kertokaas et miksi se mahdollinen ilmakupla täytyy poistaa ruiskusta ennen kuin pistetään lääke lihakseen?mitä jos kuplaa ei poista?joutuuko ilma verenkiertoon..?
ilmakupla ruiskussa
9
11740
Vastaukset
- voi aiheutua
ilmaembolia. Pienet ilmakuplat eivät haittaa esim. rokkottaessa. Keskuslaskimokatetrissa yms . oltava sitten todella huolellinen, koska siellä on negatiivinen paine ja voi "hörpätä" ilmaa.
- ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Kupla kulkeutuu ääreisverenkiertoon ja aiheuttaa tukoksia siellä.
- tietämätön opiskelija
mutta voihan tippaletkustakin mennä ilmaa verenkiertoon pieniä määriä..luin jostai et pienet ilmakuplat ei haittaa?
- tuosta ihan
faktaa, että se oli esim. letkussa mitattuna yllättävän suuri määrä mitä ilmaa pitäisi mennä potilaaseen, että se olisi vaaraksi. Pienet ilmakuplat eivät todellakaan haittaa ja niitäkin usein letkuun voi jokunen jäädä. Myös ruiskuun, jos aine on hiukan paksumpaa, ja eivät varmaankaan ole esim. im. pistoksessa vaarallisia. Toki pitää pyrkiä siihen, että kaikki otetaan pois mitkä saadaan mutta yksittäiset pienet kuplat eivät ketään tapa. Eriasia jos jää ihan selkeitä isompia ilma-alueita
- letkullinen
tuosta ihan kirjoitti:
faktaa, että se oli esim. letkussa mitattuna yllättävän suuri määrä mitä ilmaa pitäisi mennä potilaaseen, että se olisi vaaraksi. Pienet ilmakuplat eivät todellakaan haittaa ja niitäkin usein letkuun voi jokunen jäädä. Myös ruiskuun, jos aine on hiukan paksumpaa, ja eivät varmaankaan ole esim. im. pistoksessa vaarallisia. Toki pitää pyrkiä siihen, että kaikki otetaan pois mitkä saadaan mutta yksittäiset pienet kuplat eivät ketään tapa. Eriasia jos jää ihan selkeitä isompia ilma-alueita
siis lähes letkullinen saa mennä ennenkuin haittáa, hajoavat verenkiertoon.
- noin se
letkullinen kirjoitti:
siis lähes letkullinen saa mennä ennenkuin haittáa, hajoavat verenkiertoon.
tosiaankin oli, että lähes letkullinen.
- kyselevä
Mikähän määrä ilmaa saa mennä iv-letkussa, että aiheuttaa oireita? Miten nopeasti oireet tulevat?
- koll
eikö kukaan osaa sanoa kuinka nopeasti oireet tulevat jos ihmiseen menee ilmaa liiaksi?
- Anonyymi
Kuules narkki sie kysyt vaa neuvoa ku aloitat piikittämällä ittees heroiinia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868573
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264698- 504208
- 593752
- 513206
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362117