Huomasin että mustaherukan uusissa lehdissä on kirvoja ja lehdet menevät aivan kupruun.Vieläkö kannattaa ruiskuttaa jollakin, millä?
Kärsiikö marjasato jos lehdet menetetään?
Kirvoja tosi paljon !!
Apua kirvoja mustaherukanlehdissä....
3
4556
Vastaukset
- Missukka
Raidin selosteessa lukee, että jos yrttejä suihkuttaa, niin niitäkin voi tietyn aikarajan jälkeen syödä. Kirvat ei tapa pensasta, mutta vie sen voimia, joten kannattaa ruiskuttaa.
Nokkosvesi ja Tolu on myös kirvan poistajia, en ole tosin itse kokeillut niitä. - kat2
meillä on myös ollut sama ongelma. Puutarhalta saimme neuvoksi ruiskuttaa pensas laimennetulla mäntysuovalla tai tolulla, se ei kuulemma vahingoita marjoja. Apu on tosin hetkellistä eli toistoa tarvitaan. Lisäksi kannattaa aina repiä kupruiset lehdet pois. lehtien repiminen on ainakin meillä auttanut tosi paljon. Viime kesän marjasatokin oli hyvä vaikka kirvoja ei saatukaan pois.
- 50 pensasta
ja melkein kaikissa punaisissa pensaissa on punakupruset lehdet
Alkoi pensaiden toisesta laidasta ja nyt on jo koko pensaassa
Ei ole marjoihin vaikuttanut. Marjoja tulee paljon joka vuosi,
Mutta tympeä vaiva vain päällepäin nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871853Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1471312YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651002
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82931Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli86858Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128840Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810