Kärsin toistuvista päänsäryistä&migreeneistä, jotka pahenevat kuukautisten alla ja niiden aikana. Lääkäri kehotti kokeilemaan Femilar-nimisiä e-pillereitä ja väitti niiden vähentävän särkyjä. Kysyisin nyt erityisesti muilta n. 4-kymppisiltä naisilta, minkälaisia kokemuksia teillä on Femilarista? Sivuoirelistassa on nimittäin mainittu päänsärky which is interesting..
Femilar+Migreeni
4
723
Vastaukset
- Nainen43v
Minulle suositeltiin Femilaria ikäni puolesta ja sain ankarat migreenit.
Jätin Femilarin ja otin sterilisaation -05. Migreeni on enään vain kuukautisten aikana, joskus niska-hartia jumituksen aikana.
Että koettu on ! - tuppero
minulla alkoi 42v kuukautisten yhteydessä raju migreeni ja se loppui kun vaihdoin femilr pillereihin. Suosittelen lämpimästi mutta kannattaa seurata painonnousua. Itse en tiedä tuliko 10kg lisää tupakoinnin lopettamisesta vai pillereistä tai ehkä vain innostuin syömään :) Mutta migreeni ei enää vaivaa.
- mummo
Minulla on aurallinen migreeni, jonka sain yleensä kuukautisten aikaan. Vaihdevuosien alkaessa noin 50 iässä se paheni kamalaksi. Muita vaihdevuosioireita satunnaista lämmöntunnetta lukuunottamatta minulla ei ollutkaa. Migreeniin tehoaa vain joko epilepsialääkkeet, joista tulee minulle runsaasti sivuoireita, tai hormoonit. Tällä hetkellä minulla on hormoonikierukka, josta saan keltarauhashormoonin, ja estrogeenilaastari. Tämä yhdistelmä on ollut paras. Keltarauhashormoonista tulee monille sivuoireita, joten se on kaikista paras ottaa kierukkana. Olen 66-vuotias , enkä todennäköisesti pääse koskaan eroon hormooneista.
- töttöröö
Miten teille on muuten femilarit sopineet,onko lähestulkoon vuotoja jatkuvasti?itse aloitin femilarit ja toisen liuskan jälkeen vuotoja yhä,kolmannen liuskan katon viel ja sit jos samaa rataa menee ni roskiin vaan koko pillerit,muuten kyllä sopineet ,ei sivuoireita:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5246672Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3212506Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271196
- 301122
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51104- 80930
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel95909Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60905- 40780