EFI Samurai 250:een?

Insinööriopiskelija....

Nyt kun tuo uusi nestejäähdytteinen Samurai 250 on todettu oikein asiantuntijoiden toimesta ihan kohtuulliseksi pyöräksi olen ajatellut hankkia sellaisen testiaihioksi. Se on oikein unelmakone: konstailematon 1-pyttyinen, vesijäähdytys, 1 nokka-akseli ja edullisia varaosia saatavilla.

Ajattelin parantaa pyörää mm. polttoaineen ruiskutuksella. Autopuolella Hestec on tunnettu valmistaja, mutta mistä saisi edullisen ruiskulaitteiston pyörään?

Jatkossuunnitelmissa on Samurain varustaminen pakokaasuahtimella, mutta älkää vielä nostako tästä älämölöä. Pakokaasuahtimen viive on yksi syy miksei niitä käytetä moottoripyörissä. Nykytekniikalla voidaan tähänkin vaikuttaa.

Ajattelin puristaa Samuraista 50 - 70 heppaa n. 2 barin paineella.

5

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...nakki

      Tuossahan taitaa olla jo vakionakin 50hv tehoa, joten tavoitteeksi kannattaa asettaa 120hv parin baarin ahdoilla. Ilokaasuilla ja kovemmilla ahdoilla ei 200hv ole 250cc Samuraista kovinkaan hankala juttu, koneen kestävyyskään tästä tuskin paljon kärsii. Tuolla on sitten mukava lähteä kiusaamaan merkkipyörillä elvistelijöitä crossiradalle, Samurain alustakin kun todettiin asiantuntijoiden toimesta ylivertaiseksi monta kertaa kalliimpiin pyöriin nähden.

      • Vesijäähdytys...

        on noin 20 hv. 0,8 barin paineilla saa nyrkkisäännön mukaan tuplatehot eli jos ruisku yms. nostaa tuonne 30 heppaan, niin 60 hv on aivan realistinen teho.


    • .......................

      Helpoin ja halvin ruiskun ohjaus on tehdä megasquirt.

      Mutta kannattaa muistaa, että samurai on tehty max.20hp:lle. Männät, kiertokanget, kampiakseli, kytkin, vaihteisto, jne... on mitoitettu noille tehoille! Ei ole tako-osia missään! Ja jos haluat tehdä kestävän ja tehokkaan niin rahaa menee enemmänkuin ostaisit oikean samoilla hevosvoimilla olevan merkkipyörän. Merkkipyörässä saa vielä lisäksi toimivan alustan.

      Samurain varaosista voin sen verran sanoa, että muutamalla tuttavalla on ollut pienempiä versioita eikä niihin ole saanut mitään mistään! Veikkaanpa että tuohon pystykoneeseen saa vähemmän?

      Testin tuloksesta voi olla montaa mieltä. Eipä jutun lukeneena kyllä oikein voi millään ilveellä sitä saanut mielikuvaan kohtuullisesta pelistä!

      Tosin keskustelun aloittaja ei halunnutkaan muutakuin aiheuttaa myynnin edistämisprovoa. 2bar ahtoja tinamännälle, anna mun kaikki kestää......

      • Samuraihin...

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.


      • 13v
        Samuraihin... kirjoitti:

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

        Vielä kun palattaisiin taaksepäin ja mietittäisiin mikä on oikeasti realistista ja mikä ei.
        Onko järkevää koittaa räplätä kallista ruiskua kelpo kaasarin tilalle?
        Mikäli kaasutin ei riitä vakionaan, on helppoa vaihtaa pykäliä isompi suutin, sen jälkeen avartaa
        kantta, imukaulakin on helppo avartaa.
        Vakiona pyörässä on parikymmentä hevosvoimaa.
        Toisi tarpeeksi lisää tehoa kun ostaisi vain kireämmän nokka-akselin ja työstäisi ammattitaitoisen luona vakion. MP-korjaajat voivat pienellä liksalla varmasti porata pytyn ja laajentaa kanavat.
        Pyörään ilmestyisi täten jonkinlainen crossin tuntuma koneellisin puolin.
        Offroad- lehti tosiaankin siis protestoi huonoista tehoista ja huonosti kiinnitetyistä osista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4158
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      81
      3890
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2428
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      64
      2276
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      36
      1965
    6. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1869
    7. 103
      1698
    8. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1642
    9. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1633
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      61
      1501
    Aihe