Minulla jäi veneen paikkailusta yllättävän iso määrä topcoattia käyttämättä, voiko topcoattia käyttää polyesterihartsin sijaan lasikuitumaton kastamiseen, kun pitäisi veneen sisäpuolelle laittaa yksi vahvike?
Topcoattia
5
673
Vastaukset
voi ja olen ainakin itse käyttänyt joskus vähän ja "toissijaisiin" laminointeihin.
Ainoa haitta on jos topcoattisi on värillistä niin siitä on vaikea nähdä milloin se on riittävästi "ilmattu" värittömällä olisi työ helpompaa.- KA - Asiantuntija
Toppi ja geeli ovat maaleja. Hartsi on ainoa oikea lujitteen kastelemiseen!
Älä anna neuvoja jos et ole asiasta 100varma! - ei ole maalia
KA - Asiantuntija kirjoitti:
Toppi ja geeli ovat maaleja. Hartsi on ainoa oikea lujitteen kastelemiseen!
Älä anna neuvoja jos et ole asiasta 100varma!topcoat ja gelgelcoat ovat polyesterihartsia:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000036111178 - Veneentekijä 101%
KA - Asiantuntija kirjoitti:
Toppi ja geeli ovat maaleja. Hartsi on ainoa oikea lujitteen kastelemiseen!
Älä anna neuvoja jos et ole asiasta 100varma!Mitähän "mutu tietoa" tämä KA -asiantuntija kirjoittelee??
Kyllä ainakin tähän päivään saakka topcoat on ollut polyestrihartsia johon on lisätty parafiiniöljyä kuivan pinnan saamiseksi ja usein myös jotain väripigmenttiä riippuen millaista väriä halutaan.
Joten kyllä tuo Juha58 kirjoitus pitänee paikkansa (kuten yleensä aina). - asiantuntija
Veneentekijä 101% kirjoitti:
Mitähän "mutu tietoa" tämä KA -asiantuntija kirjoittelee??
Kyllä ainakin tähän päivään saakka topcoat on ollut polyestrihartsia johon on lisätty parafiiniöljyä kuivan pinnan saamiseksi ja usein myös jotain väripigmenttiä riippuen millaista väriä halutaan.
Joten kyllä tuo Juha58 kirjoitus pitänee paikkansa (kuten yleensä aina).Tämä KA-pelle lienee ammentanut tietoutensa netin palstoilta ja Bilteman purkeista. Pilailukaupan "topcoat" nimittäin on ihan oikeasti maalia, hyvää ja halpaa 2-komponentti polyuretaanimaalia, vastaa esim Hempelin polybestiä. Kyllähän oikean topparin jo hajusta ja paksuudesta ymmärtää värilliseksi hartiksi eikä maaliksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683