Liksat pinoon: kenellä paras palkka hoitajista??

==========

Ihan vain mielenkiinnosta kertokaa: missä töissä (niin tarkkaan, kuin uskaltaa) ja paljonko PERUSpalkka ilman ikä-/kokemuslisiä ja vuorolisiä. Ja terveydenhuoltoalalla, ei siis alaa vaihtaneita.

Näkisi vähän tasoa, kun edelleen tuntuu olevan vallalla käsitys, ettei palkoista voi neuvotella ja että ne on kaikilla suurinpiirtein samat..

Joten aloitan minä: sh pohjanmaalla sairaalassa, palkan maksaa keikkafirma ja peruspalkka n. 2300e/kk.

162

26669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy

      ....sairaalassa, lh, n. 1770€

      • eli valmistun joulu 08

        ja nyt saan 1870e ja sit tohon 10 prossaa lisää.ihan yes palkka.


      • ex hoitaja lpks

        LPKS paska paikka porukka täysin sisäsiittoista. Tehdään vajaat työlistat ja päivystys ajan tunneista korvataan. Lekurit repii 200 00e vuosituloja hoitajat pääsevät 24 000 kk vuosiansioihin.
        Onko todella tyhmempää hoitaja ryhmää olemassakaan kuin tuolla LPKS, viitsivät edes olla töissä siellä. Yksi syy miksi on häpeällistä olla hoitaja!
        Tekisivät jotain järkevää, koska kuitenkin hoitajien työpanos on asioiden sujuvuuden kannalta ehdoton, ei ne lääkärit pärjää yksin ilman hoitajaa, oikeastaan missään tehtävässä.
        Silti palkka erot noin huimat.

        Naisvaltanenala helppo potkia naisia päähän tyhmiä kun ovat. Pilanneet hyvän työn olemalla lieden ja nyrkin välissä....


    • HH-71

      Hammashoitaja. Yksityinen vastaanotto pääkaupungissa. Säännöllinen päivätyö, klo 7.30 ja 18 välillä. Työkokemus alalla 9 vuotta. Palkka 2150 euroa lisät sekä vaihtelevan mukavasti yllättävät joulubonukset (parhaimmillaan 1200 e). Olen tyytyväinen.

    • aduhuef

      lähihoitaja, vuodeosasto, pohjoissavo, 1700

    • vanhainkoti

      lh peruspalkka 1880e/kk

    • yks vaan

      Sairaanhoitaja, länsisuomi, kaupunginsairaala, vakituinen toimi peruspalkka 2023e.

    • anestesiahoitaja

      2000 e/kk (Eteläsuomi)

    • Siiri.

      Olen opiskellut lääketiedettä viisi vuotta, teen nyt osastonlääkärin sijaisuutta geriatrisessa sairaalassa. Peruspalkkani on n. 2000 €, ehkä pari euroa päälle. Eikä tuohon tule mitään lisiä. Meille opiskelijoille ei makseta todistuspalkkioita. Vai että hoitajat matalapalkka-alalla... ;-)

      • vainiin_

        No eipä saa opiskeleva lh/sh:kaan täyttä peruspalkkaa??


      • olet vasta

        opiskelija! Et vielä valmistunut..


      • teilllä
        olet vasta kirjoitti:

        opiskelija! Et vielä valmistunut..

        hyvin... etelä-suomi, hoitokoti 1600.. paskempaa palkkaa saa hakea.


    • fysioterapeutti ite

      Fysioterapeutti yksityisessä laitoksessa isossa kaupungissa. Palkka 2400euroa /kk, työaika 37 tuntia /vko.

      • vasta valmistunut

        Työ vanhainkodissa vantaalla, vasta valmistunut lähihoitaja ja palkka 1835e/kk. Työaika 38h 15min viikossa. tietenkin lisät palkkaan..

        Kattelin mol.fi sivuilta työpaikkoja niin huomasin, että vantaan kaupunki maksaa hieman parempaa palkkaa kuin helsinki ja espoo.


      • teidän palkat ole
        vasta valmistunut kirjoitti:

        Työ vanhainkodissa vantaalla, vasta valmistunut lähihoitaja ja palkka 1835e/kk. Työaika 38h 15min viikossa. tietenkin lisät palkkaan..

        Kattelin mol.fi sivuilta työpaikkoja niin huomasin, että vantaan kaupunki maksaa hieman parempaa palkkaa kuin helsinki ja espoo.

        siis totta.mää opikelel ja teilaan monen jo nyt.miten tämä on oikeen mahdollista??? nyt saan jo 1870 ja kun valmistun saan 10 prossaa lisää....


      • riippuu..
        teidän palkat ole kirjoitti:

        siis totta.mää opikelel ja teilaan monen jo nyt.miten tämä on oikeen mahdollista??? nyt saan jo 1870 ja kun valmistun saan 10 prossaa lisää....

        Edellinen kirjoittaja! Mitä opiskelet?


      • Toinen fyssari

        3 200 €/kk henk. koht. bonukset yksityisellä. Lisäksi täysi autoetu, puhelinetu ja lounarit, koska teen kotikäyntejä.

        Sun palkalle pääsee melkein julkisellakin... :o


      • Ft itse
        Toinen fyssari kirjoitti:

        3 200 €/kk henk. koht. bonukset yksityisellä. Lisäksi täysi autoetu, puhelinetu ja lounarit, koska teen kotikäyntejä.

        Sun palkalle pääsee melkein julkisellakin... :o

        Fyssarina kunnan terveyskeskuksessa, vakituinen toimi: peruspalkka 2235,39 euroa vuosisidonnainen osa 243,54 euroa /kk eli yhteensä 2478,93 euroa /kk. Työaika se noin 38 tuntia /viikko, ei ilta- eikä viikonlopputöitä. Normaalikilometrikorvaukset kotikäynneistä. Olen tyytyväinen.


    • eräs hoitsu

      Terveydenhoitaja pk-seudulla, terveyskeskus päivätyö, peruspalkka hieman alle 2200,1.ikälisän,henk.koht palkkalisän ja tulospalkan jälkeen vajaa 2500/kk.

    • ....

      kuukausipalkka 1975:- lisät

      • kandipaatti

        Lääketieteen opiskelija, töissä erinäisissä paikoissa keikkahommia tehden reppufirman kautta. Kuukaudessa nyt kesällä käteen 7000 euroa.


      • heidileidi95
        kandipaatti kirjoitti:

        Lääketieteen opiskelija, töissä erinäisissä paikoissa keikkahommia tehden reppufirman kautta. Kuukaudessa nyt kesällä käteen 7000 euroa.

        MITEN tienaat noinkin plajo ja olet opiskelija???!!! :) huhhuhh :) käy kateeksi :)


      • kandipaatti
        heidileidi95 kirjoitti:

        MITEN tienaat noinkin plajo ja olet opiskelija???!!! :) huhhuhh :) käy kateeksi :)

        Eräs lääkistuttu toiselta paikkakunnalta teki reppufirman kanssa kuukausidiilin päivystystyöstä (kohtuullinen työtaakka, hyvät vapaa-aikaedut) ja plokkasi 10 800 kuussa. Kyllä, opiskeluaikana. Ei se, joka pyytää...


      • bilateralis
        kandipaatti kirjoitti:

        Lääketieteen opiskelija, töissä erinäisissä paikoissa keikkahommia tehden reppufirman kautta. Kuukaudessa nyt kesällä käteen 7000 euroa.

        Jep ja lehmät lentää!


    • teholla

      Eteläsuomessa, 2000e/kk

      • kans sh

        sh tk vuodeosastolla


    • palkka

      pohjois-suomi,vk ja tietenkin alin mahdollinen eli n.1684 euroa.

    • juuri valmistunut

      lastentarhaope espoossa ja liksa n.2000e/kk.. Kyllä nyt laittoi miettimään..

      • jepajeee

        erikoissairaanhoidossa, Länsi-Suomessa, 3-vuorotyössä perusliksa ilman mitään lisiä n. 1850 rahaa/kk.


    • kikiki

      peruspalkka 2250e, siihen lisat paalle. melko kevyt homma henkisestikin. olen tyytyv'inen

    • nipinnapin

      Osastosihteerinä terveyskeskussairaalassa 2100 e/kk

      • otsikk0

        Sihteeri=hoitaja? Huhhuh. Eikö sihteereiltä edellytetä enää sisälukutaitoa..?


      • Jada007

        osastonsihteeri, pohjakoulutus lähihoitaja, peruspalkkka 1990 €/kk (eipä nuo lääkäritkään hoitajia taida olla..), Etelä-Suomessa sijaitsevassa sairaalassa..


    • siivousesimies

      ja lisät.

      • Pärjään

        27 €/h, 3500 €/kk.


    • pöööööööööö

      Noin 3000n kuussa päivätyö, keikkafirma, työkokemus 17v. En pieraisekaan alle 3 tonnin. Jos teen vuorotyötä niin helposti 3500-4000. Älkää nyt hyvät ihmiset suostuko johonkin 1900 palkkaan. Muuttakaa Helsinkiin ja valitkaa mitä vuoroja teette ja milloin. itse irtisanouduin vakivirasta ja aloin tehdä tätä. lisäksi teen siistiä sisätyötä puhelinnneuvonnassa.

      • työ ntekijä

        sosiaalityöntekijä. maisteritutkinto ja (brutto)liksa 2400 pk-seudulla. surkeaa! olenkin vaihtanut täysin toiselle alalle ja palkka nousi samantien yli 3000.


      • kiinnostaa???

        Millä alalla??


      • dfgbfg

        täällä taas mekastat. Menehän takaisin petiin ja pysy siellä tai sidotaan remmeillä kiinni.


    • kolmivuorotyöläinen

      eli pohjoiskarjalassa esh vuodeosastolla sh:lla 2140e tva:n tasolla 4

      • -.-

        lähihoitaja vantaan vanhainkoti. 1936€/kk


      • :)
        -.- kirjoitti:

        lähihoitaja vantaan vanhainkoti. 1936€/kk

        Palveluesimies päivätyö 36h/viikko. Palkka 2700 euroa.


      • abbbaaa
        :) kirjoitti:

        Palveluesimies päivätyö 36h/viikko. Palkka 2700 euroa.

        Sh

        Vuokratyönä firman kautta toimistotyön neuvonnassa, palkka 3000-3500 vuoroista riippuen. Ä'lkää nyt hyvä ihmiset tyytykö 2 t kuussa. Kaikissa yks. firmoissa maksetaan kokneelle sh:lle paljon paremmin!!! ja ilman yövuoroja saan tuon rahan.


      • toiveunta
        abbbaaa kirjoitti:

        Sh

        Vuokratyönä firman kautta toimistotyön neuvonnassa, palkka 3000-3500 vuoroista riippuen. Ä'lkää nyt hyvä ihmiset tyytykö 2 t kuussa. Kaikissa yks. firmoissa maksetaan kokneelle sh:lle paljon paremmin!!! ja ilman yövuoroja saan tuon rahan.

        EN USKO.


    • hoitsukkainen

      liikuntavammasten palvelutalossa, työkokemusta neljä vuotta ilman suoritettua tutkintoa ( opinnoista suurin osa kuitenkin suoritettu ). peruspalkka on kuukaudessa 1892 plus lisät.

    • !!!??????

      Rouva se näytti illanistujaisissa tilinauhaansa ja en ollut silmiäni uskoa (kun sanotaan et hoitajat eivät mukamas ansaitse ja sitä tämä naapurinkii rouva jauhaa.Toki jauhaa kun oma inssi mies ei saa edes sitä mitä itse ja joutuu tekemään aina pitkää päivää eikä ole kunnon lomia ,mut sitähän se on yksityisellä puolella .)
      Viimevuoden ansiot yli 44000€ !!!
      Lomia jatkuvasti pitkiä vapaita .. Oma ilmoitus sairaslomasta riittää !!!!

      Aivan uskomatonto touhua..
      Itse esimiehenä... eikä meillä notkuta kotona vaan ollaan töissä vähintään se 5pvä. viikossa ja pitkää päivää... Kukaan meidän suorittavasta portaasta ei saa noi julmettua palkkaa ja lomat/muut vapaat eivät ole tolla tasolla..
      Eli tehtyyn työaikaan hoitajan palkat ovat aivan huippuluokkaa !! Harvalla se ruokataukokaan on työaikaa..
      Millään muussa kuin kunnan/valtion palveluksessa on lomapäiviä menee vain 5/viikossa (muilla lasketaan 6pvä)
      Puhumattakaan lauantai lisistä yms.. eduista syödään potilaiden ruokia yms. ollaan työajalla netissä pelataan siellä jopa pelejä facebookista puhumattakaan ... nukutaan jopa yöllä !! Töissä !!

      Terveydenhuolto alalle tarvitaan kunnon saneeraajaa !!
      Tehotonta !!

      • Tehoton Sh.

        Jos hoitoala on onnea ja autuutta, niin miksi et tulisi joukon jatkoksi.

        Itse katselin juuri tuota tilinauhaa, ja kauas jäätiin tuosta "naapurin rouvan" 44k vuositulosta.

        Töissä eilen ollessa en koneella pahemmin naamakirjoja tai pelikoneita ehtinyt ihmettelemään.

        Omia eväitä mikrossa lämmitteäessä en vieläkään nähnyt potilasruokaa, jolla olisin voinut itseni ravita.

        Viimesen kolmen viikon aikana vapaita on ollut 2 päivää, kun olen tyhmyyttäni paikannut tekijäpulaa ylitöinä muiden työkavereiden rinnalla.Kuntatyönantaja kun parkuu lehdissä potilasturvallisuuden vaarantamisesta, mikäli hoitajat tekevät vain sovitut vuorot, mutta resurssoida voi alakanttiin niin paljon kuin huvittaa riippumatta siitä, saako sairaat hoitoa ajoissa vai ei.

        Lomat saan pitää tänä vuonna elokuun puolen välin jälkeen- parin vuoden päästä on taas saumat saada lomapäiviä heinäkuulle tällä kierosysteemillä.

        Viime yövuorossa persen sain penkiin aamuviidestä ensimmäisen kerran kahdeksan tuntia sitä ennen vuoroa väännettyäni.

        Yksityisen puolen esimiehet pitäisi laittaa kiertoon, mikäli ylläoleva viesti kertoo mitään siellä olevan järjenjuoksun tasosta- ne kenttärealiteetit kun välistä on astetta erilaisempia mitä hevosmiesten juorut ja naapurirouvien glitteri antaa ymmärtää.


      • LH/SH
        Tehoton Sh. kirjoitti:

        Jos hoitoala on onnea ja autuutta, niin miksi et tulisi joukon jatkoksi.

        Itse katselin juuri tuota tilinauhaa, ja kauas jäätiin tuosta "naapurin rouvan" 44k vuositulosta.

        Töissä eilen ollessa en koneella pahemmin naamakirjoja tai pelikoneita ehtinyt ihmettelemään.

        Omia eväitä mikrossa lämmitteäessä en vieläkään nähnyt potilasruokaa, jolla olisin voinut itseni ravita.

        Viimesen kolmen viikon aikana vapaita on ollut 2 päivää, kun olen tyhmyyttäni paikannut tekijäpulaa ylitöinä muiden työkavereiden rinnalla.Kuntatyönantaja kun parkuu lehdissä potilasturvallisuuden vaarantamisesta, mikäli hoitajat tekevät vain sovitut vuorot, mutta resurssoida voi alakanttiin niin paljon kuin huvittaa riippumatta siitä, saako sairaat hoitoa ajoissa vai ei.

        Lomat saan pitää tänä vuonna elokuun puolen välin jälkeen- parin vuoden päästä on taas saumat saada lomapäiviä heinäkuulle tällä kierosysteemillä.

        Viime yövuorossa persen sain penkiin aamuviidestä ensimmäisen kerran kahdeksan tuntia sitä ennen vuoroa väännettyäni.

        Yksityisen puolen esimiehet pitäisi laittaa kiertoon, mikäli ylläoleva viesti kertoo mitään siellä olevan järjenjuoksun tasosta- ne kenttärealiteetit kun välistä on astetta erilaisempia mitä hevosmiesten juorut ja naapurirouvien glitteri antaa ymmärtää.

        Tässä sitä todellisuutta hoitotyöstä! KIITOS!


    • sh duunari

      Mulla shperuspalkka Norjassa 3957eur/kk, päälle lisiä n.25% peruspalkasta. Joka kolmas vk lopu töitä, ei yövuoroja, pääosin päivätyötä, työaika 35,5h/vko. Lisäksi veronpalautukset 10% palkasta kun palaa kotiin, verovapaa auto. Helpolla tulee liksa:) Suomen asunto vuokralla maksimihinnalla. Olen tyytyväinen, valintakysymyshän tämä on.

      • sosiaalisandra

        Olen sosiaalityöntekijänä sairaalassa. Palkka 2508e/kk. Onneksi mies tienaa yli2xparemmin, niin mun ei tarvitse osallistua kodin menoihin (asuntolaina, ruoka, auto.) Koko palkka, elki verojen jälkeen noin 1900e/kk, jää mun omaan käyttöön.


    • keikkalainen minäkin

      keikkatyöläinen olen minäkin, bruttoansio ollut viimeiset kolme vuotta 50 000 ja 60 000 euron välillä. Pääasiallinen toimipaikka helsingissä jossa saan itse valita vuorot joita teen, mutta olen tehnyt muutamia pitempiä keikkoja pohjois-suomeen ja pohjanmaalle pieniin kuntiin ja siellä saa käytännössä itse sanella liksansa, kun hoitajia ei vaan ole, ei tosin varmaan sovi niille joilla on pieniä lapsia mutta jos rahaa haluaa tehdä niin sitten on ok ja voihan sitten pitää pitemmän loman

      • mielenkiinto heräsi

        saako kysyä mikä on todellinen viikkotuntimääräsi tuolla 60000euron vuosipalkalla? Saatko myös palkallisen loman 6vkoa/vuosi? Jos itsekin tekisin sairaasti ylitöitä, varmasti liksa olisi tuplana. Elämää on silti työnkin ulkopuolella. Ajattelin vain kysyä....


      • pkuyy
        mielenkiinto heräsi kirjoitti:

        saako kysyä mikä on todellinen viikkotuntimääräsi tuolla 60000euron vuosipalkalla? Saatko myös palkallisen loman 6vkoa/vuosi? Jos itsekin tekisin sairaasti ylitöitä, varmasti liksa olisi tuplana. Elämää on silti työnkin ulkopuolella. Ajattelin vain kysyä....

        tytöt ja pojat! Siinä voi tienata. Minä ja 4 kollegaa irtisanouduttu ja nyt vaan vuokratyönä samaa homma ja helpommalla. Valitsee milloin tekee ja minne tekee. Palkka PALJON PAREMPI!!! Lisäksi lomat pidät silloin kun pidät ja niin kauan kuin huvittaa....Tällä palkalla voi pitää enemmänkin., jos haluaa rahaa ja olla pitämättä niin sekin sopii. Ota elämä käsiisi, älä tyydy johonkin kroonikkosairaalan 2 tonnin palkkaan!


        Nim: Viimeisin liksa 2 viikolta!!!! 2300


      • monalisa100
        pkuyy kirjoitti:

        tytöt ja pojat! Siinä voi tienata. Minä ja 4 kollegaa irtisanouduttu ja nyt vaan vuokratyönä samaa homma ja helpommalla. Valitsee milloin tekee ja minne tekee. Palkka PALJON PAREMPI!!! Lisäksi lomat pidät silloin kun pidät ja niin kauan kuin huvittaa....Tällä palkalla voi pitää enemmänkin., jos haluaa rahaa ja olla pitämättä niin sekin sopii. Ota elämä käsiisi, älä tyydy johonkin kroonikkosairaalan 2 tonnin palkkaan!


        Nim: Viimeisin liksa 2 viikolta!!!! 2300

        Voisitko kertoa jonkin vuokrafirman nimen tai infon, mistä niitä löytyy. Olen Turusta, mutta useinhan v-firmat ovat ketjuja.


      • monalisa100

        Voisitko kertoa jonkin vuokrafirman nimen tai infon, mistä niitä löytyy. Olen Turusta, mutta useinhan v-firmat ovat ketjuja.


    • Joku28

      Säännöllinen toimistotyö ark. klo 7-15, ei kiirettä ja oma vapaus.
      Hoidan asiakassuhteita.
      Koulutus insinööri.

      • inssiakka

        missä maksetaan noin pientä peruspalkkaa???? Itse teen samantyyppistä hommaa samalla työajalla ja peruspalkka on yli 4000 euroa!


      • Joku28
        inssiakka kirjoitti:

        missä maksetaan noin pientä peruspalkkaa???? Itse teen samantyyppistä hommaa samalla työajalla ja peruspalkka on yli 4000 euroa!

        "missä maksetaan noin pientä peruspalkkaa???? "

        - Siellä missä maksetaan näin isoja bonuksia, provikoita, optioita ja henk.koht. lisiä.


    • jou76

      olen juuuri valmistunut LH, satakunnassa, keh.vam. asuntolassa pohjapalkka 1930 e lisät

      • voivenaja

        Mitähän vitun järkeä on ollut opiskella SH kun LH tienaa nykyisin saman verran.. prkel


      • ...
        voivenaja kirjoitti:

        Mitähän vitun järkeä on ollut opiskella SH kun LH tienaa nykyisin saman verran.. prkel

        työnkuva!


    • duppurii

      Itse teen keikkaa sairaalaan ja tykkään kovasti, koska saa itse päättää päivät koska tekee ja lomat. Jos todellakin tulee burn out. Saan pitää omaan vapaan. Ja saa nähdä eri osastoja ja laajemmin. Rekryn kauttaa on kivempaa ja on tullut ihan mukavat lisät ja vastaavat :) Vielä parasta on se, jos itse osastolta pyydetään töihin, ettei rekrystä edes ehditä soittaa.

      Mutta mitä minä olen kuullut, niin Lähihoitajan peruspalkka on se hieman yli 1900 euroa. Mutta siitä sitten verot ja muut pois.

      • wsredtfgthujik

        Vastavalmistunut sh, lastenpuolella Helsingissä ja peruspalkka 2350e.


    • lh

      Ei lisiä, koska päivätyö. Tk poli. Vastuu suuri, itsenäisiä päätöksiä, itsenäinen työ,laaja tietämys tarvitaan sairauksista, lääkkeistä, hoitomuodoista, välillä lääkärikin kysyy neuvoja... tietoa tarvitaan myös hallinnon alasta. Mutta päivätyö, ei viikonloppuja.

    • Pk-seudulla

      Peruspalkka n. 1930 euroa, päälle ikälisä ja "hyvän tyypin" lisä, sekä tietenkin vuorolisät.

      Pienet menot ja pieni veroprosentti. Ei elätettäviä. En tosiaan valita!

      • Pk-seudulla

        Juu ja lisäähän se (mahdollinen) tulospalkkakin vielä sitä ansiota. Sekä lomarahat.


      • 33
        Pk-seudulla kirjoitti:

        Juu ja lisäähän se (mahdollinen) tulospalkkakin vielä sitä ansiota. Sekä lomarahat.

        Turun seudu, työkokemusta 1v, kunnan puolella ja vaan päivätyö - 1930,..


      • ??

        mikä on tuo "hyvän tyypin" lisä?


    • taas vauhdissa

      eotlaötnöent

    • hohhoiaa taas

      On se hienoo puhuu stadin palkoista , mutta jättää sit se olennainen pois eli elinkustannukset... Asuminen 3- kertaa kalliimpaa kuin muualla , ruoka 5-20% kalliimpaa. Esim , sama juustopaketti Lahdessa jo 80 centtiä halvempi. Että kyllähän ne isommat palkat menojen jälkeen jää hyvin äkkiä pienemmiksi mitä on kädessä kun kaiken tuon laskee pois... ET miettiä kannattaa kuitenkin sinne menoa. Joka paikkaa pitkä matka. Itse 20-v asuminen Stadiss riitti ... Huomattavasti pienemmällä stressillä nyt Lahdessa, josta nopeaa tosin pääsee Stadii...

    • Life is good!

      KTM, 30V - Kokemus 4v - Palkka 86 000 EUR vuodessa Bonukset 20-200% vuosipalkka.

    • apikail

      Lh vammaispuolella ja kaksivuorotyö 2440e kuussa lisineen, tämä helsingissä.

      • apikail

        ei viikonloppuja unohtui sanoa


    • äshoo

      Sh Tampereella terveysasemalla. Palkka 2140e/kk. Päivätyö, ei vkl.

      Palkka on huono, mutta vuorotyöhön en toistaiseksi halua lähteä.

    • apina8888

      Pohjois-Karjala. 2 v Lähihoitajana työskennellyt 3 vuorotyössä. 2030e/kk vuorolisät n 300 e.

    • pohjanmaa-

      palveluasuminen/ lähihoitaja ~1920€/kk lisät

    • Ex-rollolainen

      Hoitajana etelässä, 3500€ kuussa yksityisellä. Keikkatyötä, joten pitkiä vapaitakin on tarpeen vaatiessa. Asuin ennen Rovaniemellä, siellä julkisella palkka oli puolet tuosta. Tosin nyt näemmä pulaa hoitajista on niin, että sielläkin palkat on nousussa... Yksityisellä kuulemma saavat itse määrätä palkkansa, sillä laki vaatii sen tietyn määrään hoitajia ja kun verovaroista otetaan niin ei ne varat heti lopu... Hyvä saada välillä omiaan vähän takaisinkin.

    • -.-

      Varahenkilö, isohko vanhainkoti pääkaupunkiseudulla.
      2010€/kk lisät.

    • sh Helsingistä

      HUSin alaisuudessa työskentelen sairaanhoitajana, peruspalkka on n.2320€.

    • hoitajanhoitaja

      Nykyään tuo sama, kun mentiin Tehyn mukana pelleilemään. Akka johdossa ei osannut viedä hommaa loppuun, paska tehy erosin heti.

      Medone maksaa 22 euroa ja jos menet suoraan saat 5 euroa, jotenka miksi menisin medonen kautta. No en mene enään.

    • repikää siitä

      VR.LLÄ KONDUKTÖÖRINÄ VUOSIANSIO VIIME VUONNA 45000 e

      • ytgvyungvukb

        VR:llä konduktöörinä 13v. Vuosiansio 52000e. Revi itse..


      • Ei oo helppoo
        ytgvyungvukb kirjoitti:

        VR:llä konduktöörinä 13v. Vuosiansio 52000e. Revi itse..

        No pakko se on vr:n könduktööreille vastata.
        Sairaanhoitaja vuosiansio 54729,27€.
        Veljeni sattumoisin työskentelee myös konnarina.
        Kun on aika uusi alalla vaikka vuoroa tietenkin tekee ,mutta ei tee ylitöitä.. Niin viime vuonna hänen ansiot olivat paljon alle 40000€.


      • Hoitajanhoitelija
        Ei oo helppoo kirjoitti:

        No pakko se on vr:n könduktööreille vastata.
        Sairaanhoitaja vuosiansio 54729,27€.
        Veljeni sattumoisin työskentelee myös konnarina.
        Kun on aika uusi alalla vaikka vuoroa tietenkin tekee ,mutta ei tee ylitöitä.. Niin viime vuonna hänen ansiot olivat paljon alle 40000€.

        Norjassa sairaanhoitajat varmaan tienaavatkin tuon, eivät Suomessa mikäli tekevät sairaanhoitajan työtä. Konuktöörien palkkahaitari on aika leveä.
        Aloittelevat konnerit tienaavat alussa n. 35000e/v, mutta jo parissa vuodessa reilusti yli neljäkymppiä. Palkkahaitarin yläpää huitelee yli 60000 eurossa.


      • Ei oo sulla helppoo
        Hoitajanhoitelija kirjoitti:

        Norjassa sairaanhoitajat varmaan tienaavatkin tuon, eivät Suomessa mikäli tekevät sairaanhoitajan työtä. Konuktöörien palkkahaitari on aika leveä.
        Aloittelevat konnerit tienaavat alussa n. 35000e/v, mutta jo parissa vuodessa reilusti yli neljäkymppiä. Palkkahaitarin yläpää huitelee yli 60000 eurossa.

        Voi voi kun otti tunnon päälle ..
        No tule katsomaan tilinauhaani !!
        Elämä on ihmeellistä.
        jos vielä keikkaa tekisin olisi summa jo paljon suurempi.

        Tiedätkö ollenkaan paljonko sh. hankkii tai voi hankkia ?

        Tiedän monta lähihoitajaa joilla vuosiansio yli 40000€/vuodessa.


      • Tsiisus..
        Ei oo sulla helppoo kirjoitti:

        Voi voi kun otti tunnon päälle ..
        No tule katsomaan tilinauhaani !!
        Elämä on ihmeellistä.
        jos vielä keikkaa tekisin olisi summa jo paljon suurempi.

        Tiedätkö ollenkaan paljonko sh. hankkii tai voi hankkia ?

        Tiedän monta lähihoitajaa joilla vuosiansio yli 40000€/vuodessa.

        Saako huoraamisestakin tilinauhan?

        Normi hoitajat normi töissään eivät tienaa tuollaisia ja lähihoitajat eivät TODELLAKAAN tienaa "yli" 40000e/v, joten ÄLÄ JAUHA PASKAA!!


      • ````````
        Tsiisus.. kirjoitti:

        Saako huoraamisestakin tilinauhan?

        Normi hoitajat normi töissään eivät tienaa tuollaisia ja lähihoitajat eivät TODELLAKAAN tienaa "yli" 40000e/v, joten ÄLÄ JAUHA PASKAA!!

        Oletko joku katkera kun et ole hoitajaksi päässyt vai etkö halua totuutta kuuluviin ?

        Normaali kuukausiansio on n.2750€/kk tähän kuuluu kuukausipalkka, ns. ikälisä*2 ja henk. koht.hark.var.
        Siihen tietysti lomarahat.
        Lasketaanpa heman lisiä:
        Tuntipalkaksi tekee 16,87€
        Lisät ovat 6-viikon listassa luokkaa Esim.
        8 yötä (6/kk keskimäärin yövuoroja)
        9h/yö 40%= 6,75€/ = 486 €
        Pyhä tunteja tulee listaan 40-50 yleensä.Tekee 45h mukaan laskiessa 760€ on ollut paljon enemmänkin tunteja riippuen vuoroista, arkipyhistä sekä onko paljon sairaslomalaisia yms.Pyhätunneiksi lasketaan sunnuntaitten lisäksi :
        La. illat sekä arkipyhien aatot.
        Lisä tai ylitöitä tulee n.8-40h nyt viiime listassa oli 16h lisätöitä 270€
        Tekee listaan reilun 1500€ siihen vielä tulee satku tai pari
        lauantailisästä klo18 asti 20%(3,37€/h) sekä iltalisä 15%(2,53€/h)
        Viime vuonna kuuluin päivystysrinkiin osan vuotta, joka aika hyvin nosti ansioita.

        En sitten tiedä mikä tsiisus sinulle on ilmestynyt kun noin ihmettelet !!


      • sh amk
        ```````` kirjoitti:

        Oletko joku katkera kun et ole hoitajaksi päässyt vai etkö halua totuutta kuuluviin ?

        Normaali kuukausiansio on n.2750€/kk tähän kuuluu kuukausipalkka, ns. ikälisä*2 ja henk. koht.hark.var.
        Siihen tietysti lomarahat.
        Lasketaanpa heman lisiä:
        Tuntipalkaksi tekee 16,87€
        Lisät ovat 6-viikon listassa luokkaa Esim.
        8 yötä (6/kk keskimäärin yövuoroja)
        9h/yö 40%= 6,75€/ = 486 €
        Pyhä tunteja tulee listaan 40-50 yleensä.Tekee 45h mukaan laskiessa 760€ on ollut paljon enemmänkin tunteja riippuen vuoroista, arkipyhistä sekä onko paljon sairaslomalaisia yms.Pyhätunneiksi lasketaan sunnuntaitten lisäksi :
        La. illat sekä arkipyhien aatot.
        Lisä tai ylitöitä tulee n.8-40h nyt viiime listassa oli 16h lisätöitä 270€
        Tekee listaan reilun 1500€ siihen vielä tulee satku tai pari
        lauantailisästä klo18 asti 20%(3,37€/h) sekä iltalisä 15%(2,53€/h)
        Viime vuonna kuuluin päivystysrinkiin osan vuotta, joka aika hyvin nosti ansioita.

        En sitten tiedä mikä tsiisus sinulle on ilmestynyt kun noin ihmettelet !!

        Hoitajaksi kyllä pääsee jokainen halukas. Ite oon toissä melko suuressa yliopistollisessa sairaalassa eikä meillä tuollaisia palkkoja ole. Ylitöitä tekemällä tulot saa venytettyä vaikka sataan tonniin, mutta niin ne saa muillakin aloilla. Ylityöt eivät ole normi palkkaa.

        Mitä muuten tulee sairaanhoitajan työhön, niin kannattaa harkita haluaako työskennellä pienellä palkalla, vailla työnantajan sekä toisinaan asiakkaiden arvostusta ja vielä kolmessa vuorossa.


      • Jgkkhgfhjjggftj
        ```````` kirjoitti:

        Oletko joku katkera kun et ole hoitajaksi päässyt vai etkö halua totuutta kuuluviin ?

        Normaali kuukausiansio on n.2750€/kk tähän kuuluu kuukausipalkka, ns. ikälisä*2 ja henk. koht.hark.var.
        Siihen tietysti lomarahat.
        Lasketaanpa heman lisiä:
        Tuntipalkaksi tekee 16,87€
        Lisät ovat 6-viikon listassa luokkaa Esim.
        8 yötä (6/kk keskimäärin yövuoroja)
        9h/yö 40%= 6,75€/ = 486 €
        Pyhä tunteja tulee listaan 40-50 yleensä.Tekee 45h mukaan laskiessa 760€ on ollut paljon enemmänkin tunteja riippuen vuoroista, arkipyhistä sekä onko paljon sairaslomalaisia yms.Pyhätunneiksi lasketaan sunnuntaitten lisäksi :
        La. illat sekä arkipyhien aatot.
        Lisä tai ylitöitä tulee n.8-40h nyt viiime listassa oli 16h lisätöitä 270€
        Tekee listaan reilun 1500€ siihen vielä tulee satku tai pari
        lauantailisästä klo18 asti 20%(3,37€/h) sekä iltalisä 15%(2,53€/h)
        Viime vuonna kuuluin päivystysrinkiin osan vuotta, joka aika hyvin nosti ansioita.

        En sitten tiedä mikä tsiisus sinulle on ilmestynyt kun noin ihmettelet !!

        Konnarina ja heitossa. Palkka n.3 tonnia ja jakson (3vk) tunnit alta kolmen kymmenen. Pikkasen parempi tuntipalkka kuin sinulla..


      • 10K€/kk huonosekin?
        sh amk kirjoitti:

        Hoitajaksi kyllä pääsee jokainen halukas. Ite oon toissä melko suuressa yliopistollisessa sairaalassa eikä meillä tuollaisia palkkoja ole. Ylitöitä tekemällä tulot saa venytettyä vaikka sataan tonniin, mutta niin ne saa muillakin aloilla. Ylityöt eivät ole normi palkkaa.

        Mitä muuten tulee sairaanhoitajan työhön, niin kannattaa harkita haluaako työskennellä pienellä palkalla, vailla työnantajan sekä toisinaan asiakkaiden arvostusta ja vielä kolmessa vuorossa.

        Itse olen ihan muulla alalla, mutta meillä ei saa tehdä ylitöitä.
        Monella alalla ei saa tehdä pyhä töitä ylitöistä puhumattakaan.
        Ei ole mahdollisuus lisiin eikä edes sairaanhoitajan peruspalkkaan.

        Olen aivan eri mieltä pienestä palkasta !!
        Sinusta sairaanhoitajan 40-50000€ euron vuosiansio on pieni ?
        Tuon hankkii hoitaja tiedän sen ihan ilma mitään ylitöitä ainaskin pääkaupunki seudulla.


      • Sh amk
        10K€/kk huonosekin? kirjoitti:

        Itse olen ihan muulla alalla, mutta meillä ei saa tehdä ylitöitä.
        Monella alalla ei saa tehdä pyhä töitä ylitöistä puhumattakaan.
        Ei ole mahdollisuus lisiin eikä edes sairaanhoitajan peruspalkkaan.

        Olen aivan eri mieltä pienestä palkasta !!
        Sinusta sairaanhoitajan 40-50000€ euron vuosiansio on pieni ?
        Tuon hankkii hoitaja tiedän sen ihan ilma mitään ylitöitä ainaskin pääkaupunki seudulla.

        Niin, itse yliopistollisen keskussairaalan hoitajana voin sanoa, että hoitajan PERUS palkalla ei mennä lähellekään 40t e/v. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ylitöillä, pyhinä ja vaikka millä voi palkkaa nostaa mutta älkää hyvät tyhmät sekoittako sitä peruspalkkaan.


    • juuistis

      yksityinen hoivakoti ja alle 1900 peruspalkka lähihoitajana.eteläsuomi.liian vähän todellakin työn kuvaan nähden.

    • emskutin

      Nyt Helsingin kaupungilla palkka nousi kaikilla 2%. Elikkäs 1999,38e/kk lisät. Paska palkka. Ja vituttaa kuunnella niitten mummojen ja pappojen leukojen louskutusta. Pakko se on persettä pyyhkii ettei tartte elää ihan kädestä suuhun. Niin, alalla olen ollut 1,5 vuotta.

    • bellasi

      Yöhoitajan toimin, ammatti: lähihoitaja. Palkka lisineen n. 2500 e. 7 pv töitä ja 7 vapaata, eli kk 14 työvuoroa. EI PAHA !

      • Hfihhihvjhg

        Mielestäni huono palkka etenkin siitä, että joutuu viettämään yönsä töissä..


      • Ruuben rutkumuna

        Mun mielestä 2500 egen palkka on kyllä aika surkea.. Vuorotyöstä etenkin. Ns. miestenaloilla palkka olisi vastaavassa tilanteessa tonnin enemmän!


      • Kirsikka 35

        Samaa systeemiä teen. Tykkään työ on rauhallista ja itsenäistä. Ilmeisesti olet uusi koska palkkasi on noin pieni ? Oma kuukausi ansio pyörii joka kuukausi vähintään 3200€.
        Itse täysillä lomilla . Saa jaettua 3 kertaa vuoteen tosi pitkän loman. Muutama hassu kierto töissä ja taas on pitkä loma.


      • huono palkka?
        Hfihhihvjhg kirjoitti:

        Mielestäni huono palkka etenkin siitä, että joutuu viettämään yönsä töissä..

        Ei tuo kyllä paha ole. Lehdenjakaaja on myöskin yötyössä ja tienaa puolet tästä. 7 yötä töissä, 1 yö vapaa.


      • Ei paha ei
        huono palkka? kirjoitti:

        Ei tuo kyllä paha ole. Lehdenjakaaja on myöskin yötyössä ja tienaa puolet tästä. 7 yötä töissä, 1 yö vapaa.

        Tuokin on nettopalkka elikkä sellanen pikku pointti.


    • Superilainen

      Lähihoitaja, 2100 e/kk (työkokemus alle 5 v), yksityinen sektori Hki.

    • Yrittäjäite

      Lähihoitaja, terveydenhoitaja opiskelija. Töissä omassa firmassa, työt hoitoalalta, palkka tänä vuonna 4000 €/kk. firman auto ja pankkikortti :)
      Työaika 25-300h/kk.

      • Vaad?!

        "töissä omassa firmassa". Tämähän olikin vertailukelpoista infoa..


      • Fysioterapeutti77

        Työaika jopa 300h/kk ja palkka 4000€/kk.

        Eipä houkuttele.


    • huutolaakari

      Ylilääkärillä. Tienaa julkisessavirassaan yli 7000€/kk ja yksiyisellä puolella loput 100€/tunti.

      Tekee bruttona yli 13000€/kk tietenkin voi tehdä enemmänki jos kykkii paljon siellä yksityisellä puolella ja käy viranåipöesta julkisella vain kääntymässä.

      Tai siis lääkärit yleensäkin tienaavat hyvin...

    • palkkatoive

      Olin yksityisen puolella työhaastattelussa. Vetivät minimipalkkataulukot esille, tähän esitin oman palkkatoiveeni, n. 150 euroa korkeamman. Siihen loppui työnantajan kiinnostus. Yksityiset firmat tekevät kovaa voittoa, sehän on selvää. Lääkärit saavat palkkioitaan hilattua korkeammiksi, mutta sairaanhoitajalla ei näköjään ole edelleenkään neuvotteluvaraa. Jo on posketonta.

      Palkka olisi kunnallisen puolen palkkaani verrattuna ollut ihan vähän parempi (sisälsi yksityisellä puolella jo kokemuslisän) mutta kunnallisen puolen parempien ikälisien ja eläkkeiden jälkeen vaihtaminen ei edes olisi tullut kannattavaksi. Työsuhde-edut ja työolot (?) olisisvat saattaneet kyllä parantua.

      Kyllä on väärin, että suurista voitoista ei sitten näköjään sairaanhoitajien palkkoihin ole yhtään varaa pistää!

    • eipä se kummonen oo

      Yksityinen hoitokoti Päijät-Hämeessä n.1860/kk lisät. Mies hoitaja olen.

    • terkkaopiskelija

      Olen 1. vuoden terveydenhoitajaopiskelija ja pääsin kesäksi töihin kunnalliseen kotihoitoon (Kanta-Hämeessä). Peruspalkka 1930 € /kk, siihen lisät päälle, kaksivuorotyö. Ei täysi lähihoitajan palkka, mutta lähelle. Olin aika äimän käkenä siitä, miten hyvää palkkaa minulle tarjottiin ottaen huomioon, että minulla ei ole alalta kokemusta kuin 5 viikkoa dementiayksikön työharjoittelussa.

    • niiiiiiiiiiiiiiin

      kotiavustaja kunnalla..pohjois-pohjanmaa..kokemusta alle 1v. peruspalkka 1800e

    • Cajsaa

      Olen sh amk ja töissä yksityisellä lääkäriasemalla Helsingissä- Palkka 2450 €/kk plus mahdolliset vuorolisät. Pääasiassa teen arkisin kaksivuorotyötä. Siihen nähden, että vkloput ovat vapaat, olen melko tyytyväinen palkkaani.

    • sentitkin lasketaan

      Hoitsut ne jaksaa vääntää pikkupalkoistaan vuodesta toiseen, mutta niinhän se on, että siitä puhe mistä puute.

      • vaadin10 000e

        Jatkuvaa valitusta palkasta hoito-alalla. Ihmetyttää vaan että yksi lähi-avustaja kertoi palkkansa olevan pitkälti yli 2000e lisineen kk. Muutaman kuukauden kurssi käyty ja noille palkoille pääsee. Kai nyt lähi-ja varsinkin sairaanhoitajat saa tuon avustajan palkan verran vai kenties pienempänä kun yllämainitut kirjoitukset siihen viittaa.

        Olisiko oikein jos nostettaisiin tuo hoitajien palkka tonne 10 000e niin loppusiko ainainen valitus ja sitten varmaan vanhustenhoito-ongelmakin olisi sillä palkalla hoidettu. Kaikki olisi tyytyväisiä, asiakkaat/potilaat ja eritoten hoitajat.


      • hoho1

        Hoitsuissa vain on sellaista porukkaa jotka valittaa, mutta ei saa mitään aikaiseksi, selkäranka puuttuu


      • lopenväsynyt
        hoho1 kirjoitti:

        Hoitsuissa vain on sellaista porukkaa jotka valittaa, mutta ei saa mitään aikaiseksi, selkäranka puuttuu

        Hoitajana täytyy myöntää, että olet oikeassa. Paljon itkua ja porua, valitusta ja voivotusta kahvitunnilla. Selkäänpuukottamista ja kollegan arvostelua käytävällä. Mutta jos tositoimiin yritetään alkaa, suurin osa hoitajista vetää sädekehän otsalle ja alkaa puhua ihan toista... :(

        Hoitaja on hoitajalle susi!

        2500€/kk, leikkaussali, instrumenttihoitajana 15v.


    • Ihanokok

      Bioanalyytikko kunnallisessa labrassa, päivätyö ja viikonloput vapaat. Palkka 2490 lisineen. Työkokemusta 6 vuotta.

    • liinukka1971

      Keikkailen parilla eri työnantajalla, eli tuntityöläinen. Matkat maksetaan. Keikkoja teen n. 2-3 vkonloppua / kk ( pe-su ) ja kk tulot n. 1800-2200e ja toisesta työpaikasta n. 200 - 700 eur / kk ( muutamia tunteja hlökohtaisena avustajana). Tuossa työssä käyn asiakkaan kera kaupoilla, teatterissa ja lomilla. Korvaa myös työterveyshuollon!

      Eli käteen jää n. 1900 - 2100e, ja töitä n. 12-15 vrk/kk. Olen terv.hoitaja ja pienten lasten äiti. Eli minulle aikaa lasten kanssa olemiseen ! -se on parasta. Ei hoitokuluja esim.

    • aneh1

      Joo .... tyhmiäolette kun hyväksytte yksityispuolen tarjoamat minimi palkat. Itse teen yksityispuolelle virkaa 84% ja saan siitä kätee 2500 euroa. Se riittää neljä päivää töissä/viikko 8tuntia.

      Kun neuvottelette, älkää hyväsykö mitä vain tarjouksia, itse itseänne myytte.

      Hätätöihin pyydettiin viime viikolla tarjosivat 25 euroa tunnilta, pyysin 30 euroa eivät suostuneet, soittivat 2 päivää myöhemmin ja sanoivat, että saat sen 30 euroa jos tulet, emme saa ketään muuta, sanoin, että tänään se on 50 euroa tunti. Tein 2 päivää sillä ja nyt keikkaa samalle firmalle 30e tunti... haätätöistä teen edelleen vain 50e tunti. Sovin työt 2 vk eteen ja jos siihen väliin tulee extraa on palkka silloin toinen..

      Palkat nousee jos vain pidätte siitä kiinni, mitä haluatte, ilmaisia työntekiöitä ei ole enään kauaa markkinoille, ne kuolee pikku hiljaa pois, ns. pakkosen on `` joku tehdä`` ajatuksella varustetut työntekijät.

      • Tuo on hyvä idea, meille joita ei työkkäri sanele. En ole itse ajatellut edes että voisin yrittää sanella palkkaa ylöspäin. Täytyy koittaa.


    • Vastaava hoitaja

      Ihan näin provosoimatta,
      mutta kun olen HUOMANNUT, että jotkut idiootit laittavat palkkansa nettona, toiset bruttona. Että mitäs jos vaikka perustaisitte palkkojenne vertailuun sellaisen ketjun, jossa selkeästi eriteltynä sitten vaikka se netto/bruttopalkka.
      Toisille kun jää vähän enemmän käteenkin, kuin toisilla.

      • Sääämäää

        Paras tapa vertailla olisi ilmoittaa vuosiansio, peruspalkka ja työvuodet.

        Viime vuonna n.42700€, 2572€ henk.kohtaiset lisät ja vuorolisät, 7v. töissä. Kymissä.


    • PeeAa1

      Lh kunnallisessa kotihoidossa pääkaupunkiseudulla, bruttopalkka 2083€/kk ilman lisiä.

    • Huh huh

      Lähäri stadissa 2118 brutto ilman lisiä!

    • shopisk

      Keski-Pohjanmaa, Kunnan vanhainkoti, sh ja lh kesäsijaisuus

      peruspalkka n 2350e/kk (-5%, opiskelija)

    • FlorenceNightingale

      "Sinusta sairaanhoitajan 40-50000€ euron vuosiansio on pieni ?"

      Tämä ei ole aloittelevan sairaanhoitajan palkka Suomessa. Normaali työaika onvähän alle 40 tuntia viikossa (työvuorolistat 3 viikon jaksossa).

      Ensin on hankittava yo-tutkinto tai lähihoitajatutkinto ja opiskeltava sen jälkeen sairaanhoitajaksi. Opiskelu kestää ammattikorkeakoulussa 3,5 vuotta. Kiinnostaa, kuinka nopeasti sairaanhoitajaopiskelija pääsee esim. viikonlopputöihin hoitoalalle? Ja mitä opiskeluaikana tienaa?

      • ei 5

        Olen lähihoitaja joka tekee keikkatyötä ja palkka on 11,48 tunnissa. Miten kukaan hoitoalalla työskentelevä muka pääsee tollasiin ansioihin kuin 60000 vuodessa, paskapuhetta. Päätyökseni teen töitä ihan toisella alalla, ja kyllä siellä miehet, kenen vaimo vaan on hoitoalalla, sanoo, että muija on täysin elätettävä, eli repikää siitä...Moni sanoo, ettei muija pysty ees perheen ruokia ostamaan, vaan vielä ruokarahaakin antaa... Ja eletään sentään vuotta 2013. Eikö naiset ikinä saa palkkojaan kuntoon, vai onko tärkeintä hankkia se hyvin tienaava mies?Säälittää tää nykyaika, kun miesten työttömyys kasvaa, niin tuntuu rouvatkin köyhtyvän.


      • voi sinnuu
        ei 5 kirjoitti:

        Olen lähihoitaja joka tekee keikkatyötä ja palkka on 11,48 tunnissa. Miten kukaan hoitoalalla työskentelevä muka pääsee tollasiin ansioihin kuin 60000 vuodessa, paskapuhetta. Päätyökseni teen töitä ihan toisella alalla, ja kyllä siellä miehet, kenen vaimo vaan on hoitoalalla, sanoo, että muija on täysin elätettävä, eli repikää siitä...Moni sanoo, ettei muija pysty ees perheen ruokia ostamaan, vaan vielä ruokarahaakin antaa... Ja eletään sentään vuotta 2013. Eikö naiset ikinä saa palkkojaan kuntoon, vai onko tärkeintä hankkia se hyvin tienaava mies?Säälittää tää nykyaika, kun miesten työttömyys kasvaa, niin tuntuu rouvatkin köyhtyvän.

        No voi sun köyhä. Etkö raukka saa edes 70-100 e ruokaa päiväss. Olet tosi, tosi köyhä. Hae toimeentulotukea.


    • hammashoitsu

      Lähihoitaja/hammashoitaja, pääkaupunkiseudulla, säännöllinen päivätyö klo 7.30-15.00 (ma-pe, ei pyhinä töitä ja vakiduuni) yksityispuolella, eli lisiä ei tule. Kokemusta 6vuotta, 2900e ennen veroja.

      Alalla olevat keikkalaiset tekevät hyvin rahaa, suht normaali hammashoitajan keikkapalkka tuntuu olevan sen 26e/h. Sillä rahalla olen itsekkin joskus keikkaa tehnyt.

    • uskomatonta123

      Come one herätys!

      Tottakai lääkärit saavat parempaa palkkaa, eihän hoitajan ja lääkärin palkka voisi edes ollakkaan samaa luokkaa... lähihoitajan työ vaatii vain vaivaiset 3 vuotta ammattikoulua, missä opetellaan kuinka vaihtaa vaipat. Monet kaverini ovat olleet lähihoitajan työssä kesätöissä ja tehneet aivan samaa työtä kuin hekin ilman minkään näköistä lh koulutusta ja hyvin on sujunut. Tästä voisi päätellä että koko koulutus melkoisen turha? Ja siis lääkärithän opiskelevat ensin lukion ja sitten vielä lääkiksessä 6vuotta jonka jälkeen he ovat vasta peruslääkäreitä ja erikoistuminen kestää vielä sen toiset 6vuotta...ja todennäköisesti lh älli ei riittäisi millään tapaan omaksumaan sitä tietomäärää mitä lääkärit opiskelevat ja raatavat. MIKSIKÖHÄN ON PALKKAEROA?! Jokainen pystyy fyysiseen työhön tai lähihoitajan työhön mutta kaikilta sitä älliä ei vain löydy tiettyihin aloihin.

      • uskomatonta113

        Niin olen itsekin nainen ja kieltämättä palkat voisivat hieman paremmat ainakin sairaanhoitajilla olla. Mutta miten kehdataan vaatia parempaa palkkaa alasta jonka koulutuskin on mitätön eikä kovinkaan vaativaa? Ja naiset vain näyttävät tyytyvän ja jäävän aloille jotka eivät niin paljoa vaadi eivätkä edes niin usein pyri parempi palkkaisille aloille tai johtoasemiin, jolloin valittaminen turhaa. Opiskelkaa ihmiset parempipalkkaisille aloille...naisetki saa aivan varmana sillon samanluokkaista palkkaa. (lääkäri, (diblomi) insinööri, ekonomi...)


      • 12+9
        uskomatonta113 kirjoitti:

        Niin olen itsekin nainen ja kieltämättä palkat voisivat hieman paremmat ainakin sairaanhoitajilla olla. Mutta miten kehdataan vaatia parempaa palkkaa alasta jonka koulutuskin on mitätön eikä kovinkaan vaativaa? Ja naiset vain näyttävät tyytyvän ja jäävän aloille jotka eivät niin paljoa vaadi eivätkä edes niin usein pyri parempi palkkaisille aloille tai johtoasemiin, jolloin valittaminen turhaa. Opiskelkaa ihmiset parempipalkkaisille aloille...naisetki saa aivan varmana sillon samanluokkaista palkkaa. (lääkäri, (diblomi) insinööri, ekonomi...)

        (Diblomi) insinööri ja ekonomi maksavat julkisen puolen saikkujen ja lähäreiden sekä tietty lääkäreidenkin palkat. Ootkos huomannut, että aika lailla tuolle puolelle on jo työttömyyttä tullutkin. Siis yksityiselle sektorille. Kohta käy niin, että julkkareiden palkankorotusvaateet johtaa työtahdin kiristymiseen ja jos sekään ei riitä, niin avuksi otetaan joukkoirtisanomiset. Näin tullee käymään Varsinais-Suomen sairaanhoitipiirissä ekaksi, eiköhän tuo leviä kohta muuallekin.

        Niin että kehukaa vaan niitä "mahtavia" palkkojanne. Kohta työttömyys kolkuttaa ovelle :)))


      • Anonyymi

        " Monet kaverini ovat olleet lähihoitajan työssä kesätöissä ja tehneet aivan samaa työtä kuin hekin ilman minkään näköistä lh koulutusta ja hyvin on sujunut. Tästä voisi päätellä että koko koulutus melkoisen turha?"

        Viesti on vanha, mutta ehkä on hyvä valaista mitä kaikkea LH työhön kuuluu. Kouluttamaton ei voi tehdä moniakaan asioita, joten on siksi turha sanoa että tekee samaa työtä. Lääkehoito vaatii tutkinnon ja erilliset kokeet ja näytön työpaikalla jotka vaativat perehtymistä, kouluttamaton ei voi niihin osallistua eikä myöskään tehdä yksin yövuoroja. Täytyy osata esimerkiksi haavanhoito, peg-ravitsemus ja peg napin vaihto, kerta ja kesto katetroinnit, hoitotarvike ym tilaukset, kirjaaminen ja laboratoriolähetteet, hoitosuunnitelmat ja arvioinnit, i.m ja s.c pistokset, imujen tekeminen, opiskelijoiden ohjaus, yhteistyö omaisten kanssa ja lääkäriasiat, erilaiset kokeet kuten plv esimerkiksi, aseptinen työskentely ja hygienia ja lisäksi monia muitakin juttuja.Teoreettiset perustelut on hallittava kaikesta edes joten kuten. Kouluttamaton ei osaa eikä voi vastata näistä kaikista. Ei voi sanoa että kun vaihtelin vaippoja niin tein samaa työtä mitä muutkin. Vaihtelit vaippoja koska et kouluttamattoma osaa muuta,


    • en valita

      Lähihoitajana Uudellamaalla ja palkka 2320 e/kk vuorolisät noin 600- 1200 e /kk
      ei huono sanoisin ja kun ei enää velkoja ole niin hyvin tulen toimeen.

      • sädekehäpalkka

        Poikkeus joukosta eli valittajien. Kun lukee noita kirjoituksia niin tuntuu että tässä maassa ainoastaan hoitajat on alipalkattuja ja ainoastaan he tekevät liikaa ja liian raskasta työtä.

        Siis tässä maassa on paljon raskaita alipalkattuja töitä joissa tehdään tunnin joka minuutti kovaa/raskasta työtä. Ainoastaan viralliset tauot jolloin voidaan hengähtään. Koulutuskin on tuo kolme vuotta ja päälle, silti palkka ei kovin kummoinen ole, paljon alle noiden yllämainittujen palkkojen. Työt ovat sekä henkisesti ja fyysisesti raskaita. Laiskottelemaan työpaikalla jouda.

        Ihmetellä vaan täytyy tuo jatkuva valitus palkasta ja työn raskaudesta ja siitä että muualla olisi erilailla. Lääkärin palkkako teille pitäisi maksaa.
        Tuskin olisitte tyytyväisiä vaikka sinne laitoksiin palkattaisiin kymmeniä työntekijöitä, sama valitus jatkuisi ja jäisikö se vanhusen vesikippo sinne pöydällle läpiämään vanhuksen saamatta siitä pisaraakaan, kiire kun on.


    • Tyytyväinen

      Lähihoitajana kotihoidossa. Peruspalkka 2000 ja risat, lisineen kipuaa 2600 tienoille. Ihan riittävä minulle :)

    • Hoitolähiapulainen

      "Jatkuvaa valitusta palkasta hoito-alalla. Ihmetyttää vaan että yksi lähi-avustaja kertoi palkkansa olevan pitkälti yli 2000e lisineen kk"

      Hoitoapulaiseksi ja epäpäteväksi lähihoitajaksi voi hakea kuka tahansa ja ilman hoitoalan koulutusta ja tutkintoa. Voit olla vaikka metsuri, levyseppähitsaaja tai sähköasentaja ja työskennellä hoitoapulaisena tai lähihoitajana (epäpätevä). Epäpätevyysalennus -10% tai -15% vähennetään lähihoitajan palkasta.

      • dolllodus

        hoitoapulainen kyllä, mutta mikä on epäpätevä lähihoitaja?! Ei sellaista nimikettä ole..


      • läheshoitaja

        Niin voikin mennä hoito-apulaiseksi kuka tahan sa ja saa sen 2000e helposti eli lisineen tuollaiset 2300 e kunhan pomon peffan nuolennalla saa pyhät tehdä.. Aika hyvin kouluttamattomalle työntekijälle. Missä muussa työpaikassa kouluttamaton vähän työkokemusta omaava saa noin hyvin. Aika harvassa ovat. Että turhaa narinaa että hoito-alalla olisi huonot palkat.

        ymmärrän että sairaanhoitajan työssä on vastuuta, he ovat palkkansa ansainneet mutta lähihoitajan työ ei ole läheskään niin vaativaa. Työ voi olla raskasta mutta niin on muuallakin. Töihin mennään työtä tekemään eikä toimistoon istuskelemaan päivän juoruja kuunnellen.

        Muuten kaupan alallakin tehdään kaksivuorotyötä pyhineen ja tuskin pääsevät noihin palkkoihin lähi-avustajan kanssa , vaikka siellä kassalla istuu monesti monta vuotta alan koulua käynyt työntekijä.


      • vaativuutta
        läheshoitaja kirjoitti:

        Niin voikin mennä hoito-apulaiseksi kuka tahan sa ja saa sen 2000e helposti eli lisineen tuollaiset 2300 e kunhan pomon peffan nuolennalla saa pyhät tehdä.. Aika hyvin kouluttamattomalle työntekijälle. Missä muussa työpaikassa kouluttamaton vähän työkokemusta omaava saa noin hyvin. Aika harvassa ovat. Että turhaa narinaa että hoito-alalla olisi huonot palkat.

        ymmärrän että sairaanhoitajan työssä on vastuuta, he ovat palkkansa ansainneet mutta lähihoitajan työ ei ole läheskään niin vaativaa. Työ voi olla raskasta mutta niin on muuallakin. Töihin mennään työtä tekemään eikä toimistoon istuskelemaan päivän juoruja kuunnellen.

        Muuten kaupan alallakin tehdään kaksivuorotyötä pyhineen ja tuskin pääsevät noihin palkkoihin lähi-avustajan kanssa , vaikka siellä kassalla istuu monesti monta vuotta alan koulua käynyt työntekijä.

        Jahas, vai ei lähihoitajan työ ole vaativaa?
        Tiedätkö edes mitä kaikkea kuuluu lh:n työnkuvaan esim vo:lla?
        Ja sekoititko nyt hoitoapulaisen ja lähihoitajan samaksi?
        Aikamoinen asenne sinulla...ei tiedä hyvää tulevaisuuteen...
        Kannattaa tietää ennen kuin alkaa kirjoitella tollasta shittua!


      • vaativuutta

        Lähihoitaja nimikettä ei voi käyttää kuin lh:ksi opiskellut ja jolla ei ole koulutusta, ei myöskään voi toimia työssään muuna, kuin hoitoapulaisena!


    • sairaanhoitopiirillä

      Lähihoitaja erikoissairaanhoidossa, ei kokemuslisiä, netto 32000€ vuosi sisältäen kolmivuorotyön lisät

      • hoituriboikka

        Sanassa firmassa, ei kokemuslisiä. Kolmivuorotyötä.Vuosiansiot 38.760 e lisineen. Miten tämä on mahdollista ?


    • 730 hv

      Raskaankaluston mekaanikko Sähkö ym.työt laidasta laitaan.Työkokemus 18v. Palkka 3300-4000 euroo/kk. Tänä vuonna tulot n.44000.Tyytyväinen ihan perusduunarin palkkaan.

    • kaupan kassa-täti

      Saan 2200€/kk, ilman mitään tutkintoja, eikös teillä ole vielä yövuorojakin?:o

    • apustaja

      Henkilökohtainen avustaja , 3vuorotyö, kokemusta 1vuosi, peruspalkka 1440e/kk!! plus lisät. Kyllä alkaa alanvaihto olla edessä.

    • laskija

      Olisi parempi kun kaikki kertoisivat bruttotulonsa vuodessa esim.vuoden viimeisestä tilinauhasta tai verokortista,olis paljon ymmärrettävämpää verrata.Se on sitten helppo jakaa 12 kuukaudella,siinä on tietty lomarahat muttei sen väliä.Ainakin tietää paljon rahaa tulee

      • ei hoitaja mutta

        55 200 € bruttona tälle vuodelle. Sairaanhoitopiirissä tekn. osastopäällikkönä inssin koulutuksella. Toimistotyöaika ja ei yhtään ylitöitä. ( työaikaliukuma)


      • paljo tuntipalkka
        ei hoitaja mutta kirjoitti:

        55 200 € bruttona tälle vuodelle. Sairaanhoitopiirissä tekn. osastopäällikkönä inssin koulutuksella. Toimistotyöaika ja ei yhtään ylitöitä. ( työaikaliukuma)

        Mitä lähiavustaja tienaa vuonna 2014 eli nyt,,,Onko täällä lähiavustajia


      • LÄHIAVUSTAJA
        paljo tuntipalkka kirjoitti:

        Mitä lähiavustaja tienaa vuonna 2014 eli nyt,,,Onko täällä lähiavustajia

        NIIN MISTÄ LÖYTYY TAULUKKO MISTÄ PALKAN NÄKEE


    • Enymmärrä85

      En ymmärrä, miten sosiaalityöntekijät täällä kirjoittavat saavansa 2500e? Minun peruspalkkani sos.työntekijänä on 3000e, vaikka olen vastavalmistunut. Ihan kunnalla olen töissä.Sosiaalityöntekijöistä on pulaa, pyytäkää rohkeasti kunnon palkkaa!

    • HelsinginParas

      Oma Sairaalassa alle vuoden ollut sairaanhoitajana ja palkka 3000 euroa. Tosin sukulaissuhteilla saatu paikka ;)

    • TyytyväinenSh

      49000 brutto viime vuonna, sisältää 5 viikkoa palkatonta lomaa. Sairaanhoitajana usean keikkafirman listoilla erilaisilla tuntikorvauksilla. Aamua ja iltaa, ei öitä, pyhiä kyllä. Pk-seutu.

      Olen tyytyväinen.

    • VastaavaSH

      Eikö palkkakyselyissä ole järkevää ilmoittaa vuosiansio ja vielä bruttona?

      62000 €/v. 2015, tänä vuonna menee vähän tuon yli. Pitää sisällään kaikki mahdolliset lisät ja niitä on paljon tuohon summaan. Vakityö, yksi työnantaja. Palkallista vuosilomaa 38 arkipäivää (= vähän vajaa 8 kokonaista viikkoa).

      • Kaikenlaista1

        Ja lisää pitäisi saada. Ei ole ahneudelle rajoja.

        Joutais leikata ja säästää yhteisiä rahoja.


    • Anonyymi

      Minä hoidan rakennuksilla kylppäreitä, ulkomailla, palkka pvr km korv.

    • Anonyymi

      Peruspalkka 2156,-. Pirkanmaa/hoitaja/kunta/tehostettu palveluasuminen

    • Anonyymi

      Työterveyshoitaja: 3500e.

    • Anonyymi

      Jaahas nostetaan ketjua. Peruspalkka 2600€ kolmivuorotyön mukanaan tuomat lisät. Iltapainotteista työtä, 3vkon jaksossa yleensä 3 yövuoroa ja 1-2 pyhävuoroa. Kuukauden kokonaispalkka pyörii siinä 3300-3600 välillä, mikä on mielestäni ihan hyvä palkka.

    • Anonyymi

      Lähihoitaja. 3100 - 3300 eur/kk brutto. Yksityinen työnantaja.

    • Anonyymi

      Hoitajilla on erikoisia lisiäkin. Esim. seksuaaliavustus yksityisellä vammais- ja vanhainhoidossa n. 150 - 200 eur / kerta. Tosin vapaaehtoinen palvelu työntekijälle, ja vaatii seksuaaliterveyden opintoja. Käytännössä asiakkaiden masturbointia tai akteissa avustamista.

    • Anonyymi

      Lähihoitaja kotihoidossa, ja viime vuonna tulot 54t€, tänä vuonna kesäkuun viimeinen päivä palkkakertymä 32 800€. Tosin tähän saa tehdä jonkinverran ylitöitä...

    • Anonyymi

      Vuositulot +40.000€, kk n.3500€. Nämä tietenkin bruttopalkkoja. Lähihoitaja yksityisellä ja Etelä-Suomi. Siinä aika perusliksa ilman ylitöitä.

      Jonkin verran tullut lisäksi heitettyä keikkaa johon tullut hälyraha 50-150€/vuoro + tietenkin tuntipalkka noin 21€/h. Tekisihän sitä kovaakin tiliä jos vaan jaksaisi. Enempää ei enää jaksa.

    • Anonyymi

      Vuokrahoitajana eteläsuomessa, kohteista riippuen 30-35 € tuntipalkka eli 4500-5500€ brutto/kk. Lisäksi km korvaukset yleensä 300-500€ verottomana päälle oman auton käytöstä. Teen pelkkää aamuvuoroa ma-pe.

      • Anonyymi

        Jotkut vuokralääkärit/yrittäjät saa 200-500e/tunti. Melko hyvät ansiot saa myös hoitajat jos tekee vuokrana tai oman firman kautta. Ei mitään järkeä enää suoraan työntekijänä olla kitupalkalla. Tosin veronmaksajat maksaa nämä palkat niin aika kalliiksi tulee pitemmän päälle, no eiköhän se valtio printtaa lisää rahaa että saadaan toiminnot pidettyä yllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe