nähtyä joskus unia, että on jossain loma-
reissulla, toisella puolen maailmaa paikassa,
jossa ei todellakaan ole käynyt. Sitten herään
virkeänä aamulla ja tuumaan, että tulipa halvaksi
lomareissu. Näen lentokonematkat ja meno ja tulo-
matkat myös. Liekö sitten toiveunia...
- gchfajscf
Olen nähnyt usein unia vieraista ihmisistä ja paikoista. Unessa tunnen kuitenkin ihmiset ja paikat hyvin, kuin olisin kotonani. Muutamat unistani ovat toteutuneet. Olen myöhemmin tavannut oikeasti nuo ihmiset ja nähnyt paikat. Tämä on tapahtunut kuitenkin vain muutamien unien kohdalla, mutta kuitenkin aika jännä juttu.
- unissa??
Matkustelun lisäksi minä "puhun" täysin
vieraita kielijä.
Jopa niissä unissa kummastelen kuinka
voin keskustella esim jotain
aasialaista kieltä,vaikka en edes tiedä mistä
kielestä on kyse. - Tenhuska
Näen ihan jatkuvasti unia, joissa olevia ihmisiä en oikeasti tunne. Unissa jotkut ovat jo ikäänkuin tuttuja ja jotkut tiedostan siinä unessa jo uusiksi tuttavuuksiksi. Kaiken kukkuraksi näissä unissani en ole koskaan kotona, vaan ihan jossain muualla. Näihin uniin liittyy usein myöskin jos jonkinlaista matkustamista junalla tai muilla kulkuneuvoilla ja lopulta tullaan jonkinlaiseen isoon taloon. Nämä unet ovat olleet oikein mukavia ja niistä on tosi hyvä fiilis vielä herätessäkin pitkälle päivään.
- Tenhuska
Omalla kohdallani ajattelen, että ehkä unet myös täyttävät tarpeita, jotka sillä hetkellä eivät elämässä muuten toteudu. Olen huomannut, että silloin, kun tapaan elämässäni hyvin vähän uusia ihmisiä, enkä pääse vaihtamaan maisemia matkustellen, nämä unet tyydyttävät ikäänkuin sen vaihteluntarpeen. IHMISEN ALITAJUNTAJÄRJESTELMÄ ON USKOMATTOMAN VIISAS.
- Omat filmit
Alitajunta on viisas. Minä katselin monesti ja pitkään unta jossa myöhästyin aina lentokoneesta, milloin matkalaukut tai liput katosivat, olin väärällä portilla, juutuin tungokseen yms. ja ihmittelin että mitä en nyt ymmärrä. Kunnes oivalsin että se oli alitajunnan tapa kertoa että olen jämähtänyt erään asian suhteen paikoilleen ja on tehtävä joitakin muutoksia omaan elämään. Tein ja olen sen jälkeen ehtinyt koneeseen mutta koneiden sisustus on nykyisin vallan veikeä...
- tekee.
mielikuvituksesi tepposet.Samoin sekoittuu mielikuvitus ja todellisuus.Jos näet unissa vieraita ihmisiä ja valveilla ollessa luulet heidät tuntevasi,niin silloin se on merkki mielenhäiriöstä.Elät mielikuvitusmaailmassa,jos näin ajattelet.
- perkutarallaa
Ei se mikään mielenhäiriö ole. Conciousness works in mysterious ways.
perkutarallaa kirjoitti:
Ei se mikään mielenhäiriö ole. Conciousness works in mysterious ways.
unet aika tuttuja. Liikun usein ajassa ja olen ikään kuin sivusta katsojan roolissa. Tarkkailen kaikkia mutta kukaan ei tunnu huomaavan minua. Olen unessa ollut katsomassa kuinka ihmisiä poltetaan ja tulvat vie ihmisiä mukanaan ja katu ammuskelussa tapetaan ihmisiä ja nähnyt kun nälkiintyneet ihmiset varastelevat ruokaa,mutta vaatetus on unissa eri ajoilta ja kaupungit ja maat outoja ja aina näihin uniin liittyy vavoja tunteita.Ainoa uni jossa olen osallisena itse, siinä olen sotilas joka tulee ammutuksi, herään aina omaan kuolemaani...Unissa ymmärrän vieraat kielet vaikka en pysty itse vaikuttamaan asioden kulkuun. Olisi kiva saada asialle selitystä mistä tämmöset unet tulee?
- merkillinen...
...itse en muista useinkaan nähneeni unta "vieraista ihmisistä ja paikoista", mutta usein olen unissani kuolleena ja "elän" silti niissä. Muistan joskus teini-ikäisenä nähneeni unta, jossa vein sinisen ruusun omalle haudalleni. Omituista!
Voihan olla mahdollista, että uneksit edellisiä elämiäsi, jos kerran unet aiheuttavat sinulle ahdistusta. Jos niillä ei olisi mitään merkitystä, tuskin muistaisit niitä tai ainakaan ne eivät aiheuttaisi minkäänlaista reaktiota sinussa.
Voisin uskoa että tämä olisi mahdollista, koska itse taas näen tulevaisuuden tapahtumista "välähdyksiä" unissani. Tapahtumat eivät ole merkittäviä, mutta joka tapauksessa ne herättävät melko jännän olotilan. Miksei ei siis jotkut voisi nähdä tapahtumia toiseen suuntaan.
Tämä mahdollistaisi sen teorian, että palaamme tänne maan kamaralle aina uudelleen ja uudelleen. Jospa onkin niin, että meillä jokaisella on jokin asia elämässämme opittavana ja palaamme tänne niin monta kertaa kunnes sen jossain elämissämme onnistumme suorittamaan.?- Unimyss
Tästähän virisi mielenkiintoinen keskustelu. Ei minua ne unet ahdista, on vain hauska "tavata" uusia tuttavuuksia :) Olen kuullut saman että vieraat ihmiset unessa jotekin peilaisivat ihmisen omia puolia. Jos näin on niin hauska juttu sinäänsä on se että tapasin toissa yönä "itsessäni olevan" parikymmentä vuotta nuoremman Italialais gigolon :D Ja voin vakuuttaa ettei juuri vähempää voisi moiset kiinnostaa ei arjessa eikä juhlasssa.
- Unimyssykkä
Unimyss kirjoitti:
Tästähän virisi mielenkiintoinen keskustelu. Ei minua ne unet ahdista, on vain hauska "tavata" uusia tuttavuuksia :) Olen kuullut saman että vieraat ihmiset unessa jotekin peilaisivat ihmisen omia puolia. Jos näin on niin hauska juttu sinäänsä on se että tapasin toissa yönä "itsessäni olevan" parikymmentä vuotta nuoremman Italialais gigolon :D Ja voin vakuuttaa ettei juuri vähempää voisi moiset kiinnostaa ei arjessa eikä juhlasssa.
Oheinen viesti oli tarkoitettu kommentiksi Uniseikkailijalle. Mutta eipä hätää tai väliä.
- Unimyssyk
Unimyss kirjoitti:
...ennen kuin joku kysyy, ettei unella ollut mitään tekemistä seksin kanssa.
- uniseikkailija
Jo vain näkyy unissa vieraita ihmisiä ja paikkoja! Tuttuja on harvemmin. Viisaat ovat selittäneet, että piilotajuntamme näyttää oman itsemme eri puolia vieraiden ihmisten hahmossa. Tiedä häntä sitten. Hauskoja nämä unet yleensä ovat ja saa käydä ihan ilmaiseksi jos jonkinlaisissa paikoissa. Kerran tosin oli ahdistavaa, kun olin Saksassa ja uusnatsit vainosivat minua mielipiteitteni takia... Mistähän moinen?
- Terla
Tuopas olikin mielenkiintoinen näkemys, ehkä hyvinkin mahdollinen..
- ilkka_vainen
Itse kun haluasin palata takaisin menneisyyteen ja
olla lapsi ala-asteella taas, jolloinka ei paljon ongelmia ollut, niin toiset sanoivat kauan aikaa unessa, kun näin unta koulusta,että sinä et kuulu tänne. Mene poist, olet jo aikuinen. Sitten näin unia elämäni aikana, jotka opastivat minua siihen mikä elämäni tulee olemaan, kaikki ajavat takaa ja tekevät pahaa.Pitkä kiusaaminen kaikissa paikoissa. Oli erittäin raakaa henkisesti.
Mutta menneisiin asioihin,nämä ihmiset tulivat uniini ja sanoivat,emme kuulu enää elämääsi, minun on nyt jätettävä sinut. Näemme taivaassa jos näemme. hei hei ja sitten pois.
No eipä muuta. - kyllä pyörii
unissani ;)
- hyvin tuttua minulle...
Jep. Yks uni oli sellainen, että minulla oli mukamas oikeustiedettä opiskeleva mies tallinassa. Kaiken lisäksi oltiin kuin vastarakastuneet. Voi ei ;)
- ihmettelen uniani
näen usein unta että matkustelen junalla, välillä myöhästyn, välillä en pääse junasta pois, välillä odotan asemalla.. ja usein unissani harrastan itsetyydytystä! mistähän sekin tulee? kun ei oikeasti ole mitään tarvetta siihen kun naimisissakin olen..
kerran näin unta että olin venäjällä jossain junassa, olin pakomatkalla, meitä oli useita pakomatkalla. jouduimme piileskelemään junassa koko ajan sotilailta.. menin siinä unessa junan veturiin jossa oli uuni ja jäin kiinni jolloin esitin hiilenmättäjää. pelotti vietävästi. mutta suomeen päästiin...
pimeitä nuo unet joskus.. - eksoplaneetalla
kerrankin yksi työryhmä rakensi siellä isoa rakennusta ja krokodiilin näköiset eläimet olivat juhtina ja eräs toinen kerta kun kaverukset esittelivät mulle teräksentekoa ja kyllä ne vähän muistutti maalaisia,ja kerran vierailin siellä eräässä koulussa ja kirkossa ko mulle esiteltiin paikallista uskontoa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849