Femilar+Migreeni

Leenu-Liinu

Kärsin toistuvista päänsäryistä&migreeneistä, jotka pahenevat kuukautisten alla ja niiden aikana. Lääkäri kehotti kokeilemaan Femilar-nimisiä e-pillereitä ja väitti niiden vähentävän särkyjä. Kysyisin nyt erityisesti muilta n. 4-kymppisiltä naisilta, minkälaisia kokemuksia teillä on Femilarista? Sivuoirelistassa on nimittäin mainittu päänsärky which is interesting..

4

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen43v

Minulle suositeltiin Femilaria ikäni puolesta ja sain ankarat migreenit.
      Jätin Femilarin ja otin sterilisaation -05. Migreeni on enään vain kuukautisten aikana, joskus niska-hartia jumituksen aikana.

Että koettu on !

• tuppero

minulla alkoi 42v kuukautisten yhteydessä raju migreeni ja se loppui kun vaihdoin femilr pillereihin. Suosittelen lämpimästi mutta kannattaa seurata painonnousua. Itse en tiedä tuliko 10kg lisää tupakoinnin lopettamisesta vai pillereistä tai ehkä vain innostuin syömään :) Mutta migreeni ei enää vaivaa.

• mummo

Minulla on aurallinen migreeni, jonka sain yleensä kuukautisten aikaan. Vaihdevuosien alkaessa noin 50 iässä se paheni kamalaksi. Muita vaihdevuosioireita satunnaista lämmöntunnetta lukuunottamatta minulla ei ollutkaa. Migreeniin tehoaa vain joko epilepsialääkkeet, joista tulee minulle runsaasti sivuoireita, tai hormoonit. Tällä hetkellä minulla on hormoonikierukka, josta saan keltarauhashormoonin, ja estrogeenilaastari. Tämä yhdistelmä on ollut paras. Keltarauhashormoonista tulee monille sivuoireita, joten se on kaikista paras ottaa kierukkana. Olen 66-vuotias , enkä todennäköisesti pääse koskaan eroon hormooneista.

• töttöröö

Miten teille on muuten femilarit sopineet,onko lähestulkoon vuotoja jatkuvasti?itse aloitin femilarit ja toisen liuskan jälkeen vuotoja yhä,kolmannen liuskan katon viel ja sit jos samaa rataa menee ni roskiin vaan koko pillerit,muuten kyllä sopineet ,ei sivuoireita:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4472
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      351
      2243
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      4
      2220
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1901
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      108
      1843
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      459
      1805
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      484
      1640
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1519
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      493
      1376
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      45
      1350
    Aihe