Vanha Lada-mainos 70-luvulta. Katso!

TV:stä, hah hah:)

9

1508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 773

      mahtava mainos.parempi kun nää nykyiset.mutta onhan se autokin parempi kun nää nykyiset.

      • <<<<

        Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN


      • Exladailija
        <<<< kirjoitti:

        Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN

        Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.

        Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.

        Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.

        Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.

        Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.

        Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.

        Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.

        Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään..............


      • jokumuu
        Exladailija kirjoitti:

        Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.

        Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.

        Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.

        Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.

        Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.

        Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.

        Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.

        Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään..............

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.


      • Exladailija
        jokumuu kirjoitti:

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.

        Jostain syystä esikuvansa Fiat 124 ei kuitenkaan myynyt maassamme, eikä muuallakaan kovin kummoisesti ja siksi valmistaja oli kovin halukas pääsemään mallista eroon, olihan heillä koittamassa monikäyttöisempien etuvetoisten aikakausi.

        Jotenkin venäläiset vain onnistuivat. Jos Lada olisi ollut aivan toivottoman huono ja puutteellinen, niin ei kai sitä olisi myyty meillä vuosikymmenten saatossa 200 000 kpletta.

        Meillä ehkä ollaan aina eletty yksinkertaisten perusasioiden äärellä. Eivätpä ne silloiset Corollat, Escortit ja Volvo 240:set laadustaan huolimatta niin kovin kummoisia olleet, vaan paljon niitäkin ostettiin, ajettiin ja myytiin hyvällä jälleenmyyntiarvolla.


      • <<<<
        jokumuu kirjoitti:

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.

        TUPLALAMPPULADA JA M24 VOLGA OVAT TYYLIKKÄITÄ AUTOJA JA VOLGA OLI JOPA TAKSISSAKIN


      • <<<<
        jokumuu kirjoitti:

        70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.

        Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".

        Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.

        PARAS LADA EHDOTTOMASTI TUPLALAMPPU JA 1200 COMBI JOTA ARMEIJAKIN KÄYTTI 70-80 LUKUJEN TAITTEESSA


      • neuvostoluxusta

        volga m24 ja lada 1500s siinä neuvostoluxusta


      • blackmagictiger

        Just Mun unelmaaautoni ois 1200 2101 ja 1500 2103


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      177
      6660
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2382
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2129
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1403
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      117
      1389
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1097
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1057
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      29
      1029
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      961
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      11
      924
    Aihe