Ulkokoira sisälle

Pämmy

Harkitsen suomenlapinkoiran hankkimista. Perheemme asuu omakotitalossa. Ajattelin, että koira voisi olla päivät ulkona juoksulangassa, koska tietääkseni lapinkoira nauttii ulkonaolosta. Aloin miettiä, viihtyyköhän koira ollenkaan sitten sisällä, jos se on saanut olla päivän ulkona. Haluan lenkkeillä koiran kanssa ja nauttia sen hurmaavasta seurasta sisällä, kun tulen töistä. Onko niin, että kun lapinkoira saa olla päivät ulkona, niin sitä ei saa enää viihtymään sisällä ?

4

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapinkoiraksi

Mulla on lapinkoiria, jotka ovat päivisin aidatulla pihallamme irti. Saavat ja osaavat pyytää sisään halutessaan. Haluavat yöksi sisälle. Nukkuvat tuulikaapissa.
      Myös sateella ja ukkosen aikaan haluavat sisään.
      Joten kyllä viihtyvät myös lauman (perheen)parissa sisätiloissa.

• sisällä viihtyvät

Kyllä lapinkoirat viihtyvät sisällä oikein hyvin. Ovat tosi seurallisia ja perheen kanssa kaikesta toiminnasta nauttivia. Juoksunarua parempi ja turvallisempi vaihtoehto on tarha ja koppi. Meillä lapinkoirat ovat päivät tarhassa ja illat ja yöt sisällä.

• perheenpariin...ei ulos

Mikä ulkokoira? Mulla on tuttavapiirissä ihmisiä joilla on 2 haskya sisällä yöt (nukkuvat sängyssä), on karhukoiria , samojedeja kaikki ovat sisällä yöt ja ukkoset ja kovat pakkaset, muuten viihtyvät lenkillä ja piha tarhoissaan. Mulla on ollut pystykorva ja eli elämänsä kerrostalossa ihan onnellisena. Lähinaapurilla on lapinkoira ja asuu kerrostalossa. Ne ulkokoirat on teidän omassa päässä.

• Lappalainen meilläkin..
        perheenpariin...ei ulos kirjoitti:

Mikä ulkokoira? Mulla on tuttavapiirissä ihmisiä joilla on 2 haskya sisällä yöt (nukkuvat sängyssä), on karhukoiria , samojedeja kaikki ovat sisällä yöt ja ukkoset ja kovat pakkaset, muuten viihtyvät lenkillä ja piha tarhoissaan. Mulla on ollut pystykorva ja eli elämänsä kerrostalossa ihan onnellisena. Lähinaapurilla on lapinkoira ja asuu kerrostalossa. Ne ulkokoirat on teidän omassa päässä.

Sinulle jolla ulkokoirat on omassa päässä.Koira viihtyy pitkät ajat kopin katolla ja seurailee ympäristön tapahtumia, on se vaan toista kuin olla aina sisällä muulloin kun lenkillä. Talvellakin nauttii lumisessa tarhassa olosta ja turkki kiiltää sekä aluskarva pysyy kunnossa. Aamulla menee oven eteen istumaan ja odottaa ulospääsyä, ensin lenkki ja sitten tarhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2043
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe