Kiinanharjakoira etsii tyttöystävää OULU

Nanashi

Meidän 3-vuotias pitkäkarvainen, innokas ja hieman levoton uros etsii tyttöystävää (tai tyttöystäviä). Koira on ollut kerran nartun kanssa astutus mielessä, mutta pentuja ei sitten tullutkaan ja perheen haluaisi kovasti perustaa jonkun suloisen ja nätin naaraan kanssa. Koiramme Zorro ei ole ollut koskaan näyttelyissä, eikä harrasta mitään erikoista, vaan on ollut sylikoirana, seurana, lenkkikaverina, parhaana ystävänä ja perheenjäsenenä. Rekisteröity, sirutettu, madotetu ja rokotettu kuitenkin on. Toivomme, että tyttöystäväehdokas olisi kiinanharjakoira tai jokin muu pieni seurakoira.

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN11297/05&R=288

Kuvia voin lähettää sähköpostitse ja mesen kautta, mutta myös irc-galleriasta löytyy kunhan nickkiä kysäsee ja kaverilistalle pyytää.

OTA ROHKEASTI YHTEYTTÄ! :)
Sähköposti: [email protected]

..tai kirjoittele tähän ketjuun!

15

1851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiras kasvattaja

      että tarjoot täällä yleisesti rekattua hyvälinjaista koiraa ties mihkä pentueisii?

      • Nanashi

        Ai ties mihin? Tiedoksi vaan, että olen kyllä katsomassa tarkasti mihin koiraani olen laittamassa. :) Mutta hyvä asiahan se on, että foorumeillakin seurataan vähän millaisia koiria, ilmoituksia ja muuta on liikkeellä.


      • tietääkö.

        Mitä väliä sillä on tietääkö? Eihän asia hänelle kuulu sen jälkeen kun hän on myynyt pennun.


      • että harva
        Nanashi kirjoitti:

        Ai ties mihin? Tiedoksi vaan, että olen kyllä katsomassa tarkasti mihin koiraani olen laittamassa. :) Mutta hyvä asiahan se on, että foorumeillakin seurataan vähän millaisia koiria, ilmoituksia ja muuta on liikkeellä.

        kasvattaja haluaa koiriaa tai jälkeläisää käytettävän sekarotuisten teettämiseen


      • halooo..

        Hyvälinjainen? Koiraa ei ole edes terveystarkastettu. Oiskohan "hieman" syytä kun koiran kaikilla sisarilla polvivikaa ja koiran molemmat vanhemmat PRA kantajia. Eikä siinä edes vielä kaikki.


      • kannattaa..
        että harva kirjoitti:

        kasvattaja haluaa koiriaa tai jälkeläisää käytettävän sekarotuisten teettämiseen

        kasvattajien jättää koirat myymättä jos haluavat määrätä niiden elämästä. Kun koira on myyty, ei heidän haluamisillaan ole enää merkitystä.


      • Äidinkieli
        että harva kirjoitti:

        kasvattaja haluaa koiriaa tai jälkeläisää käytettävän sekarotuisten teettämiseen

        Ei kannata kirjoittaa tänne, jos ei hallitse oikeinkirjoitusta edes!

        Sitäpaitsi, mitä se sinulle kuuluu millä koiralla joku pentuja teettää?

        Jos niistä tulee söpöjä ja haluttuja, niin asiahan on enemmän kuin OK!! Ei kaikki kaipaa puhdasrotuisia koiria, koska sekarotuiset on usein PALJON terveempiä!!

        Minulla on 10kk vanha tyttöhauva, Kiinanharjakoiran ja kääpiö-Snautserin sekoitus.

        On tosi söpö ja kiltti. MINÄKIN aion teettää sille pennut, JA.....haluan ne pennut ainoastaan täysin puhdasrotuisen puuteri Kiinanharjakoiran
        kanssa!! Olen hyvin tarkkaan harkinnut mikä rotu sopii minun koirani pentujen isäksi. Ja päädyin edellä mainittuun rotuun.

        Niin että älä viitsi nipottaa ja valittaa rotujen puhtaudesta.


    • Nimetön

      Apulan sivuilla narttu kiinanharjis etsii sulhoa :)

      Vinkkinä vain!

      • ....

        käyttäkää tosiaan ihmeeessä tuollaisesta linjasta tutkimatonta koiraa toisen tutkimattoman kanssa. Kuten edellä jo todettiin, niin PRA:ta löytyy taustalta, samoin kuin muita silmäjuttuja. Näin tehdään juuri niitä terveitä ja kivoja sekarotuisia. Ei voi olla ihminen noin vastuuton!!!! Ja uskoppa pois..kasvattaja tietää..tämä linkki oli kiinanharjakoirafoorumilla, joten kannattaa varmaan odotella yhteydenottoa kasvattajalta..


    • Chattanooga´s

      Kyseisen koiran kasvattajana olen aika pöyristynyt koiran jalostuskäyttöön tarjoamisesta...
      Kuten tuossa jo aiemmin on mainittukin, koiran kaikilla sisaruksilla polvet ovat 1/1, yhdellä siskolla PHPV/PHTVL 2, toisella PRA-epäily, molemmat vanhemmat todettu geenitestillä Prcd-Pra-kantajiksi ja emänemä ja sisko Prcd-Pra-sairaaksi. Ja juuri eilen koiran emällä todettiin katarakta-epäily, joten ei todellakaan mitään parasta mahdollista jalostumateriaalia tuo Zorro-poika. Zorron tutkimuksiin viemisestä olen useamman kerran puhunut ja jopa tarjoutunut ne maksamaan...
      Kasvattajana olen koiran myydessäni luopunut kaikista oikeuksistani siihen, mutta olen kai niin sinisilmäinen, että uskon silti kasvattieni omistajien pitävän yhteyttä säännöllisesti ja keskustelevan kanssani koiran mahdollisesta jalostuskäytöstä, näin tämä homma onkin lähestulkoon kaikkien kasvattiemme omistajien kanssa sujunut...

      • mielenkiintoista

        Olen tässä asiassa "kasvattajan puolella", sillä itsekään en tykkäisi yhtään hyvää, jos kasvattiani käytettäisiin sekarotuisten teettämiseen - enkä myöskään siitä, jos sitä sanottaisiin terveeksi ilman, että on mustaa valkoisella.

        Tämä kasvattajankin viesti kuitenkin pisti ihmettelemään: miksi koiran vanhemmat ovat pra-kantajia? Onko testi tehty vasta pennuttamisen jälkeen, joten tästä ei tiedetty, vai kuinka? Ja emänemä pra-sairas... En tietenkään tiedä, minkä takia tämmöisiä koiria ja yhdistelmiä on päässyt syntymään, onko oikeasti näin, että testejä ei oltu vielä silloin tehty (toisaalta herää kysymys, miksi ei?), enkä tiedä, onko (toivottavasti!) kasvattaja näistä viisastunut ja ruvennut käyttämään jalostukseen vain pra prcd -tarkastettuja (terveitä tai yhdistelmällä terve-kantaja) koiria, joten en nyt tässä kasvattajaa rupea mistään syyttelemään. Ihmettelen vain.
        (Eihän noi 1/1 polvet vielä pahat ole, vaikka tietty nollat olis ihanteet, mutta ykkösetkin terveet.)


      • Chattanooga´s
        mielenkiintoista kirjoitti:

        Olen tässä asiassa "kasvattajan puolella", sillä itsekään en tykkäisi yhtään hyvää, jos kasvattiani käytettäisiin sekarotuisten teettämiseen - enkä myöskään siitä, jos sitä sanottaisiin terveeksi ilman, että on mustaa valkoisella.

        Tämä kasvattajankin viesti kuitenkin pisti ihmettelemään: miksi koiran vanhemmat ovat pra-kantajia? Onko testi tehty vasta pennuttamisen jälkeen, joten tästä ei tiedetty, vai kuinka? Ja emänemä pra-sairas... En tietenkään tiedä, minkä takia tämmöisiä koiria ja yhdistelmiä on päässyt syntymään, onko oikeasti näin, että testejä ei oltu vielä silloin tehty (toisaalta herää kysymys, miksi ei?), enkä tiedä, onko (toivottavasti!) kasvattaja näistä viisastunut ja ruvennut käyttämään jalostukseen vain pra prcd -tarkastettuja (terveitä tai yhdistelmällä terve-kantaja) koiria, joten en nyt tässä kasvattajaa rupea mistään syyttelemään. Ihmettelen vain.
        (Eihän noi 1/1 polvet vielä pahat ole, vaikka tietty nollat olis ihanteet, mutta ykkösetkin terveet.)

        Ei tarvitse sitten ihmetellä ;)

        Prcd-Pra testejä on kiinanharjakoirille tehty vasta noin 2 vuotta ja näinollen tulokset ko. I-pentueen osalta tästä testistä olemme saaneet vasta jälkeenpäin. Vahingosta viisastuneena kaikki jalostukseen käyttämämme koirat ovat nyt prcd-Pra testattuja eikä kenelläkään astutushetkellä ole silmätarkastuslausunto vuotta vanhempi vaikka sitä ei edes rotuyhdistyksemme jalostusohjesääntö "vaadi"...

        Kukaan vastuullinen kasvattaja ei taatusti käytä tietoisesti jalostukseen sairasta koiraa.
        Olemme olleet alusta asti monista kasvattajista poiketen hyvin avoimia koirissamme/kasvateissamme esiintyvistä vioista ja sairauksista ja tiedot näistä löytyvät kotisivuiltamme terveystilastosta. Tervetuloa tutustumaan! :)


      • hyvä näin
        Chattanooga´s kirjoitti:

        Ei tarvitse sitten ihmetellä ;)

        Prcd-Pra testejä on kiinanharjakoirille tehty vasta noin 2 vuotta ja näinollen tulokset ko. I-pentueen osalta tästä testistä olemme saaneet vasta jälkeenpäin. Vahingosta viisastuneena kaikki jalostukseen käyttämämme koirat ovat nyt prcd-Pra testattuja eikä kenelläkään astutushetkellä ole silmätarkastuslausunto vuotta vanhempi vaikka sitä ei edes rotuyhdistyksemme jalostusohjesääntö "vaadi"...

        Kukaan vastuullinen kasvattaja ei taatusti käytä tietoisesti jalostukseen sairasta koiraa.
        Olemme olleet alusta asti monista kasvattajista poiketen hyvin avoimia koirissamme/kasvateissamme esiintyvistä vioista ja sairauksista ja tiedot näistä löytyvät kotisivuiltamme terveystilastosta. Tervetuloa tutustumaan! :)

        Kiitoksia erittäin paljon tiedosta. Jotain tällaista mä vähän ajattelinkin, mutta omalla rodullani näitä pra-testejä on tehty jo pidemmän aikaa, joten jotenkin vain ajattelin, että tottahan niitä kaikilla on tehty. Joten pyydän anteeksi epäilyjäni.

        "Kukaan vastuullinen kasvattaja ei taatusti käytä tietoisesti jalostukseen sairasta koiraa."
        Tämä on totta, mutta harmi vain, että kaikki eivät ole vastuullisia. :S


    • Kuutarhan kasvatti Halikosta

      Hei vaan sinne Ouluun!
      Olen Wanda 2 v ja juoksuni olisi tulossa tuossa joulukuussa tai tammikuun alussa. Haluaisin tehdä jo pentuja mutta olen pienikokoinen ja luultavasti saan maksimissaan 3 pentua. Minulla on myös samanlainen tausta. Rekisteröity, sirutettu, rokotettu, madotettu jne. En ole käynyt näyttelyissä vaikka vanhempani ovatkin pärjänneet niissä hyvin....myös isovanhemmat. En tule myöskään koskaan menemään näyttelyyn, sillä en ole kuulemma mikään näyttelyesine. Minut on otettu perheenjäseneksi ja minulla on tosi ihana isäntä ja emäntä sekä Elina. Olen syntynyt Kuutarhan kennelissä ja kennel-nimeni on Kuutarhan Aamu-Usva. Haluaisin kovin tietää hieman lisää Zorrosta.....minkä värinen esimerkiksi. Olen rauhallinen, söpö mutta jäänyt pentueesta pienikokoiseksi. Suloiseksi sanovat minua kaikki. Värini ovat: Pääväri valkoinen ja siinä vaaleaa ja tummanharmaasävyjä sekä kullankeltaista hieman. Emäntäni on kotoisin Keminmaalta alunperin mutta asumme nyt täällä Helsingissä. Käymme usein Kylläkin Rovaniemellä ja Kemissä :)
      Odotan mielenkiinnolla viestiänne.

      Terveisin Kuutarhan Aamu-Usva (Wanda) Tapaninvainio Helsinki 045 2753613 (Emäntäni Sisko)

      • Kuutarhan kasvatti

        Lukiessani nuo kommentit jotka ilmaantui vasta viestini lähetettyä, en olekaan kiinnostunut asiasta Zorron kanssa! Vain ja ainoastaan terveiden ja puhdasrotuisten kanssa! Olen pahoillani....ja ihmettelen haluasi teettää pentuja noilla taustoilla???
        Haluan myös olla vastuullinen näissä asioissa. En vain ymmärrä miksi haluat "jalostaa" ja jatkaa periytyviä sairauksia? Ajatteletkohan yhtään niitä mahdollisia pentuja?
        UNOHDA VIESTINI! kumma että kommentit voi lukea vasta viestin ilmoituksen jättämisen jälkeen.....???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe