Vanha Lada-mainos 70-luvulta. Katso!

TV:stä, hah hah:)

9

1507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 773

      mahtava mainos.parempi kun nää nykyiset.mutta onhan se autokin parempi kun nää nykyiset.

      • <<<<

        Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN


      • Exladailija
        <<<< kirjoitti:

        Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN

        Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.

        Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.

        Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.

        Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.

        Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.

        Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.

        Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.

        Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään..............


      • jokumuu
        Exladailija kirjoitti:

        Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.

        Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.

        Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.

        Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.

        Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.

        Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.

        Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.

        Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään..............

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.


      • Exladailija
        jokumuu kirjoitti:

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.

        Jostain syystä esikuvansa Fiat 124 ei kuitenkaan myynyt maassamme, eikä muuallakaan kovin kummoisesti ja siksi valmistaja oli kovin halukas pääsemään mallista eroon, olihan heillä koittamassa monikäyttöisempien etuvetoisten aikakausi.

        Jotenkin venäläiset vain onnistuivat. Jos Lada olisi ollut aivan toivottoman huono ja puutteellinen, niin ei kai sitä olisi myyty meillä vuosikymmenten saatossa 200 000 kpletta.

        Meillä ehkä ollaan aina eletty yksinkertaisten perusasioiden äärellä. Eivätpä ne silloiset Corollat, Escortit ja Volvo 240:set laadustaan huolimatta niin kovin kummoisia olleet, vaan paljon niitäkin ostettiin, ajettiin ja myytiin hyvällä jälleenmyyntiarvolla.


      • <<<<
        jokumuu kirjoitti:

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.

        TUPLALAMPPULADA JA M24 VOLGA OVAT TYYLIKKÄITÄ AUTOJA JA VOLGA OLI JOPA TAKSISSAKIN


      • <<<<
        jokumuu kirjoitti:

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.

        PARAS LADA EHDOTTOMASTI TUPLALAMPPU JA 1200 COMBI JOTA ARMEIJAKIN KÄYTTI 70-80 LUKUJEN TAITTEESSA


      • neuvostoluxusta

        volga m24 ja lada 1500s siinä neuvostoluxusta


      • blackmagictiger

        Just Mun unelmaaautoni ois 1200 2101 ja 1500 2103


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      67
      3835
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2705
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2634
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1856
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1636
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      122
      1397
    7. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      127
      1339
    8. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      281
      1337
    9. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1299
    10. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

      Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      91
      1281
    Aihe