http://www.youtube.com/watch?v=AsDNAY3lsHE&feature=related
Mahtava Lada-mainos... :)
Vanha Lada-mainos 70-luvulta. Katso!
9
1507
Vastaukset
- 773
mahtava mainos.parempi kun nää nykyiset.mutta onhan se autokin parempi kun nää nykyiset.
- <<<<
Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN
- Exladailija
<<<< kirjoitti:
Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN
Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.
Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.
Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.
Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.
Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.
Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.
Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.
Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään.............. - jokumuu
Exladailija kirjoitti:
Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.
Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.
Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.
Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.
Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.
Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.
Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.
Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään..............70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen. - Exladailija
jokumuu kirjoitti:
70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.Jostain syystä esikuvansa Fiat 124 ei kuitenkaan myynyt maassamme, eikä muuallakaan kovin kummoisesti ja siksi valmistaja oli kovin halukas pääsemään mallista eroon, olihan heillä koittamassa monikäyttöisempien etuvetoisten aikakausi.
Jotenkin venäläiset vain onnistuivat. Jos Lada olisi ollut aivan toivottoman huono ja puutteellinen, niin ei kai sitä olisi myyty meillä vuosikymmenten saatossa 200 000 kpletta.
Meillä ehkä ollaan aina eletty yksinkertaisten perusasioiden äärellä. Eivätpä ne silloiset Corollat, Escortit ja Volvo 240:set laadustaan huolimatta niin kovin kummoisia olleet, vaan paljon niitäkin ostettiin, ajettiin ja myytiin hyvällä jälleenmyyntiarvolla. - <<<<
jokumuu kirjoitti:
70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.TUPLALAMPPULADA JA M24 VOLGA OVAT TYYLIKKÄITÄ AUTOJA JA VOLGA OLI JOPA TAKSISSAKIN
- <<<<
jokumuu kirjoitti:
70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.PARAS LADA EHDOTTOMASTI TUPLALAMPPU JA 1200 COMBI JOTA ARMEIJAKIN KÄYTTI 70-80 LUKUJEN TAITTEESSA
- neuvostoluxusta
volga m24 ja lada 1500s siinä neuvostoluxusta
- blackmagictiger
Just Mun unelmaaautoni ois 1200 2101 ja 1500 2103
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po673835Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162705Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242634Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441856- 251636
- 1221397
- 1271339
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2811337Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901299Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin911281