Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tallelokero välttämätön?

SB:lle heinäkuussa

Hei!
Onko tallelokeron ottaminen välttämätöntä Bulgariassa? Olen ollut usein Kreikassa ja siellä olen aina jättänyt arvotavarani huoneeseen lukittuun matkalaukkuun. Voiko Bulgariassa tehdä samoin vai onko vaarana, että laukku viedään huoneesta? Miten olette toimineet?
Eikö normaalia olkalaukkua kannata käyttää? Olen lukenut, että voidaan helposti viedä viiltämällä hihnat poikki.. Kokemuksia? Ehdotuksia?
Kiitos :)

16

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olipa missä vaan

      kannattaa ottaa tallelokero sillä kyllä se kohdalla sattuu joskus myös Kreikassa. Vakuutus ei korvaa jos arvotavarat ollut lukitussa matkalaukussa sillä se ei ole virallinen paikka niitä säilyttää. Olkahihnaan en ota kantaa mutta tuntuu ettei ole paras mahdollinen paikka kantaa esim. käteistä?

    • ............

      eri paikkoihin. Meillä ei koskaan ole ollut tallelokeroa emmekä ota jatkossakaan. Rahat on eripaikoissa mm. meikkipussissa, laukussa ja lukollisessa matkalaukussa.Koskaan ei mitään ole viety.
      Viimeksi ollessamme lähdimme aamiaiselle, kello, kamera ja kännykkä jäi pöydälle,eikä mitään viety.
      Siivoja käyny ja ottanut hänelle tarkoitetun rahan. Kerran jäi rahapussi pöydälle, jossa oli muutamia seteleitä eikä niitäkään viety. Hotellimme ei koskaan ole mikään luxuspaikka, koska aika minkä siellä olemme on vähäinen, joten emme sijoita siihen.

      • Vallu 2

        Miksi nuukailla tallelokeron ottamisella ei se paljoa maksa viikolta ja me saatiin Albenassa kun oltiin osas lähtöpäivänä pois maksoi jotain 20e viikko eikö ole aika hölmöä piillotella rahojaan huoneeseen ja jos huono tuuri käy niin varmasti piilopaikat löytyy ja kerranhan se vahinko käy ei varmaan siksikään kannata nuukailla lokeron ottamisella.Itse kun ostoksille lähden ja suurempi summakäteistä mukana niin laitan rahani sellaisen rahavyöhönja sen vielä paidan alle siellä ne on turvassa,kyllä välillä saa kuulla että kasseja on ryöstetty ja reput viety ohiajavasta skootterista ja kyllä kukkaro taskusta lähtee jos sen näkyvillä piet,pitää vaan mielessä että et suuria summia kädessäsi pyörittele kun ostoksia teet se vaan houkuttelee varasta jos ne näkee.


      • ..........
        Vallu 2 kirjoitti:

        Miksi nuukailla tallelokeron ottamisella ei se paljoa maksa viikolta ja me saatiin Albenassa kun oltiin osas lähtöpäivänä pois maksoi jotain 20e viikko eikö ole aika hölmöä piillotella rahojaan huoneeseen ja jos huono tuuri käy niin varmasti piilopaikat löytyy ja kerranhan se vahinko käy ei varmaan siksikään kannata nuukailla lokeron ottamisella.Itse kun ostoksille lähden ja suurempi summakäteistä mukana niin laitan rahani sellaisen rahavyöhönja sen vielä paidan alle siellä ne on turvassa,kyllä välillä saa kuulla että kasseja on ryöstetty ja reput viety ohiajavasta skootterista ja kyllä kukkaro taskusta lähtee jos sen näkyvillä piet,pitää vaan mielessä että et suuria summia kädessäsi pyörittele kun ostoksia teet se vaan houkuttelee varasta jos ne näkee.

        kiinni olekaan vaan se on riesa. Yhtä ramppaamista ei kiitos meille =)


    • ...........

      Käymme vuosittain Bulgariassa, jotan maassa maan tavalla. Käsilaukkuja on aivan turha raahata mukana. Itsellä rahat taskussa ja pieniä seteleitä pienessa kukkarossa. Päiväksi reissuun lähtiessä rahat edelleen taskussa, reppu juomia, muita tarpeellisia tavaroita varten. Kamera miehen vyössä tai reisitaskussa. Aina voi sattua vaikka mitä, mutta oma käytös vaikuttaa myös paljon.

    • sagodarja

      Tallelokero aivan ehdoton asia.Tyhmää ripotella
      rahojaan sinne tänne.Äidiltäni vietiin juuri viikko
      sitten meikkipussissa piilossa olleet rahat.
      Kyllä laukunkin lukon voi murtaa jne.vakuutus ei
      korvaa silloin mitään.
      Rahat kaupungilla kaulakukkaroon tai taskuun.
      Laukkuja napataan yllättävän usein,Varnassa liikkuu
      oikein erilaisia ryhmiä,jotka ovat erikoistuneet
      laukku varkauksiin,on tyttöjä,poikia jne.
      Kannattaa olla varovainen.

    • täältä.

      Tallelokero kannattaa ottaa ja sitä myös käyttää. Ihan turha on luulla, etteivätkö ammattilaiset osaisi löytää huoneesta kaikkia piilopaikkoja, minne rahaa on laitettu. Ei sellaisia piiloja hotellihuoneessa olekaan. Meikkipussit ja lukitut matkalaukut ovat kevyttä kamaa ammattilaiselle, samoin patjanaluset, vaatteiden taskut ja teippaukset sängynpohjan alle tai laatikkojen pohjille. Roskakoriakaan en kehota käyttämään piilona.

      Toinen juttu on sitten vakuutus. Mikään matkavakuutus ei korvaa kadonneita rahoja. Tallelokerotkaan eivät ole hotellin puolesta vakuutettuja, joten sieltäkään ei korvausta saa.

      Syvälle taskuun siis tarvittava summa ja loput passin ja muun tavaran kanssa lokeroon. Niin, ja Crown-ketju on myös luotettava rahanvaihtaja. Sen vaihtokojuja on joka kadunkulmassa kruunutunnuksineen.

      Ei kuitenkaan kannata pilata lomaansa pelkäämällä. Olen ollut Sunny beachilla monta kertaa eikä mitään ole koskaan sattunut. En kyllä sähelläkään yksin juovuspäissäni aamukolmelta pitkin hämäriä katuja tai lähde tuntemattomien mukana jonnekin hippoihin.

      • minä vaan

        neljä kertaa bulgaariassa ja vähän muuallakin matkustellut. minulla on aina ollut rahat matkalaukussa , ei koskaan mitään sattunut ....


      • on tyhmin
        minä vaan kirjoitti:

        neljä kertaa bulgaariassa ja vähän muuallakin matkustellut. minulla on aina ollut rahat matkalaukussa , ei koskaan mitään sattunut ....

        paikka pitää rahoja ja arvotavaraa, se voi hävitä milloin vain.
        jos matkaan menee - 1000 euroa, voiko parikymppiä olla liikaa safetyboxista ?


    • kaikkia lomakohteita

      Olen käynyt kreikassa yli 20 kertaa ja olen vakuuttunut, ettei siellä tarvita tallelokeroa. Bulgaria on eri asia, en mistään hinnasta ota hotellia, jossa ei ole safeboxia, se on välttämätön bulgarian matkalla.

      • hmmm..

        Miksi tallelokero on välttämätön Bulgariassa? Murtaudutaanko huoneisiin, pööliikö siivoojat tai meneekö henkilökunta huoneisiin omin luvin? Vai miten huoneisiin pääsee varastamaan?


      • Eiköhän
        hmmm.. kirjoitti:

        Miksi tallelokero on välttämätön Bulgariassa? Murtaudutaanko huoneisiin, pööliikö siivoojat tai meneekö henkilökunta huoneisiin omin luvin? Vai miten huoneisiin pääsee varastamaan?

        asialle olisi tehty jotain, jos tiedettäisiin. Varkaita ja kulkureita on Bulgariassa luvattoman paljon.


    • ..........

      Lähdössä kuudetta kertaa bulgariaan eikä kertaakaan rahoja pöllitty. Rahat aina laukussa.

      • on käynyt

        hyvä tuuri


      • ihmettelen vaan
        on käynyt kirjoitti:

        hyvä tuuri

        En muista naisista tiedä, mutta itse ainakin meinasin kulkea koko loman ajan mahdollisimman niukissa vaatteissa. Siis pikkutoppi ja minihame tyyliin. Eipä paljon ole syviä taskuja... Eikö tosiaan voi kuljetella laukkua mukana? Mihin siis hotellin avain, rahat, käsidesit sun muut?


      • -harri-
        ihmettelen vaan kirjoitti:

        En muista naisista tiedä, mutta itse ainakin meinasin kulkea koko loman ajan mahdollisimman niukissa vaatteissa. Siis pikkutoppi ja minihame tyyliin. Eipä paljon ole syviä taskuja... Eikö tosiaan voi kuljetella laukkua mukana? Mihin siis hotellin avain, rahat, käsidesit sun muut?

        No käsilaukkuun naiset tavaransa laittavat, pidä vaan siitä huolta (Hotellihuoneen avaimen jätät aina respaan kun kun poistut hotellista.)
        Hyvää lomaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe