Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Härkä ja oinas?

Karjalan Oinas

Härät kuinka tulette oinaiden kanssa toimeen? Itse oinas ja monta hyvää ystävää härkiä. :)

4

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsepäinen nainen

      Olin avoliitossa useita vuosi oinasmiehen kanssa. Meillä oli yhteistä samankaltainen tilanne-ja huumorintaju.Arvostin oinasmiehessäni sitä että, hän piti aina sanansa. Tosin oinaan ja härän liitossa meille tuli usein riitaa kun kumpikin halusi sanoa aina viimeisen sanan. Oinas on itsepäinen luonne niinkuin härkäkin. Mutta oinasmies ja härkänainen arvostavat samoja asioita, parisuhdetta, kotia ja tasapainoista arkielämää. Tätä suhdetta meillä oli noin 8v. Itsearvostan ex-miehessäni eniten luotettavuutta ja rehellisyyttä. Mutta valitettavasti tämä meidän suhde aikanaan loppui. Nyt olen onnellisesti naimisissa neitsytmiehen kanssa. Elo on sopuisampaaja rauhallisempaa.Emme juuri riitele. Aikuselle lapselleni (silloin hän oli vielä lapsi) jäi tästä oinasmiehestä oikein luotettava ja posiitiivinen muisto ja niin jäi minullekin), jos ei oteta lukuun näitä typeriä riitoja joita välillemme syntyi johtuen juuri tuosta itsepäisyydestämme. Silloin aikanaan oli vain jostain syystä sitä kummankaan vaikea myöntää. Mielestäni jos oinasmies ja härkänainen oppivat rakentavasti riitelemään ja ennenkaikkea oppivat paremmin kommunikoimaan keskenään, niin suhteesta tulee hyvinkin pitkäikäinen ja onnellinen. Johtuen siitä että, kumpikin rakastavat rehellisyyttä ja panostavat ennenkaikkea perheeseen. Oinasmies on antelias sekä naistaan että lapsia rakastamiaan lähiomaisiaan ja ystäviään kohtaan. Samoin härkänaisilla on nämä samat piirteet hyvin vahvoina. Mutta, muista että itsepäisyys kummankin taholta voi tuhota suhteen. Opetelkaa siis jo alussa kommunikoimaan keskenänne. Ja kunnioittamaan toistenne näkemyksiä elämästä. Myöhemmin se on vaikeaa. Ellei lähes mahdotonta. Tämä jatkuva kilpailuasetelma kumpi tietää paremmin johtaa eroon. Sekä oinaan että härän tulisi oppia ajoissa antamaan myös periksi. Aina ei tarvitse olla "oikeassa".

      • härkämieheltä

        Mainitsit että "Elo on sopuisampaa ja rauhahallisempaa" ...mutta ei kyllä niin kiihkeääkään! Ja uskon ettette rakastakaan niin tulisesti toisianne niin hyvässä kuin huonossakin mielessä tämän nykyisen miehesi kanssa...

        Onnea kuitenkin!


      • ittsepäinen
        härkämieheltä kirjoitti:

        Mainitsit että "Elo on sopuisampaa ja rauhahallisempaa" ...mutta ei kyllä niin kiihkeääkään! Ja uskon ettette rakastakaan niin tulisesti toisianne niin hyvässä kuin huonossakin mielessä tämän nykyisen miehesi kanssa...

        Onnea kuitenkin!

        No, jaa. Tässä iässä kun minä nyt olen. Olen oppinut sen että, jokaisessa suhteessa on hyvät ja huonot puolensa. Ehkä ikä on juuri se tekijä, että turhaa riitaa, pikkuasioista haluaa kumpikin välttää. Ja todellinen rakkaus on sitä arkipäivässä seisomista toisen rinnalla. Tämä rakkaus mitataan juuri siinä, seisotko toisen rinnalla vai lähdetkö? Meille nämä elämän suuret kysymykset tulivat kun mieheni sairastui yllättäen vakavasti syöpään. Kun menimme yhdessä ensimmäistä kertaa sairaalaan. Mieheni tiesi että, seisoisin loppuun asti hänen rinnallaan. Ja tälläinen härkänainen on sanansa mittainen. Jos, itse olisin sairastunut vakavasti tiedän että, mieheni olisi myös jäänyt minun rinnallani. Nämä ovat asioita joissa parisuhteen kestävyys joutuu aivan uusiin tilanteisiin. Toiset meistä eivät kestä vaan eroavat. Mitä tulee oinasmieheen, uskon että, myös ex-oinasmieheni kanssa olisimme menetelleet samoin. Kuten aikaisemmin kirjoitin ikä muuttaa meitä ja käsitystä rakkaudesta ja elämästä. Opimme ehkä myös joustamaan paremmin. Tai sitten emme. Vain itse voimme muuttaa näitä "luonteenpiirteitämme", vähäsen jos haluamme.


    • härkäinen

      Minulla on oinas-mies ystävänä. Hirmuisen hyvin käy jutut yksiin, ja viihdyn hänen seurassaan. Ongelma on vain se, että minä pohdin asioita syvällisemmin kuin hän, ja se ärsyttää häntä. Luulen, että härän maltillinen hitaus on oinaan mielestä turhaa junnaamista :)

      Mutta: kipinää, sitä riittää. Ja oikein odottaa, milloin leimahtaa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe