Veekakkoselle

suuret kiitokset!

Kiitos Sinulle Vee2 näistä matkavinkeistä ja Kroatiatietoudesta! Peittoat Finnmatkojen oppaat mennen tullen ja vinkkisi pelastivat ainakin meidän perheen matkan. Ihan huippua, että aina jaksat vastailla kysymyksiin. Kroatia joutaisi myöntää Sulle jonkun matkailunedistämispalkinnon!

9

1463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee2

      Vaimo sanoo aina, että ei passaa kehua sitä, saattaa vielä ylpistyä.
      Kiitos siis kehuista, kovasti.
      Tottakai yritän aina auttaa, jos pystyn. Ja se miksi haluan auttaa johtuu siitä, että pidän Kroatiasta tosi paljon ja todennäköisesti vietän siellä eläkepäiväni, jossei jopa viimeinen leposija löydy sieltä. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä moneenkymmeneen vuoteen ; ))

      Tiedän kuitenkin aika suppeasti Kroatiasta, lähinnä Istriasta, koska majailemme ja liikumme siellä paljon. Kummallista on, että niinkin pieni maanosa on vielä osittain tutkimatta.

      Paikalliset ystävät auttavat meitä suuresti tutustumaan heidän maahansa. Jokakerta löytyy jotain uutta.

      Tosta matkatoimistojen oppaista....Eikös ne ole aika nuoria tyttöjä ja poikia? Ei kai siihen paljoa tarvita että ne päihittää? Luulen.
      Koulutus kun on sellainen pikapika ja sitten kohteeseen oppimaan.

      Sretan put!

      • matkatar kysyy

        Hei,
        haluamme ystävän kanssa kovasti kesälomalla heinäkuun lopulla Kroatiaan. TArkoituksena saada siemaus kulttuuria, merta/rantaa ja luontoa. Alunperin ajatus oli lentää Dubrovnikiin ajaa autolla rantaa pitkin ja sitten kohti Zagrebia, josta sitten olisi lento kotiin. Mutta lentojen hinta on kallis.

        Nyt mietimme toista vaihtoehtoa - Finskillä on aika edulliset suorat lennot Ljubljanaan. Onko sieltä autolla ok yhteydet Kroatiaan? Kannattaako Dalmatiaan ylipäätään havitella, vai varmaan siellä Istriassakin on turkoosia vettä, snorklaus ja sukellusmahdollisuuksia, ja ehkä vähän yöelämääkin? :)
        Paljonko vaatimaton mutta ok majoitus maksaa? Tarkoitus on olla matkalla reilu viikko.

        Kiitos avusta!


      • Vee2
        matkatar kysyy kirjoitti:

        Hei,
        haluamme ystävän kanssa kovasti kesälomalla heinäkuun lopulla Kroatiaan. TArkoituksena saada siemaus kulttuuria, merta/rantaa ja luontoa. Alunperin ajatus oli lentää Dubrovnikiin ajaa autolla rantaa pitkin ja sitten kohti Zagrebia, josta sitten olisi lento kotiin. Mutta lentojen hinta on kallis.

        Nyt mietimme toista vaihtoehtoa - Finskillä on aika edulliset suorat lennot Ljubljanaan. Onko sieltä autolla ok yhteydet Kroatiaan? Kannattaako Dalmatiaan ylipäätään havitella, vai varmaan siellä Istriassakin on turkoosia vettä, snorklaus ja sukellusmahdollisuuksia, ja ehkä vähän yöelämääkin? :)
        Paljonko vaatimaton mutta ok majoitus maksaa? Tarkoitus on olla matkalla reilu viikko.

        Kiitos avusta!

        Pitää myöntää, että olen monet vuodet ollut Finskin vastustaja. Johtuu emojen ylimielisestä asenteesta. Eikä siellä Finskillä ole ollut, väitteistä huolimatta, mitenkään parempaa palvelua, vaikka kuinka vängätään ja väitetään. Hinnatkin ovat olleet niin ja näin.
        Minulle lentäminen on ollut aina vain siirtymistä paikasta toiseen eikä siinä tarvii olla mitään mystiikkaa. MUTTA.
        Nykyään olen lieventänyt kantaani varsinkin Finnairin Helsinki - Ljubljana yhteyden takia.
        Olemme itse lentäneet mökkimme sijainnin takia, Ljubljanaan monta kertaa, muillakin yhtiöillä kuin Finskillä.

        Ljubljana on oivallisessa paikassa Istriaa silmälläpitäen. Kun teillä on viikko aikaa suosittelisin kulttuurimatkakohteeksi Ljubljanaa joka on aivan mahtava kaupunki, jokivarsineen.
        Kertakaikkiaan länsimainen kaupunki vanhalla historialla höystettynä.
        Ljubljanan kentältä pääsee vuokra-autolla 2,5 tunnissa Istriaan. Motarimaksu on halpa. Ensin 1,6€ ja sitten 4,4€, eikä motarilla ole ruuhkia kuten on Venetsia - Kroatia linjalla.
        Auton vuokra maksaa noin 200€/viikko.

        Vesi on puhdasta ja lämmintä Istriassakin, kuten sanoit. Ja siellä on todella paljon nähtävää.
        Krkn ja Cresin saaret, Pulan Areena, Rovinj, Porec , Hum Maailman pienin kaupunki, Roc, ja Istarska Toplice terveyskylpylä, Baredinen tippukiviluolat jne.

        Tässä muutama maistiainen näin ensialkuun eli näkemistä ja kokemista ON!

        Mikäli haluatte vain ajella ja saada kilometrejä, voitte mennä Dalmatiaan lomalle, mutta väittäisin että Kroatiaan tutustuminen on helppoa aloittaa Istriasta. Dalmatia on kanssa varmasti kaunis ja merestä nousee hetikohta jylhät vuoret. Saaret ovat parasta Dalmatiassa.

        Majoitukset maksaa 220--250 euroa viikko.

        Eikun matkaan.
        Sretan Put!


      • Merikrotti
        Vee2 kirjoitti:

        Pitää myöntää, että olen monet vuodet ollut Finskin vastustaja. Johtuu emojen ylimielisestä asenteesta. Eikä siellä Finskillä ole ollut, väitteistä huolimatta, mitenkään parempaa palvelua, vaikka kuinka vängätään ja väitetään. Hinnatkin ovat olleet niin ja näin.
        Minulle lentäminen on ollut aina vain siirtymistä paikasta toiseen eikä siinä tarvii olla mitään mystiikkaa. MUTTA.
        Nykyään olen lieventänyt kantaani varsinkin Finnairin Helsinki - Ljubljana yhteyden takia.
        Olemme itse lentäneet mökkimme sijainnin takia, Ljubljanaan monta kertaa, muillakin yhtiöillä kuin Finskillä.

        Ljubljana on oivallisessa paikassa Istriaa silmälläpitäen. Kun teillä on viikko aikaa suosittelisin kulttuurimatkakohteeksi Ljubljanaa joka on aivan mahtava kaupunki, jokivarsineen.
        Kertakaikkiaan länsimainen kaupunki vanhalla historialla höystettynä.
        Ljubljanan kentältä pääsee vuokra-autolla 2,5 tunnissa Istriaan. Motarimaksu on halpa. Ensin 1,6€ ja sitten 4,4€, eikä motarilla ole ruuhkia kuten on Venetsia - Kroatia linjalla.
        Auton vuokra maksaa noin 200€/viikko.

        Vesi on puhdasta ja lämmintä Istriassakin, kuten sanoit. Ja siellä on todella paljon nähtävää.
        Krkn ja Cresin saaret, Pulan Areena, Rovinj, Porec , Hum Maailman pienin kaupunki, Roc, ja Istarska Toplice terveyskylpylä, Baredinen tippukiviluolat jne.

        Tässä muutama maistiainen näin ensialkuun eli näkemistä ja kokemista ON!

        Mikäli haluatte vain ajella ja saada kilometrejä, voitte mennä Dalmatiaan lomalle, mutta väittäisin että Kroatiaan tutustuminen on helppoa aloittaa Istriasta. Dalmatia on kanssa varmasti kaunis ja merestä nousee hetikohta jylhät vuoret. Saaret ovat parasta Dalmatiassa.

        Majoitukset maksaa 220--250 euroa viikko.

        Eikun matkaan.
        Sretan Put!

        Me olemme menossa juuri tuolla yhdistelmällä kroatiaan parin viikon päästä. Siis finskin lennot ljubljanaan ja siitä vuokra-autolla Istrian niemimaalle. Emme ole vielä tarkkaan päättäneet missä kaupungissa/kaupungeissa majoitumme. Sukeltamassa haluamme käydä korkeintaan parina päivänä, mutta muuten ei ole erikoistoiveita. Siksi kysynkin,että kannattaako majoituksia varata etukäteen internetistä vai saako kohtuhintaista (max 50 eur/vrk) majoitusta paikanpäältä? Ei tarvitse olla kaupunkien keskustassa tms koska auto on kuitenkin käytössä.


      • Vee2
        Merikrotti kirjoitti:

        Me olemme menossa juuri tuolla yhdistelmällä kroatiaan parin viikon päästä. Siis finskin lennot ljubljanaan ja siitä vuokra-autolla Istrian niemimaalle. Emme ole vielä tarkkaan päättäneet missä kaupungissa/kaupungeissa majoitumme. Sukeltamassa haluamme käydä korkeintaan parina päivänä, mutta muuten ei ole erikoistoiveita. Siksi kysynkin,että kannattaako majoituksia varata etukäteen internetistä vai saako kohtuhintaista (max 50 eur/vrk) majoitusta paikanpäältä? Ei tarvitse olla kaupunkien keskustassa tms koska auto on kuitenkin käytössä.

        "Meidän" kylässä Novigradissa on sukellus excursioita. Paatti lähtee kaupungin keskustan "kalasatamasta". Ei siis siitä hienosta 5 tähden vierasvenesatamasta.

        Huoneita ei tarvii tollaselle matkalle varata etukäteen vaan vaikka paikan päältä. Ystäväni Dusanka " Duska " Starcevic vuokraa asuntoja Novigradin keskustassa.
        Paikka on EPOCA (sateenvarjo) ja sijaitsee aivan kaupungin keskustassa liikenneympyrässä, osoite Murvi 2.

        Kerro terkkuja Veskulta ja hän etsii sulle upean asunnon sillä viidelläkympillä.


      • Merikrotti
        Vee2 kirjoitti:

        "Meidän" kylässä Novigradissa on sukellus excursioita. Paatti lähtee kaupungin keskustan "kalasatamasta". Ei siis siitä hienosta 5 tähden vierasvenesatamasta.

        Huoneita ei tarvii tollaselle matkalle varata etukäteen vaan vaikka paikan päältä. Ystäväni Dusanka " Duska " Starcevic vuokraa asuntoja Novigradin keskustassa.
        Paikka on EPOCA (sateenvarjo) ja sijaitsee aivan kaupungin keskustassa liikenneympyrässä, osoite Murvi 2.

        Kerro terkkuja Veskulta ja hän etsii sulle upean asunnon sillä viidelläkympillä.

        Kiitos tiedosta! Kerron terveisiä jos tähän paikkaan törmään matkallani :) Odotettavasti hyvä reissu tulossa ja olen tyytyväinen, ettei sorruttu pakettimatkaan. Hyvää kesän jatkoa sulle!


      • matkatar taas
        Vee2 kirjoitti:

        Pitää myöntää, että olen monet vuodet ollut Finskin vastustaja. Johtuu emojen ylimielisestä asenteesta. Eikä siellä Finskillä ole ollut, väitteistä huolimatta, mitenkään parempaa palvelua, vaikka kuinka vängätään ja väitetään. Hinnatkin ovat olleet niin ja näin.
        Minulle lentäminen on ollut aina vain siirtymistä paikasta toiseen eikä siinä tarvii olla mitään mystiikkaa. MUTTA.
        Nykyään olen lieventänyt kantaani varsinkin Finnairin Helsinki - Ljubljana yhteyden takia.
        Olemme itse lentäneet mökkimme sijainnin takia, Ljubljanaan monta kertaa, muillakin yhtiöillä kuin Finskillä.

        Ljubljana on oivallisessa paikassa Istriaa silmälläpitäen. Kun teillä on viikko aikaa suosittelisin kulttuurimatkakohteeksi Ljubljanaa joka on aivan mahtava kaupunki, jokivarsineen.
        Kertakaikkiaan länsimainen kaupunki vanhalla historialla höystettynä.
        Ljubljanan kentältä pääsee vuokra-autolla 2,5 tunnissa Istriaan. Motarimaksu on halpa. Ensin 1,6€ ja sitten 4,4€, eikä motarilla ole ruuhkia kuten on Venetsia - Kroatia linjalla.
        Auton vuokra maksaa noin 200€/viikko.

        Vesi on puhdasta ja lämmintä Istriassakin, kuten sanoit. Ja siellä on todella paljon nähtävää.
        Krkn ja Cresin saaret, Pulan Areena, Rovinj, Porec , Hum Maailman pienin kaupunki, Roc, ja Istarska Toplice terveyskylpylä, Baredinen tippukiviluolat jne.

        Tässä muutama maistiainen näin ensialkuun eli näkemistä ja kokemista ON!

        Mikäli haluatte vain ajella ja saada kilometrejä, voitte mennä Dalmatiaan lomalle, mutta väittäisin että Kroatiaan tutustuminen on helppoa aloittaa Istriasta. Dalmatia on kanssa varmasti kaunis ja merestä nousee hetikohta jylhät vuoret. Saaret ovat parasta Dalmatiassa.

        Majoitukset maksaa 220--250 euroa viikko.

        Eikun matkaan.
        Sretan Put!

        kiitos vinkeistä - nyt on lennot varattu ljubljanaan heinäkuun lopulla. Osaatko suositella jotain tärppejä Istriassa? Onko Pulassa jotain yöelämääkin? Missä kannattaisi snorklata / sukelataa?
        kiitos...


      • matkatar taas
        Merikrotti kirjoitti:

        Me olemme menossa juuri tuolla yhdistelmällä kroatiaan parin viikon päästä. Siis finskin lennot ljubljanaan ja siitä vuokra-autolla Istrian niemimaalle. Emme ole vielä tarkkaan päättäneet missä kaupungissa/kaupungeissa majoitumme. Sukeltamassa haluamme käydä korkeintaan parina päivänä, mutta muuten ei ole erikoistoiveita. Siksi kysynkin,että kannattaako majoituksia varata etukäteen internetistä vai saako kohtuhintaista (max 50 eur/vrk) majoitusta paikanpäältä? Ei tarvitse olla kaupunkien keskustassa tms koska auto on kuitenkin käytössä.

        hei,
        kuten tuossa toisessa viestissä kerronkin, niin olemme siis lähdössä ihan samantyyppiselle reissulle kuin tekin, mutta heinäkuun lopulla. Eli Ljubljanaan ja sieltä sitten vuokra autolla Istriaan. Oletteko miettineet mihin päin menette?


      • Merikrotti
        matkatar taas kirjoitti:

        hei,
        kuten tuossa toisessa viestissä kerronkin, niin olemme siis lähdössä ihan samantyyppiselle reissulle kuin tekin, mutta heinäkuun lopulla. Eli Ljubljanaan ja sieltä sitten vuokra autolla Istriaan. Oletteko miettineet mihin päin menette?

        Hei, emme ole vielä tarkkaan päättäneet kohteita. Ollaan varmaan eka yö jossain Istrian itärajan tuntumassa, koska lentomme saapuu illalla sloveniaan. Sieltä sitten jatketaan matkaa rannikolle ja ollaan loppuaika yhdessä tai korkeintaan kahdessa paikassa, josta tehdään päiväretkiä autolla. Tukikohta määräytyy todennäköisesti Sukelluskirjan perusteella :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe