Miten on, että eikös ole niin, että sitruunapuu alkaa paksuntamaan varttaan ajan kanssa ? Sitten haluaisin vielä kysyä, että miten nopeasti kasvaa ? Minulla on noin reilut puolitoistavuotta vanha sitruunapuu, pituus n. 10 cm .
sitruunapuun kasvu ?
3
1411
Vastaukset
- Missukka
En osaa vastata kysymykseesi kun en muista enää. Lapsuudessani sain sitruunapuun (tai appelsiini tai mandariinipuun) kasvamaan noin 1,5 metriseksi. Sitten se unohtui syksyllä liian pitkäksi aikaa ulos ja paleltui. Arvaa harmittiko.
Olettaisin kuitenkin että nopeampikasvuisempi se oli. Meillä oli sisällä isot ikkunat, joten sai talvisin hyvin valoa. Ei ollut mitään erikoiskasvilamppuja. - Pweww
Minulla on ollu myös n. 1,5 vuotta sitruunapuu. Sanoisin että pitäis kasvaa vähä nopeemmin ku mun oma on 20cm
- plantaasiharri
Heh, no voin sanoa sitt että pitäis kasvaa vieläkin nopeemmin. Mulla on alle vuoden vanha siemenestä kasvatettu ikkunalaudalla. Just alkoi tänä keväänä tekemään kahta oksaakin ja on noin kolkyt nelkyt senttiä.
Tosiaan tuo huono kasvaminen johtuu ihan siitä, että sitrushedelmät on aika vaativia että kasvavat optimaalisesti. Pitäis olla korkeaa ilmankosteutta, suoraa aurinkoa ja ilmanvirtausta ja sen semmoista. Mulla on Mangoja, kahveja ja kääpiöbanaaneja sun vaikka mitä trooppisia kämppä täynnä. Kaikki kasvaa loistavasti kunhan vain opettelee antamaan mitä ne tarvitsee, mutta aina välillä tuntuu, että sitruunalle (ja kahville) ei oikein kovin hyviä oloja saa sisätiloissa. Eikä tosissaan näillä leveysasteilla ainakaan.
Varren paksuuntuminen ja puumaiseksi muuttuminen on ollut yllättävän nopeeta mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422988Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872886SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602802Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012095Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä141954- 1111949
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501569Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371544Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3681407- 871051