Isä käyttää hyväksi?

huolikasa

Mitä mieltä olette, kun 4-vuotias tyttäreni yritti nuolla suutani ja kieltäni, kysyin asiasta, hän sanoi että leikkivät iskän kanssa koiraa. (Meillä on koiria). Olen aiemmin saanut isän kiinni suulle pussailusta, josta sanoin jyrkän mielipiteeni ettei sellainen käy. Ja nyt tuli tämä kielijuttu! Ällöttää :( Se on tapahtunut niin että en ole ollut näkemässä. Asun lasten isän kanssa eri osoitteessa, koska välimme menivät poikki vuosi sitten. Isä käy kyllä täällä ja on yötäkin. Silloin tyttö haluaa ehdottomasti isänsä nukuttamaan.
Paljastui tytön kertoman mukaan, että he syövät salaa karkkia ja siksi tyttö haluaa isänsä nukuttamaan.

Mitä pitäisi ajatella tästä??? Minusta ei kuulosta terveeltä isä-tytär-suhteelta, mutta koska tämä mies osaa kieltää kaiken ja on hyvin manipuloiva, en osaa itsekään enää luottaa omiin tunteisiini :( Sanokaa hyvät ihmiset jotain järkevää mulle!
En halua mitään haukkuja, tämä tilanne on jo tarpeeksi rankka minulle.

P.S. Meillä on myös nuorempi poika, jonka kanssa tällaisia ongelmia ei ole ollut. Isä ei siis pussaile poikaa suulle!

8

2129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiusallinen tilanne

Ainakaan sinun ei kannata tuoda epäilyjäsi liian voimakkaasti julki ennen kuin sinulla on todellisia todisteita. Joskus vanhemmat suutelevat (tai oikeammin pussailevat) lapsiaan suulle, eikä siihen vaikuta sisältyvän mitään eroottista, eli kertomasi perusteella tuo ei kuulosta välttämättä huolestuttavalta.

Tuo koiran leikkiminen on jo huolestuttavamman kuuloista, mutta ei automaattisesti sekään merkki mistään vakavasta.

Ehkä sinun kannattaa huolettomasti kysellä lapselta muiden asioiden lomassa, minkälaisia touhuja hän isänsä kanssa ollessaan puuhailee, ja millaisia leikkejä he leikkivät. Älä kuitenkaan tivaa lapselta mitään liian kiivaasti, ettei hän pelästy ja siten lakkaa kertomasta sinulle asioista.

Seuraa tilannetta, kyllä sinä todennäköisesti huomaat, jos jotain on pahasti pielessä.

• Yksi vain

Ja pidä huoli siitä, ettei isälle tule tilaisuutta olla lapsen kanssa kahden. Siis siihen asti kun olet selvittänyt mistä on kysymys.

Karkinsyönnin voit ihan simppelisti kieltää, jotta isälle ei jää lahjontakeinoa.

• huolestuttavaa

Minun mielestäni sinun pitäisi kysyä siltä lapselta suoraan jotenkin. Kysymys on sen verran vakavasta asiasta. Yritä tentata tyttöä! Minun mielestäni asiassa voi olla perää, koska sinä tunnet niin. Tunnet ex-miehesi ja siksi epäilet!

• huolikasa

Pistin välit poikki lasten isään juhannuksena, koska hän häippäsi päissään autolla. Sitten kuulin tämän tytön kertomuksen. Hän on aiemminkin kertonut paljon, enkä tosiaankaan tivaa häneltä vaan kyselen muina miehinä, jotta luottamus säilyisi ja uskaltaa minulle kertoa.
        Jotain on pahasti pielessä. En enää uskalla päästää lasten isää kahden kesken tytön kanssa.
        Isä on jäänyt monista valheista kiinni ja voi taaskin valehdella ja vähätellä ettei ole mitään tehnyt. Uskon mieluummin lasta kuin tuota valehtelevaa ukkoa.

Minusta suulle pussailu on ällöttävää eikä mitenkään tarpeellista lapsen ja vanhemman välillä. Varsinkin jos kieli tulee peliin. Ei se voi olla enää tervettä!
        Tietääkö kukaan onko mitään sivustoa vanhemmille, joiden lapsi on joutunut hyväksikäytön uhriksi? Nyt tarvittais sellasta...

• noin....
        huolikasa kirjoitti:

Pistin välit poikki lasten isään juhannuksena, koska hän häippäsi päissään autolla. Sitten kuulin tämän tytön kertomuksen. Hän on aiemminkin kertonut paljon, enkä tosiaankaan tivaa häneltä vaan kyselen muina miehinä, jotta luottamus säilyisi ja uskaltaa minulle kertoa.
        Jotain on pahasti pielessä. En enää uskalla päästää lasten isää kahden kesken tytön kanssa.
        Isä on jäänyt monista valheista kiinni ja voi taaskin valehdella ja vähätellä ettei ole mitään tehnyt. Uskon mieluummin lasta kuin tuota valehtelevaa ukkoa.

Minusta suulle pussailu on ällöttävää eikä mitenkään tarpeellista lapsen ja vanhemman välillä. Varsinkin jos kieli tulee peliin. Ei se voi olla enää tervettä!
        Tietääkö kukaan onko mitään sivustoa vanhemmille, joiden lapsi on joutunut hyväksikäytön uhriksi? Nyt tarvittais sellasta...

ettet nyt vaan hieman ylireagoisi?
        Minusta on aivan normaalia jos vanhemmat antavat lapselleen pusun suulle. Itse teen sitä päivittäin eikä mielessäni ole kertaakaan käynyt mitään seksuaalista tytärtäni kohtaan.

On myös erittäin normaalia että lapsi tahtoo nukkumaan mennessä sen vanhemman siihen joka on vähemmän paikalla, sillä kyllähän 4 vuotias osaa jo ikävöidä ja hakeutua itselleen tärkeiden ihmisten lähelle.
        Muista myös että jos katkaiset välit liian hepposin perustein lapsen isään, kärsii siitä kaikkein eniten lapsesi.

Tarkkaile tilannetta...

• suulle nuolemalla
        noin.... kirjoitti:

ettet nyt vaan hieman ylireagoisi?
        Minusta on aivan normaalia jos vanhemmat antavat lapselleen pusun suulle. Itse teen sitä päivittäin eikä mielessäni ole kertaakaan käynyt mitään seksuaalista tytärtäni kohtaan.

On myös erittäin normaalia että lapsi tahtoo nukkumaan mennessä sen vanhemman siihen joka on vähemmän paikalla, sillä kyllähän 4 vuotias osaa jo ikävöidä ja hakeutua itselleen tärkeiden ihmisten lähelle.
        Muista myös että jos katkaiset välit liian hepposin perustein lapsen isään, kärsii siitä kaikkein eniten lapsesi.

Tarkkaile tilannetta...

ei kyllä ole normaalia!!!!

• noin...
        suulle nuolemalla kirjoitti:

ei kyllä ole normaalia!!!!

en kyllä kauheen epänormaalina pitäisi koirana leikkimistäkään...
        Lapsethan usein leikkivät koiria, kissoja ja millon mitäkin. Jos on tottunut näkemään koiria jotka usein tykkäävät nuolla lasten kasvoja, ei ole kovin epänormaalia että lapsi siitä katsoisi mallia.
        Lapset myös usein saattavat ottaa tuon "nuolemis" mallin ihan ihmisiltäkin... esim oma tyttäreni huomaamattani otti mallia salkkareista... Yritti antaa kunnon kielaria (tai siis nuolla suutani), jolloin keskeytin hänet "anna äitille nätisti pusu eikä tollee", johon tyttäreni totesi "no mutta kun noikin" ja osoitti telkkaria.
        Lapset matkivat yllättäviä asioita ja yllättävän paljon, ei niistä kovin helposti tarvitse huolissan olla.
        Totuutta en alkuperäisen kirjoittajan tilanteesta voi tietää, mutta ihan näin yleisellä tasolla...

• Anonyymi
        huolikasa kirjoitti:

Karies tarttuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2353
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2096
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      2032
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      320
      1850
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      117
      1493
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1425
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe