näkemättä häntä jonkun tältä 50 palstalta kotiisi/mökillesi.
tul vaan jostai mieleeni...
mää en yhtään miestä...
missäs se kk. nykyään pileksii kyl mää sen.
uskaltaisitko
53
3086
Vastaukset
- kookoon
uskaltaisi,mutku hän ovvissii menny meit ihailijoi
pakkoo :( Vaiks ei met oltais hänt syäty.
Huuretaa kovi,jos tulis jostai :
KOTIKIUSATTUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU !!!
Mis sää olet ? - Pirre*
k.k. ja seppä, siinä kaksi varmaa kilttiä..:)
- pelästynytN
sehän vokottelee kaikkia ja suuttuu herkästi ja uhkailee. Olet sinä rohkea rouva.
- Pirre*
pelästynytN kirjoitti:
sehän vokottelee kaikkia ja suuttuu herkästi ja uhkailee. Olet sinä rohkea rouva.
seppää kiltimpää miestä ei ole syntynytkään, vrt. Tiitukka kanin hoito.
Ja vaikka kuka ärsyyntyy joskus.. - misislisbet
Pirre* kirjoitti:
seppää kiltimpää miestä ei ole syntynytkään, vrt. Tiitukka kanin hoito.
Ja vaikka kuka ärsyyntyy joskus..Niinpä, eipä moni tunne pohjalaisen miehen toistapuolta. Yleinen käsitys on , juro puhumaton. Vaan , sitä tulisieluisuutta saa "tasaisen" tien tallaajasta hakea.
Se on silloin oksat pois, ja pala larvaakin kun ollaan toden edes.
Aivan kullanarvoinen kirjoittelija tälle palstalle Seppä on. - Pirre*
misislisbet kirjoitti:
Niinpä, eipä moni tunne pohjalaisen miehen toistapuolta. Yleinen käsitys on , juro puhumaton. Vaan , sitä tulisieluisuutta saa "tasaisen" tien tallaajasta hakea.
Se on silloin oksat pois, ja pala larvaakin kun ollaan toden edes.
Aivan kullanarvoinen kirjoittelija tälle palstalle Seppä on.eikä pelota yhtään.
Titustakin pittää huolta kuin lapsesta ikkään..semmosta tarvia pelätä..:)
- joku muu
kutsua ainuttakaan naista tältä tai toisiltakaan palstoilta omaan kotiini.
- Heikunkeikku
..uskaltaisi?
Pelkäisitkö, etteivät ne naiset lähtisi kulumallakaan pois :) - joku muu
Heikunkeikku kirjoitti:
..uskaltaisi?
Pelkäisitkö, etteivät ne naiset lähtisi kulumallakaan pois :)se suurin pelko. Ja jos vielä tykästyy miun ruuan tekotaitoihin.
Nyt kun taas "leivon" maailman parhaita "isoäidin sämpylöitä". Tuohon "reseptiin" olen itse lisännyt kyllä neljän viljan jauhoja. - Heikunkeikku
joku muu kirjoitti:
se suurin pelko. Ja jos vielä tykästyy miun ruuan tekotaitoihin.
Nyt kun taas "leivon" maailman parhaita "isoäidin sämpylöitä". Tuohon "reseptiin" olen itse lisännyt kyllä neljän viljan jauhoja....oikein hyvä kokki olisi kyseessä, niin kovin hitaasti minäkin nokkaani kääntäisin ulko-ovea kohden.
Mutta jos joku tuntematon, kotisi keittiössä, pyöräyttäisi viiden viljan jauhoista semmosen leipäläpyskän, että isoäitikin yskäisisi muutaman kerran, niin siinä menisi kotikokin sormi suuhun ja tekisi kaiken maailman kiepit, ETTEI tämä tuiki tuntematon lähtisi pois.
Vois se olla niinkin :) Jos et usko, niin kysy vaikka multa :) - joku muu
Heikunkeikku kirjoitti:
...oikein hyvä kokki olisi kyseessä, niin kovin hitaasti minäkin nokkaani kääntäisin ulko-ovea kohden.
Mutta jos joku tuntematon, kotisi keittiössä, pyöräyttäisi viiden viljan jauhoista semmosen leipäläpyskän, että isoäitikin yskäisisi muutaman kerran, niin siinä menisi kotikokin sormi suuhun ja tekisi kaiken maailman kiepit, ETTEI tämä tuiki tuntematon lähtisi pois.
Vois se olla niinkin :) Jos et usko, niin kysy vaikka multa :)"kotisi keittiössä"
Teen juuri uutta keittiöä, pöytätilaa tulee tuohon keittiö 8,5jm, että kyllä siihen sopisi vaikka kaksi kotikokkia.
Erilaisia uuneja on puulla ja sähkövastuksilla lämpeneviä. Siis useampia eri puolilla kotiani.
"hyvä kokki"
Olen tietty huono kehuun itteäni, kerroin vain mitä muut ovat olleet mieltä minun "läpysköistä".
- vissiin
sitä Esson Kalu-Kallea, emmää kyllä sitä ihan ensteks päästäis pirttiini....
;D - ihan tosissasi
kysyt, niin, nou, nou.
- Lisbet*
Miksi pitäisi pelätä? Päiväsaikaan tietty, eikä yö kylään. hyvät kahvit ja leivonnaiset pöytään.
Kyläily on lyhytkestoinen "piipahdus" ja ainakin ekakerralla sen varmasti tajuaisivat kumpainenkin.
Ja sekin kuinka tutulta kuulostaisi, eli onko vuosia oltu palsta tuttuja.
Siis mies tai nainen ,jos vaikka olisi tästä ohimenossa , voisi pyytää kahville kivan tutun.
Romanttisella pohjalla taas , en todellakaan. - Kalu Kalle
Meitä on jo niin monta kk-miestä, ketä sie halajat Mie tuun ja en vikise kannan kainalossa koivuvastaa Iisalmen torilla ja sitten mennään mökille.
- sekakimppu
kyl mää uskaltaisin hei...olishan se ihanaa heiii...uskalla vaa heiiiii...
En uskaltaisi kutsua ...
- mies on arkajalka
Olen 50 nainen ja pyörinyt treffipalstoilla ja todennut sen,että 50 mies ei uskalla lähteä yleiselle paikalle treffeille,jos et ole valokuvaa itsestäsi antanut (ja en anna). Toki ne sitten tulisi soittamaan ovikelloa,mutta siihen en todellakaan suostu,joten vastaus kysymykseen on ei. En päästäisi kotiini.
- teerenpilkkuja
Vaan olisipa se näky , kun joku tupsahtaisi tupaan ja seistä toljottaisi siinä sitten sanaa sanomatta. Tarkoitan tätä - kun ei tässä ruudulla monikaan keksi kanssani puhella niin kuinkas sitten jutuille tulisi ihan vasiten.
Tavallaan ristiriitainen juttu. Livenä kun jatkuvasti joudun suustani johonkin kiinni.
Olin pyörän ostossa. Mallailin siinä ajoasentoa. Myyjänä siinä nuorenpi mies ja mitä lie puhuimme. Vanhenpi mies tuli tykö ja myyjään keskittyen kertoi "siinä, anteeksi, välissä" kuinka fiksu juttu tuo napadynamo on. Miten lie tuo sitten hälle selvisi, ettei se nuorimies ollutkaan ostoaikeissa vaan minä. Ei hän siitä kuitenkaan häkeltynyt.Tuumasi vain, ettei olisi arvellut korkokengissä ostajan liikkuvan.
Mies oli "silmäilemässä", kun vaimonsa kuulema valitti pyöräänsä liian raskaaksi.Sanoi minulle, että osta sinä se entinen kun riskinpi oot. Ja tokihan tilaisuuten tartuin.Lähdimme katsomaan. Kiekan siinä ajoin ja totesin kelpuuttavani.Hän sitten soittamaan vaimolleen, että ostaja pyörälles löytyi. Hetken oli hiljaista ja mies vaan silmät pyöreenä takelteli, ..jaa , et vai ,miksi sitten aina siitä valitat...
Kylläpä oli häkeltynyt mies. "Ei se tahdo siitä luopua ja aina on raskaaksi moittinut ja marmattanut kun joutuu ajamaan" Mitäs se meinaa.
Kovasti pyyteli anteeksi, vaan mikäs hätä minulla. Sanoin vain on sitä miehellä tietäminen tyttöjen tarkoituksista. Hekin puolvuosisataa yksissä olleet. - ruma vanha akka
Sensijaan olisi outoa, jos kukaan tulisi kylään.
- Otto-Vaan
Kukaan tuntematon ei osaisi ja betoni seiniä vierastaa tututkin nykyään,
pelkäävät varmaan tulevansa syödyksi tai syötetyksi tulemista ...mokomat.
Tuskin sitten tuntematonkaan suostuisi vapaa ehtoisesti tulemaan,
joten siinä mielessä uskaltaisin hyvin kutsua. - RosaLiiin
...enhän mie immeisiä pelekää.
Jos joku tänne kauaksi uskaltautuisi, niin tuttuna pitäisin.
Aluksi tarjoaisin mintulla maustettua raparperikiisseliä tuoreen pullan kera.
...mutta olenpa saanut olla rauhassa palstoillakin, joten kuinka nyt kukaan tänne...- Vanhapoikamies
uskaltaisin, vaan saattaisipa vieras jo ovelta pois kääntyä. Turhaan ei liene nimimerkkini tuollainen?
- t.p.
Vanhapoikamies kirjoitti:
uskaltaisin, vaan saattaisipa vieras jo ovelta pois kääntyä. Turhaan ei liene nimimerkkini tuollainen?
Kyllä kääntyisin minäkin jos ovisuussa kovin mittailisit päästä varpaisiin.
Sitäpä ei koskaan tiedä kenen tupaan tupsahtaa silloin, kun kulunpäällä on ja hukkaan joutuu ja siten joutuu neuvoja kysymään.
Hankin puhelimen jossa on navigaattori, vaan kyllä tämä vanha konsti on mukavanpi.
- pupu puskasta
Pieni otanta palstalta:
Kotikiusattu:
Kutsuisinko? En tiedä. Miksi? Sitäpaitsi puput viihtyvät paremmin kuivalla maalla kuin merellä. Siellä, missä ruoho kasvaa.
Mies v.56
Mahtaisi tulla mielenkiintoinen väittely jostain asiasta, josta kumpikaan ei oikeasti tietäisi mitään. Kumpikaan ei antaisi periksi. Ei tarkoitaisi pahaakaan. Ei pelottaisi yhtään.
Seppä
Sepällä on jo pupu. Oikeastaan haluaisinkin mieluummin tutustua sepän pupuun, joten kutsuisin pelkän pupun. Lajitoverini!
Otto vaan
Ei pelottaisi, mutta en kyllä keksisi varmaan yhteistä keskustelunaihetta. Kuuluukohan Otto johonkin metsästysseuraan? Tykkääköhän Otto pupupaistista? Ei kuulosta hyvältä. Kulinaristi ainakin.
Tankavaara
Huomaisin varmaan alta aika yksikön, etten pärjäisi keskustelussa. Vastaisin väärin ja luultavasti herra runoilija olisi vain huvittunut ja minua nolottaisi. Tuntisin itseni koekaniiniksi. Tahtoisin olla hiljaa. Olen lukenut tuon nimmarin: Tanka Vaara :)
Naisista varmaan voisi kutsua suurimman osan. Niissä vähemmän esillä olevissa on mielenkiintoisia. Siis kaikki puskissa viihtyvät naiset kutsuisin ilman muuta. Minäkin tunnen oloni kotoisemmaksi ja turvallisemmaksi puskassa. Olenhan pupu.
Tämän kommentin jälkeen varmaan itsekin katoan lopullisesti pusikkoon. Noloa. Ei saisi esittää kommetteja toisista kirjoittajista julkisesti. Olen tuhma pupu. En ole kutsunut ketään vuosiin kylään, eikä minuakaan ole kutsuttu.- pupu loiki
minnekään!
Allekirjoitan julistuksesi minäkin, ja samalla arvaan, että ikkunallasi viihtyvät huumorin kukat, kilpaa kukkien pupun runosuonen kanssa.
Sinut kutsuisin, jos vielä kasvattaisin porkkanoita. Eikös olekin hauska sana, tuo jos, melkein yhtä käyttökelpoinen kuin joskus. - t.p.
huolella varmaan , ainakin omin silmin ja omasta nahkasta. Kiva.
- Otto-Vaan
Tulipa mieleen silloin ennen kouluaikainen runon pätkä.:)
Tervetuloa vain toisten pupujen joukkoon.Tarjoan
vasta kaadettua haapaa ja tuoretta apilaa.;)
Kuulunhan mie metsästysseuraan ja tykkään pupupaistista, hyvää on.
Koti puput saa olla aivan rauhassa.Piilopirtin
pihapiirissä asusteleekin tosi runsaasti.Eivät
edes kovin pelkää. Viimekin kesänä kurkkivat
saunan pukuhuoneen ovelta kun pukeuduin.
(olitko se sinä hih)
Samoin kun makailivat pihakalusteitten alla
päivälläkin, sieltä katselivat lomalaisten hömpötyksiä.
Joo ja sitten keväällä miten villiä ne ovat,
no mut jätetään ne jutut toiseen kertaan.:) tarviiko sitä asiasta tietääkkään mitään, jos vaan kuuntelee sydämensä ääntä;) pääasia, että on oikeassa;)
Taitasin ite pelätä enempi.- pupu puskasta
Otto-Vaan kirjoitti:
(olitko se sinä hih)
no mut jätetään ne jutut toiseen kertaan.:)Villi veikkaukseni osui kuin osuikin oikeaan... Täytyy pysytellä poissa niiltä tienoilta, joilla Otto metsästää. En halua ihan vielä paistiksi.
- pupu puskasta
mies-vm56 kirjoitti:
tarviiko sitä asiasta tietääkkään mitään, jos vaan kuuntelee sydämensä ääntä;) pääasia, että on oikeassa;)
Taitasin ite pelätä enempi.Juuri noin. Aina oikeassa, vaikka olisi väärässä :) Ilman muuta :)
Olenkin tosi pelottava :) Näkisitpä vaan... - pupu puskasta
pupu loiki kirjoitti:
minnekään!
Allekirjoitan julistuksesi minäkin, ja samalla arvaan, että ikkunallasi viihtyvät huumorin kukat, kilpaa kukkien pupun runosuonen kanssa.
Sinut kutsuisin, jos vielä kasvattaisin porkkanoita. Eikös olekin hauska sana, tuo jos, melkein yhtä käyttökelpoinen kuin joskus.Nam. Kun minulla oli oma porkkanapenkki, otin talteen kaikki harventamani taimet, pesin ja söin ne. Ihan aitoon puputyylin.
Jos joskus vielä kasvatat porkkanoita, eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka yön pimeydessä porkkanavarkaissa kävisin. Ovat ne niin herkullisia.
Tulin iloiseksi, kun ajattelinkin vastapoimittuja porkkanoita :) pupu puskasta kirjoitti:
Juuri noin. Aina oikeassa, vaikka olisi väärässä :) Ilman muuta :)
Olenkin tosi pelottava :) Näkisitpä vaan...eihän pupuissa ole mitään pelättävää, niin söpöjä ovat. Mutta kun olen niin ujo;)
Koira pitäisi ottaa mukaan ja se voisi kyllä ajaa sinut sinne puskaan. Täälläkin kun joskus on pupu pihalla, niin taitas mennä ukko pitkin pituuttaan narun päässä vauhdilla pitkin pihoja, jos vaan olis isompi tuo koira.- kasvimaallani
pupu puskasta kirjoitti:
Nam. Kun minulla oli oma porkkanapenkki, otin talteen kaikki harventamani taimet, pesin ja söin ne. Ihan aitoon puputyylin.
Jos joskus vielä kasvatat porkkanoita, eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka yön pimeydessä porkkanavarkaissa kävisin. Ovat ne niin herkullisia.
Tulin iloiseksi, kun ajattelinkin vastapoimittuja porkkanoita :)kasvatin tosi komeita porkkanoita. Sitten vaihtui penkin paikka, ja syksyllä piti kaivaa porkkanat maasta apuvälinettä käyttäen.
Siihen loppui porkkanankasvatukseni. Ilmeisesti viherpeukaloni oli muuttunut pottuvarpaaksi.
Jospa 'joskus' taas sirottelen maahan porkkanansiemeniä, voin laittaa viirin merkiksi salkoon, jotta sinulle on valmiina herkkuja.
Tykkään itsekin porkkanoista, kuin kunnon kaniliini ainakin. - pupu puskasta
mies-vm56 kirjoitti:
eihän pupuissa ole mitään pelättävää, niin söpöjä ovat. Mutta kun olen niin ujo;)
Koira pitäisi ottaa mukaan ja se voisi kyllä ajaa sinut sinne puskaan. Täälläkin kun joskus on pupu pihalla, niin taitas mennä ukko pitkin pituuttaan narun päässä vauhdilla pitkin pihoja, jos vaan olis isompi tuo koira.Hyvä selitys koiraharrastukselle :)
Minulla oli aikoinaan saksanpaimenkoira ja kyllä se piti loitolla pupuakin suuremmat pedot :) - pupu puskasta
kasvimaallani kirjoitti:
kasvatin tosi komeita porkkanoita. Sitten vaihtui penkin paikka, ja syksyllä piti kaivaa porkkanat maasta apuvälinettä käyttäen.
Siihen loppui porkkanankasvatukseni. Ilmeisesti viherpeukaloni oli muuttunut pottuvarpaaksi.
Jospa 'joskus' taas sirottelen maahan porkkanansiemeniä, voin laittaa viirin merkiksi salkoon, jotta sinulle on valmiina herkkuja.
Tykkään itsekin porkkanoista, kuin kunnon kaniliini ainakin.Raakoina ja vastapoimittuina, nam. Ei keitettyinä. Eivät kunnon puput syö keitettyjä kasviksia. Tuoreita ja raakoja niiden olla pitää.
Pitääpä pitää silmällä viirejä kasvimaiden kupeessa tulevina suvina. - misislisbet
No hyvinhän humorisesti esitit ajatuksesi, jos tänne hämeeseen ajelet, viestiä vain tonne suomi24 niin kaffeet tarjoon koht´siltään.
Onkohan kani sama kun pupu? veikkaan ettei.
Niin muuhun en ota kantaa, ne olkoot Sinun mielipiteitäsi. - misislisbet
Otto-Vaan kirjoitti:
(olitko se sinä hih)
no mut jätetään ne jutut toiseen kertaan.:)Emo jänis tuli pyrynä metsän takaa
kun Isä poikineen teki talvimajaa.
Se tulee jo suolla, sen näki rastas
ei meillä pelätäIsä vastas.
Sul aina on Äiti se hätä ja hoppu,
Isä pystyyn nous´siit on tultava loppu.
Putos haavasta lehti ja tuli polun poikki
Isä jussi kuin ammuttu viitahan loikki.
Ollos hyvä Otto-Vaan, oletan et tätä tarkoitit?
Tuotakin lausuttiin koulunjuhlissa, on jäänyt mieleen. - Pirre*
kiva kun et nimeltä maininnut :)
- helisevä
joopasta joo olipa hauska kirjoitus.
mää en halua ketään vierasta miestä kotiini mutta oishan se kiva nähä : HTZA komeudessaan ja Seppä Tiituineen, Tankavaara niin kiehtova..
Otto jotenkin niin turvallinen jne.(en ole pupu)
Kaikki naiset täältä olisi mukava nähä. - tosiaankin
helisevä kirjoitti:
joopasta joo olipa hauska kirjoitus.
mää en halua ketään vierasta miestä kotiini mutta oishan se kiva nähä : HTZA komeudessaan ja Seppä Tiituineen, Tankavaara niin kiehtova..
Otto jotenkin niin turvallinen jne.(en ole pupu)
Kaikki naiset täältä olisi mukava nähä.olisi tosi mielenkiintoista tavata,tosin taitaisi tulla heti ilmiriita meikäläisen kanssa:-)
- pupu puskasta
misislisbet kirjoitti:
No hyvinhän humorisesti esitit ajatuksesi, jos tänne hämeeseen ajelet, viestiä vain tonne suomi24 niin kaffeet tarjoon koht´siltään.
Onkohan kani sama kun pupu? veikkaan ettei.
Niin muuhun en ota kantaa, ne olkoot Sinun mielipiteitäsi.Kiitos muuten kutsusta.
- tuhma pupu puskasta
pupu puskasta kirjoitti:
Raakoina ja vastapoimittuina, nam. Ei keitettyinä. Eivät kunnon puput syö keitettyjä kasviksia. Tuoreita ja raakoja niiden olla pitää.
Pitääpä pitää silmällä viirejä kasvimaiden kupeessa tulevina suvina.Olisi kyllä sääli tuhota näin mukavan porkkanankasvattajan kasvimaa. Oikein pyytää pupua tihutöihin.
En ole vielä koskaan kuullut kenenkään ilahtuvan pupun vierailusta kasvimaallaan. Ja toinen tykkäsi vielä porkkanoista.
Eikö olekin tuhma pupu? Naapurin kasvimaa, nam, se voisi olla parempi kohde. - Otto-Vaan
misislisbet kirjoitti:
Emo jänis tuli pyrynä metsän takaa
kun Isä poikineen teki talvimajaa.
Se tulee jo suolla, sen näki rastas
ei meillä pelätäIsä vastas.
Sul aina on Äiti se hätä ja hoppu,
Isä pystyyn nous´siit on tultava loppu.
Putos haavasta lehti ja tuli polun poikki
Isä jussi kuin ammuttu viitahan loikki.
Ollos hyvä Otto-Vaan, oletan et tätä tarkoitit?
Tuotakin lausuttiin koulunjuhlissa, on jäänyt mieleen.Tuttu oli runo,oliko oikein aapisessa tai ainakin
ensimmäisten luokkien koulukirjoissa tuo runo.
Jopa minäkin muistin tuon, muuntelin ton pupun siihen.
Meillä oli ope joka antoi aina ulkoläksyjä ja
paljon, minä olin huono oppimaan ulkoa.
Illat meni tankatessa niitä.
- t.l.
Kyllä mä uskaltaisin ja oon kuttunukkin. Muutaman naisehenkilön.
No sitten nuo miespuoliset. Jaa-aa, kyllä yhen haluaisin nähä. Joskus vastailen hänen juttuihinsa ja hän vaikuttaa sellaselta mukavalta ihmiseltä. Ihan vaan yhen kuttuisin :)) - kokolailla tarkkaan
Vaikka me jokainen olemme ihmisiä, mutta kuitenkin olemme erilaisista lähtökohdista ja elämän elämisen tavoitteet ja tyyli on erilainen. Toisille joku asia on pyhä ja toiselle taas ei joten parasta olla vähän pupu ja pysyä pensaan suojassa.
- namisuku
...ja onhan näin Tapahtunutkin...heh=D
- Ja Olenpas
Melkein Kutsunut :))
- cebbä
kutsuun
- Ja Olenpas
cebbä kirjoitti:
kutsuun
....harkitsee tavallaan hän.....
- taitaa..
Ja Olenpas kirjoitti:
....harkitsee tavallaan hän.....
aikamoinen olla hän.
- Ja Olenpas
taitaa.. kirjoitti:
aikamoinen olla hän.
määritelmä tämä :D
- Pirre*
tulla ammatti timpureita "kylään", monttu on jo kaivettu ja pitäs saaha harkkoperustus muurattua :)
Ruokapalkalla, vapaa aikana voi virvelöidä tuossa järvellä..- omat bensat moottoriin sitten :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771242
- 1131210
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804