MONNIT EI SYÖ??

monnimonnimonni

miksi ei monnit syö??
olen kokeillut täysravinto tapletteja pohjakaloille,
mutta eivät koskeneetkaan niihin;(
sitä ennen kokeilin keitettyä porkkanaa mutta eivät syöneet.
monnit on ollut luonani 1 päivän..
partamonneja on 5..
onko normaalia etteivät syö vielä??

4

659

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Rihma-

Onko monnisi ihan uusi?
      Ne eivät välttämättä heti tultuaan syökkään vaan voi mennä useampia päiviä ennenkuin kotiutuvat.

Mikä monni se on?
      Partamonneja kannattaa pitää vain samaa sukupuolta, etteivät lisäänny liikaa. Altaan koosta sitten riippuu, kuinka monta, josko yhtään partamonnia akvaarioosi sopii.

Kuinka iso akvaario sinulla on ja mitä muita kaloja siellä asuu?

• monniiiiiii

Monnit ovat uusia..
        Minulla on ennemmin ollut pintakaloja mutta päätin nyt muutaman vuoden jälkeen ottaa pelkkiä monneja..
        miten on? kannattaisiko minun ottaa muita kaloja myös?
        akvaarioni on noin 60L..
        entä mihin aikaan monnit syövät?
        jotkut sanovat että päivällä,
        jotkut sanovat että yöllä-

• -Rihma-
        monniiiiiii kirjoitti:

Monnit ovat uusia..
        Minulla on ennemmin ollut pintakaloja mutta päätin nyt muutaman vuoden jälkeen ottaa pelkkiä monneja..
        akvaarioni on noin 60L..

Partamonnin allaskokosuositus(voi kasvaa jopa 15 cm) on vähintään 100-litraa. Mieluusti enemmänkin, kun kyseessä on useampia yksilöitä. Eli akvaarioosi ei periaatteessa sovi YHTÄÄN partamonnia.
        Luovuttaisin kaikki partamonnit pois tai hankkisin niille isomman akvaarion, parille kolmelle yksilölle joku 200-300-litraa olis passeli. Sinne saa hienosti suunniteltua partamonnien kanssa käyvän kalastonkin.

Mitä monneja ne muut monnit ovat? Monnisia(onko niillä viikset?) vaikos isoksikasvavia plekoja(imukuppisuu, kuten partamonnilla?)?
        Ota selvää lajista, koska et voi muuten tietää kuinka näitä monneja hoidetaan!
        Yleensäkkin tietoa haetaan ENNEN kalojen hankkimista, ethän osta koiraakaan/hevosta tai muuta lemmikkiä, ottamalla siitä ensin selvää..

• Coocq
        monniiiiiii kirjoitti:

Monnit ovat uusia..
        akvaarioni on noin 60L..

Minun partamonnini lähtee liikkeelle yleensä kun valot sammuu ja sen näkee usein aamulla kun hiekka pöllyää valojen syttymisaikaan.Päivällä se saattaa tulla joskus esiin jos se ei näe akvaarion ulkopuolella mitään liikettä-ihmisiä.
        Monnini on aika arka, mutta on tullut aika uskaliaaksi viime aikoina.Se ei pakene esim. enää piloon niin nopeasti jos se näkee minut tai jonkun muun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      113
      1557
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      837
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      726
    4. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      144
      725
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      721
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      38
      603
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      40
      591
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      219
      582
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      556
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      63
      555
    Aihe