asioistaan.Voisi vähän miettiä,kuinka hyvin asiat onkaan täällä sulosuomessamme.Ei oo nälänhätää,ei asunnosta pulaa,eioikeastaan mitään,mitä suuressa maailmassa on.Siellä asutaan siltojen alla.Olen itse nähnyt.Koko omaisuus mukana ja silti eletään,vittu eletään,ennenkuin lähdetään.Täällä vaan ruikutetaan kaike4sta tyhjänpäiväisestä.
On tää vaan aika uskomaton
9
716
Vastaukset
- sukupolvi,
joka ei ole nähnyt sotaa ja kurjuutta. Ei ymmärretä, että asiat ovat loppujen lopuksi suht koht hyvin.
- Lisbet*
Totta ettemme ole sotaa nähneet, mutta me useammat olemme "nähneet" lapsena sen jättämät seuraukset. Eli henkisesti sairastuneen, alkoholisoituneen isämme.
Ja ei kuljettu "silkissä ja sametissa".
Työtä niin pienestä kun kynnyksen yli kykeni, joten pitäisikö jotenkin syyllisyyttä sodattomuudesta kärsiä?
Nyt olemme kukin jo pitkähkön työrupeaman tehneet, ja elintasomme luoneet.
Luottaneet lakiin ja asetuksiin eläkeiästämme, eläkkeen suuruudesta, vaan hepposesti ne tunnutaan uusien lakien kautta heikkennettävän.
Kun ei ole todellakaan tämänpäivän eläkeläisellä taloudellisesti asiat kohdallaan, mitenköhän ne ovat esim.10v kuluttua?
Mietityttää kummasti.
- Heikunkeikku
..voih, vatsani on kipeä, sanoi tyttö.
"Älä sinä pienistä valita, MINULLAPA on vatsa ja selkä ja pää kipeä", vastasi poika.
"Olisit onnellinen, jos vain vatsa, selkä ja pää on kipeä, naapurin miehellä on jalka poikki"
"Typerää valittaa vain jalasta, kun jollakin ei ole jalkoja ollenkaan"
"Joku olisi iloinen jalattomanakin, jos olisi katto pään päällä ja ruokaa syödäkseen".
jne...
Aina VOI verrata johonkin muuhun, suurempaan asiaan omaa ongelmaa ja siten oma ongelma tuntuu pieneltä. Helppoa ja yksinkertaista.
Vai onko?
Ei kai se, että täällä joku valittaa jostakin asiasta tarkoita sitä, että kyseinen ihminen on täysin tietämätön nälänhädästä tai maailman ongelmista.
Jokaiselle ihmiselle tulee elämässään jotakin, joka ei tunnu hyvältä ja haluaa purkaa pahaa oloaan. Se helpottaa.
Oletko itse sellainen, että sinulla ei KOSKAAN eikä ikinä ole huono olo, paha mieli, hermostuttaa tai tai tai.... vaan AINA ajattelet, että jollakin toisella on vieläkin pahemmin asiat.
Jos tällä palstalla vain ja ainoastaan keskusteltaisiin maailman ongelmista, vähäosaisista, sodista, kidutuksista, nälänhädästä, niin minä ainakin tulisin erittäin surulliseksi, enkä jaksaisi lueskella vain sellaisia asioita.
Kyllä täällä muustakin keskustellaan, kuin tyhjänpäiväisyyksiä.
Ja joskus tyhjänpäiväisyydet ovat tosi rentouttaviakin :)- optimisti olivia
Yhdytkö sinä ajatukseen jos joku palstalainen vaikka kertoisi onnestaan, "se jolla onni on se onnen kätkeköön".
Tällä haluan kysyä, onko suurin osa palstalaisista sitä mieltä, että jos joku ihan onnellien saattuu mukaan sotkeutumaan hän on outo lintu hänet pitää hätistää oitis pois.
Onko tämä palsta onnetomien viimeinen pysäkki? optimisti olivia kirjoitti:
Yhdytkö sinä ajatukseen jos joku palstalainen vaikka kertoisi onnestaan, "se jolla onni on se onnen kätkeköön".
Tällä haluan kysyä, onko suurin osa palstalaisista sitä mieltä, että jos joku ihan onnellien saattuu mukaan sotkeutumaan hän on outo lintu hänet pitää hätistää oitis pois.
Onko tämä palsta onnetomien viimeinen pysäkki?Mielestäni tämä on hyvä palsta. Ihmeen vähän täällä ihmiset vaivojaan valittelee vaikka niitä varmaan on.
Täällä saa mielestäni puhua asiaa, hömppää, valittaa vaivojaan, hehkuttaa onneaan ja kysyä neuvoja, ihan mitä vaan. Jos jotakin ihmistä "närästää" lukea näitä juttuja niin vaihtaa toiselle palstalle tai sulkee koneen.
Tätä mieltä mie oon.
- Jermuxi tms.
Muuttaisivat tänne Suomeen, koska täällä selkeästi on kaipausta moiselle toiminnalle. Hyvä paikka esim. aloittaa integroituminen tänne, olisi sinun eteinen. Majoitat 100 polvikerjäläistä siihen oman kämppäsi eteiseen ja sitten pistät ne porukat tienestiä etsimään.
- milma2
eiköhän Suomessakin ala olla nälänhätä, ei ne ihmiset huvikseen seiso leipäjonossa ja etelässä on kodittomia vaikka kuinka paljon. Täällä keski-suomessakin on köyhyys silmin nähtävää. Sinä et varmaan kuulu vielä ruikuttaja kastiin. Avaa silmät, niin ehkä näät Suomen todellisen tilanteen. T.eläkkeellä oleva sentin venyttäjä.
- että noita
ulkolaisia kerjäläisiä vainotaan, koska viiden vuoden sisällä meillä on ikiomat kerjäläisemme. Jos olette seurannut ruoanhintojen nousua, ymmärrätte. Tänään torilla mansikat maksoivat 10 euroa/kilo.
Meidän ikäisetpäs pitäiskin valittaa kaikesta. Jos ollaan ihan hiljaa, niin olot sen kun vaan huonontuvat.
Jotkut ovat jo ennustaneet, että 10-15 vuoden kuluttua vanhukset asuvat oikeasti kadulla ja kerjäävät, kukaan ei niitä hoida eikä mitään korvauksia tule mistään.
Ja ketähän ne vanhukset sitten olisivat, muita kuin me, nyt 50 .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723