Ongelma tapaukset

lenkillä.

Olen aivan ihmeissäni mitä pitäisi tehdä. Ensin meillä oli yksi Kultsu jonka kanssa lenkit narun kanssa meni hyvin. Sitten otimme pennun, ja lenkit menivät edelleenkin hyvin. Otimme kolmannen kultsun, aikuisen sellaisen meille, ja kaikki nämä kolme poikaa ovat aina tullleet keskenään hienosti toimeen.

Vaan kun lenkille menemme kaikkien kanssa, ja jos tulee koira vastaan, ei mitään tolkkua meidän karvaisten käytöksessä. Eivät usko, haukkuvat ja vetävät täysiä toisen koiran luo.

Meidän koirat siis nyt 8v, 6,5v ja 3v. Millä saada koirat niin etteivät välittäisi vastaantulevista koirista? Alkaa keinot loppumaan, oomme välttäneet muita koiria, eli kääntyneet sivutielle koiran tullessa vastaan, mutta väkisinkin joskus joku haukku pääsee yllättämään ja sitten ollaan ihmeessä.

Näköjään joukossa tyhmyys tiivistyy....

Neuvoja? Kiitos!

3

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilona2

Hei!
      Tosi tuttu ongelma, ratkaisu sen sijaan ei ole helppo.. Meillä ongelma on jo kahden kanssa, eli sekin on siis jo lauma. Vanhempi koira tekee "hälyytyksen", johon "lauma", nuorempi kultsu sitten reagoi. Jotenkin nyt vain pitäisi saada perille koirille se, että todellinen laumanjohtaja on siellä narun toisessa päässä.
      Meillä - ainakin välillä - tehoaa todella selvä kielto, sitten toisaalta kehuminen, kun mennään hyvässä järjestyksessä. Mutta, tosiaan, jos kulman takaa tulee yht'äkkiä koira/koiria, seurauksena on useimmiten jonkinlainen kaaos.Tässä on nyt enemmän sympatiaa kuin neuvoja, mutta itse yritän vain tehdä mahdollisimman selväksi, kuka määrää. Välillä mennään myös erikseen kummankin kanssa, ja kehutaan kovasti, kun ohitukset onnistuu.

• vastauksestasi =)

Ei se haittaa vaikka sympatiaa sainkin :) Yritetään jatkaa Kultaistemme kanssa, ja toivotaan että saadaan heihin järkeä =)

• Ilona2
        vastauksestasi =) kirjoitti:

Ei se haittaa vaikka sympatiaa sainkin :) Yritetään jatkaa Kultaistemme kanssa, ja toivotaan että saadaan heihin järkeä =)

Hei!
        Meillä käytös riippuu myös siitä KUKA tai KETKÄ tulevat vastaan. Pahin mahdollinen vastaantulija on koko ajan "räkyttävä" pikkukoira, joka selvästi on peloissaan tai valmiina hyökkäykseen.
        Jopa mun 10 v nouotajani, joka on maailman lauhkein otus, reagoi. Nuorempi (2,5v) on käyttölinjainen kultsutyttö, joka ei muutenkaan ole maailman sosiaalisin muita koira kohtaan. Käyttlinjainen palvoo ihmistä, mutta se on oikeasti työkoira, eikä se siis ole semmoinen "pehmo" kuin näyttelylinjainen.
        Mutta, selkeällä kiellolla oon toistaiseksi pärjännyt parhaiten. Jos houkuttelen namilla huomiot toisaalle, koirat eivät lopultakaan tiedä, että vastaantulijoille haukkuminen on kiellettyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5217
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      26
      3488
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      39
      2842
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      18
      2021
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1830
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    7. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      283
      1574
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1095
    Aihe