Miten on luonaako ruohonleikkurin öljynvaihto imupumpulla täyttöaukosta?
M.m. Motonetti myy pumppua missä letkun halkaisija on 8 mm.
Onko kellään kokemuksia k.o. vaihdosta.
ruohonleikkurin öljynvaihto
27
9183
Vastaukset
- toimiihan tuo mutta
ihan tarpeeton vehje, ainakin ns. normaalin työnnettävän leikkurin kyseessäollen.
Eihän tuollainen paina kuin kymmenkunta kiloa, minä otan tulpan pois, koppaan koneen kainaloon ja kaadan öljyt pois.
Ja sitten uudet tilalle.
Ei hommaa kannata turhan vaikeasti tehdä.- kone kainaloon
Samoin minäkin teen. Helppoa ja nopeaa. Kallistelee vain siten, että sylinterin suuntaan ei valu öljyä.
- ö.l.j
Miksi sytytystulppa pitää poistaa?
Onko kellään kokemuksia käsikäyttöisten imupumppujen käytöstä?
Minkä paksuinen imuletku saa olla, että moottorista saa kaikki öljyt pois?
Kyseessä Stigan leikkuri, "Kumotan" koneella ja "Husgwarna Brigs Brattonilla" Noin minäkin teen tämän pikku-kiinalaisen kanssa - hyvin tulee liemet pois tikun aukosta, ja juuri tuolla taktiikalla se homma tulee tehtyä, eikä lykkää tuonnemmaksi hankalamman pohjapropun kautta tehtynä.
- monia...
..öljynvaihtoon. Itse en näe mitää järkeä nostella ja kieputella leikkuria kainalossani kun voin näppärästi imaista "öljyimurilla" täyttöaukon kautta vanhat öljyt pois. Öljynvaihtoon tarkoitettuja imureita löydät tosiaan Motonestistä, muistaakseni Biltemasta, K-raudoista, Bauhausista ja monista leikkureita myyvistä alan liikkeistä.
- toimiihan tuo mutta
kukin tekee niinkuin vaikeammaksi näkee.
Minusta on paljon helpompaa kaataa öljy koneesta ulos kun asentelemaan imu- ja poistoletkuja ja sensemmoisia.
Sinä aikana kun sinä vielä etsit sitä imuria varastosta minä olen jo vaihtanut öljyt. - Mies.
toimiihan tuo mutta kirjoitti:
kukin tekee niinkuin vaikeammaksi näkee.
Minusta on paljon helpompaa kaataa öljy koneesta ulos kun asentelemaan imu- ja poistoletkuja ja sensemmoisia.
Sinä aikana kun sinä vielä etsit sitä imuria varastosta minä olen jo vaihtanut öljyt.Sanoi että tulppa-avaimessa on avain jolla sa pohjaropun auki..
Mutta kaataa koneesta öljyt niin on helpompi..
- brigstrattoni
Brigstrattoni toimii samoilla öljyillä sen 20 vuotta niin vielä helpompaa on tehdä ruoholeikkurin vaihto...
- pultti-pena
Nostan leikkurin varaston pöydän kulmalle ja toiselle puolelle sopiva pönkkä-jalusta. Pohjaproppu auki ja sieltä öljy lirisee ulos.
- 5115
Ihan maku asia miten tekee, kyllä toimivalla imurillakin saa hyvin. Jos koneen kippaa, pitää polttoiainetankki olla melkein tyhjä.
- ääniimurille
Juu, mulla on koneen pohjassa suojamuovi, jonka irroitus vaatii myös terän irrottamisen. Sitten saa öljypropun auki. Imurilla vaan niin ei tarvitse askarrella.
- Anonyymi
Helpoin tapa on kipata kone kyljelleen ja lirutella öljyt pois täyttöreiän kautta.
- Anonyymi
Vähän tapauskohtaista eli riippuu koneesta ja paikasta. Kaikkia tapoja joutuu käyttämään paitsi proppuja ei kannata työnnettävissä availla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän tapauskohtaista eli riippuu koneesta ja paikasta. Kaikkia tapoja joutuu käyttämään paitsi proppuja ei kannata työnnettävissä availla.
Imurilla paljon siistimpää kuin kääntää konetta että täyttöaukosta saa valuteltua jolloin saa olla tarkkana ettei öljyä roisku vähän minne sattuu.
Anonyymi kirjoitti:
Imurilla paljon siistimpää kuin kääntää konetta että täyttöaukosta saa valuteltua jolloin saa olla tarkkana ettei öljyä roisku vähän minne sattuu.
"täyttöaukosta saa valuteltua jolloin saa olla tarkkana ettei öljyä roisku vähän minne sattuu."
-Oliko tuo jokin vitsi?...roisku :D
- Anonyymi
Aivan sama miten ruohonleikkurin öljyn vaihdatte, kunhan vain vaihdatte.
- Anonyymi
Minä olen vaihtanut autosta vanhat öljyt ruohonleikkuriin. Hyvin toimii
- Anonyymi
Minulla on kaksi ruohonleikkuria.
Vaihdan niistä öljyt aina toisesta toiseen jos siltä tuntuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kaksi ruohonleikkuria.
Vaihdan niistä öljyt aina toisesta toiseen jos siltä tuntuu.Loistava idea! Ei tule hävikkiä ja moottorissa on aina öljyt vaihdettuna.
- Anonyymi
Buupitskalta Tamforce öljynimupumppu 500CC
- Anonyymi
Se lääkeruiskun näköinen öljynvaihtolaite on ihan pätevä paitsi ruohonleikkurin öljyn vaihtoon niin myös skootterin. Itsellä on skootterissa sellainen tilanne, että pakoputki pitää irrottaa jotta pääsee tyhjennysproppuun käsiksi ja öljyä sitä kautta valuttaessa koko skootterin alakerta öljystyy kun viimeinen noro öljyä lähtee kulkemaan öljypohjaa pitkin eikä valu astiaan. Tuolla ruohonleikkurin öljynvaihtoruiskulla onnistuu vaihto hyvin ja sottaamatta.
Ruohonleikkureista vaihdellaan öljyjä yleensä turhan usein käyttötunteihin nähden. Eikä ruohonleikkurin kone ole yleensä se joka hajoaa, runko niistä pettää ennen. Siis vaikka ei vaihtaisi öljyä koskaan, kunhan joskus tarkistaa, että öljyä on riittävästi ja lisää tarvittaessa. Sen verran olen kuitenkin omaan ruohonleikkuriin satsannut, että 8 vuoden kohdalla vaihdoin ensimmäisen kerran öljyt siihen. Mittarissa siinä vaiheessa 70-80 käyttötuntia...- Anonyymi
Ruohonleikkureista vaihdellaan öljyjä yleensä turhan usein käyttötunteihin nähden. Eikä ruohonleikkurin kone ole yleensä se joka hajoaa, runko niistä pettää ennen. ........
Kone käy melko kuumana ja suodatinta ei ole. Monelle tulee 20h kesässä, on ihan järkevää uhrata reilu 2€ öljyihin.
- Anonyymi
Onnistuu kaupan 2e nestesaippuapullon painelupumpullakin. Joutuu tietysti muutaman kerran painelemaan.
- Anonyymi
Onnistuu myös mehupillä. Tietysiti voi tulla paha maku suuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnistuu myös mehupillä. Tietysiti voi tulla paha maku suuhun.
Monitralla onnistuu, sae 10-40 super.
Myös valvoline stou riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monitralla onnistuu, sae 10-40 super.
Myös valvoline stou riittää.Valvoline stoulla ei tule paskan maku suuhun!
- Anonyymi
Munun ruohonleikkurissa ei ole öljyn täyttöproppua. Hyvin on pelanut jo 10 kesää kun muistaa joskus tarkista jäähdytysnesteet. Motti on 2T- kone ja käy 6 prosentin seossuhteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733