foresterin uutuus on fiasko

ntv03

Ostin pari viikkoa sitten uuden foresterin (ns. 2009 malli). Onkohan tässä enää mitään sukua vanhalle Subaru-laadulle? Parinsadan kilometrin ajon jälkeen haluaisin vaihtaa tämän hyppyheikin ihan mihin tahansa. Jos olis tekohanpaat, ne putoais n. 60 vauhdissa, siksi paljon takapää töyssyttää. Pellit on kaljapurkin paksuutta, sormien painantajäljet on jo nakyvissä kahvojen lähistöllä.6 cd:n vaihtaja vaihtaa 5 kappaletta kerrallaan. Etumaski heiluu n. 2cm pikkusomella liikutettaessa, aiemmin ei kelvannut katsastuksessa, jos valot heiluu näin helvetisti. Delta-auton mulkut vaan levittelee käsiään.
En ikinä olis ostanut, jos olisin kunnolla koeajanut ensin.

97

31391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuta kel mil

      Onkohan tuo totta? Noh, onhan se rumentunutkin edellisestä, jota voidaan pitää jo sinänsä ihmeenä. En tiä miten Teltta-auto hoitaa takuu asiansa, mutta kyllähän niiden tuollaiset viat pitää korjata.
      Itse ajan 06:sta ja toiminut aivan täydellisesti, lukuun ottamatta pehmeää tuulilasia ja rengasmelua yokohaman orkkiksilla. kerrolisää.com

      • takuu hoitaa

        esim. tuon aloittajan kertoman pellin paksuuden? Itse olen harkinnut Legacy Outbackia, pitääpä tutkia tarkasti vastaavat kohdat.


    • koeajamatta?

      Tarinasi on epäuskottava. Ostitko auton ilman koeajoa?

      Missä päin Suomea Delta-auto myy Subarua?

      Tuossa toinen väittää uutuutta rumemmaksi kuin edellinen, mikä on täyttä puppua, vaikka makuasioista puhutaankin. Nythän Foresterin muotoilu on ensimmäistä kertaa saatu jokseenkin kohdalleen.

      • ntv03

        Delta myy ainakin Turussa ko. merkkiä. Muutamia lisähuomioita kyseisestä kotterosta. Takaluukku ei tahdo sulkeutua, tai aukeaa itsestään. Bensatankin kansi ei pomppaa auki, vaan pitää kaivaa. Valoautomatiikka on idioottimainen, ajovalot palaa aina, kun avain on virtalukossa. Jos poistut autosta tai kuuntelet radiota paikallaan, on avain aina poistettava tai valot käännettävä erikseen pois. Sitten ne unohtuu pois-asentoon. Minkäänkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta ei ole vielä saatavana tähän malliin!
        Niskatuet on niin jyrkät, että vain tosi huonoryhtinen tai aasialainen pystyy istumaan selkä suorana. Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen. Koko etu- ja takapää on kiinni parilla muovitapilla ja tod.näk. putoaa. Kulutus on tasaisella ajolla suoralla pikitiellä nyt 11,4 l/100km. Mistä ne esitteen tiedot 7-8 l keskikulutukseen on tempaistu? Ei tosiaan tunnu mukavalta, varsinkin kun myyjä vastaa, että koita nyt vaan tottua.


      • kalle kustaa
        ntv03 kirjoitti:

        Delta myy ainakin Turussa ko. merkkiä. Muutamia lisähuomioita kyseisestä kotterosta. Takaluukku ei tahdo sulkeutua, tai aukeaa itsestään. Bensatankin kansi ei pomppaa auki, vaan pitää kaivaa. Valoautomatiikka on idioottimainen, ajovalot palaa aina, kun avain on virtalukossa. Jos poistut autosta tai kuuntelet radiota paikallaan, on avain aina poistettava tai valot käännettävä erikseen pois. Sitten ne unohtuu pois-asentoon. Minkäänkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta ei ole vielä saatavana tähän malliin!
        Niskatuet on niin jyrkät, että vain tosi huonoryhtinen tai aasialainen pystyy istumaan selkä suorana. Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen. Koko etu- ja takapää on kiinni parilla muovitapilla ja tod.näk. putoaa. Kulutus on tasaisella ajolla suoralla pikitiellä nyt 11,4 l/100km. Mistä ne esitteen tiedot 7-8 l keskikulutukseen on tempaistu? Ei tosiaan tunnu mukavalta, varsinkin kun myyjä vastaa, että koita nyt vaan tottua.

        Niin ja automaattimalli on rasittava. Kun lähet 100.km.pinnassa moottoritiellä ohitte niin aski arpoo millä vaihteella ja kiekasee toisinaan pienemmälle kuin pikkuautossa.


      • erikoista...
        ntv03 kirjoitti:

        Delta myy ainakin Turussa ko. merkkiä. Muutamia lisähuomioita kyseisestä kotterosta. Takaluukku ei tahdo sulkeutua, tai aukeaa itsestään. Bensatankin kansi ei pomppaa auki, vaan pitää kaivaa. Valoautomatiikka on idioottimainen, ajovalot palaa aina, kun avain on virtalukossa. Jos poistut autosta tai kuuntelet radiota paikallaan, on avain aina poistettava tai valot käännettävä erikseen pois. Sitten ne unohtuu pois-asentoon. Minkäänkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta ei ole vielä saatavana tähän malliin!
        Niskatuet on niin jyrkät, että vain tosi huonoryhtinen tai aasialainen pystyy istumaan selkä suorana. Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen. Koko etu- ja takapää on kiinni parilla muovitapilla ja tod.näk. putoaa. Kulutus on tasaisella ajolla suoralla pikitiellä nyt 11,4 l/100km. Mistä ne esitteen tiedot 7-8 l keskikulutukseen on tempaistu? Ei tosiaan tunnu mukavalta, varsinkin kun myyjä vastaa, että koita nyt vaan tottua.

        No erikoiselta kuulostaa. Olen aikeissa käydä koeajamassa auton kunhan ehdin, silkasta uteliaisuudesta. Täytyypä kiinnittää huomiota noihin väittämiisi kohtiin.


      • kuta kel mil

        Mielestäni Forre oli ennen persoonallinen, nykyisin muistuttaa muita katumaastureita.
        Vieläkös siinä on alumiinista konepelti ja katto?


      • pahan
        ntv03 kirjoitti:

        Delta myy ainakin Turussa ko. merkkiä. Muutamia lisähuomioita kyseisestä kotterosta. Takaluukku ei tahdo sulkeutua, tai aukeaa itsestään. Bensatankin kansi ei pomppaa auki, vaan pitää kaivaa. Valoautomatiikka on idioottimainen, ajovalot palaa aina, kun avain on virtalukossa. Jos poistut autosta tai kuuntelet radiota paikallaan, on avain aina poistettava tai valot käännettävä erikseen pois. Sitten ne unohtuu pois-asentoon. Minkäänkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta ei ole vielä saatavana tähän malliin!
        Niskatuet on niin jyrkät, että vain tosi huonoryhtinen tai aasialainen pystyy istumaan selkä suorana. Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen. Koko etu- ja takapää on kiinni parilla muovitapilla ja tod.näk. putoaa. Kulutus on tasaisella ajolla suoralla pikitiellä nyt 11,4 l/100km. Mistä ne esitteen tiedot 7-8 l keskikulutukseen on tempaistu? Ei tosiaan tunnu mukavalta, varsinkin kun myyjä vastaa, että koita nyt vaan tottua.

        Kumpaakohan tässä taas olisi uskominen, aiheen aloittajaa (...Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen...) vai http://www.subaru.fi/news2008n000058.html


      • alkaa
        ntv03 kirjoitti:

        Delta myy ainakin Turussa ko. merkkiä. Muutamia lisähuomioita kyseisestä kotterosta. Takaluukku ei tahdo sulkeutua, tai aukeaa itsestään. Bensatankin kansi ei pomppaa auki, vaan pitää kaivaa. Valoautomatiikka on idioottimainen, ajovalot palaa aina, kun avain on virtalukossa. Jos poistut autosta tai kuuntelet radiota paikallaan, on avain aina poistettava tai valot käännettävä erikseen pois. Sitten ne unohtuu pois-asentoon. Minkäänkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta ei ole vielä saatavana tähän malliin!
        Niskatuet on niin jyrkät, että vain tosi huonoryhtinen tai aasialainen pystyy istumaan selkä suorana. Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen. Koko etu- ja takapää on kiinni parilla muovitapilla ja tod.näk. putoaa. Kulutus on tasaisella ajolla suoralla pikitiellä nyt 11,4 l/100km. Mistä ne esitteen tiedot 7-8 l keskikulutukseen on tempaistu? Ei tosiaan tunnu mukavalta, varsinkin kun myyjä vastaa, että koita nyt vaan tottua.

        Tarinasi alkaa menettää uskottavuuttaan ja aika reippaasti, Subaru ei ole koskaan ollut tunnettu huonosta laadustaan, päinvastoin. Sitä paitsi ohjekirja on laissa määritelty muistaakseni että jonkinlainen pitänee olla saatavana.

        Jos auto oikeasti olisi noin huono, kauppa olisi taatusti purettavissa tai jotain muuta asialle voisi tehdä. Mutta ei sinulla tuollaista ole, koska et ole yhtään huolestunut siitä mitä teet sen kanssa, luettelet vain vikoja joita tuskin on olemassakaan.


      • ntv03
        alkaa kirjoitti:

        Tarinasi alkaa menettää uskottavuuttaan ja aika reippaasti, Subaru ei ole koskaan ollut tunnettu huonosta laadustaan, päinvastoin. Sitä paitsi ohjekirja on laissa määritelty muistaakseni että jonkinlainen pitänee olla saatavana.

        Jos auto oikeasti olisi noin huono, kauppa olisi taatusti purettavissa tai jotain muuta asialle voisi tehdä. Mutta ei sinulla tuollaista ole, koska et ole yhtään huolestunut siitä mitä teet sen kanssa, luettelet vain vikoja joita tuskin on olemassakaan.

        kun kerran aloitin tän ketjun, haluan sen myös lopettaa, eli ei nää tosiasiat tästä jankkaamalla mihinkään muutu. Subarun omistajat näyttää olevan niin merkkiuskollisia, ettei mitkään kokemukset kelpaa. Mulla tää uusi forester on uusi kokemus, siis tilattu ennakkotietojen perusteella, ei kunnon koeajoa (1. virhe). Luovutuksessa ilmeni tämä ohjekirja puute, maahantuoja on sen luvannut lähiaikoina, kunhan on käännetty. Kuluttajaneuvoja piti tätä huolestuttavana, mutta ei purkuun oikeuttavana. Myös muihin mainitsemiini seikkoihin on myyjällä laaja korjaamisyritysoikeus. Tälle autotyypille ei ole tehty törmäystestejä, siksi tiedot siltä puolelta on puutteelliset. Muille markkinoille tehdään pääasiassa isommmalla moottorilla yms varusteilla tätä uutta mallia. (2. virhe minulta, osta vain viiden tähden kolaritestattu auto).
        Kun uuden mallin mitat on kasvanut näinkin paljon ja paino pudonnut reippaasti, mistähän se mielestänne johtuu.
        Ei tässä auta nyt kuin kärvistellä ja toivoa, että edes joku asia saadaan myyjän kanssa hoidettua. Mutta siksi otinkin tämän jutun käsittelyyn, että on ensimmäinen uutuusmalli, jossa näinkin paljon toivomisen varaa. Kun noita vastakommenttejanne heittelette, käykää piruuttanne katsomassa liikkeessä ja koeajakaa kunnolla. Sitten vähän palautetta kiitos.


      • mutta tuota
        ntv03 kirjoitti:

        kun kerran aloitin tän ketjun, haluan sen myös lopettaa, eli ei nää tosiasiat tästä jankkaamalla mihinkään muutu. Subarun omistajat näyttää olevan niin merkkiuskollisia, ettei mitkään kokemukset kelpaa. Mulla tää uusi forester on uusi kokemus, siis tilattu ennakkotietojen perusteella, ei kunnon koeajoa (1. virhe). Luovutuksessa ilmeni tämä ohjekirja puute, maahantuoja on sen luvannut lähiaikoina, kunhan on käännetty. Kuluttajaneuvoja piti tätä huolestuttavana, mutta ei purkuun oikeuttavana. Myös muihin mainitsemiini seikkoihin on myyjällä laaja korjaamisyritysoikeus. Tälle autotyypille ei ole tehty törmäystestejä, siksi tiedot siltä puolelta on puutteelliset. Muille markkinoille tehdään pääasiassa isommmalla moottorilla yms varusteilla tätä uutta mallia. (2. virhe minulta, osta vain viiden tähden kolaritestattu auto).
        Kun uuden mallin mitat on kasvanut näinkin paljon ja paino pudonnut reippaasti, mistähän se mielestänne johtuu.
        Ei tässä auta nyt kuin kärvistellä ja toivoa, että edes joku asia saadaan myyjän kanssa hoidettua. Mutta siksi otinkin tämän jutun käsittelyyn, että on ensimmäinen uutuusmalli, jossa näinkin paljon toivomisen varaa. Kun noita vastakommenttejanne heittelette, käykää piruuttanne katsomassa liikkeessä ja koeajakaa kunnolla. Sitten vähän palautetta kiitos.

        Jaahas. No joo, en minä toki silti väitä etteikö subarussa mitään voisi olla, oletin vain että nämä oli taas japsiautojen vastustajien juttuja mitä täällä näyttää usein olevan.


      • häpeäisitkö
        ntv03 kirjoitti:

        Delta myy ainakin Turussa ko. merkkiä. Muutamia lisähuomioita kyseisestä kotterosta. Takaluukku ei tahdo sulkeutua, tai aukeaa itsestään. Bensatankin kansi ei pomppaa auki, vaan pitää kaivaa. Valoautomatiikka on idioottimainen, ajovalot palaa aina, kun avain on virtalukossa. Jos poistut autosta tai kuuntelet radiota paikallaan, on avain aina poistettava tai valot käännettävä erikseen pois. Sitten ne unohtuu pois-asentoon. Minkäänkielistä käyttö- ja hoito-ohjetta ei ole vielä saatavana tähän malliin!
        Niskatuet on niin jyrkät, että vain tosi huonoryhtinen tai aasialainen pystyy istumaan selkä suorana. Tosiaan pelti- jua muoviosat on niin kevyestä ja ohuesta materiaalista, että hirvittää onnettomuustilanteessa, tai vaikkapa talvella pikku kinokseen törmääminen. Koko etu- ja takapää on kiinni parilla muovitapilla ja tod.näk. putoaa. Kulutus on tasaisella ajolla suoralla pikitiellä nyt 11,4 l/100km. Mistä ne esitteen tiedot 7-8 l keskikulutukseen on tempaistu? Ei tosiaan tunnu mukavalta, varsinkin kun myyjä vastaa, että koita nyt vaan tottua.

        7,4 litraa. Puhut sontaa taas kerran.


    • yritys

      Et muuten ostanut. Spontaanisti ilmoitit, että ostit kaksi viikkoa sitten. Jos noin olisi, niin auton saisit vasta syksyllä.

      Tosin en minäkään pidä uuden mallin ulkonäöstä ja epäkäydännöllinenkin on, katto korkealla putsata lumesta, pestä sekä vahata.

      Täytyypä käydä vielä toistamiseen koeajamassa ja todeta, kuin paljon paskaa täättä kirjoitetaan, mm. valo-ohjauksesta sun muusta. Jos ei ole käyttöohjekirjaa, niin vaikea se on tajuta kaikkia Subarun hienouksia. Ettet vaan olisi kilpaileva agentti?

      • ntv03

        Kirjoittelen tata kommenttiani juuri latviassa, jossa moottori-lehti testasi tāta mallia. ymmarran hyvin, kun tiet on mita on, ettei pompotteluun kiinnitetty mitaan huomiota. Autossa on paljon hyvia puolia ja minun on yksi ensimmaisista suomeen tuoduista. Kirjoitan tata siksi, etta auton myynti on paljolti sen jaļkihoidon varassa, miten se hoidetaan. Kasien levittelylla ei brandia rakenneta, vaan kuuntelemalla asiakasta.Taalla ei ole aakkoset koneessa ihan samanlaisia kuin suomessa, pahoittelen. Mutta katsokaa koeajolla noita mun kommentteja, mulla on ollut lahes kaikki nelivetoiset city-maasturut mita on myynnissa.


      • Jaakko M.

        omistajien kehuihin voi varautua suurella epäilyksellä mutta moitteet otan vakavasti. Ilmeisesti Subarun voi unohtaa.


      • mistäs tiedät
        Jaakko M. kirjoitti:

        omistajien kehuihin voi varautua suurella epäilyksellä mutta moitteet otan vakavasti. Ilmeisesti Subarun voi unohtaa.

        Kannattaisi ehkä sinunkin itse ottaa selvää ja käydä liikkeessä katsomassa, ei olisi ensimmäinen kerta kuin suomi24 palstalla on "omisajia" joilla on kaikki mahdolliset viat autossaan.


      • masa62
        Jaakko M. kirjoitti:

        omistajien kehuihin voi varautua suurella epäilyksellä mutta moitteet otan vakavasti. Ilmeisesti Subarun voi unohtaa.

        Totta on että kojelaudan muovit ovat kovaa muovia ja että pellit on ehkä ohuemmat(??). Itse vaihdoin volvo v70 vm.03 uuteen subaru foresteriin ja myönnän että ero autojen laadusta on suuri. Toki täytyy ottaa huomioon,että kyseessä on aivan eri hintaluokan autot. Kuitenkin joka kerta kun ajan subaru foresteria tuntuu auto kerta kerran jälkeen mukavammalta. En kadu vaihto subaruun.


      • hiukan...
        masa62 kirjoitti:

        Totta on että kojelaudan muovit ovat kovaa muovia ja että pellit on ehkä ohuemmat(??). Itse vaihdoin volvo v70 vm.03 uuteen subaru foresteriin ja myönnän että ero autojen laadusta on suuri. Toki täytyy ottaa huomioon,että kyseessä on aivan eri hintaluokan autot. Kuitenkin joka kerta kun ajan subaru foresteria tuntuu auto kerta kerran jälkeen mukavammalta. En kadu vaihto subaruun.

        On todellakin kyseessä kaksi aivan toisen hintaluokan autoa. Se Forester on melko tarkalleen kaksi kertaa kalliimpi.
        En minäkään katuisi vaihtoa.


      • kouluun siitä
        hiukan... kirjoitti:

        On todellakin kyseessä kaksi aivan toisen hintaluokan autoa. Se Forester on melko tarkalleen kaksi kertaa kalliimpi.
        En minäkään katuisi vaihtoa.

        taitaa matikka pettää.


    • USK

      Ostitko, seuraavat Subarut tulee maaha marraskussa. Itse pyysin tarjouksen, ja sainkin hyvän, ja aijon hävittää X-Treilin 2,2d pois, liikaa vikoja. Ei tässä esittely autossa ainenkaa puskurit heilu, eikä pellit lommoilut, ja ajo asento huomattavasti parempi, kuin nissanissa. Näihin muoviosiin, niitä on joka autossa liiankin paljon, ne kun on halvempia valmistaa, kuin pelti. Nissanistani lähti eka mettäreissulla moottorin alta muovi lipettiin, kun pikkuisen lumeen tökkäsi. Maavaraa on hyvin Subarussa, ja mootori pelitti hienosti. Ja sitten kulutukseen, taisit tempaista hatusta ton 11L/100km.

      • ntv03

        kulutus tulee auton omasta jarjestelmasta, 500 km ajoa yhteensa, siita 100 km tasaisella ajolla keskikulutus on 11,2 l satasella.
        tama ei ole mitaan provoilua vaan kuluttajan, siis minun oikeuksien puolustamista.


      • paljon viinaa
        ntv03 kirjoitti:

        kulutus tulee auton omasta jarjestelmasta, 500 km ajoa yhteensa, siita 100 km tasaisella ajolla keskikulutus on 11,2 l satasella.
        tama ei ole mitaan provoilua vaan kuluttajan, siis minun oikeuksien puolustamista.

        Juonut? Siis alkoholia kirjoittaessasi? Oikeuksien puolustamista? Asia kunnossa..


      • forre
        ntv03 kirjoitti:

        kulutus tulee auton omasta jarjestelmasta, 500 km ajoa yhteensa, siita 100 km tasaisella ajolla keskikulutus on 11,2 l satasella.
        tama ei ole mitaan provoilua vaan kuluttajan, siis minun oikeuksien puolustamista.

        olet säälittävä tapaus, ilmeisesti kilpailevan X-merkin myyjä.


      • totuusmiesi
        forre kirjoitti:

        olet säälittävä tapaus, ilmeisesti kilpailevan X-merkin myyjä.

        Turha kiistää.Ainakin yksi on varmaa. Tuo kulutus. Subaruilla on hämmästyttävä tapa saada vaikka pikkuimpun pikkukone viemään kymppiä nurkissa. Tarviiko sitten vielä uskotella että forester menisi pienemmällä? Subaru on hyvä auto mutta sitä vaan ei usko kukaan. Varmemmaksi vakuudeksi voisi katsoa vaikka myyntimääriä. Sääli sinäsä.


      • ntv03
        forre kirjoitti:

        olet säälittävä tapaus, ilmeisesti kilpailevan X-merkin myyjä.

        olen edelleen taalla latviassa ajamassa autoja. ehka olen saalittava, sille en nyt voi mitaan. mutta taalla on runsaasti malleja, joita ei suomessa myyda. mielenkiintoista kokeilla. mutta oman subaruni kohdalla toivon todella, etta asiat hoidetaan ja puolen vuoden paasta voin sitten tarvittaessa vaihtaa vaikkaa lada nivaan.


      • äkstee
        totuusmiesi kirjoitti:

        Turha kiistää.Ainakin yksi on varmaa. Tuo kulutus. Subaruilla on hämmästyttävä tapa saada vaikka pikkuimpun pikkukone viemään kymppiä nurkissa. Tarviiko sitten vielä uskotella että forester menisi pienemmällä? Subaru on hyvä auto mutta sitä vaan ei usko kukaan. Varmemmaksi vakuudeksi voisi katsoa vaikka myyntimääriä. Sääli sinäsä.

        Olen ajanut n. 20 tuhatta kilometriä Forester 2,5 XT:lla. Keskikulutus on ollut melko tarkasti 10,5 l / 100 km ja kun tiedän ajotapani, ei se ole paha. Eilen sitten ensimmäisen kerran katsoin mitä se kuluttaa maantieajossa, 245 km, satasta, mitä nyt muutamia repiviä ohituksia välissä. Ja välillä 80 ja 60 alueita hieman.
        Tankkasin auton perille päästyäni, 20,86 litraa.
        Tekee 8,51 l / 100 km.

        Muuten en usko ollenkaan tuon aloittajan juttuihin.


      • yhteydessä?
        ntv03 kirjoitti:

        olen edelleen taalla latviassa ajamassa autoja. ehka olen saalittava, sille en nyt voi mitaan. mutta taalla on runsaasti malleja, joita ei suomessa myyda. mielenkiintoista kokeilla. mutta oman subaruni kohdalla toivon todella, etta asiat hoidetaan ja puolen vuoden paasta voin sitten tarvittaessa vaihtaa vaikkaa lada nivaan.

        Lueskelin autosi vikalistan ja ilmeisesti ns. hyvät ja toimivat asiat/ominaisuudet on lähes olemattomat. Kai olet ollut yhteydessä maahantuojaan, koska uskoisin, että heitä kiinnostaa tietää, kuinka huonon vehkeen ovat markkinoille tuonneet??!!

        Sikäli ihmettelen, miten sinun autossa ei tunnu olevan yhtään kiitoksen saavaa osaa, mutta ymmärtäkeseni Forrea kuitenkin myydään edelleen eniten Subarun mallistosta.

        Kirjoitit mahdollisesti vaihtavasi autosi puolen vuoden päästä. Voin kertoa, etta tuskin tuolla vikalistalla selviät niinkään pitkälle. Onnea lada kaupoille.


      • niitä
        ntv03 kirjoitti:

        kulutus tulee auton omasta jarjestelmasta, 500 km ajoa yhteensa, siita 100 km tasaisella ajolla keskikulutus on 11,2 l satasella.
        tama ei ole mitaan provoilua vaan kuluttajan, siis minun oikeuksien puolustamista.

        Mitä niitä tänne tulet puolustelemaan ? Painu kuluttaja asiamiehen juttusille, ja esitä vedenpitävät todisteet väitteistäsi jotta tarinaasi tulee edes jotain järkeä.


      • ForeXT
        totuusmiesi kirjoitti:

        Turha kiistää.Ainakin yksi on varmaa. Tuo kulutus. Subaruilla on hämmästyttävä tapa saada vaikka pikkuimpun pikkukone viemään kymppiä nurkissa. Tarviiko sitten vielä uskotella että forester menisi pienemmällä? Subaru on hyvä auto mutta sitä vaan ei usko kukaan. Varmemmaksi vakuudeksi voisi katsoa vaikka myyntimääriä. Sääli sinäsä.

        Täällä kulutus pyörinyt välillä 9-10 litraa ja ajo maantie/kaupunki-voittoista.

        Auto siis 2006-vuotinen ja kilometrejä 30 000.

        Ajotapa "reipas" eli en ole ollut todellakaan tientukkeena ja kyydissä ollut koko ajan 2 aikuista ja 2 lasta ostokset kaupasta.

        Autoa hieman "kutiteltu" ja heppoja dynon mukaan about 250.

        Vertailuksi 2004-vuotinen X-Trail 2.5 vapari ja kulutus 11 litraa/100km. Tällä ajoin about saman verran ennen vaihtoa Foresteriin.


      • 2.0X
        ForeXT kirjoitti:

        Täällä kulutus pyörinyt välillä 9-10 litraa ja ajo maantie/kaupunki-voittoista.

        Auto siis 2006-vuotinen ja kilometrejä 30 000.

        Ajotapa "reipas" eli en ole ollut todellakaan tientukkeena ja kyydissä ollut koko ajan 2 aikuista ja 2 lasta ostokset kaupasta.

        Autoa hieman "kutiteltu" ja heppoja dynon mukaan about 250.

        Vertailuksi 2004-vuotinen X-Trail 2.5 vapari ja kulutus 11 litraa/100km. Tällä ajoin about saman verran ennen vaihtoa Foresteriin.

        Jos teikälisellä on kokemusta xtrailista ja xt forresta, niin annapa jotain vertailua muuten autoista. Moottoreista ja yleisestä käytöksestä.


      • ntv03
        2.0X kirjoitti:

        Jos teikälisellä on kokemusta xtrailista ja xt forresta, niin annapa jotain vertailua muuten autoista. Moottoreista ja yleisestä käytöksestä.

        Kiva kun kysyit vertailua. Ostin x-trailin 2.0 uutena 03 ja möin pois 03. Eka reissulla mökille en päässyt kevättalvella perille, koska auton etupyörät hakkasivat tyhjää, kokeilu vedon lukitsemisella ei auttanut. Jyrkkä mäki ja alkuper. m s- renkaat olivat kenties varsinainen syy. Vaihdoin Mitsun Space Wagoniin 4x4, Seuraavana vuonna Outlanderiin. Kummassakaan ei minkäänlaisia mäennousuongelmia, selvästi takavetopainotteisempia (näitä vois suositella).
        X-trailisaa samanlaista heppoisuutta ja huojuntaa, kuin uudessa forressa. Hanikat ja muoviosat huokeamman segmentin mukaisia.
        Forre tuntuu kyllä vetävän kuormaa paremmin, kun mökillä isompaa remppaa. Mutta toi takapään pompotus on ihan kamala, varsinkin peräkärryllä. En tiedä onko rengaspaineongelma vai mikä. Kaikki uudetkin tiet tuntuu olevan kuoppaisia. Tosta alennusvaihteesta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, turhan tuntuista sohlaamista, koska automaattivaihteisella kulkineella ei ole ollut koskaan mitään vaivaa vetää vaikka kuinka paljon ilman mitään alennusvaihteita.


      • MITÄ JUTTUJA
        ntv03 kirjoitti:

        Kiva kun kysyit vertailua. Ostin x-trailin 2.0 uutena 03 ja möin pois 03. Eka reissulla mökille en päässyt kevättalvella perille, koska auton etupyörät hakkasivat tyhjää, kokeilu vedon lukitsemisella ei auttanut. Jyrkkä mäki ja alkuper. m s- renkaat olivat kenties varsinainen syy. Vaihdoin Mitsun Space Wagoniin 4x4, Seuraavana vuonna Outlanderiin. Kummassakaan ei minkäänlaisia mäennousuongelmia, selvästi takavetopainotteisempia (näitä vois suositella).
        X-trailisaa samanlaista heppoisuutta ja huojuntaa, kuin uudessa forressa. Hanikat ja muoviosat huokeamman segmentin mukaisia.
        Forre tuntuu kyllä vetävän kuormaa paremmin, kun mökillä isompaa remppaa. Mutta toi takapään pompotus on ihan kamala, varsinkin peräkärryllä. En tiedä onko rengaspaineongelma vai mikä. Kaikki uudetkin tiet tuntuu olevan kuoppaisia. Tosta alennusvaihteesta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, turhan tuntuista sohlaamista, koska automaattivaihteisella kulkineella ei ole ollut koskaan mitään vaivaa vetää vaikka kuinka paljon ilman mitään alennusvaihteita.

        Et selvästi ole automiehiä, vaikka rekkakuski oletkin. Vai että alennusvaihteet on turhan tuntuista sohlaamista, koska automaatilla ei ole ollut ongelmia?!?!? buahhaabbaba!!!!


      • mitäs nyt höpötät
        MITÄ JUTTUJA kirjoitti:

        Et selvästi ole automiehiä, vaikka rekkakuski oletkin. Vai että alennusvaihteet on turhan tuntuista sohlaamista, koska automaatilla ei ole ollut ongelmia?!?!? buahhaabbaba!!!!

        Nykyaikainen automaatti on kyllä usein niin kätevä ettei alennusvaihdetta normaalikäytössä tai kärryn vedossa ihan heti tarvitsekkaan automaatissa. Manuaalissa se kyllä on varmasti erinomainen.

        Olisit ostanut uuden Outlanderin, olithan tyytyväinen vanhaankin, uudessakin on lukittu nelivetomahdollisuus ja varmasti ihan kestävä auto on, jos ottaa 2,2 dieselillä tai bensakoneisena. Enkä usko että ainakaan missään peltien laadussa olisi säästelty.


      • Hts09
        ntv03 kirjoitti:

        olen edelleen taalla latviassa ajamassa autoja. ehka olen saalittava, sille en nyt voi mitaan. mutta taalla on runsaasti malleja, joita ei suomessa myyda. mielenkiintoista kokeilla. mutta oman subaruni kohdalla toivon todella, etta asiat hoidetaan ja puolen vuoden paasta voin sitten tarvittaessa vaihtaa vaikkaa lada nivaan.

        Sain oman Foresterin tammikuun lopussa. Takakontin luukku on ollut ongelma alusta asti. Ei mene kiinni kuin hulluna hakkaamalla. Kävin korjauttamassa muuta nyt se nitisee ja natisee ja on jotenkin vinossa (toisesta laidasta kiinni, toisesta heiluu). Valot tosiaan jää päälle kun avain lukossa. Talvirenkailla hiljainen mutta 18" renkaat ja kumit tuo melkoisen kohinan sisälle. Konepelti tosiaan on letkun oloinen, elää omaa elämää kuoppiaella tiellä. Huomasin auringonpaisteessa ovenkahvan vieressä painauman, ilmeisesti johtuu ohuista pelleistä. Mutta tyytyväinen olen kuitenkin autoon, 12500km mittarissa.


      • Auto-alenusvaihde
        mitäs nyt höpötät kirjoitti:

        Nykyaikainen automaatti on kyllä usein niin kätevä ettei alennusvaihdetta normaalikäytössä tai kärryn vedossa ihan heti tarvitsekkaan automaatissa. Manuaalissa se kyllä on varmasti erinomainen.

        Olisit ostanut uuden Outlanderin, olithan tyytyväinen vanhaankin, uudessakin on lukittu nelivetomahdollisuus ja varmasti ihan kestävä auto on, jos ottaa 2,2 dieselillä tai bensakoneisena. Enkä usko että ainakaan missään peltien laadussa olisi säästelty.

        Automaatti on usein ongelma erityisesti peruutettaessa. Pakki automaatissa on liian suuri ja momentinmuunnin estää kierrosten nousun, jotta moottorista saisi tehoja.
        Mulla ollut automaatti ja alennusvaihteellinen eikä alennusvaihdetta voita mikään muu ratkaisu.


    • UrhoPerkele

      Tekstisi ei ole uskottavaa eli kirjoitit sadun.

    • Vorresteri

      Suunnittelin mennä ylihuomenna Foresterin koeajolle, vaan enpä taida vaivautua jos puoletkin täällä kirjoittamastasi on totta.

      • äkstee

        Vuonna 1988 kun ostin ensimmäisen Subaruni, ei ollut nettiä, ei suomi24:aa, josta olisin voinut lukea kuinka huono Subaru on. Onneksi ei ollut. Kun ennakkoluuloitta ostin Subarun, ei ole tarvinnut muita merkkejä katsella. 4. Subaru menossa, eikä varmaan viimeinen.

        Käy vaan kokeilemassa, ei kait se mitään maksa. Minulle ne koeajot ovat joskus tulleet maksamaan, kun on pitänyt vaihtaa uudempaan.


    • välissä?!

      Olen myös haksahtanut tuohon "fiaskoon" ja ajellut sillä nyt kohta 6 viikkoa ja reilun 2000km. Onhan tuo alusta hieman herkempi nimismiehen kiharalla pompottamaan kuin edeltäjänsä mutta liioittelet kyllä asiaa tai ajat jossain aivan muualla kuin maantiellä (sora tai asfaltti). On muuten aika samanlainen ajoltaan ko. tilanteissa kuin entinen -04 mallin RAV4:ni.
      Ihmettelen kuitenkin noita muita vikoja, kuinka ovatkin sinulle kaikki siunaantuneet, ei mun autos vaan moisia vikoja ole. Ostitko väärästä paikasta? Jos rupes ne Deltan porukat ottaan päähän ja siirsit harmituksen auton syyksi. Olen 2 kertaa käyny ko. autofirman yrityksissä ja kierrän ne kaukaa, ei niissä voi ainakaan kauppaa tehdä (miten lie huolto toimii, kaupanteko ei ainakaan).
      Polttoainetta mun foresteri (automaatti) on vienyt sekalaisessa ajossa 8,2 - 8,6l/100km eli litran verran vähemmän kun vanhamalli. Vielä siihen painojuttuun, auto on kooltaan kasvanut ja kyllä mun autossa painokin on rekisteriotteen mukaan noussu reilut 100kg, että se siitä (autoon on muuten jenkit tehny jo turvatestit, hyvin tuloksin ja ne pätee myös Suomi autoihin). Eikä mun yksilössä heilu maski, eikä myöskään valot ne kun ei ole toisissaan kiinni vaikka sattuneesta syystä onkin aseteltu vierekkäin siihen nokalle. Mä jotenkin luulen että sulla vaan provoo nyt joku muu kun se foresteri, olishan moisiin asioihin puuttunut joku näistä testien tekijöistäkin, ei nekään mitään eilisen teeren poikia ole.
      Terveisin omaan fiaskoonsa tyytyväinen!

      • ntv03

        Kerro ihmeessä lisää, onko mitään yhteistä ongelmissa. Mulle vaihdettiin vastaanotettaessa toisenlaiset renkaat, olisko niissä jotain vikaa, paineissa taikka tasapainotuksessa. Pyrin toki paikallisesta huollosta löytämään jonkun, joka tutkii asian, kunhan kerkiän. Oletko muuten saanut ohjekirjan, kiinnostaisi tietää esim. ajovakauden hallintalaitteen ohituskytkimen merkitystä käytännössä. Onko nykimistä 2500 kierroksen kohdalla jne?


      • tietää?
        ntv03 kirjoitti:

        Kerro ihmeessä lisää, onko mitään yhteistä ongelmissa. Mulle vaihdettiin vastaanotettaessa toisenlaiset renkaat, olisko niissä jotain vikaa, paineissa taikka tasapainotuksessa. Pyrin toki paikallisesta huollosta löytämään jonkun, joka tutkii asian, kunhan kerkiän. Oletko muuten saanut ohjekirjan, kiinnostaisi tietää esim. ajovakauden hallintalaitteen ohituskytkimen merkitystä käytännössä. Onko nykimistä 2500 kierroksen kohdalla jne?

        Foresterithan tulee peltivanteilla ja kapseleilla maahan ja alla on Bridgestonen215/65R16 renkaat. Omaani tuli talvirenkaat prässätyillä peltivanteilla joten ne vaihdoin päittäin eli kesärenkaille prässätyt vanteet. Jos sulla on matalat ja leveät kummit alla vielä aluvanteilla, miksei ajomukavuus voine huonolla tienpinnalla kärsiäkin.
        Sitä käyttöohjekirjaa meistä joilla auto on jo alla tuskin on kukaan vielä saanut, meidän markkinoille kun ne ekat autot vedettiin vähän muiden pohjoismaiden kustannuksella.
        Ei ole auto nykinyt millään kierroksilla ja automaatissa sen nyt luulisi huomaavan. Tuleeko se nykiminen normaaliajossa vai vakionopeussäätimen kans ajettaessa?
        En siis ohituskytkimestäkään ole lukenut kun ei sitä kirjaa ole, enkä ole liikkeestäkään tullut kysyneeksi. Soratiellä hieman testaillut ja musta se etenee niin kuin tollasen hieman korkeamman nelivedon vois olettaakin etenevän (tai siis on aika samanlainen kun edelliseni jossa ei ollut ajonvakausta). Aika namu kuitenkin ajaa, täytyy tietty vaan muistaa että vakuutusyhtiön kans voi tulla ongelmia jos tulee hama ilman et se on päällä.
        Siihen kiihdytys- ja vaihtamisongelmaan mitä joku valitti 100km/h nopeudessa on hyvä keino kun tuuppaa sen kepin sinne sporttiasentoon niin on miellyttävämpää tuo ohittelu.
        Se valo-ohjaus on sellainen vähän hullunkurinen niin kuin totesit mut ehkä siitä vois saada syyn asentaa vaikka valorauta nokalle ja päivävalot siihen (jos laki antaa myöten).
        Heitä täsmä kysymyksiä niin kertoilen kokemuksistani!


      • ntv03
        tietää? kirjoitti:

        Foresterithan tulee peltivanteilla ja kapseleilla maahan ja alla on Bridgestonen215/65R16 renkaat. Omaani tuli talvirenkaat prässätyillä peltivanteilla joten ne vaihdoin päittäin eli kesärenkaille prässätyt vanteet. Jos sulla on matalat ja leveät kummit alla vielä aluvanteilla, miksei ajomukavuus voine huonolla tienpinnalla kärsiäkin.
        Sitä käyttöohjekirjaa meistä joilla auto on jo alla tuskin on kukaan vielä saanut, meidän markkinoille kun ne ekat autot vedettiin vähän muiden pohjoismaiden kustannuksella.
        Ei ole auto nykinyt millään kierroksilla ja automaatissa sen nyt luulisi huomaavan. Tuleeko se nykiminen normaaliajossa vai vakionopeussäätimen kans ajettaessa?
        En siis ohituskytkimestäkään ole lukenut kun ei sitä kirjaa ole, enkä ole liikkeestäkään tullut kysyneeksi. Soratiellä hieman testaillut ja musta se etenee niin kuin tollasen hieman korkeamman nelivedon vois olettaakin etenevän (tai siis on aika samanlainen kun edelliseni jossa ei ollut ajonvakausta). Aika namu kuitenkin ajaa, täytyy tietty vaan muistaa että vakuutusyhtiön kans voi tulla ongelmia jos tulee hama ilman et se on päällä.
        Siihen kiihdytys- ja vaihtamisongelmaan mitä joku valitti 100km/h nopeudessa on hyvä keino kun tuuppaa sen kepin sinne sporttiasentoon niin on miellyttävämpää tuo ohittelu.
        Se valo-ohjaus on sellainen vähän hullunkurinen niin kuin totesit mut ehkä siitä vois saada syyn asentaa vaikka valorauta nokalle ja päivävalot siihen (jos laki antaa myöten).
        Heitä täsmä kysymyksiä niin kertoilen kokemuksistani!

        Heitin tänään pidemmän keikan mökille ja yritin tutustua laitteeseen paremmin. Koska autolla ajettu vasta 800km, saattaa löytyä myös käyttäjästä jotain petrattavaa. Autonihan on manuaali keskivarustelulla, joten eroaa ajettavuudessakin kokeilemaani automaattiin aika lailla. Edelliset autoni olleet automaatteja sport modella yms.
        Ajotietokone päivittää keskikulutusta tosi harvoin, 300km meni, ettei lukema muuttunut kertaakaan 11,2 litrasta. Tänään se on 10,8, siis se elää.
        Kattovalolle en löydä mitään kytkintä, mistä sen saa vallan pois.
        Se turvavyöhälytin pitää saada eliminoitua, on tullut paljon tilanteita, jossa täytyisi olla tarkkana (mm. lauttaan peruuttaminen, perävaunu...) jolloin turvavyö on irti. Se huutaa sairaan lujaa, eikä lakkaa, ennenkuin turvavyö on kiinni.
        Ohjaus tuntuu mukavalta, kääntösäde on pieni.
        Automaatin jälkeen tuntuu hassulta, että kone sammuu kovin helposti, vaatii kytkimen luistattamista ja korkeita kierroksia lähdössä.
        Ykkönen on aika iso, viitonen taa turhankin pieni.
        Uudet renkaat on vähän matalammat% ja leveämmät, kuin alkuperäiset, ehkä täytyy laittaa alkup. kokeeksi takaisin.
        Btw. Olisi pitänyt lukea englantilainen testi Auto Expressistä ja saksalaisesta Allradista ennen ostoa. Ei tarttis näin jälkikäteen ihmetellä kaikkia asioita.


      • ym. opettelua
        ntv03 kirjoitti:

        Heitin tänään pidemmän keikan mökille ja yritin tutustua laitteeseen paremmin. Koska autolla ajettu vasta 800km, saattaa löytyä myös käyttäjästä jotain petrattavaa. Autonihan on manuaali keskivarustelulla, joten eroaa ajettavuudessakin kokeilemaani automaattiin aika lailla. Edelliset autoni olleet automaatteja sport modella yms.
        Ajotietokone päivittää keskikulutusta tosi harvoin, 300km meni, ettei lukema muuttunut kertaakaan 11,2 litrasta. Tänään se on 10,8, siis se elää.
        Kattovalolle en löydä mitään kytkintä, mistä sen saa vallan pois.
        Se turvavyöhälytin pitää saada eliminoitua, on tullut paljon tilanteita, jossa täytyisi olla tarkkana (mm. lauttaan peruuttaminen, perävaunu...) jolloin turvavyö on irti. Se huutaa sairaan lujaa, eikä lakkaa, ennenkuin turvavyö on kiinni.
        Ohjaus tuntuu mukavalta, kääntösäde on pieni.
        Automaatin jälkeen tuntuu hassulta, että kone sammuu kovin helposti, vaatii kytkimen luistattamista ja korkeita kierroksia lähdössä.
        Ykkönen on aika iso, viitonen taa turhankin pieni.
        Uudet renkaat on vähän matalammat% ja leveämmät, kuin alkuperäiset, ehkä täytyy laittaa alkup. kokeeksi takaisin.
        Btw. Olisi pitänyt lukea englantilainen testi Auto Expressistä ja saksalaisesta Allradista ennen ostoa. Ei tarttis näin jälkikäteen ihmetellä kaikkia asioita.

        Oletko kokeillut nollata sitä ajotietokonetta? Vedä tankki täyteen, nollaa molemmat tripit ja katso lähteekö se ajotietokone näyttään parempia lukemia. Voit sen jälkeen tietty laskee myös mikä on todellinen kulutus. Toki mittarivirheet huomioiden. Toi kulutus kun tuntuu aika huimalta, omaani verrattuna vai onks sulla painavampi kenkä, ehkä.
        Se varsinainen kattovalo sammuu siis siitä keskivalon edessä olevasta katkaisijasta ja etuvalot painamalla. Valitettavasti ne "jättövalot" jää kuitenkin toimiin siihen eteen mutta himmennettyinä versioina.
        Turvavyöhälytin huutaa kieltämättä aika mojovasti, mutta onneksi sitä ei ole repsikan penkissäkin, Ravissa se oli siinäkin ja auta armias jos erehdyit heittään siihen jonkun vähänkin painavamman kapineen.
        Kuulostaa aika normaalilta nykyautolta toi liikkeelle lähtemisen ongelma, se mun Ravi oli kans manuaali ja kesti hetken oppia lähteen sillä sammuttamatta sitä (varsinkin valoista vähän hätäsemmin). Dieseleillä on samoja ongelmia, toisissa enemmän toisissa vähän vähemmän mutta herkkiä alkavat oleen.
        Jos se nykiminen jatkuu ja kulutus tosiaan pysyy noin korkeana, vie se Deltaan tai johonkin firmaan missä on Autocom-testeri niin saa ainakin katsottua löytyykö sieltä vaikka jotain vikakoodeja.
        Toivottavasti saat parempia fiiliksiä, kunhan teette auton kans enemmän noita reissuja.


      • kiinni
        ntv03 kirjoitti:

        Heitin tänään pidemmän keikan mökille ja yritin tutustua laitteeseen paremmin. Koska autolla ajettu vasta 800km, saattaa löytyä myös käyttäjästä jotain petrattavaa. Autonihan on manuaali keskivarustelulla, joten eroaa ajettavuudessakin kokeilemaani automaattiin aika lailla. Edelliset autoni olleet automaatteja sport modella yms.
        Ajotietokone päivittää keskikulutusta tosi harvoin, 300km meni, ettei lukema muuttunut kertaakaan 11,2 litrasta. Tänään se on 10,8, siis se elää.
        Kattovalolle en löydä mitään kytkintä, mistä sen saa vallan pois.
        Se turvavyöhälytin pitää saada eliminoitua, on tullut paljon tilanteita, jossa täytyisi olla tarkkana (mm. lauttaan peruuttaminen, perävaunu...) jolloin turvavyö on irti. Se huutaa sairaan lujaa, eikä lakkaa, ennenkuin turvavyö on kiinni.
        Ohjaus tuntuu mukavalta, kääntösäde on pieni.
        Automaatin jälkeen tuntuu hassulta, että kone sammuu kovin helposti, vaatii kytkimen luistattamista ja korkeita kierroksia lähdössä.
        Ykkönen on aika iso, viitonen taa turhankin pieni.
        Uudet renkaat on vähän matalammat% ja leveämmät, kuin alkuperäiset, ehkä täytyy laittaa alkup. kokeeksi takaisin.
        Btw. Olisi pitänyt lukea englantilainen testi Auto Expressistä ja saksalaisesta Allradista ennen ostoa. Ei tarttis näin jälkikäteen ihmetellä kaikkia asioita.

        ja istu päälle. Niin jahdissa metsäautoteillä
        autoa siirrettäessä tehdään.


      • äkstee
        kiinni kirjoitti:

        ja istu päälle. Niin jahdissa metsäautoteillä
        autoa siirrettäessä tehdään.

        Ehdottomasti turvavyöt kiinni ja kuski matkustajat penkin ja turvavyön välissä.
        Myös metsäautoteillä.


      • ntv03
        äkstee kirjoitti:

        Ehdottomasti turvavyöt kiinni ja kuski matkustajat penkin ja turvavyön välissä.
        Myös metsäautoteillä.

        Sireenihän alkaa soimaan heti, kun turvavyön aukaisee. Ei sen takia viitti pois nousta ja kiinnittää tilapäisesti. Parempi vaan pitää se kiinni.
        Toinen asia, mistä olen urputtanut, se ajomukavuus. Laskimme rengaspaineet rengasliikkeessä suosituksen mukaiseksi, eli eteen 2,1 ja taakse 2,0 bar. Kaikissa kumeissa oli 0,5 baria liikaa liikkeen jäljiltä, joten ajotuntuma muuttui. Saas nähdä pidemmän kokeilun jälkeen.


      • palle ramstetti
        ntv03 kirjoitti:

        Sireenihän alkaa soimaan heti, kun turvavyön aukaisee. Ei sen takia viitti pois nousta ja kiinnittää tilapäisesti. Parempi vaan pitää se kiinni.
        Toinen asia, mistä olen urputtanut, se ajomukavuus. Laskimme rengaspaineet rengasliikkeessä suosituksen mukaiseksi, eli eteen 2,1 ja taakse 2,0 bar. Kaikissa kumeissa oli 0,5 baria liikaa liikkeen jäljiltä, joten ajotuntuma muuttui. Saas nähdä pidemmän kokeilun jälkeen.

        Hoi mies. Ei noin pienet rengaspaineet ole enää tätä päivää. Selväksi on tullut että et pidä autostasi mutta mitään et voita silläkän että kiukuttelet kaikista autosi "omituisuuksista" Laita hyvä mies polle kiertoon muuten katkeaa verisuoni päästä. Kyllä moni vielä uskoo merkkiin ja pääset siitä eroon.


      • nykyäänkin
        palle ramstetti kirjoitti:

        Hoi mies. Ei noin pienet rengaspaineet ole enää tätä päivää. Selväksi on tullut että et pidä autostasi mutta mitään et voita silläkän että kiukuttelet kaikista autosi "omituisuuksista" Laita hyvä mies polle kiertoon muuten katkeaa verisuoni päästä. Kyllä moni vielä uskoo merkkiin ja pääset siitä eroon.

        Kyllä rengaspaineiden ohjeita kai nykyäänkin noudatetaan, eikä niitä laiteta mutu tuntumalla. Paineet on nyt laskettu liikkeessä auton ohjeen mukaisiksi, ja jos rengasvalmistaja antaa oman ohjeen joka poikkeaa suuresti sitten kannattaa tarkastella asiaa uusiksi.
        2007 mallin Foresterille esim. Michelin antoi jopa hieman alemmat paineet omille renkailleen kuin valmistajan suositus. Kuitenkin niidenkin ohjeessa oli kehotus noudattaa auton valmistajan ohjeita. Ko. mallissa rengaspaineet vaikuttivat todella paljon ajomukavuuteen ja ajettavuuteen(jouduin niitä myös korjailemaan rengasliikkeen jäljiltä).
        Toivotaan nyt että nuo "omituisuudet" muuttuvat ominaisuuksiksi ja kaveri huomaa että on kuitenkin ihan kunnollisen kulkineen omistaja. Malttaisi odottaa vaikka talvikelejä ja huomata kuinka kivaa sitten on kun muut yrittää rämpiä loskassa sekä lumessa ja itse porhaltaa naama hymyssä, vailla huolen häivää.


      • ntv03
        nykyäänkin kirjoitti:

        Kyllä rengaspaineiden ohjeita kai nykyäänkin noudatetaan, eikä niitä laiteta mutu tuntumalla. Paineet on nyt laskettu liikkeessä auton ohjeen mukaisiksi, ja jos rengasvalmistaja antaa oman ohjeen joka poikkeaa suuresti sitten kannattaa tarkastella asiaa uusiksi.
        2007 mallin Foresterille esim. Michelin antoi jopa hieman alemmat paineet omille renkailleen kuin valmistajan suositus. Kuitenkin niidenkin ohjeessa oli kehotus noudattaa auton valmistajan ohjeita. Ko. mallissa rengaspaineet vaikuttivat todella paljon ajomukavuuteen ja ajettavuuteen(jouduin niitä myös korjailemaan rengasliikkeen jäljiltä).
        Toivotaan nyt että nuo "omituisuudet" muuttuvat ominaisuuksiksi ja kaveri huomaa että on kuitenkin ihan kunnollisen kulkineen omistaja. Malttaisi odottaa vaikka talvikelejä ja huomata kuinka kivaa sitten on kun muut yrittää rämpiä loskassa sekä lumessa ja itse porhaltaa naama hymyssä, vailla huolen häivää.

        Kun ei vaan totu, niin myyn. Jos joku halukas, saa 850 km ajetun, runsaasti lisävarustellun vehkeen nyt 5000 € alle ostohinnan. Vie pois.
        Kahdet uudet kumit vanteineen yms.


      • lisävarusteita
        ntv03 kirjoitti:

        Kun ei vaan totu, niin myyn. Jos joku halukas, saa 850 km ajetun, runsaasti lisävarustellun vehkeen nyt 5000 € alle ostohinnan. Vie pois.
        Kahdet uudet kumit vanteineen yms.

        tarkalleen ottaen on mukana?


      • ntv03
        lisävarusteita kirjoitti:

        tarkalleen ottaen on mukana?

        Merkkiliikkeessä asennettuja lisävarusteita plus runsaat vakio-osat. Sisä- ja moottorinlämmittimet, täysin piiloutuva vetokoukku, roiskesuojat eteen ja taakse, tavaraluukun kynnyssuoja, matot yms.
        Tietysti vakionopeus- ja radiosäätimet ratissa, xenon-valot, autom.ilmast plus muut herkut.
        Muutoin kuin uusi (nyt 3 viikkoa vanha), automaattien jälkeen vaan ei istu käteen tämä manuaali. Lisää 0400-227386


      • Autonvaihto mielessä
        ntv03 kirjoitti:

        Heitin tänään pidemmän keikan mökille ja yritin tutustua laitteeseen paremmin. Koska autolla ajettu vasta 800km, saattaa löytyä myös käyttäjästä jotain petrattavaa. Autonihan on manuaali keskivarustelulla, joten eroaa ajettavuudessakin kokeilemaani automaattiin aika lailla. Edelliset autoni olleet automaatteja sport modella yms.
        Ajotietokone päivittää keskikulutusta tosi harvoin, 300km meni, ettei lukema muuttunut kertaakaan 11,2 litrasta. Tänään se on 10,8, siis se elää.
        Kattovalolle en löydä mitään kytkintä, mistä sen saa vallan pois.
        Se turvavyöhälytin pitää saada eliminoitua, on tullut paljon tilanteita, jossa täytyisi olla tarkkana (mm. lauttaan peruuttaminen, perävaunu...) jolloin turvavyö on irti. Se huutaa sairaan lujaa, eikä lakkaa, ennenkuin turvavyö on kiinni.
        Ohjaus tuntuu mukavalta, kääntösäde on pieni.
        Automaatin jälkeen tuntuu hassulta, että kone sammuu kovin helposti, vaatii kytkimen luistattamista ja korkeita kierroksia lähdössä.
        Ykkönen on aika iso, viitonen taa turhankin pieni.
        Uudet renkaat on vähän matalammat% ja leveämmät, kuin alkuperäiset, ehkä täytyy laittaa alkup. kokeeksi takaisin.
        Btw. Olisi pitänyt lukea englantilainen testi Auto Expressistä ja saksalaisesta Allradista ennen ostoa. Ei tarttis näin jälkikäteen ihmetellä kaikkia asioita.

        Hei! Kerro miten olet pärjännyt Forresi kanssa. Nyt on varmaan mittarissa enemmän kilometrejä.


      • Turvavyöpilli
        kiinni kirjoitti:

        ja istu päälle. Niin jahdissa metsäautoteillä
        autoa siirrettäessä tehdään.

        Katsastusmies ottaa apumiehen turvavyön ja kiinnittää sen kusavyön lukkoon, näin pilli ei huuda.


    • pete10

      Tein pitkänlaisen koeajon kun ensimmäinen yksilö tuli toukokuussa paikalliseen liikkeeseen.
      Erittäin positiivinen vaikutelma koeajosta, hyvä ajettavuus, ajoasento, tilat, näkyvyys, laitteet ja eteneminen.(bens manual)

      Hiukan jäi mietityttämään kulutus, kun takavuosina subaru ilmoitti aina kulutuksen min. 1l/100km alle todellisen kulutuksen. Boxerille oli ainakin ennen ominaista heikko energiatalous.
      Suorituskykykään ei ollut ihan sillä tasolla mitä teholukema edellyttäisi, tässäkin kohti Subaru säännönmukaisesti aikaisemmin ilmoitti n. 1s 0-100km/h todellista paremman surituskyvyn.

      Hain autolle kaikkein alimman ilman varusteita olevan käteishinnan, josta olisin sitten lähtenyt haarukoimaan sopivaa varustetasoa. Business -versiolle alin tarjous oli Helsingistä 27800eur.

      Mielestäni Foresterissa saa ainakin markkinoiden parhaan vastineen rahoilleen.

      Olisin ottanut tuon, mutta tinkaillessani tilatut ja maahantulleet autot oli juuri myyty ja toimitusaika venähti minimissään 6 kuukauteen(toimitus marraskuun loppupuolella), eli tuli sitten CR-V alle parissa viikossa.

      • Subbe jyrää...

        Boxerin nykykulutuksesta, autolehtien mukaan esim, legacy farmari 2.0 keskikulutus 8.4 ja skoda octavia scout 2.0 Fsi farmarissa täysin sama keskikulutus. Kumma vaan niin subarun kulutusta lehdissä moititaan ja fsi:n kehutaan...Onko ne niitä ennakkoluuloja ?


      • tosiasia
        Subbe jyrää... kirjoitti:

        Boxerin nykykulutuksesta, autolehtien mukaan esim, legacy farmari 2.0 keskikulutus 8.4 ja skoda octavia scout 2.0 Fsi farmarissa täysin sama keskikulutus. Kumma vaan niin subarun kulutusta lehdissä moititaan ja fsi:n kehutaan...Onko ne niitä ennakkoluuloja ?

        lienee, että Suomen Subarun tj harrastaneen
        vähempi saunomista toimittajien kanssa. Siitä
        taas seuraa, että mitä vähempi kaljaa kuluu,
        niin sitä enemmän auton keskikulutus "nousee",
        tai ainakin tulkinta kulutuksesta.

        On sangen valitettavaa, jos sukupuoli korre-
        loituu näin ikävästi tässä tapauksessa.


    • POCO_af93_for06

      Käyty on koeajamassa ja huonommaksi on todettu forren menneen. Ei ainakaan meillä 2006 Forre vaihdu tuohon keinuvaan ja huojuvaan (foresteriin). Ei kyllä sovi enää kyseinen nimi 2009 versiolle. Pitäis olla joku softimpi, vaikka flowersteri.

      • suorittamatta

        mutta vanha malli tuli hylättyä pienen tavaratilan vuoksi. Uusi Forester/Outlander/X-trail saattaisi tarjota riittävästi tilaa nykyisen Avensis Verson korvaajana.


      • Rumax meni

        Ainakin ed. sukupolven Forre on nätimpi kuin tämä nykyinen.

        Just kattelin liikenteessä yhtä tommoista vanhempaa Forrea ja tuumailin että on se nätti punaisena (kaksvärisenä)!


    • Älä viitsi..

      Sinä et ostanut yhtään mitään, haluasit ehkä. Voi voi mistä noita vatipäitä riittää. Mene töihin ja säästä rahaa voit joskus jonkun kulkuneuvon ostaa...voi voi...

      • netinkautta?!

      • ntv03
        netinkautta?! kirjoitti:

        No pistäpäs sitten kuvan kera nettiin jotta voimme tehdä ostotarjouksia!

        Vihdoin vähän valoa yössä. Auto on myyjäliikkeen korjaamossa ensi viikon. Yritetään löytää syitä em. vaivoihin. Autoon voi tutustua ko.liikkeessä.


      • ratoksi
        ntv03 kirjoitti:

        Vihdoin vähän valoa yössä. Auto on myyjäliikkeen korjaamossa ensi viikon. Yritetään löytää syitä em. vaivoihin. Autoon voi tutustua ko.liikkeessä.

        Ja sunnuntaina ilmoittivat liikkeestä, että ensi viikoksi korjaamolle, just joo...


      • ntv03
        ratoksi kirjoitti:

        Ja sunnuntaina ilmoittivat liikkeestä, että ensi viikoksi korjaamolle, just joo...

        Tuntuu aika tyhmältä kirjoitella tänne, koska noi vastineet ei tosiaankan ole kovin asiallisia.
        Siispä lopetan toistaiseksi. Jos joku on todella kiinnostunut kuulemaan liikkeen korjaustoimista, vastatkoon, kerron niistä. Ajoimme ko.liikkeen korjaamopäällikön kanssa perjantai-iltasella koelenkin ja todettiin, että renkaat on ehkä liian kovarunkoiset (Continental premium contact 98V). Vaihdetaan alle alkuperäiset, erittäin pehmeät. Samoin ruiskun säädössä on tiukkojen päästönormien takia kuolleita alueita, joita yritetään korjata. Toi rengasasia on sikäli mielenkiintoinen, että mistä löytyy riittävän pehmeät talvikumit, jotta kyseiseltä tärinältä vältytään. Nyt ollaan taas asialinjalla.


      • Sube
        ntv03 kirjoitti:

        Tuntuu aika tyhmältä kirjoitella tänne, koska noi vastineet ei tosiaankan ole kovin asiallisia.
        Siispä lopetan toistaiseksi. Jos joku on todella kiinnostunut kuulemaan liikkeen korjaustoimista, vastatkoon, kerron niistä. Ajoimme ko.liikkeen korjaamopäällikön kanssa perjantai-iltasella koelenkin ja todettiin, että renkaat on ehkä liian kovarunkoiset (Continental premium contact 98V). Vaihdetaan alle alkuperäiset, erittäin pehmeät. Samoin ruiskun säädössä on tiukkojen päästönormien takia kuolleita alueita, joita yritetään korjata. Toi rengasasia on sikäli mielenkiintoinen, että mistä löytyy riittävän pehmeät talvikumit, jotta kyseiseltä tärinältä vältytään. Nyt ollaan taas asialinjalla.

        Nonniin kävihän se ilmi nyten, ettei subarussasi vikoja ollutkaan vaan ominaisuuksia joista et sinä pidä. Jos haluat vähävikaisempaan autoon vaihtaa niin on hankittava se porche ja tyytyä sen maasto-ominaisuuksiin. Haluaisin kyllä lukea/kuulla mitä tyyppivikoja subaruista löytyy Huom! ei ominaisuuksia vaan vikoja. Listatkaa arvon subarukuljettajat kokemuksianne tänne niin tulee siitäkin selko. Itse en ole löytänyt vielään kolmen subarun kokemuksella ainuttakaan ns. tyyppivikaa. Jos nimeää jonkun auton fiaskoksi edellämainituilla kriteereillä, niin kirjoituksen tarkoitus ei voi olla muu kuin PROVO.


      • sivusta..
        Sube kirjoitti:

        Nonniin kävihän se ilmi nyten, ettei subarussasi vikoja ollutkaan vaan ominaisuuksia joista et sinä pidä. Jos haluat vähävikaisempaan autoon vaihtaa niin on hankittava se porche ja tyytyä sen maasto-ominaisuuksiin. Haluaisin kyllä lukea/kuulla mitä tyyppivikoja subaruista löytyy Huom! ei ominaisuuksia vaan vikoja. Listatkaa arvon subarukuljettajat kokemuksianne tänne niin tulee siitäkin selko. Itse en ole löytänyt vielään kolmen subarun kokemuksella ainuttakaan ns. tyyppivikaa. Jos nimeää jonkun auton fiaskoksi edellämainituilla kriteereillä, niin kirjoituksen tarkoitus ei voi olla muu kuin PROVO.

        Helpompi melkein käydä Subaruclubfinlandin sivuilta lukemassa näistä vioista kuin alkaa täällä niitä luettelemaan.


    • pitää paikkansa

      Sen voi jokainen omistaja helposti itse todeta ja kovaa muovia niin maan perkeleesti kojelaudassa ja sisätiloissa. Kaikesta pitää näköjään tinkiä jotta saa kustannuksia alas ja mitä jää jäljelle - onko se sitten enää mikään kunnon auto ?

    • äkstee

      Kun tämän jutun aloitus lähentelee jo vuoden takaista.
      Onko täällä uuden mallin Foresterin omistajia, millaisia kokemuksia, onko se fiasko?
      Itse en kyllä usko.

    • aiemmat jo luettu

      Sama jeppa se jaksaa valittaa. Mutta minä voin vaihtaa autosi omaani ,pistä osoite näkyvii niin hierotaan kauppaa niin pääseet eroon riesastasi saat minulat 1.9 tdi tuotteen ja toimii alle 100 ajettu.Jatketaan vaihdon merkeissä.

    • paalusu

      Kaikki muistavat kytkinepisodini.Näihin Subaruihin en jatkossa koske pitkällä tikullakaan. Yksi kohta korjataan, niin toinen hajoaa, onhan autolla ajettu ko kohta 60000 km :). Oma autoni ollut kohta kuukauden pois käytöstäni ja Väänäsen auton toiminnanohjaaja ilmoittaa, että sijaisautosta voidaan neuvotella. Vittu mitä asiakaspalvelua. Pitänee varmaan pistää suu suppuun, että saa myytyä koslan pois ensi syksynä.PS Kaikille, joilla on haiseva kytkin, kannattaa käydä huoltamolla testattamassa roiskiikio öljyä kytkinlevylle.

    • romu mikä romu

      tämmösiäkö nää subarun huippi diiselit on kun ei kestä ajaa kun 70000km ja leviää. kaikkea paskaa sitä autona myydään. moottorissa tyyppi vika ja maahatuojan kommentti että on käynyt kuulemma yli kierroksilla autossa kierrokset on rajoitettu tietokoneella. olis nyt voinu keksiä vähä parempaa. toivottavasti kukaan ei sotkeudu moisiin paskoihin

    • Yx vaan

      No ei nyt yleistetä. On noilla dieseleillä jo ajettu yli 150 tuhatta. Ei ne siitä leviä miksikään sen enintä kuin Audit ja VW:t. Ei se siis mikään tyyppivika ole. Ei kannattais mollata hyvää autoa.

      • romu mikä romu

        tiedän useita tapauksia on levinny alle 30000km. toivotan onnea ja menestystä jos omitat semmosen romun


      • Karvaasti kokenut
        romu mikä romu kirjoitti:

        tiedän useita tapauksia on levinny alle 30000km. toivotan onnea ja menestystä jos omitat semmosen romun

        Niin justiinsa.


      • Vähän on säädetty!
        romu mikä romu kirjoitti:

        tiedän useita tapauksia on levinny alle 30000km. toivotan onnea ja menestystä jos omitat semmosen romun

        Forester 2.0 X AT -05. Mittarissa 180t, vedetty vaunua 1500 kg 2,5 m leveä tuhansia kilometrejä.
        Vikoja:
        1. Vaihteisto haisi vedettäessä raskasta vaunua. Vaihdettu eri tyyppinen öljy takuuseen. Ok. No cost!
        2. Cruise control kiihdytti itsekseen. EI Subarun, vaan Smart Cruise 3000. Mikrokytkin vaihdettu. Ok. Cost 6 €.
        3. Huollon jälkeen, kiihdytettäessä piti kovaa kurinaa. Ilmanputsari kiinnitetty väärin. Huoltotakuu. No cost.
        4. Etumainen lamda antoi etulämmitysvaroituksen P0030 satunnaisesti Vaihto 140 €, osa tuli Englannista.
        5. Pakoputken suojapellit rämisee.Nykyäänkin rämisee joskus, Vaikka on kiristetty klemmareilla. Pakoputkesta, takapönttö, löytyi repeämä sattumalta, ei huolto- tai katsastushavainto. Hitsattu. Cost 30 €.
        6. Nykyisillä korealais-kesärenkailla jumputtaa 60 nopeudessa, jos liian kova paina (kuten vaunun vedon jälkeen).
        7. Kulutus 8.7 maantie, 10,3, kaupungissa, parkkihallit ja ruuhka, vaunun vedossa 12,3 - 13,7 riippuen pääosin tuulen suunnasta.
        8. Tuulilasi vaihdettu kiveniskemien takia, halkeama eteni lasissa, mutta alkoi olla jo muutenkin harmaa ja pari kymmentä pientä reikää lasissa.
        9. Vetokoukku asennettu liian alas, nostin sen vasta nyt 43 senttiin, jotta sain vaunun suoraan. Ei Subarun vika, sillä takajouset kantavat edelleen aisapainon hyvin.
        10. Suuntavakaus/uraherkkyys on erilainen kesä ja talvirenkailla. Aurauskulmista on haettu kompromissi, on nyt siedettävä molemmilla, virheetön ei kummallakaan, mutten jaksa enää käänä yhtä mutternkulmaa/pyörä aurausta aina renkaan vaihdon yhteydessä. EI Subarun vika, vaan eri ominaisuudet renkaissa.

        Tässä Top Ten 8 vuoden ajalta ohi määräaikaishuoltojen.

        Harmillisen paljon vikoja, jos olisi ollut "viaton auto" olisin ylistänyt maasta taivaisiin, mutta kuten yltä voi lukea ongelmia on ollut ennen kuin on 180t saavutettu.

        Säätöinä pitkälle kuskille on etuistuimen etureuntetu 12 mm ja ristiselän tukea lisätty. Muutoksen kuvaukset ja työohjeet näistä Subaruklubin sivuilla.


      • Kyllä on huono auto
        Vähän on säädetty! kirjoitti:

        Forester 2.0 X AT -05. Mittarissa 180t, vedetty vaunua 1500 kg 2,5 m leveä tuhansia kilometrejä.
        Vikoja:
        1. Vaihteisto haisi vedettäessä raskasta vaunua. Vaihdettu eri tyyppinen öljy takuuseen. Ok. No cost!
        2. Cruise control kiihdytti itsekseen. EI Subarun, vaan Smart Cruise 3000. Mikrokytkin vaihdettu. Ok. Cost 6 €.
        3. Huollon jälkeen, kiihdytettäessä piti kovaa kurinaa. Ilmanputsari kiinnitetty väärin. Huoltotakuu. No cost.
        4. Etumainen lamda antoi etulämmitysvaroituksen P0030 satunnaisesti Vaihto 140 €, osa tuli Englannista.
        5. Pakoputken suojapellit rämisee.Nykyäänkin rämisee joskus, Vaikka on kiristetty klemmareilla. Pakoputkesta, takapönttö, löytyi repeämä sattumalta, ei huolto- tai katsastushavainto. Hitsattu. Cost 30 €.
        6. Nykyisillä korealais-kesärenkailla jumputtaa 60 nopeudessa, jos liian kova paina (kuten vaunun vedon jälkeen).
        7. Kulutus 8.7 maantie, 10,3, kaupungissa, parkkihallit ja ruuhka, vaunun vedossa 12,3 - 13,7 riippuen pääosin tuulen suunnasta.
        8. Tuulilasi vaihdettu kiveniskemien takia, halkeama eteni lasissa, mutta alkoi olla jo muutenkin harmaa ja pari kymmentä pientä reikää lasissa.
        9. Vetokoukku asennettu liian alas, nostin sen vasta nyt 43 senttiin, jotta sain vaunun suoraan. Ei Subarun vika, sillä takajouset kantavat edelleen aisapainon hyvin.
        10. Suuntavakaus/uraherkkyys on erilainen kesä ja talvirenkailla. Aurauskulmista on haettu kompromissi, on nyt siedettävä molemmilla, virheetön ei kummallakaan, mutten jaksa enää käänä yhtä mutternkulmaa/pyörä aurausta aina renkaan vaihdon yhteydessä. EI Subarun vika, vaan eri ominaisuudet renkaissa.

        Tässä Top Ten 8 vuoden ajalta ohi määräaikaishuoltojen.

        Harmillisen paljon vikoja, jos olisi ollut "viaton auto" olisin ylistänyt maasta taivaisiin, mutta kuten yltä voi lukea ongelmia on ollut ennen kuin on 180t saavutettu.

        Säätöinä pitkälle kuskille on etuistuimen etureuntetu 12 mm ja ristiselän tukea lisätty. Muutoksen kuvaukset ja työohjeet näistä Subaruklubin sivuilla.

        2. Onko tarvikevakkarin käytös auton vika?
        3. Onko huollon virhe auton vika?
        6. Onko renkaiden käytös auton vika?
        8. Ovatko kiveniskemät auton vika?
        9. Onko vetokoukun asennusvirhe auton vika?
        10. Onko erilaisten renkaiden erilainen käytös auton vika?


    • huomella

      Bensakoneella ajettu nyt 90000 km 2010 vuosimalli. Ei mitään vikoja vielä. On ajettu kunnon lumihangessa mökille. Hinattu muutama auto sohjosta irti. Neliveto toimii kun unelma, eritoten tosi liukkalla jäisellä rinteellä. Suosittelen kaikille hyvän nelivedon ystäville. Itsellä ollut myös muita nelivetoja. Vikoja ollut paljon enemmän.Audi ,volvo , bmw entinen omistaja.

    • ei toista

      subaru forester 2010 dieselin kytkin palaa tosi herkästi kun joutuu peruuttamaan kärryn kanssa vaikeissa paikoissa , kytkin on hankala käyttää kaupungissa . Raskas ja pitkäliikkeinen , se on jostain 80 luvulta . Auton takaluukku ei meinaa mennä kiinni jos auto on pikkusen vinossa , saa hakata kunnolla että rekisterikilpi lentää tiehensä . aivan jotain uskomatonta 2000 luvulla. . tosi ropponen koko kikkare .

    • meemeli littu

      Jeps,mulla tuo sama diiseli 2010.Ja kytkin nykii varsinkin kylmänä ja kosteana aamuna pirusti.Kyselin huollon yhdeydessä meneekö takuuseen ja sanoivat,jos ei ole luistattanut niin menee,jos on niin itse maksaa.Kysyin hintoja niin 1600
      e. noin suunnilleen.Ottavat kytkimestä kuvat ja lähettävät tehtaalle missä
      päätetään mitä tehdään.Aika hurjaa,kun koterolla on ajettu alle 60 tuhatta.
      Taidan vaihtaa merkkiä myös tämän yhden syrjähypyn jälkeen.

      • meemeli littu

        Ja jäi sanomatta,että tuo takaluukku on samanlainen hakattava,kaverit vitsailee,että
        minkäs vuosimallin auto tää on,kun takaluukkua saa hakata,kun halkoja ja ei se taho silti kiinni mennä


      • tyytyväinen Subaruun
        meemeli littu kirjoitti:

        Ja jäi sanomatta,että tuo takaluukku on samanlainen hakattava,kaverit vitsailee,että
        minkäs vuosimallin auto tää on,kun takaluukkua saa hakata,kun halkoja ja ei se taho silti kiinni mennä

        Kytkin toimii ainakin minun Subarussani niin kuin pitääkin.
        Takaluukku menee kiinni ihan itsestään,kunhan laskee ekana niin alas että nostimet eivät enää jaksa kannatella.
        Konepeltäkään ei tervi paiskoa.Menee kiinni kunhan laskee ekana riittävän alas.Ihan itsestään.
        Oletko muistanu laittaa silikonia kumitiivisteisiin.Ei tervi laittaa kuin kerran.Talvellakaan ei tiivisteet sitte jäädy


    • ei toista

      ei kai uuteen autoon tarvi ruveta silikoonia tiivisteihin laittamaan ja kun auto on vinossa niin takaluukku ei mene kunnolla kiinni , eikä meinaa mennä vaikka auto on suorassakin sitä joutuu todella paiskomaan. koittivat säätää ja huihai ei toimi . rekisterikilven tausta lähti irti kun paisko luukkua kiinni , kulutus on 1 l enemmän kuin mitari näyttää ja nopeus mittari näyttää 10 km liikaa kuin todellinen nopeus on , ( tarkistin sen ) ja sit se kytkin joka ei kestä normaalia ajoa niin on se huono esitys . no subbe meni vaihtoon ja toista ei tuu .

    • EX juoropian driver

      totta, takaluukku klonksahtaa sivulle jos auto on vinossa! sen huomion olen kans tehnyt omassa subbessani. takaluukun paiskominen ei auta vaan kannattaa laskea alemmas ja loppu 10cm painaa kevyesti. pellit on tosi ohkaiset kun vertaa esim volvon vastaaviin. omassa diisselissä ajotietokone näyttää yli litran pienempää kulutusta mitä todellisuus. samoin nopeusmittari on optimistinen. kaikesta huolimatta tykkään autosta kovasti 2010 diesel obbe. tilat parhaat mitä rahalla saa nykyautoista! vikoja vaan ei tahdo ilmaantua, odotellessa ja ihmetellessä. liekö sitä AITOA JAPANILAISTA LAATUA? taitaa kaikki osatkin olla jaappanissa valmistettu?

    • karvaasti maksanut

      subaru autoissa ei ole sitten minkäänlaista maahantuojan takuuta kannataa ottaa huomioon jos mietti moisen hankintaa. itsellä ei tulisi moinen mieleenkään. maahantuoja niin perse auki että ei korvaa mitää jos ei tehdas korvaa. varsinkin diesel versioilla ei tee yhtää mitään. ennemmin ostan vaikka mossen kun subarun. kone pyöränlaakerit yms. täyttä paskaa

    • mkh3

      Jutun kirjoottaja ei tiedä mikä on oikia neliveto. Käys ostaa yoyotan ravi4 ja ihmettele sitten että miksi takarenkailekkin menee vetoakselit vaikka eivät vedä. Saparssa sentään kaikki renkaat vetävät. Että jos kuluttaa niin se on vain köyhien kitinää...

      • hsgfdh

        Tyhmät ihmiset eivät osaa käyttää tekniikka vaan aukovat päätään palstoilla sen sijaan, että opiskelisivat miten asiat toimivat.


      • Maalaispappa
        hsgfdh kirjoitti:

        Tyhmät ihmiset eivät osaa käyttää tekniikka vaan aukovat päätään palstoilla sen sijaan, että opiskelisivat miten asiat toimivat.

        Ostin viime vuonna uuden 2013 Subarun. Bensa automaatti.
        Sitä ennen neljä MB C 220 CDI TA autoa peräkkäin. Olen koko ikäni vaihtanut autoa kolmen vuoden välein.
        Suballa nyt 19.850 km mittarissa. Ei yhtään vikaa vielä. Ei siis ainoatakaan.
        Kulutus jotakin 8.5 litraa/100 km, keskimäärin
        Ajoin heti uutena kumipajalle ja vaihdoin renkaat Continental M S maastorenkaisiin, ei tarvitse koskaan vaihtaa renkaita talveksi. Ei ongelmia siinäkään.
        Ketterä ja kätevä auto.
        Vaihdoin Mersun tähän, koska halusin nelivedon, automaatin, ison maavaran, penkin korkealle ja 65 profiilisuhteen renkaat alle sekä vararenkaan vakiona.
        Ja Subaru on täyttänyt mielestäni kaikki nämä kriteerit.

        Hyvä auto minulle.

        Ja jos jollakin on tähän urputtamista, olkoon hyvä myös niin.


      • ladakin on parempi
        Maalaispappa kirjoitti:

        Ostin viime vuonna uuden 2013 Subarun. Bensa automaatti.
        Sitä ennen neljä MB C 220 CDI TA autoa peräkkäin. Olen koko ikäni vaihtanut autoa kolmen vuoden välein.
        Suballa nyt 19.850 km mittarissa. Ei yhtään vikaa vielä. Ei siis ainoatakaan.
        Kulutus jotakin 8.5 litraa/100 km, keskimäärin
        Ajoin heti uutena kumipajalle ja vaihdoin renkaat Continental M S maastorenkaisiin, ei tarvitse koskaan vaihtaa renkaita talveksi. Ei ongelmia siinäkään.
        Ketterä ja kätevä auto.
        Vaihdoin Mersun tähän, koska halusin nelivedon, automaatin, ison maavaran, penkin korkealle ja 65 profiilisuhteen renkaat alle sekä vararenkaan vakiona.
        Ja Subaru on täyttänyt mielestäni kaikki nämä kriteerit.

        Hyvä auto minulle.

        Ja jos jollakin on tähän urputtamista, olkoon hyvä myös niin.

        Nyt kannattaa muistaa mistä puhutaan. Subarun diiselit on tänä päivänä aivan samoja kun tullessaan. Paitsi että viat on lisääntynyt. Nyky diiselit syö öljyä aivan törkeän paljon.itsellä on 2014 malli ja ajettu 3570 km. Ps. Öljyä menee. Korjaamolla ollut huolella valohoitoa annettu huolella. Suben rakastajat repikää siitä


    • Subbari,2009

      Ei mene öljyä. Käytä sitä halpaa Castrol Magnatec 5W40 C3 luokituksella. Itselläni 2009 malli, ajettu 168 tuhatta. Kerrataan vielä ne plussat ja miinukset , jotta saadaan palstalle oikeaa tietoa Forresta:
      Ei pikkuvikoja (polttimot, vikakoodit...)
      Eteneminen lumessa eli nelivetoinen
      Ovet aukeaa talvella (vertaa VAG-konserni, jossa ovaet jäässä tyypillisesti)
      Pieni kääntöympyrä, näppärä, metsäautotiellä hetkessä ympäri
      - Automaatti-ilmatointi todella konstikas. Ei toimi talvella
      - Aika äänekäs, renkaiden vaihtokaan ei auta (siis nuo vanhemmat mallit)
      - Kallis merkkihuolto, ero AD-tyyppisiin huoltoihin jopa 300 euroa, 60 tkm
      - Vanhanaikainen ajotietokone

      Takaluukku kannattaa säädättää uutena oikein. Sen jälkeen sen kanssa pärjää, jos muistaa lumet välistä putsata. Forre on todella lhyvä auto omistaa ja sitä ei kannattaisi turhaan mollata näillä palstoilla

    • noForester

      Ostakaa BMW X5. Siinä on auto. Itselle on sellainen ja mun isäukolla on Foresteri. Ajo-ominaisuuksissa on samanlainen ero kun mitä yöllä ja päivällä on X5 eduksi. Tietty jos tykkää ajaa perunapellolla, niin silloin ajaisin Foresterilla ei siihen raaskisi bemua käyttää.

      On siis oikeasti maastureita, jotka on traktoreita ja MAASTUREITA kuten X5, jolla on oikeasti nautinto ajaa niin maastossa kuin tielläkin

      • zamorra

        Ja taas tuli penikseen vähän lisäsenttejä.


      • Yes Forester XT

        Pippeli jatke bmw heikolla itse tunnolla varustetuille kuten tekstistä voi päätellä.


    • kokemusta kaikista

      Ottiko noin lujille Subarumiehiä kun totuuksia autoista kerrottiin? Forester on kyllä maasturi, jolla voi kärrypolulla ajaa, mutta tiellä Se on ihan kauhea traktori. BMW X5 ja Audi Q7 ovat ihan eri planeetalta ajaa.

      • Mentkö autokouluun ?

        Kokemusta kaikista , ottaako noin koville? kas kun ei ole omaa subarua ? aahh ihanaa kaikkein parhaita ovat juuri nuo kellä ei ole omaa subarua lisää!


    • Autoilua_järjellä

      Kolmas Subaru, toinen Foresteri, ensimmäinen CVT-Subaru, vaikka kaksi muuta CVT-autoa oh jo ollutkin.
      Ei käytännössä mitään vikoja ja tälläkin jo 175 t ajettu ja paljon kuormaa, eli painavaa asuntovaunua vedetty myös euroopan surkeilla nimismiehenkiharaisilla sorateillä. Ajettu myös tiettömissä paikoissa ja selvitty sekä talvella että kesällä.
      Ainoa heikko hetki oli kun talvella vedin asuntovaunua liukkaalla ja ajonvakautus laski äkillisesti moottorin tehoja ilmeisesti vetoauton renkaiden sutimisesta johtuen. Hieman oli tarkoilla, että yhdistelmä jäi tielle. Vaunu lähti rajusti heittelehtimään kun veto äkisti väheni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe