Maksu

Nettipankista

Sain henkilön nimen ja pankkitili numeron. Miten voin olla varma että tili on hänen ja nimi edes on oikea tms?
Jos soitan nordeaan kertovatko ne?

Eli olemma vuokraamassa mökkiä yksityiseltä ja haluisin olla varma ettei mitään huijauksia käy.
Maksoin kk sitten varausmaksun ja huomasin että nimi on edelleen netin tiliotteessa : Maija Meikäläinen -kirjotettuna, eikä MAIJA MEIKÄLÄINEN, niinkuin ne yleensä menee..entiedä onko sillä mitään merkitystä.

6

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luultavasti eivät kerro pankista, mutta jos sinulla on käytössäsi Nordean verkkopankki ja myös maksun saajan tili on Nordeassa, näet tilinomistajan nimen verkkopankissa maksun tiedot syötettyäsi. Siis vaikka syöttäisit jotakin maksun saajan nimeksi, systeemi korvaa sen pankin systeemissä olevalla tilinomistajan nimellä. Sen jälkeen voit vielä peruuttaa maksun ennen kuin syötät vahvistuskoodia.

    • pihalla tästä

      Kysytkö siis onko sillä jotain merkitystä kirjoitetaanko Matti Virtanen verkkopankissa Matti Virtanen vai MATTI VIRTANEN?

      Ei sillä ole merkitystä onko nimi kokonaan isolla vai ns. oikein kieliopillisesti kirjoitettu.

      Jos nimi on muuten sama maksu menee samalle kuin viimeksikin. Mutta enemmän olisin huolissani tässä kohtaa saatko rahoille vastinetta, eli ettei sinua huijata. Vastaat varmasti seuraavaksi: Joo ei huijata, maksut ovat menneet siihen mihin on sovittu ja saatu maksusta mitä sovittu.

      • vielä..

        Minusta mökin omistajalla ei ollut nordean tiliä. Tili nro ei ollut sellainen.

        Yleensä kun olen maksanut nettipankin kautta laskuja on nimi, sinne sähköiseen tiliotteeseen muuttunut isoiksi kirjaimiksi, se kenelle olen rahan laittanut.. eli ei ole ollut pieninä kirjaimina, siksi tuo lasku ottikin silmään, kun muut sen ympärilä olivat isoilla kirjaimilla.

        En tiedä onko sillä mitään merkitystä vai ei.


      • ole väliä...
        vielä.. kirjoitti:

        Minusta mökin omistajalla ei ollut nordean tiliä. Tili nro ei ollut sellainen.

        Yleensä kun olen maksanut nettipankin kautta laskuja on nimi, sinne sähköiseen tiliotteeseen muuttunut isoiksi kirjaimiksi, se kenelle olen rahan laittanut.. eli ei ole ollut pieninä kirjaimina, siksi tuo lasku ottikin silmään, kun muut sen ympärilä olivat isoilla kirjaimilla.

        En tiedä onko sillä mitään merkitystä vai ei.

        Maksu ohjautuu täysin tilinumeron perusteella ja koneelle syötetyllä nimellä ei ole merkitystä. Vasta sitten, jos maksu menee väärään paikkaan tai tilinumeroa ei ole olemassakaan ja maksu kilahtaa pankin selvittelytilille, nimi voi auttaa asian selvittämisessä (silloinkin suoritus palautetaan maksajalle).

        Tapauksessasi maksun saaja on velvollinen ilmoittamaan oikean pankkiyhteyden. Sinulla on oikeus luottaa siihen, että hänen antamansa tieto pitää paikkansa.

        Pankki ei anna tilinomistajan tietoja.


      • kAKSÖDAÄ
        ole väliä... kirjoitti:

        Maksu ohjautuu täysin tilinumeron perusteella ja koneelle syötetyllä nimellä ei ole merkitystä. Vasta sitten, jos maksu menee väärään paikkaan tai tilinumeroa ei ole olemassakaan ja maksu kilahtaa pankin selvittelytilille, nimi voi auttaa asian selvittämisessä (silloinkin suoritus palautetaan maksajalle).

        Tapauksessasi maksun saaja on velvollinen ilmoittamaan oikean pankkiyhteyden. Sinulla on oikeus luottaa siihen, että hänen antamansa tieto pitää paikkansa.

        Pankki ei anna tilinomistajan tietoja.

        Itselläni käytössä Nordean yritystili ja kun maksan laskuja, maksunsaajan nimi kirjautuu juuri samalla tavalla tiliotteelle, kun sen maksuun kirjoitan.


    • kaikille..

      jotka vastasivat viestiini, kiitti neuvoista! =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe