MONNIT EI SYÖ??

monnimonnimonni

miksi ei monnit syö??
olen kokeillut täysravinto tapletteja pohjakaloille,
mutta eivät koskeneetkaan niihin;(
sitä ennen kokeilin keitettyä porkkanaa mutta eivät syöneet.
monnit on ollut luonani 1 päivän..
partamonneja on 5..
onko normaalia etteivät syö vielä??

4

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Rihma-

      Onko monnisi ihan uusi?
      Ne eivät välttämättä heti tultuaan syökkään vaan voi mennä useampia päiviä ennenkuin kotiutuvat.

      Mikä monni se on?
      Partamonneja kannattaa pitää vain samaa sukupuolta, etteivät lisäänny liikaa. Altaan koosta sitten riippuu, kuinka monta, josko yhtään partamonnia akvaarioosi sopii.

      Kuinka iso akvaario sinulla on ja mitä muita kaloja siellä asuu?

      • monniiiiiii

        Monnit ovat uusia..
        Minulla on ennemmin ollut pintakaloja mutta päätin nyt muutaman vuoden jälkeen ottaa pelkkiä monneja..
        miten on? kannattaisiko minun ottaa muita kaloja myös?
        akvaarioni on noin 60L..
        entä mihin aikaan monnit syövät?
        jotkut sanovat että päivällä,
        jotkut sanovat että yöllä-


      • -Rihma-
        monniiiiiii kirjoitti:

        Monnit ovat uusia..
        Minulla on ennemmin ollut pintakaloja mutta päätin nyt muutaman vuoden jälkeen ottaa pelkkiä monneja..
        miten on? kannattaisiko minun ottaa muita kaloja myös?
        akvaarioni on noin 60L..
        entä mihin aikaan monnit syövät?
        jotkut sanovat että päivällä,
        jotkut sanovat että yöllä-

        Partamonnin allaskokosuositus(voi kasvaa jopa 15 cm) on vähintään 100-litraa. Mieluusti enemmänkin, kun kyseessä on useampia yksilöitä. Eli akvaarioosi ei periaatteessa sovi YHTÄÄN partamonnia.
        Luovuttaisin kaikki partamonnit pois tai hankkisin niille isomman akvaarion, parille kolmelle yksilölle joku 200-300-litraa olis passeli. Sinne saa hienosti suunniteltua partamonnien kanssa käyvän kalastonkin.

        Mitä monneja ne muut monnit ovat? Monnisia(onko niillä viikset?) vaikos isoksikasvavia plekoja(imukuppisuu, kuten partamonnilla?)?
        Ota selvää lajista, koska et voi muuten tietää kuinka näitä monneja hoidetaan!
        Yleensäkkin tietoa haetaan ENNEN kalojen hankkimista, ethän osta koiraakaan/hevosta tai muuta lemmikkiä, ottamalla siitä ensin selvää..


      • Coocq
        monniiiiiii kirjoitti:

        Monnit ovat uusia..
        Minulla on ennemmin ollut pintakaloja mutta päätin nyt muutaman vuoden jälkeen ottaa pelkkiä monneja..
        miten on? kannattaisiko minun ottaa muita kaloja myös?
        akvaarioni on noin 60L..
        entä mihin aikaan monnit syövät?
        jotkut sanovat että päivällä,
        jotkut sanovat että yöllä-

        Minun partamonnini lähtee liikkeelle yleensä kun valot sammuu ja sen näkee usein aamulla kun hiekka pöllyää valojen syttymisaikaan.Päivällä se saattaa tulla joskus esiin jos se ei näe akvaarion ulkopuolella mitään liikettä-ihmisiä.
        Monnini on aika arka, mutta on tullut aika uskaliaaksi viime aikoina.Se ei pakene esim. enää piloon niin nopeasti jos se näkee minut tai jonkun muun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe