Mikä on paras suoja kuukautisten aikana ettei tule läpi?
Mikä on paras suoja?
31
3783
Vastaukset
- kupittelija
kaikkein paras! saa mukavat yöunetkin.
- ja libresse
Minulle parhaat ovat OB:n tampoonit ja Libressen siteet, joita käytän vähän vaihdellen.
- kokemusta on
Tamponi tulee läpi, varsinkin Tampax ja siteet vuotaa persvaosta lakanalle aina jos erehtyy nukkumaan selällään.
Ostin kuukupin 3v sitten ja olen sen jälkeen pessyt lakanasta yhden ainoan tahran.- Ninja27
Siulla on sitten varmaa ollu liian lyhyet siteet, jos on vuotanu lakanalle. Miulla ei oo kertaakaan käyny sillee. Iha pystyn nukkumaan missä asennossa vaan ja lakanalle ei oo tullu mitään. Ja on ollu TOSI runsaatkin kuukautiset. Pitää vaa se side osata valita oikein kuukautisten mukaan.
- Tiina**
Ninja27 kirjoitti:
Siulla on sitten varmaa ollu liian lyhyet siteet, jos on vuotanu lakanalle. Miulla ei oo kertaakaan käyny sillee. Iha pystyn nukkumaan missä asennossa vaan ja lakanalle ei oo tullu mitään. Ja on ollu TOSI runsaatkin kuukautiset. Pitää vaa se side osata valita oikein kuukautisten mukaan.
Olen samaa mieltä. Kertaakaan ei ole tullut mitään ohivuotoja tms vaikka mielestäni varsinkin 2 ekaa päivää vuotaa aika runsaasti.
Ja muutenkin jotenkin tuntuu että täällä pyörii ne tasan muutamat kuukuppi hullut jotka koittavat provota.. - sehän on hyvä
Ninja27 kirjoitti:
että sinä tiedät!
Olen nimittäin käyttänyt sekä kaupan ykkösmerkkien yösidemallia että sairaalasta synnytyksen jälkeen saatavia vaippoja, ja kyllä niistä, ihan siinä missä "päivävaipoistakin" tulee ohi. Jos ei sitä sidettä kiilaa persvakoonsa ja nukkuu selällään, niin se veri tulee ulos siinä kohtaa missä pervako loppuu, ikävä anatominen fakta, jonka jokainen selälläännukkuva joutuu kokemaan.
Omista kuukautistani kärsin yli 10 vuotta erilaisia sidemalleja kokeillen ja vihasin joka hetkeä. Siteet haisevat, hajun pystyy tunnistamaan jopa työskennellessään samassa huoneessa siteitä käyttävän kanssa, yök, ja siteet aiheuttavat hiivakierrettä, johon tuhannet naiset käyttävät turhia lääkekuureja. Siteet luovat ihan käsittämättömän määrän jätettä, rapisevat, ovat epämukavia, tuntuvat housuissa, estävät stringien käytön jne.
Tässä ketjussa kysyttiin jokaisen omaa kokemusta ja mielipidettä. Voin lyödä vetoa, että itselläsi ei paljon kertynyttä kokemusta ole etkä paremmasta tiedä, mutta oma suhtautuminen kuukautisiini parani huomattavasti kuukupin myötä, kun ei haise, valu eikä kutita. Sori, jos se kaivelee. - Arjfldal
sehän on hyvä kirjoitti:
että sinä tiedät!
Olen nimittäin käyttänyt sekä kaupan ykkösmerkkien yösidemallia että sairaalasta synnytyksen jälkeen saatavia vaippoja, ja kyllä niistä, ihan siinä missä "päivävaipoistakin" tulee ohi. Jos ei sitä sidettä kiilaa persvakoonsa ja nukkuu selällään, niin se veri tulee ulos siinä kohtaa missä pervako loppuu, ikävä anatominen fakta, jonka jokainen selälläännukkuva joutuu kokemaan.
Omista kuukautistani kärsin yli 10 vuotta erilaisia sidemalleja kokeillen ja vihasin joka hetkeä. Siteet haisevat, hajun pystyy tunnistamaan jopa työskennellessään samassa huoneessa siteitä käyttävän kanssa, yök, ja siteet aiheuttavat hiivakierrettä, johon tuhannet naiset käyttävät turhia lääkekuureja. Siteet luovat ihan käsittämättömän määrän jätettä, rapisevat, ovat epämukavia, tuntuvat housuissa, estävät stringien käytön jne.
Tässä ketjussa kysyttiin jokaisen omaa kokemusta ja mielipidettä. Voin lyödä vetoa, että itselläsi ei paljon kertynyttä kokemusta ole etkä paremmasta tiedä, mutta oma suhtautuminen kuukautisiini parani huomattavasti kuukupin myötä, kun ei haise, valu eikä kutita. Sori, jos se kaivelee.Siteistä on paras vuokkoset ja ne lidl siteet. Tamponeita silloin tällöin ja ob.
Kupit sun muut on ihan hömpötylksiä..hihi. :) - Kuppi
Tiina** kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kertaakaan ei ole tullut mitään ohivuotoja tms vaikka mielestäni varsinkin 2 ekaa päivää vuotaa aika runsaasti.
Ja muutenkin jotenkin tuntuu että täällä pyörii ne tasan muutamat kuukuppi hullut jotka koittavat provota..No ihen miten vain, mutta se ei kyllä ole provoilua, jos kysyttäessä kertoo mikä on itselle ollut paras suoja. Sillä, jolla ei koskaan ole mennyt siteistä vuoto läpi, ei minkäänlaista käsitystä runsaista menkoista. Itse en kovin montaa kertaa siteiden kanssa oloani varmaksi tuntenut, tamponit olivat varmemmat, mutta aiheuttivat tulehduksia, koska limakalvoni ovat ohuet ja herkät. Kuukuppi on ollut minulle ainut ratkaisu, enkä vaihtaisi ikä päivänä enää pois. Kun kysyttiin miklä on paras suoja, onko sinun mielestäsi ainoa hyväksyttävä vastaus side tai tamponi?
- Ninja27
Kuppi kirjoitti:
No ihen miten vain, mutta se ei kyllä ole provoilua, jos kysyttäessä kertoo mikä on itselle ollut paras suoja. Sillä, jolla ei koskaan ole mennyt siteistä vuoto läpi, ei minkäänlaista käsitystä runsaista menkoista. Itse en kovin montaa kertaa siteiden kanssa oloani varmaksi tuntenut, tamponit olivat varmemmat, mutta aiheuttivat tulehduksia, koska limakalvoni ovat ohuet ja herkät. Kuukuppi on ollut minulle ainut ratkaisu, enkä vaihtaisi ikä päivänä enää pois. Kun kysyttiin miklä on paras suoja, onko sinun mielestäsi ainoa hyväksyttävä vastaus side tai tamponi?
Kyllä ne voi kuukautiset olla runsaat vaikka ei läpi tuliskaan. Miun siskolla tulee läpi vaikka ei runsaat olekaan muuten. Toisilla se vaan yöllä tulee enempi ko toisilla, siitä se johtuu. Ja sie sit taas näytät olevan todella herkkä ni siulle kuukuppi sopii. Mut on se hyvä ottaa huomioo muutki, kaikki ei halua kuukuppia vaikka se kuinka hyvä ois. Toisille (kuten miulle) kelpaa siteet, en tartte mitää muuta.
- kukin tavallaan
Ninja27 kirjoitti:
Kyllä ne voi kuukautiset olla runsaat vaikka ei läpi tuliskaan. Miun siskolla tulee läpi vaikka ei runsaat olekaan muuten. Toisilla se vaan yöllä tulee enempi ko toisilla, siitä se johtuu. Ja sie sit taas näytät olevan todella herkkä ni siulle kuukuppi sopii. Mut on se hyvä ottaa huomioo muutki, kaikki ei halua kuukuppia vaikka se kuinka hyvä ois. Toisille (kuten miulle) kelpaa siteet, en tartte mitää muuta.
sitähän tässä yritettiin selittää, että ihan samalla tavalla kuukpin käyttäjät kuin siteidenkin käyttäjät pysyköön siinä omassa mielipiteessään eivätkä siinä samalla leimaisi kuukupin käyttäjiä provoilijoiksi. Se, että suurin osa käyttää siteitä tai tamponia ei tee kuukupin puolestapuhujista outoja. He vain käyttävät eri suojaa kuin markkinoilla pyörivät suojat.
- Nekku80
Ninja27 kirjoitti:
Kuukuppiin näköjään suhtaudutaan samalla tavalla ku kristinuskoon; heti syytetään tuputtamisesta kun toinen kertoo että "tämä on hyvä" =O
- vrt.
tampooni on epäterveellienn pitkällä juoksulla, vaikkakin melko vähän läpivuotoja siinäkin. Kuukuppi on limakalvoille parempi ja hengittävämpi, eikä koskaan ole tullut läpi.
- taas nämä kuukuppi-hullut v...
miten niin tamponi epäterveellinen? ei ole, jos muistaa vaihtaa 6 tunnin välein...
- että sen
taas nämä kuukuppi-hullut v... kirjoitti:
miten niin tamponi epäterveellinen? ei ole, jos muistaa vaihtaa 6 tunnin välein...
käyttö kuluttaa limakalvoja ja lisää tulehdusriskiä vaikka vaihtoväli olisikin normaali. Hauku ihan rauhassa miksi haluat. Tässä kysyttiin mielipidettä, sen sanoin. Ihminen, joka ei ole kokeillut kuukuppia, ei voi siitä mitään sanoa tai väittää sen käytöstä mitään.
- *Lylli*
Ehodttomasti siteet.
20 -vuotta käyttänyt ja vieläkin olen tyytyväinen niihin. Ei minulla ainakaan koskaan ole tullut mitenkään persvaosta pois ja ohi tms.. Oikeanlainen side ja alkkarit niin avot!
Suosittelen siteitä, niinkuin enemmistö maailman naisista..hih. - Minaaaaa
Omasta mielestäni tampoonit. Olen joskus käyttänyt siteitä ja silloin jotenkin koko ajan pelkäsi että vuoto tulee läpi tai pääsee jostain sivusta ja omasta mielestäni siteet ovat ehkä vähän epämiellyttävän tuntuiset. Lisäksi joutui monesti pesemään lakanoita kun varsinkin yöllä tuli läpi.
Kun vaihdoin tampooneihin, ei ole ollut valittamista. Se ei tunnu missään joten tuntuu kuin kuukautisia ei edes olisi,eikä varmastikaan tule läpi kun on sopivan imukykyinen vuotoon verrattuna.
Joten omasta mielestäni ehdottomasti tampoonit. - TartarTar
Mie oon aina tykännyt siteistä. ne tuntuu parhaimmalle käyttää. Tamponeita joskus jos menee rannalle tms.
Mitkään muut suojat nou thanks! Oon kuullut siitä kiposta ja lukenut, mutta ei ikinä mitään semmoista.
Side on miun valinta, Vuokkosten slim ja dailys! - suosittelen!
Itse olen käyttänyt kestositeitä jo vuosia, enää en palaa takaisin kaupan muovi siteisiin, jotka hiostivat ja vuotivat läpi. Kestositeissä minulla ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut läpi, voi tietysti olla yksilöllistä tuo vuoto kullakin... Luulen, että kestositeet ja kuukuppi kasvavat suosiossa koko ajan, kannattaa kokeilla oikeasti, mukavia, pehmeitä, hengittäviä ja ennenkaikkea luontoystävällisiä. Siteet ja vaipat ovat kaksi pahinta kaatopaikka jätettä!
Maksavat itsensä takaisin! Ja luonto kiittää :) - Ninja27
Kuten muutama muukin täällä ni mieki oon siteiden kannalla. Oon ajatellu kestositeitä, mut eivät miu budjettii sovi mitenkää ja kuukuppi ei muute vaa innosta.
Ite käytän vuokkosten slim wingsejä.- Tullosvain.
Joo mä oon kans siteiden kannalla. Ehdottomasti paras suoja. käytän euroshopperia, dailysia ja libresseä. Paras ja kätevin suoja. Muut eivät kiinnosta pätkääkään. Ja miksi pitäisi, koska olen täysin tyytyväinen siteisiin.
- kaikkea kokeillut
Olen käyttänyt tamponeja, siteitä ja nykyään kuukuppia. Tamponien ongelmana on se, että kun vuoto on oikein niukkaa, tamponin laittaminen ei ole miellyttävää. Samoin kun vuoto on oikein runsasta (kun siis koko ajan tulee !!!) tamoni on vaikea laittaa liian liukkauden takia. Tamponissa on myös aina se muistaminen.
Siteet ovat ihan ok, näkee ja tietää milloin pitää vaihtaa. Käy jos vuoto ei ole ihan älyttömän runsasta. Yöllä tosin usein tulee ohivuotoja vaikka olisi millainen vaippa pöksyissä. Se myös harmittaa, että pitää käyttää nukkuessa pikkuhousuja, kun on tottunut nakuna nukkumaan.
Kuukuppi on tosi hyvä. Ensin olin minäkin ennakkoluuloinen, ja kun harjoittelin sen käyttöä olin jo heittää vesilintua koko kapineella, mutta pian en olisi enää tullut ilman sitä toimeen. Nykyään käytän runsaimpina päivinä sekä kuppia että sidettä, koska vuodan TODELLA runsaasti. Heti kun karmein vuoto hellittää käytän pelkkää kuppia.
Kukin taaplaa tietysti tyylillään mutta kyllä kuppia kannattaa kokeilla, se on pelastanut no ei nyt elämää mutta ainakin töiden tekemisen. Näillä vuodoilla ei muuten ehtisi muuta tekemäänkään kuin juosta vessassa vaihtamassa.- Hanna-Kaisa Uljas
Siteitä käytän mie. Eipä ole tullut minkäänlaisia kommelluksia niire kanssa, vaan aina toiminut hyvin.
Tamponeita käytän myös välistä ja varsinkin urheilu päivinä.
Muut suojat ei kiinnosta nou thankz.
- tuulia81*
Side tietenkin on paras. Vuokkoset ja always ja dailys.
- Tyttö 15 v
Olen kokeillut siteitä, tamponeita, kestositeitä ja kuukuppia. Eikä tarvitse edes miettiä mikä niistä on paras! Kuukuppi on ehdottomasti mukavin ja helpoin eikä tule läpi. Parasta on pitkä tyhjennysväli (2 kertaa päivässä). Eikä tarvitse pelätä koskaan tuleeko menkat lomamatkalle tai uintireissulle. Toisinsanoen menkat eivät vaikuta enää elämääni yhtään ikävällä tavalla. Rahaakin olen jo säästänyt paljon. Luontokin kiittää :)
- Tyttönenkakkonen
Ehdottomasti side! Maailman suosituin kuukautissuoja, ei voi mitään mutta se on vaan niin paras!
- mielestä
kuukuppi on paras. Oon käyttänyt kuppia vasta kolmien menkkojen aikana ja ehdottomasti paras. Enään mun ei tarvi pelätä ohivuotoja yms :)
- Jaanalydia
Musta side on paras ja kätevin. Ei vaan kiinnosta muut. Vuokkoset ja liberesse rocks!
- Nekku
Jaanalydia kirjoitti:
Musta side on paras ja kätevin. Ei vaan kiinnosta muut. Vuokkoset ja liberesse rocks!
Minä kun luulin että ne on kaikki valkoisia. Heh, sorry, oli ihan pakko, tiedän kyl mitä tarkoitat ;)
- mustinakin
Nekku kirjoitti:
Minä kun luulin että ne on kaikki valkoisia. Heh, sorry, oli ihan pakko, tiedän kyl mitä tarkoitat ;)
Esim. Iguleella on tällä hetkellä myynnissä mustapohjainen kukkaside ja Hilivinksikseltä löytyy ihan täysmustaakin. Tässä linkit, klikkaa vielä erikseen kuosi-kohtaa sivuilla.
http://igulee.fi/product_info.php?cPath=83&products_id=5
http://www.hilivinksis.com/kestositeet.php - Anonyymi
mustinakin kirjoitti:
Esim. Iguleella on tällä hetkellä myynnissä mustapohjainen kukkaside ja Hilivinksikseltä löytyy ihan täysmustaakin. Tässä linkit, klikkaa vielä erikseen kuosi-kohtaa sivuilla.
http://igulee.fi/product_info.php?cPath=83&products_id=5
http://www.hilivinksis.com/kestositeet.phpEi se luonto kiitä sen enempää kuppia käyttävää,kuppia jasormia pitää pestä ja keittääkkin että vettä kuluu ja varmasti talouspyyhettä kun pitää kuivailla vaikkapa käsiä.
Kyllä siinä markinamiehet vaan kiittää,n oehkä hetkellisesti voi rahaa säästää ja vedessäkin jos ei ite tartte laskuja maksella.
Monessa maassa kun ei se puhdasvesi edes ole itestää selvyys.
- Anonyymi
Ob. Tamponi + vuokkoset side
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747664Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583203- 372496
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj132109Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352054- 221988
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611621
- 181599