Onko kenelläkään kokemuksia Volvo-Penta AD41 koneeseen vaihdettavan isomman turbon hyödyistä ja kustannuksista?
Vastaukset 5
- AriT
4-5 v sitten hommasin VP AQAD41:een vm. -88 vaihtoturbon, joka sinänsä ei ole "isompi" eikä tehokkaampi, vaan ilmeisesti sen siivet on muotoiltu vähän toisella tavalla kuin alkuperäinen.
Alkuperäisen ongelma oli se, että vääntöä ei löytynyt niillä kierroksilla, joilla sitä tarvittiin. Turbo tuli peliin mukaan vasta 2500 rpm tienoilla, vaihtoturbolla lisävääntö alkoi tuntua heti 2000 rpm jälkeen ja vaikutus liukuun pääsyyn oli merkittävä. Mainoksessa esitetty vääntökäyrä pitää omien empiiristen kokemusten mukaan paikkaansa, joten vanhempiin koneisiin päivitys on paikallaan.
Sitä en tiedä, milloin ja tuliko yleensäkään tämä vaihtoturbon malli vakioksi VP:n koneisiin. Hintaa en enää muista, mutta oli varmaan töineen haarukassa 1000-2000 euroa.- captain_ad41
Olisiko tästä vaihtoturbosta lisätietoa antaa, mallia, merkkiä tms. Kiinnostaisi omaankin koneeseen moinen vääntölisäys alakierroksilla.
- captain_AD41
captain_ad41 kirjoitti:
Olisiko tästä vaihtoturbosta lisätietoa antaa, mallia, merkkiä tms. Kiinnostaisi omaankin koneeseen moinen vääntölisäys alakierroksilla.
Itse itselleni vastaten, tuollainen päivitysturbo löytyy osanumerolla 53269886497 ja kustantaa vajaan tonnin euroissa. Esim ruotsista http://www.marinturbo.se ja hintaa 8500 kruunua.
- Anonyymi
captain_AD41 kirjoitti:
Itse itselleni vastaten, tuollainen päivitysturbo löytyy osanumerolla 53269886497 ja kustantaa vajaan tonnin euroissa. Esim ruotsista http://www.marinturbo.se ja hintaa 8500 kruunua.
ja tää menee suoraan bolt-on vanhan tilalle?
- Anonyymi00006
Anonyymi kirjoitti:
ja tää menee suoraan bolt-on vanhan tilalle?
Joo menee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831789
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109923Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo113831En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56621
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568