Kuinka nuo

tapeetit saa oikein poistettua seinästä? Kun tarkoituksena olisi maalata seinät. Sen tiedän että ne pitää poistaa, mutta onko siihen jokin aine jolla ne saa pois?

2

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teseppa

Riippuu ihan siitä millä ne on kiinni. Jos liimalla niin lasta käteen, termari kahvia viereen ja repimään irti pala palalta miten sattuu lähtemään.
      Jos ne ovat kiinni liisterillä niin vedellä ne lähtevät, tässäkin tosin tarvitsee olla kärsivällinen. Sitten on olemassa tapetinpoistoaineita mutta oma kokemus on että ne ovat yhtä tyhjän kanssa.. jonkinnäköistä saippuasotkua sisältävät mutta vesi on aina se joka sen työn tekee.
      Ota märkä tiskirätti ja kostuta jostain tapetin kulmasta ja katso alkaako se irrota pohjasta irti, jos irtoaa niin se on liisterillä kiinni ja lähtee vedellä irti.

Itse olen näin poistanut tapettia:
      Välineet:
      - Maalaustela ja kaukalo johon vettä
      - Ikkunankuivauslasta(saa huoltoasemilta ja rautakaupoista)
      - Kidesoodapesuliuosta
      - Talouspaperia

Kastele tela kaukalossa ja lähte pikkuhiljaa ALHAALTA YLÖS telaamaan vettä seinään, heti kun telaat alaspäin niin tela heittää vedet päällesi. Telaa tällätavalla yksi vuota märäksi, odota 5-10min ja koita alkaako tapetti irrota. Irrota tapetti varovasti ylhäältä alaspäin, näin märkä kasa ei sitten läsähdä päällesi. Ota ikkunankuivauslasta ja kaavi kaikki liisterinrähmä seinästä ja kuivaa paperiin, kaavi ja kuivaa, kaavi ja kuivaa. On tärkeää ottaa kaikki liisteri pois sillä kaikki mahla joka seinässä on näkyy maalauksen jälkeen sitten pinnassa kupruina. Sitten seuraava vuota samalla tavalla jne. Kun olet koko seinän saanut tyhjennettyä tapetista niin pese se kidesoodaliuoksella ja tiskirätillä ja huuhtele(pese pelkällä vedellä). Odota 30min ja voit maalata seinän. HUOM! Jos tapetin alla ei ole maalipintaa et voi pestä sitä sillä tasoitteet lähtevät veden mukana! Jos on maalipinta niin uutta sitten vaan päälle, tasoitepinnalle ensin pohjamaali ja sitten kahteen kertaan pintamaali.
      On erityisen tärkeä odottaa se 5-10min kostutuksesta sillä siinä menee aikaa että tapetti imee itseensä veden, muuten se ei irtoa pohjasta jos lähtee heti kostutuksen jälkeen repimään irti.

• hyytelömäinen tapetinpoisto...

on paras ja helpoin. Pelkän veden käyttäminen on aina vähän arveluttavaa,mutta hienoa,jos näin saa tapetit kokonaisia liuskoina pois.
      Itse olen kuitenkin todennut monen,monen tapetinpoiston myötä hyytelömäisen tapetinpoistoaineen olevan helpoin ja nopein ratkaisu. Ja lähtee ihan varmasti eikä tarvitse rapsia pikku hiutaleita,vaan kokonaisia vuotia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      37
      3683
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2653
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1734
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      120
      1512
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      1479
    6. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1427
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      25
      1268
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1126
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1113
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      1025
    Aihe