Topcoattia

Tänään laminoimaan

Minulla jäi veneen paikkailusta yllättävän iso määrä topcoattia käyttämättä, voiko topcoattia käyttää polyesterihartsin sijaan lasikuitumaton kastamiseen, kun pitäisi veneen sisäpuolelle laittaa yksi vahvike?

5

673

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi ja olen ainakin itse käyttänyt joskus vähän ja "toissijaisiin" laminointeihin.

Ainoa haitta on jos topcoattisi on värillistä niin siitä on vaikea nähdä milloin se on riittävästi "ilmattu" värittömällä olisi työ helpompaa.

• KA - Asiantuntija

Toppi ja geeli ovat maaleja. Hartsi on ainoa oikea lujitteen kastelemiseen!

Älä anna neuvoja jos et ole asiasta 100varma!

• ei ole maalia

• Veneentekijä 101%
        KA - Asiantuntija kirjoitti:

Toppi ja geeli ovat maaleja. Hartsi on ainoa oikea lujitteen kastelemiseen!

Älä anna neuvoja jos et ole asiasta 100varma!

Mitähän "mutu tietoa" tämä KA -asiantuntija kirjoittelee??

Kyllä ainakin tähän päivään saakka topcoat on ollut polyestrihartsia johon on lisätty parafiiniöljyä kuivan pinnan saamiseksi ja usein myös jotain väripigmenttiä riippuen millaista väriä halutaan.

Joten kyllä tuo Juha58 kirjoitus pitänee paikkansa (kuten yleensä aina).

• asiantuntija
        Veneentekijä 101% kirjoitti:

Mitähän "mutu tietoa" tämä KA -asiantuntija kirjoittelee??

Kyllä ainakin tähän päivään saakka topcoat on ollut polyestrihartsia johon on lisätty parafiiniöljyä kuivan pinnan saamiseksi ja usein myös jotain väripigmenttiä riippuen millaista väriä halutaan.

Joten kyllä tuo Juha58 kirjoitus pitänee paikkansa (kuten yleensä aina).

Tämä KA-pelle lienee ammentanut tietoutensa netin palstoilta ja Bilteman purkeista. Pilailukaupan "topcoat" nimittäin on ihan oikeasti maalia, hyvää ja halpaa 2-komponentti polyuretaanimaalia, vastaa esim Hempelin polybestiä. Kyllähän oikean topparin jo hajusta ja paksuudesta ymmärtää värilliseksi hartiksi eikä maaliksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 134
      1692
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      215
      1110
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      780
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      256
      596
    5. 31
      530
    6. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      519
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      11
      514
    8. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      205
      507
    9. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      41
      446
    10. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      18
      433
    Aihe