EFI Samurai 250:een?

Insinööriopiskelija....

Nyt kun tuo uusi nestejäähdytteinen Samurai 250 on todettu oikein asiantuntijoiden toimesta ihan kohtuulliseksi pyöräksi olen ajatellut hankkia sellaisen testiaihioksi. Se on oikein unelmakone: konstailematon 1-pyttyinen, vesijäähdytys, 1 nokka-akseli ja edullisia varaosia saatavilla.

Ajattelin parantaa pyörää mm. polttoaineen ruiskutuksella. Autopuolella Hestec on tunnettu valmistaja, mutta mistä saisi edullisen ruiskulaitteiston pyörään?

Jatkossuunnitelmissa on Samurain varustaminen pakokaasuahtimella, mutta älkää vielä nostako tästä älämölöä. Pakokaasuahtimen viive on yksi syy miksei niitä käytetä moottoripyörissä. Nykytekniikalla voidaan tähänkin vaikuttaa.

Ajattelin puristaa Samuraista 50 - 70 heppaa n. 2 barin paineella.

5

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...nakki

      Tuossahan taitaa olla jo vakionakin 50hv tehoa, joten tavoitteeksi kannattaa asettaa 120hv parin baarin ahdoilla. Ilokaasuilla ja kovemmilla ahdoilla ei 200hv ole 250cc Samuraista kovinkaan hankala juttu, koneen kestävyyskään tästä tuskin paljon kärsii. Tuolla on sitten mukava lähteä kiusaamaan merkkipyörillä elvistelijöitä crossiradalle, Samurain alustakin kun todettiin asiantuntijoiden toimesta ylivertaiseksi monta kertaa kalliimpiin pyöriin nähden.

      • Vesijäähdytys...

        on noin 20 hv. 0,8 barin paineilla saa nyrkkisäännön mukaan tuplatehot eli jos ruisku yms. nostaa tuonne 30 heppaan, niin 60 hv on aivan realistinen teho.


    • .......................

      Helpoin ja halvin ruiskun ohjaus on tehdä megasquirt.

      Mutta kannattaa muistaa, että samurai on tehty max.20hp:lle. Männät, kiertokanget, kampiakseli, kytkin, vaihteisto, jne... on mitoitettu noille tehoille! Ei ole tako-osia missään! Ja jos haluat tehdä kestävän ja tehokkaan niin rahaa menee enemmänkuin ostaisit oikean samoilla hevosvoimilla olevan merkkipyörän. Merkkipyörässä saa vielä lisäksi toimivan alustan.

      Samurain varaosista voin sen verran sanoa, että muutamalla tuttavalla on ollut pienempiä versioita eikä niihin ole saanut mitään mistään! Veikkaanpa että tuohon pystykoneeseen saa vähemmän?

      Testin tuloksesta voi olla montaa mieltä. Eipä jutun lukeneena kyllä oikein voi millään ilveellä sitä saanut mielikuvaan kohtuullisesta pelistä!

      Tosin keskustelun aloittaja ei halunnutkaan muutakuin aiheuttaa myynnin edistämisprovoa. 2bar ahtoja tinamännälle, anna mun kaikki kestää......

      • Samuraihin...

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.


      • 13v
        Samuraihin... kirjoitti:

        Samuraita (varsinkin 110 ja 150) on myyty vuosien mittaan niin paljon, että älämölö olisi aikamoinen, jos varaosia ei saisi. Käys Myllymäellä tai Keskisellä tutustumassa varaosavalikoimaan. Puhelinsoitto ja osa jo jo matkalla kotiin. Olen itse tilannut kaikkea krossipyörän osista kompuran osiin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

        Vielä kun palattaisiin taaksepäin ja mietittäisiin mikä on oikeasti realistista ja mikä ei.
        Onko järkevää koittaa räplätä kallista ruiskua kelpo kaasarin tilalle?
        Mikäli kaasutin ei riitä vakionaan, on helppoa vaihtaa pykäliä isompi suutin, sen jälkeen avartaa
        kantta, imukaulakin on helppo avartaa.
        Vakiona pyörässä on parikymmentä hevosvoimaa.
        Toisi tarpeeksi lisää tehoa kun ostaisi vain kireämmän nokka-akselin ja työstäisi ammattitaitoisen luona vakion. MP-korjaajat voivat pienellä liksalla varmasti porata pytyn ja laajentaa kanavat.
        Pyörään ilmestyisi täten jonkinlainen crossin tuntuma koneellisin puolin.
        Offroad- lehti tosiaankin siis protestoi huonoista tehoista ja huonosti kiinnitetyistä osista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe