niittibusteri

osman onkimato

No niin. Neuvoa kaivataan. Vanha buster rs vuotaa neljästä niitistä ja pohja on muutenkin kuin pirunnokkima (ajettu jäissä) Onkos tuo niittien vaihto ihmisen kädessä olevaa hommaa kotikonstein. onko kokemusta. Saa kertoa myös kaikkia kauhutarinoita.

9

7869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitsari

      Etsi joku kaveri joka vetää tigillä niitinkannat kiinni. Niistä voi kyllä lämmön takia joka toinen katketa, mutta pitää silti vettä.
      Toinen konsti on maalata pohja. Näitä 'maalattuja' näkee usein.

    • itsekkin

      Vanhaan ärrään vaihdoin muutaman vuosi sitten kun vuosi. Ei vuoda enään.

      Telvalta hain niittejä, sitten poralla vanha pois, reikään uusi niitti ja sikaflexiä ja sitteen vasaroimaan.

      Ulkopuolelle vastakappaleeksi raskas metallimötikkä jossa oli niitin pään kokoinen koverrus, sen kun kiilasi peräänantamattomaksi vasten niittiä oli sisäpuolelta pallopää vasaralla hyvä nuijia kasaan.

      Sitten kun kaikki vuotavat oli vaihdettu niin veneeseen vettä ja katsomaan vuotaako. yksi vuoti vielä, sitä hieman vasaralla taputeltiin lisää ja siinä se oli.

      Vuotaviin niitteihin voi myös auttaa vasaralla kiristäminen, ei välttämättä tarvitse vaihtaa.

      • osman onkimato

        Kiitoksia uskonvahvistuksesta. Taidan ensin joo,kokeilla vaihtaa tai kiristää niitit. Niittipussi on jo ostettu. Sitten jos ei pidä niin etsin hitsarin. Vene on ollut mulla jo seitsemän vuotta ja ei ole ennen vuotanut. Hankin siihen HT -kopan viime syksynä ja nämä ongelmat lienevät seurausta trailerirenauksesta ja lisääntyneestä painosta.


      • osman onkimato kirjoitti:

        Kiitoksia uskonvahvistuksesta. Taidan ensin joo,kokeilla vaihtaa tai kiristää niitit. Niittipussi on jo ostettu. Sitten jos ei pidä niin etsin hitsarin. Vene on ollut mulla jo seitsemän vuotta ja ei ole ennen vuotanut. Hankin siihen HT -kopan viime syksynä ja nämä ongelmat lienevät seurausta trailerirenauksesta ja lisääntyneestä painosta.

        Alumiini on sellaista materiaalia että se ei jousta juuri ollenkaan ja sen takia kun niitit pääsee vähänkään venymään tai elämään rasituksissa (kovassa ajossa ryskyttävässä aallokossa) niin niitit venyy ja eivät palaudu alkuperäiseen tiukkuuteensa (kuten teräs materiaali jota ei voi käyttää alumiininyhteydessä ja merivedessä).

        Voit kokeilla tiivistää alkuperäiset niitit ympäristöineen (joko kiristämisen jälkeen tai ilman)polyuretaani liimakitillä, kun alue on kuiva ja puhdas, sisä- ja ulkopuolelta venettä.

        Tämä aine (polyuretaani liimakitti) on lienee parhaita aineita veneissä lähes mihin tiivistämiseen ja liimauksen vain ja sitä on monilla tuote merkeillä.


      • jousta
        Juha58 kirjoitti:

        Alumiini on sellaista materiaalia että se ei jousta juuri ollenkaan ja sen takia kun niitit pääsee vähänkään venymään tai elämään rasituksissa (kovassa ajossa ryskyttävässä aallokossa) niin niitit venyy ja eivät palaudu alkuperäiseen tiukkuuteensa (kuten teräs materiaali jota ei voi käyttää alumiininyhteydessä ja merivedessä).

        Voit kokeilla tiivistää alkuperäiset niitit ympäristöineen (joko kiristämisen jälkeen tai ilman)polyuretaani liimakitillä, kun alue on kuiva ja puhdas, sisä- ja ulkopuolelta venettä.

        Tämä aine (polyuretaani liimakitti) on lienee parhaita aineita veneissä lähes mihin tiivistämiseen ja liimauksen vain ja sitä on monilla tuote merkeillä.

        Miksi sitten alumiinitikkaat notkuu terästikkaita huomattavasti enemmän?
        ALumiinilla on kolme kertaa pienempi kimmokerroin kuin teräksellä eli se joustaa kolme kerta enemmän.


      • esimerkiksinvuoksi
        jousta kirjoitti:

        Miksi sitten alumiinitikkaat notkuu terästikkaita huomattavasti enemmän?
        ALumiinilla on kolme kertaa pienempi kimmokerroin kuin teräksellä eli se joustaa kolme kerta enemmän.

        Alumiiniin syntyy pysyviä muodonmuutoksia terästä herkemmin (Pienempi vetomurtolujuus....)


      • eri asia
        esimerkiksinvuoksi kirjoitti:

        Alumiiniin syntyy pysyviä muodonmuutoksia terästä herkemmin (Pienempi vetomurtolujuus....)

        Pysyvää muodonmuutosta tulee silloin kun myötöraja ylitetään, murtorajan ylittyessä hajoaa rakenne. Myötörajan alapuolella muodonmuutos palautuu ja silloin ollaan kimmoisalla alueella jolloin materiaalin kimmomoduli vaikuttaa joustavuuteen. Eli sama tilanne kuin tikapuuvertailussa.

        Alumiini on kuitenkin herkempi väsyttävälle kuormitukselle kuin teräs joten niitit murtuu. Oletan että niititkin ovat alumiinia. Mielummin vaihtaisin uudet niitit kuin tiivistäisin vanhoja. Ei lujuus parane vaikka niitinpaikan tiivistää.


    • vihjettä

      JOs jossain vaiheessa päätät hitsauttaa, niin hitsauta samalla jäykisteet kiinni pohjaan. Vanha mini-busteri aikanaan hitsattiin, mutta vain niitinreijät. Samaiset niitit pitää kiinni myös jäykisteistä, joten aikaa myöten pohja rupesi aallokossa elelemään. Vesitiiviinä vene kyllä pysyi....

      • osman onkimato

        Kaikki vinkit kelpaavat edelleen.
        -ja tosia kauhutarinoita sopii laittaa myös.

        Tuota uretaaniliimavinkki on mielenkiitoinen. Olen lukenut jostakin sellaisenkin kikan että niitit on lämmitetty ja sitten sivelty kuumaliimapuikolla vedenpitäväviksi. Noh. Pieni vuoto on lähinnä pieni riesa mutta jos paattiin jättää paljon löysähköjä niittejä niin kaippa sitä on sellainenkin vaara ,että niitti paukahtaa läpi tai katki. Hitsaus voisi olla niittien vaihdon jälkeen seuraava ajatus. Happoteräs pulteilla ja nylock,eillä tiedän myös paikatun.Butyylimassaa välissä. Kuulemma happoteräs on passivoitu joten siitä ei pitäisi muodostua galvanista paria alumiini kanssa. Onkos kukaan kokeillut sitä puhalluslampulla juotettavaa alumiinia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe