Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

EFI Samurai 250:een?

Insinööriopiskelija....

Nyt kun tuo uusi nestejäähdytteinen Samurai 250 on todettu oikein asiantuntijoiden toimesta ihan kohtuulliseksi pyöräksi olen ajatellut hankkia sellaisen testiaihioksi. Se on oikein unelmakone: konstailematon 1-pyttyinen, vesijäähdytys, 1 nokka-akseli ja edullisia varaosia saatavilla.

Ajattelin parantaa pyörää mm. polttoaineen ruiskutuksella. Autopuolella Hestec on tunnettu valmistaja, mutta mistä saisi edullisen ruiskulaitteiston pyörään?

Jatkossuunnitelmissa on Samurain varustaminen pakokaasuahtimella, mutta älkää vielä nostako tästä älämölöä. Pakokaasuahtimen viive on yksi syy miksei niitä käytetä moottoripyörissä. Nykytekniikalla voidaan tähänkin vaikuttaa.

Ajattelin puristaa Samuraista 50 - 70 heppaa n. 2 barin paineella.

5

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...nakki

      Tuossahan taitaa olla jo vakionakin 50hv tehoa, joten tavoitteeksi kannattaa asettaa 120hv parin baarin ahdoilla. Ilokaasuilla ja kovemmilla ahdoilla ei 200hv ole 250cc Samuraista kovinkaan hankala juttu, koneen kestävyyskään tästä tuskin paljon kärsii. Tuolla on sitten mukava lähteä kiusaamaan merkkipyörillä elvistelijöitä crossiradalle, Samurain alustakin kun todettiin asiantuntijoiden toimesta ylivertaiseksi monta kertaa kalliimpiin pyöriin nähden.

      • Vesijäähdytys...

        on noin 20 hv. 0,8 barin paineilla saa nyrkkisäännön mukaan tuplatehot eli jos ruisku yms. nostaa tuonne 30 heppaan, niin 60 hv on aivan realistinen teho.


    • .......................

      Helpoin ja halvin ruiskun ohjaus on tehdä megasquirt.

      Mutta kannattaa muistaa, että samurai on tehty max.20hp:lle. Männät, kiertokanget, kampiakseli, kytkin, vaihteisto, jne... on mitoitettu noille tehoille! Ei ole tako-osia missään! Ja jos haluat tehdä kestävän ja tehokkaan niin rahaa menee enemmänkuin ostaisit oikean samoilla hevosvoimilla olevan merkkipyörän. Merkkipyörässä saa vielä lisäksi toimivan alustan.

      Samurain varaosista voin sen verran sanoa, että muutamalla tuttavalla on ollut pienempiä versioita eikä niihin ole saanut mitään mistään! Veikkaanpa että tuohon pystykoneeseen saa vähemmän?

      Testin tuloksesta voi olla montaa mieltä. Eipä jutun lukeneena kyllä oikein voi millään ilveellä sitä saanut mielikuvaan kohtuullisesta pelistä!

      Tosin keskustelun aloittaja ei halunnutkaan muutakuin aiheuttaa myynnin edistämisprovoa. 2bar ahtoja tinamännälle, anna mun kaikki kestää......

      • Samuraihin...

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.


      • 13v
        Samuraihin... kirjoitti:

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

        Vielä kun palattaisiin taaksepäin ja mietittäisiin mikä on oikeasti realistista ja mikä ei.
        Onko järkevää koittaa räplätä kallista ruiskua kelpo kaasarin tilalle?
        Mikäli kaasutin ei riitä vakionaan, on helppoa vaihtaa pykäliä isompi suutin, sen jälkeen avartaa
        kantta, imukaulakin on helppo avartaa.
        Vakiona pyörässä on parikymmentä hevosvoimaa.
        Toisi tarpeeksi lisää tehoa kun ostaisi vain kireämmän nokka-akselin ja työstäisi ammattitaitoisen luona vakion. MP-korjaajat voivat pienellä liksalla varmasti porata pytyn ja laajentaa kanavat.
        Pyörään ilmestyisi täten jonkinlainen crossin tuntuma koneellisin puolin.
        Offroad- lehti tosiaankin siis protestoi huonoista tehoista ja huonosti kiinnitetyistä osista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe