DryMaxx vs. GoreTex

DryTex

Vastaako Haltin DryMaxx ominaisuuksiltaan GoreTexia?

14

12035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sateessa kastunut

      Kokemuksesta puhun: ei vastaa. Kangas ei läpäise vettä (pysyt kyllä sisältä kuivana), mutta imee sitä kuitenkin itseensä (takki/joku muu on pinnasta märkä). Kaatosateessa märkä ja painava takki vain lisää kylmää. Gore taas hylkii vettä pyös pinnastaan. Mielestäni siis ehdottomasti parempi. Voi tosin olla että olen vain omannut huonon tuurin, mutta mielestäni näin.

      • ja ei

        Gore on vaatteen sisäpuolella oleva kalvo. Jos pinta hylkii, niin silloin se on käsitelty jollain kyllästeellä. Molemmat ovat samaan periaatteeseen perustuvia.


      • gore parempi?

        mula on haltin puku hamaa violetti musta n 7v vanha. käytän ksm 80 ertaa vuodessa. housuja 5 kertaa. takin pääälle haritoille ja käsivartien päälle jää vettä kun sataa tihkua kovempaa ja se imeytyy ulkopintaan. ei kuitenkaan tunnu siäpuolella märällle. kaatosadetta en ootestannut.


    • J-P

      Niin ei juuri mitään eroa! Jos haluaa pysyä sateessa pitkään kuivana kannattaa hankkia sadetakki. Ei nuo ole tarkoitettu jatkuvaan sateeseen sadetakeiksi.

      • tgy4

        eikös drymaxxsila ole yhdenlaista vain? 8000 veikkas vedenpitävyydeksi myyjä ja gorella 24000 onha nsiiä eroa.


    • Mamba

      Jokainen kuorivaate tulee KYLLÄSTÄÄ aikaajoin, kyllästys kertojen väli riippuu lähinnä käytöstä (aktiivi / harrastaja). Oikein kyllästetty kuorivaate toimii sateessa hyvin, oli kyseessä Gore, Drymaxx tai joku muu "hengittävä" kalvo.

    • kassu

      Drymaxin omistan ja olen siinä kastunut kahden tunnin sateen seurauksena. Gore-texeja olen nähnyt sadepäivien jälkeen kuivateltavan iltanuotiolla useinkin. Parhaiten näyttää paita säilyvän kuivana sadeviitan alla. Kyllin iso sellainen ja sadelahkeet ovat paljon huokeampi ratkaisu, eikä ainkaan yhtään huonompi.
      En edusta lopullista totuutta, muutakin mieltä saa olla ja jokainen laittakoon rahansa mihin tahtoo.

    • Jonesyh

      ...on ollu gorea kaikki releet (kenkiä myöten) ja kyllä, niitä joutuu kuivattelemaan. Mutta se johtuu siitä että se pintakangas kastuu. Vaatteen sisäpuoli on AINA ollut kuiva. Eli siis ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset se kalvo on siellä vuorikankaan ja päällikankaan välissä. Ihan vaan jo senkin takia, että näin se säilyy ehjänä. Vaellusvaatteet, metsästysvatteet ja jalkineet on kaikki toiminu niin kuin ne on tarkoitettu. Ei mitään valittamista. Mutta jos joku luulee, että sama takki päällä voi kulkea helteellä ja sysmyrskyssä kun vettä tulee vaakatasossa ja lämpöä on 5, niin semmosta ei vaatetta ei oo kukaan tehny. Kledjut aina kelin mukaan.

      • ...

        Mulla on taatusti hengittämätön kuoritakki, joka päällä olen kulkenut kesät, talvet. Sopii kaikkiin tilanteisiin kiipeilystä melontaan. Tällaisen takin huono puolihan on se, että takin alla olevan vaatteen määrää pitää säädellä sen mukaan, mikä on olotila. Eli liikaa ei vaatetta saa olla, ettei ne kastu hiestä. Sama ongelma on kyllä goressakin. Jos tutkailee goren tuoteselosteesta läpäisymääriä, niin voi todeta, että kaikki hiki ei voi mennä siitä läpi. Lisäksi läpäisy putoaa käytännössä nollaan, jos takki on ulkoa märkä. Eli itse otan mieluummin täysin vedenpitävän takin.

        No mitä sitten tehdään, jos kuoritakin alla paita on kastunut? Silloin tietysti vaihdetaan paita. Itse takin saa kuivaksi ravistamalla kevyesti.


    • hubi

      Kummankin ominaisuudet vesittyy,jos käytät huuhteluainetta. Joittenkin olen kuullut valitelleen heikentyneistä ominaisuuksista valkaisuainetta sisältävien pesuaineitten käytön jälkeen. Itse pitäisn GoreteXia parempana.

      • skierri

        Huuhteluaine paha, liian kuuma pesu tai kuivatus paha (kalvo voi "sulaa"), linkous paha (kuivaus vap. roikkumassa). Jauhemaiset pesuaineet ei niin paha mutta ei suositeltavia (just tuo mistä sanoit, valkaisuaineet).

        Valmistajan ohjeita kannattaa noudattaa.


    • Hussein Savo

      Itellä on ollut North Facen gore-rotseja ja nytten on käytössä Haltin Stretja (dry max). Hyvä takki ja pelaa oikein käytettynä kuten muutkin
      vastaavat tuotteet. Eroahan on hinnassa, toista kun saat kaksi samalla rahamäärällä.

    • kijjiu
    • retkimammanennn

      Ei missään tapauksessa mitään huuhtelu tms aineita.
      Eikä mielellään mitään jauhepesuaineita.
      Ja vain puolet normipyykin annosteluohjeesta.
      Nestemäinen, zeoliititon pesuaine.

      Parempi olisi jos käyttäisi retkeilyliikkeiden myymiä,näille tuotteille tarkoitettuja
      pesu- ja hoitoaineita. Silloin lopputulos on paras mahdollinen ja
      vesi helmeilee pinnoilla niinkuin on tarkoituskin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe