http://www.youtube.com/watch?v=AsDNAY3lsHE&feature=related
Mahtava Lada-mainos... :)
Vanha Lada-mainos 70-luvulta. Katso!
9
1491
Vastaukset
- 773
mahtava mainos.parempi kun nää nykyiset.mutta onhan se autokin parempi kun nää nykyiset.
- <<<<
Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN
- Exladailija
<<<< kirjoitti:
Tuplalamppumainos mainio jossa 1500ÄSSÄÄ MAINOSTETTIIN
Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.
Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.
Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.
Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.
Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.
Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.
Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.
Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään.............. - jokumuu
Exladailija kirjoitti:
Meikäläisellä on jossakin kaappien kätköissä vanhalla VHS -nauhalla tuo noissa Youtuben Lada -pätkissä esiintynyt "Jos Lada olisi auto" -lyhytelokuva.
Se oli hyvä raina siitäkin huolimatta, että siinä pyrittiin löytämään Ladan omistamisesta jotakin syvempää filosofiaa, kuin liikkuminen paikasta toiseen ja yleistettiin se pelkäksi kehitysalueitten kaljaveikkojen baarikärryksi tai maailman menon rattailta pudonneen punertavan perheenisän rintamerkiksi.
Ko. filmissä oli useita Konelan mainoksia, mm. tuo mainitsemasi "tuplalappuisen" 2103:sen mainos.
Moni nykynuori saattaa hymyillä pilkallisesti katsoessaan tuota 1200:sen mainosta, jossa todetaan sen olevan nykyaikainen auto levyjarruineen ja 65 hv OHC moottoreineen.
Hymyilyttävät kyllä nykyvalossa arvioituna, mutta autoilu ja autot olivat yli 30 vuotta sitten nykypäivään verrattuna aika erilaisia.
Tullessaan Suomen markkinoille 70 -luvun alussa, oli siinä todellakin varusteita ja ominaisuuksia, joita sai hakea silloin paljon kalliimmista autoista.
Mm. levyjarrut, tehokas lämmityslaite, niskatuelliset istuimet, läpivirtaustuuletus, tehostetut etulevyjarrut, suljettu paisuntasäiliöllinen jäähdytysjärjestelmä ja kannen yläpuolinen nokka-akseli eivät todellakaan olleet itsestään selvyyksiä tavallisissa keskihintaisissa autoissa halvoista nyt puhumattakaan.
Lada, pilkkapuheista huolimatta, ajoi silloin huomispäivään..............70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen. - Exladailija
jokumuu kirjoitti:
70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.Jostain syystä esikuvansa Fiat 124 ei kuitenkaan myynyt maassamme, eikä muuallakaan kovin kummoisesti ja siksi valmistaja oli kovin halukas pääsemään mallista eroon, olihan heillä koittamassa monikäyttöisempien etuvetoisten aikakausi.
Jotenkin venäläiset vain onnistuivat. Jos Lada olisi ollut aivan toivottoman huono ja puutteellinen, niin ei kai sitä olisi myyty meillä vuosikymmenten saatossa 200 000 kpletta.
Meillä ehkä ollaan aina eletty yksinkertaisten perusasioiden äärellä. Eivätpä ne silloiset Corollat, Escortit ja Volvo 240:set laadustaan huolimatta niin kovin kummoisia olleet, vaan paljon niitäkin ostettiin, ajettiin ja myytiin hyvällä jälleenmyyntiarvolla. - <<<<
jokumuu kirjoitti:
70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.TUPLALAMPPULADA JA M24 VOLGA OVAT TYYLIKKÄITÄ AUTOJA JA VOLGA OLI JOPA TAKSISSAKIN
- <<<<
jokumuu kirjoitti:
70-luvulla Lada tarjosi enemmän kuin samanhintaiset kilpailijansa.
Ominaisuuksista puhuttaessa kannattaa kuitenkin muistaa, että Fiat 124:ssä, johon alkuperäinen Lada pohjautuu, oli lisäksi levyjarrut takanakin ja sitä oli saatavilla myös twincam-moottoreilla, vaikka halvemmissa versioissa olikin vielä perinteinen "tappikone".
Fiatin valmistuskin aloitettiin jo vuonna 1966, joten tuskin Ladaa voi poikkeuksellisen edistyksellisenäkään pitää. Olihan se toki Kupla-Volkkariin nähden moderni laite, ja Kuplaakin myytiin Suomessa hyvin vielä 70-luvun lopulla, 40 vuotta suunnittelunsa jälkeen.PARAS LADA EHDOTTOMASTI TUPLALAMPPU JA 1200 COMBI JOTA ARMEIJAKIN KÄYTTI 70-80 LUKUJEN TAITTEESSA
- neuvostoluxusta
volga m24 ja lada 1500s siinä neuvostoluxusta
- blackmagictiger
Just Mun unelmaaautoni ois 1200 2101 ja 1500 2103
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841