Mikä ase itsepuolustukseen

olisi hyvä?

Aion hankkia aseen itsepuolustukseen, koska joudun liikkumaan työni takia aika paljon seuduilla, joissa asuu eri maista tulleita rikollisia aineksia.

Mikä olisi hyvä siihen tarkoitukseen? Ensin ajattelin että Smith & Wessonin revolveri 500 3-tuumaisella piipulla olisi hyvä ja kätevä mutta väittivätte amerikkalaisilla aseforumeilla asiaa tuntevammat että ois aloittelijalle liian vaikea ase hallita jos tositilanne tulee.

Mikä kannattaisi ostaa? Joku ysimillinen puoliautomaatti vai ehkä Dessu?

Olen vielä epävarma, että kauanko sen luvan saaminen kestää. Jos vien ensi maanantai-aamuna hakemuksen en ole varma saanko luvan samantien vai meneekö useampi päivä.
Tekisi mieli tilata kyseinen ase jostain nettikaupasta heti samantien. Lupasivat nopeimmillaan toimituksen jo maanantaiksi kun tiedustelin asiaa. Mutta kun ei tiedä kannattaako sitä maksaa ja tilata vielä, jos siinä luvan saamisessa kuitenkin menee useampi päivä. Sitä pyssyä kun ei saa tullista kuulemma ulos ilman hankintalupaa. Noh, ehkä se on vain neuvottelukysymys ja sen saa kun vaikkapa sopii, että toimittaa luvan myöhemmin tullin nähtäville. Ainakin tiedän noin tehdyn.

53

13936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja syö puuros

      joka aamu, niin.

    • kuule____

      pääs....toivottavasti laitoit aseenkatolupa hakemukseen syyks ton itsepuolustuksen

      • Miksen olisi laittanut

        Todellisen syyn mä siihen laitoin, tottakai. Kun tuolla ghettossa joutuu liikkumaan, niin se on ihan käypänen syy.


      • keksa
        Miksen olisi laittanut kirjoitti:

        Todellisen syyn mä siihen laitoin, tottakai. Kun tuolla ghettossa joutuu liikkumaan, niin se on ihan käypänen syy.

        mutta Suomessa et saa lupaa, jos syy on itsepuolustus.

        S&W 500 ja dessu on molemmat käyntikortteja. Niitä käytetään elokuvissa ja messuilla.

        Jos oikeasti haluaa itseään puolustaa, niin hommaa aseen joka ei mene jumiin ja jossa on 18 lippaassa.


    • Lupia ...

      Ikinä et saa lupia, kiitos luoja!. Jos olisit tosissasi saisit korkeintaan luvat kaasuaseeseen.

      Dessu, herää pahvi:)

      • Kyllä sen saan

        Tämä otsikko on mennyt pahasti off-topikiksi nyt.

        Kyse ei olllut siitä saanko luvan vai en (Luvan saan siis ihan varmasti mutta sen saamisen aikatalusta en tiedä) vaan siitä mikä olisi sopiva ase tuohon.

        Meillä on siis ennestään luvallisia aseita, mutta ei sellaista joka sopisi päivittäin mukana kannettavaksi.
        Katsos, kaikissa maissa lupapoltitiikka ei ole niin tiukka kuin Suomessa. Esim. Suomeen tuo mainitsemani nettitilaus ei niin vaan onnistukaan. Tänne onnistuu.


      • edelliseen
        Kyllä sen saan kirjoitti:

        Tämä otsikko on mennyt pahasti off-topikiksi nyt.

        Kyse ei olllut siitä saanko luvan vai en (Luvan saan siis ihan varmasti mutta sen saamisen aikatalusta en tiedä) vaan siitä mikä olisi sopiva ase tuohon.

        Meillä on siis ennestään luvallisia aseita, mutta ei sellaista joka sopisi päivittäin mukana kannettavaksi.
        Katsos, kaikissa maissa lupapoltitiikka ei ole niin tiukka kuin Suomessa. Esim. Suomeen tuo mainitsemani nettitilaus ei niin vaan onnistukaan. Tänne onnistuu.

        Meillä olevat aseet ovat siis kaikki vaimoni nimissä, joka on syntyperäinen kansalainen. Perheenjäsenenä minulla on myös oikeus käyttää niitä. Tähän asti en ole käyttänyt, koska ovat isoja ja kömpelöitä kaikki. Vaimo kun harrastaa metsästystä. Vain lopetusase on pienempi (Desert Eagle) mutta sitä vaimo ei luvannut mulle kantoaseeksi vaan käski ostaa oman.
        Joten jos en itse saa lupaa, niin vaimoni saa varmuudella. Tosin puhelimessa asiaa tieduteltaessa kävi ihan selväksi että mitään esteitä luvan saamiseen ei kohdallani ole.
        Paikalliset viranomaiset jopa suosittelivat hankkimaan aseen mahdollisimman pian, kun kerroin hankinnan syyn.


      • sitten
        edelliseen kirjoitti:

        Meillä olevat aseet ovat siis kaikki vaimoni nimissä, joka on syntyperäinen kansalainen. Perheenjäsenenä minulla on myös oikeus käyttää niitä. Tähän asti en ole käyttänyt, koska ovat isoja ja kömpelöitä kaikki. Vaimo kun harrastaa metsästystä. Vain lopetusase on pienempi (Desert Eagle) mutta sitä vaimo ei luvannut mulle kantoaseeksi vaan käski ostaa oman.
        Joten jos en itse saa lupaa, niin vaimoni saa varmuudella. Tosin puhelimessa asiaa tieduteltaessa kävi ihan selväksi että mitään esteitä luvan saamiseen ei kohdallani ole.
        Paikalliset viranomaiset jopa suosittelivat hankkimaan aseen mahdollisimman pian, kun kerroin hankinnan syyn.

        siellä viron tai venäjän vai missä
        perkeleen itäblokin maassa oletkin torrakkoinesi,
        ei tuopllainen ole muualla ainakaan
        sivistyneissä valtioissa mahdollista.


      • Lopetusaseena:D
        edelliseen kirjoitti:

        Meillä olevat aseet ovat siis kaikki vaimoni nimissä, joka on syntyperäinen kansalainen. Perheenjäsenenä minulla on myös oikeus käyttää niitä. Tähän asti en ole käyttänyt, koska ovat isoja ja kömpelöitä kaikki. Vaimo kun harrastaa metsästystä. Vain lopetusase on pienempi (Desert Eagle) mutta sitä vaimo ei luvannut mulle kantoaseeksi vaan käski ostaa oman.
        Joten jos en itse saa lupaa, niin vaimoni saa varmuudella. Tosin puhelimessa asiaa tieduteltaessa kävi ihan selväksi että mitään esteitä luvan saamiseen ei kohdallani ole.
        Paikalliset viranomaiset jopa suosittelivat hankkimaan aseen mahdollisimman pian, kun kerroin hankinnan syyn.

        Mitä te oikein metsästätte? Elefanttejako!


      • ja minkä maan
        Kyllä sen saan kirjoitti:

        Tämä otsikko on mennyt pahasti off-topikiksi nyt.

        Kyse ei olllut siitä saanko luvan vai en (Luvan saan siis ihan varmasti mutta sen saamisen aikatalusta en tiedä) vaan siitä mikä olisi sopiva ase tuohon.

        Meillä on siis ennestään luvallisia aseita, mutta ei sellaista joka sopisi päivittäin mukana kannettavaksi.
        Katsos, kaikissa maissa lupapoltitiikka ei ole niin tiukka kuin Suomessa. Esim. Suomeen tuo mainitsemani nettitilaus ei niin vaan onnistukaan. Tänne onnistuu.

        aselaista lienee kyse? varmaan hiukan selkiyttäisi
        akun mainitset tuon seikan...
        ellei sitten ole tarinoinnissa muunneltua totuutta...asutkin suomessa, haet täällä lupaa, ainoalla mahdollisella perustelulla, tarkkuusammuntaan radalle...nyt sitten tiedustelet ulkomailla asuvaa esittäen täällä, mikä olisi sopiva tykki mukana kannettavaksi..."itsepuolustukseen"...


    • vanemoinen

      "Aion hankkia aseen itsepuolustukseen, koska joudun liikkumaan työni takia aika paljon seuduilla, joissa asuu eri maista tulleita rikollisia aineksia."

      Mitähän nuo seudut ovat? Turun Varissuo vai Helsingin Kontula? Minä ajoin juuri tänä aamuna Vuosaaren läpi ilman vaikeuksia, kävin kioskilla ja ostin tupakkaa. Eipä tullut mieleenikään, että pitäisi olla joku mutka taskussa.

      Oletko katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia? Jos rastafari tulee pummaamaan sinulta tulta ja posautat ysimillisellä, se on murha.

      Vai oletatko, että joku alkaa tulittaa vähäistä persoonaasi yks kaks? Sinun henkeäsi suoraan ja välittömästi tullaan yrittämään pois? Jos niin on ja asialla ovat ammattilaiset, et ehdi nenääsi niistää, oli sinulla ase tai ei. Palkkaa mieluiten sitten mukaan koulutettu kaveri, joka ei pelkää noin paljon.

      Aseet "itsepuolustusta" varten kuuluvat turvallisuusalalla työskenteleville, mikäli voimankäyttö on heidän toimessaan todennäköistä, ja ehdollisesti työnsä puolesta joillekin jatkuvassa ryöstövaarassa oleville. Ei kaupparatsuille, joita pelottaa mennä ostarille.

      Muuten olet saanut oikeaa tietoa. Tulitaistelussa adrenaliini tekee käsivarsista hiukan lakritsia. On eri asia, kun nämä häiriintyneet psykopaatit ampuvat viattomia ihmisiä läheltä ja heiluttavat puukkoa, kuin yrittää pärjätä kadulla aseistettuja hyökkääjiä vastaan. Lyhytpiippuisella S&W:lla osuisit todennäköisesti oman varpaasi lisäksi jokikiseen ilmansuuntaan satunnaisessa järjestyksessä. Sama juttu periaatteessa järeiden pistoolienkin kanssa, mutta sivulliset olisivat vielä enemmän vaarassa.

      Tulli ei myöskään luovuta sinulle tuliasetta, johon sinulla ei ole lupaa.

      Quit.

      • KannanAsetta

        Tuo rastapään ampininen olisi kylläkin tappo, eikä murha. Suomessa istuu taposta max. sen 2 vuotta. Eli ei mitään. Ja vankiloita suomessa ei ole yhtäkään. Vain hotelleja.


      • Anonyymi

        Onneksi on aseita toimii eikä lupaa tarvii. Paljon saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on aseita toimii eikä lupaa tarvii. Paljon saatavilla.

        Kiitos tästä viestistä. Se oli älyllinen ja hyödyllinen.


    • vanemoinen

      En lukenut aluksi koko ketjua. Jos tekisin bisnestä jossakin Jekaterinburgissa, ostaisin varmaan automaattipistoolin, jossa lippaassa on vähän enemmän kuin rullarevolverissa. Sillä voi ainakin suojata paon. Ei sen niin väliä, minkä: Clock, Ceska... Sen lisäksi palkkaisin lähisuojan erikseen ja varmistaisin, että toimeni siellä on oikeutettu niiden taholta, jotka valtaa oikeasti pitävät.

      Pienen revolverin etu on se, että se menee huomaamattomasti kainalokoteloon. Mutta, kuten sanottu, täytyy olla sirkusampuja, jos metrejä on vähän enemmän.

      • Pelota

        Vaikka lähen viikonlopun viettoon rikollisen aineksen kera.Melkoisen provon esitit.Niin ja meinas unohtua on minullakin ase aina mukana,nimittäin metsästysase.


    • Pruut

      Toivottavasti missään päin suomea ei löydy niin tyhmää poliisipäällikköä, joka antaa tuollaiselle idiootille aseluvat.

    • Ensinnäkin kehoitan kaikkia viestin lukijoita lukemaan koko ketjun läpi ja vastailevan kommenttiini vasta sen jälkeen.

      Mielestäni kyseiseen tarkoitukseen sopisi alumiinirunkoinen yksitoiminen .22WMR revolveri 2"-2.5" piipulla. Maailmalta saa kaliiberiin nopeasti hajoavia latauksia, joista ei aiheudu niin suurta vaaraa sivullisille ja suuäänikin herättää puolen kylän poliisit ikävällä rääkäisyllään.

      Nämä aseet ovat pieniä ja niiden suurin osa on kahva. Koteloitu itsepuolustusase saattaa herkistää yksityisyyden rikkojan liipasinsormea siinä määrin, että se voi koitua hengenmenoksi. Sensijaan taskussa oleva tai taskukoteloitu "leikkipyssy" on nopeasti kaivettavissa ja laukaistavissa vaikka rikollinen osoittaisi sinua koko ajan aseellaan.

      Näillä "leluilla" tahtoo olla sitten hintaakin aika reippaasti.

      • vanemoinen

        Tilanteesta varmaan riippuu. Hyvin tavallinen tapa itäisessä Euroopassa on hyökätä kohti autoa isolla parkkipaikalla tai hiljaisella maantiellä, sitä lähinnä mietin omassa vastauksessani.

        Esittämäsi ratkaisu taitaa olla sisätiloihin sopiva näkymätön mielenrauhan tuoja, sinällään näppärä, vähän kuin talvipakkasella kintaassa pidettävä pieni pistooli, jota kaukopartiomiehet nukkuessaan joskus käyttivät. Eräs kaveri onnistui karkaamaan nukkumasta yllätettynä vielä vankirivistöstäkin sellaisen avulla.

        Jos kaveri tahtoo hengailla yksin rikollisten kanssa, riskit ovat suuremmat kuin aseella voi poistaa, ja siinä voi käydä huonosti milloin mistäkin käsittämättömästä syystä. Perusjuttu on siinä.


    • Minäkin sain

      Minä ainakin sain luvat parissa päivässä kun sanoin, että joudun käymään metrolla Itäkeskuksessa lähes viikottain. Joskus jopa ilta-aikaan.

      Mutta ei yksi ase mihinkään riitä. Aina pitää olla back-up nilkkakotelossa tai muussa sopivassa paikassa. Minä hankin Desert Eagelin kuuden tuuman piipulla (.50 AE tietenkin). Vähän se pullottaa takin alla, mutta fiksuimmat tajuaa väistää kun ymmärtää mitä takin alla on.

      Nilkkakotelossa minulla on pieni .357 reuku.

      Tilaa vaan kaikki nettikaupoista heti nyt viikonloppuna ja maksa samantien. Luvat on pelkkä muodollisuus. Ne tulee kun manulle illallinen. Minulta ne vähän kyseli noista rattijuopumustuomioista, mutta sanoin vaan, että en kai minä metrolla kulkisi, jos kortti ei olisi kuivumassa. Poliisi ymmärsi.

      Turvallista matkaa!

      • Hedvig H.

        Typerät turnipsit,kyllähä annoetta ulukomualaese Leppävirtalaese jallittoo ihteenne.K0rh0nennii oekee innostu reppana. Eekös ne kaakopartiomiehet pitännä pikkuruikkuista pistooliaa persaakossa.
        Kaasulla ihtesäpuolustamine kääppii teelle somasti. Hernekeettoo ja papuloeta vua jokapäevä nuamaa.


      • 450928023948230948
        Hedvig H. kirjoitti:

        Typerät turnipsit,kyllähä annoetta ulukomualaese Leppävirtalaese jallittoo ihteenne.K0rh0nennii oekee innostu reppana. Eekös ne kaakopartiomiehet pitännä pikkuruikkuista pistooliaa persaakossa.
        Kaasulla ihtesäpuolustamine kääppii teelle somasti. Hernekeettoo ja papuloeta vua jokapäevä nuamaa.

        9mm tai 45Auto on paras. Molemmat pysäyttävät erinomaisesti minkä tahansa suojautumattoman reikäpäillä, nelivitonen vielä paremminkin. Kummallakin voi ampua nopeasti ja lippaisiin mahtuu kiitettävästi paukkua.


    • palstalle

      tulee kuhinaa kun joku kekseliäs trolli heittää avaukseksi jonkun ilmiselvän provon tyyliin "ajattelin viisisatasen Smitikan hommata itsepuolustukseen".

      Noh, noilla helposti provosoitavillahan nämä keskustelupalstat pyörivät.

      Aina joku alkaa suu vaahdossa reagoimaan provoon.

      • alkuperäinen kysyjä

        Ei todellakaan ollut provo. Väärinkäsityksiä syntyi ehkä siksi, että (täysin oma mokani oli se) etten älynnyt mainita olevani ulkosuomalainen ja monet kirjoittelijat keskittyivät enemmänkin siihen etten voi saada lupaa tai jopa nimittelemään, sen sijaan että olisivat keskittyneet itse asiaam.

        Kiitoksia kuitenkin asiallisesti vastanneille. Sain niistä hyvää ja uutta tietoa ja varmuuden siitä, että sellainen (täkäläisten asehrrastajien suuresti kehuma ja palvoma) smitikka on todellakin täysin kelvoton minun tapauksessani itsepuolustukseen. Eli jos oikein ymmärsin, niin ei se iso kaliiperi vaan käsiteltävyys tiukassa paikassa on tärkein, esim. sen opin sain täältä. Ja kun olen kokematon aseiden kanssa, niin ilmeisesti tuo mainittu 22 WMR saattaisi olla todella harkinnan arvoinen juttu. Kiitos siitä vinkistä.


      • Vakavissan
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut provo. Väärinkäsityksiä syntyi ehkä siksi, että (täysin oma mokani oli se) etten älynnyt mainita olevani ulkosuomalainen ja monet kirjoittelijat keskittyivät enemmänkin siihen etten voi saada lupaa tai jopa nimittelemään, sen sijaan että olisivat keskittyneet itse asiaam.

        Kiitoksia kuitenkin asiallisesti vastanneille. Sain niistä hyvää ja uutta tietoa ja varmuuden siitä, että sellainen (täkäläisten asehrrastajien suuresti kehuma ja palvoma) smitikka on todellakin täysin kelvoton minun tapauksessani itsepuolustukseen. Eli jos oikein ymmärsin, niin ei se iso kaliiperi vaan käsiteltävyys tiukassa paikassa on tärkein, esim. sen opin sain täältä. Ja kun olen kokematon aseiden kanssa, niin ilmeisesti tuo mainittu 22 WMR saattaisi olla todella harkinnan arvoinen juttu. Kiitos siitä vinkistä.

        Jos olet ihan tosissasi, niin mieti myös oman kuulosi suojaamista. Ainakin reukuissa 22 WMR:n ääni on todella voimakas ja voi vain kuvitella kun sellaisen laukaisee (vaikka varoitusmielessä) sisätilassa tai kapealla kujalla tms akustisesti huonossa paikassa, niin oma kuulo on vaarassa.


      • Tseskan nimeen
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut provo. Väärinkäsityksiä syntyi ehkä siksi, että (täysin oma mokani oli se) etten älynnyt mainita olevani ulkosuomalainen ja monet kirjoittelijat keskittyivät enemmänkin siihen etten voi saada lupaa tai jopa nimittelemään, sen sijaan että olisivat keskittyneet itse asiaam.

        Kiitoksia kuitenkin asiallisesti vastanneille. Sain niistä hyvää ja uutta tietoa ja varmuuden siitä, että sellainen (täkäläisten asehrrastajien suuresti kehuma ja palvoma) smitikka on todellakin täysin kelvoton minun tapauksessani itsepuolustukseen. Eli jos oikein ymmärsin, niin ei se iso kaliiperi vaan käsiteltävyys tiukassa paikassa on tärkein, esim. sen opin sain täältä. Ja kun olen kokematon aseiden kanssa, niin ilmeisesti tuo mainittu 22 WMR saattaisi olla todella harkinnan arvoinen juttu. Kiitos siitä vinkistä.

        Olen samankaltaisessa tilanteessa ja jo valintani tehnyt, en välttämättä oikeaa. Täällä, kateellisten kiusaksi en sano missä, minulla oli onni saada aseenkantolupa ja ase hankittua kolmessa tunnissa laillisesti. Ei tarvinnut mitään tiukkapipoista poliisirangaistuskuulustelua käydä läpi vaan sen kuin valehteli että haluaa aseen tarkkuusammuntaa varten.

        Ostin ysimillisen CZ-puoliautomaattipistoolin, jota pidän yöpöydän laatikossa. Siitä se on nopea napata käteen, vetää liikkuvat taakse ja ase on ampumavalmis. Täällä voi murtovarkaan ampua niille sijoilleen joutumatta edesvastuuseen.

        Pistooli on varmasti hyvä peli mutta sanovat että revolveri olisi toimintavarmempi. Sillä ei myöskään ole merkitystä montako patia aseeseen mahtuu kun kyseessä on itsepuolustus eikä sodankäynti. Muutaman laukauksen luulisi kyllä riittävän hyökkääjän karkoittamiseen.


    • Tadzio de Santis

      Omilla rystysillä pitää pärjätä. Niillä on otettu mittaa puukostakin pariin otteeseen. Takkiin on tullut useammin kuin haluaisi myöntää, mutta henki on ainakin tähän asti säilynyt.

    • Tzä

      Ei sitä kannata pienemmällä lähtä onnea kokeilemaan. Suosittelen myös kulkuneuvoksi vaikka T55:sta.

      • EAIS

        Ei läheskään aina pelkkä nyrkki riitä kun tilanne iskee päälle. Niinhän ne kehonrakentajat väittää, mutta uskallan lyödä vetoa harjaantuneen aseenkäsittelijän puolesta, vaikka nyrkkimanne saisikin yllätysedun. Pistoolin vetää niin nopeasti takin alta ja laukaisee ettei aina uskokaan.

        Revolverit ovat mekaanisesti toki toimintavarmempia, mutta pitää katsoa, missä ympäristössä sitä joutuu kanniskelemaan. Tavallinen sivistyksen parissa käyskentely harvoin niin mutainen ja pölyinen on etteikö automaattipistooli toimisi. Mudassa ja hiekassa pyöritettynä varmasti revolverilla voi luottaa joka patin lähtevän, mutta "kadulla" 19 patruunan kapasiteetti suoraan käytettävissä kevyen liipaisun takana on sitä jotakin kun tilanne iskee.

        Isompi kaliiperi ei tarkoita parempaa asetta, ehei. Käsiteltävyys on ensisijainen kriteeri, ja ysimillinen soveltuu tähän erinomaisesti loistavalla hallittavuus-teho-kapasiteetti - balanssillaan. Iso siluettirevolveri tuo kyllä rispektiä gangstamaailmassa, mutta tositilanteessa se on melko onneton, lähinnä fire and hit or hide - kertalaukauslaite. Nelivitonen ja ysimillinen - asettelu on legendaarinen ja faktojen valossa on myönnettävä, että nelivitonen omaa enemmän pysäytysvoimaa, mutta yhtä lailla tähdätyt laukaukset pysäyttävät päällekävijän ysillä kuin coltilla. Nelivitosen reikäpäät vaan pysähtyvät ihraan huomattavasti nopeammin eivätkä läpäise kohdetta aiheuttaen vaaraa muille, ja tämän seikan vuoksi mm. jenkkien viranomaiset suosivat nelivitosta. Ysimillinen läpäisee ja vaarantaa sivulliset.

        Eihän tällaista suomessa sallita, ehei. Pitäähän rikollisellakin jotakin turvaa yhteiskunnassa olla, ei se haittaa jos pari viatonta mukiloi ja ryöstää, pakkohotelliinhan se joutuu kuitenkin "kärsimään" pois pimeältä ja loskaiselta kadulta.
        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom


      • Ketjun aloittaja
        EAIS kirjoitti:

        Ei läheskään aina pelkkä nyrkki riitä kun tilanne iskee päälle. Niinhän ne kehonrakentajat väittää, mutta uskallan lyödä vetoa harjaantuneen aseenkäsittelijän puolesta, vaikka nyrkkimanne saisikin yllätysedun. Pistoolin vetää niin nopeasti takin alta ja laukaisee ettei aina uskokaan.

        Revolverit ovat mekaanisesti toki toimintavarmempia, mutta pitää katsoa, missä ympäristössä sitä joutuu kanniskelemaan. Tavallinen sivistyksen parissa käyskentely harvoin niin mutainen ja pölyinen on etteikö automaattipistooli toimisi. Mudassa ja hiekassa pyöritettynä varmasti revolverilla voi luottaa joka patin lähtevän, mutta "kadulla" 19 patruunan kapasiteetti suoraan käytettävissä kevyen liipaisun takana on sitä jotakin kun tilanne iskee.

        Isompi kaliiperi ei tarkoita parempaa asetta, ehei. Käsiteltävyys on ensisijainen kriteeri, ja ysimillinen soveltuu tähän erinomaisesti loistavalla hallittavuus-teho-kapasiteetti - balanssillaan. Iso siluettirevolveri tuo kyllä rispektiä gangstamaailmassa, mutta tositilanteessa se on melko onneton, lähinnä fire and hit or hide - kertalaukauslaite. Nelivitonen ja ysimillinen - asettelu on legendaarinen ja faktojen valossa on myönnettävä, että nelivitonen omaa enemmän pysäytysvoimaa, mutta yhtä lailla tähdätyt laukaukset pysäyttävät päällekävijän ysillä kuin coltilla. Nelivitosen reikäpäät vaan pysähtyvät ihraan huomattavasti nopeammin eivätkä läpäise kohdetta aiheuttaen vaaraa muille, ja tämän seikan vuoksi mm. jenkkien viranomaiset suosivat nelivitosta. Ysimillinen läpäisee ja vaarantaa sivulliset.

        Eihän tällaista suomessa sallita, ehei. Pitäähän rikollisellakin jotakin turvaa yhteiskunnassa olla, ei se haittaa jos pari viatonta mukiloi ja ryöstää, pakkohotelliinhan se joutuu kuitenkin "kärsimään" pois pimeältä ja loskaiselta kadulta.
        __
        http://www.nettisivu.org/elite_argom

        Ostin sitten kaksi. Vaimo yllytti. Tosin toinen tuli käytännössä pelkäksi koristeeksi. On niin kamala peli ampua etten tykkää yhtään mutta koriste-esineenä todella hieno.

        Mukana kannettavana aseena on nyt ysimillinen H&K:n USP ja kotona seinällä pidettäväksi Desert Eagle Mark VII ja kaliiperi on .44 magnum. Minen näistä just mitään tiedä, mutta sain tuon Desert Eaglen käsittääkseni hyvin edullisesti siksi, kun on kuulemma malli, jota ei enää valmisteta. 800 US dollaria se tuli mulle maksamaan.

        Käytiin vaimon kanssa molempia jo radalla testaamassa ja kyllä ehdottomasti kuuluu kiitos niille, jotka täällä vastasivat asiallisesti ja saivat minut harkitsemaan kantoaseeksi jotain muuta kuin .500 S&W:tä. Ei tulisi mitään tiukassa paikassa alkaa sellaista käsitellä. Radallakin hankalaa tuon Desert Eaglen kanssa. On ihan liian jyty peli minun makuuni. Mutta nätti se on kuin sika pienenä.
        Tuo H&K sitävastoin on todella miellyttävä peli ampua ja uskon sen sopivan tuohon tarkoitukseen hyvin. Tosin toivon, etten koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen. En ole ollenkaan varma että tiukankaan paikan tullen pystyisin laukaisemaan asetta kohti ihmistä. Jos tilanne tulee, toivottavasti aseen luoma pelotevaikutus riittää tilanteen laukaisemiseen.

        Kiitos osallistuneille ja niille, jotka ihan oikeasti antoivat jotain tähän keskusteluun. Olisin luultavasti ilman tätä keskustelua ja joitain kommentteja, jotka laittoivat miettimään, ostanut ihan liian ison aseen. Luultavasti sen Smith & Wessonin.
        Tuo USP on niin mukava ampua, että taitaa radalla käymisestä tulla minullekin tästä lähin tapa. Ihan mukava tapa kuluttaa aikaa tuo tauluihin ampuminen.


      • Toivottavasti
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ostin sitten kaksi. Vaimo yllytti. Tosin toinen tuli käytännössä pelkäksi koristeeksi. On niin kamala peli ampua etten tykkää yhtään mutta koriste-esineenä todella hieno.

        Mukana kannettavana aseena on nyt ysimillinen H&K:n USP ja kotona seinällä pidettäväksi Desert Eagle Mark VII ja kaliiperi on .44 magnum. Minen näistä just mitään tiedä, mutta sain tuon Desert Eaglen käsittääkseni hyvin edullisesti siksi, kun on kuulemma malli, jota ei enää valmisteta. 800 US dollaria se tuli mulle maksamaan.

        Käytiin vaimon kanssa molempia jo radalla testaamassa ja kyllä ehdottomasti kuuluu kiitos niille, jotka täällä vastasivat asiallisesti ja saivat minut harkitsemaan kantoaseeksi jotain muuta kuin .500 S&W:tä. Ei tulisi mitään tiukassa paikassa alkaa sellaista käsitellä. Radallakin hankalaa tuon Desert Eaglen kanssa. On ihan liian jyty peli minun makuuni. Mutta nätti se on kuin sika pienenä.
        Tuo H&K sitävastoin on todella miellyttävä peli ampua ja uskon sen sopivan tuohon tarkoitukseen hyvin. Tosin toivon, etten koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen. En ole ollenkaan varma että tiukankaan paikan tullen pystyisin laukaisemaan asetta kohti ihmistä. Jos tilanne tulee, toivottavasti aseen luoma pelotevaikutus riittää tilanteen laukaisemiseen.

        Kiitos osallistuneille ja niille, jotka ihan oikeasti antoivat jotain tähän keskusteluun. Olisin luultavasti ilman tätä keskustelua ja joitain kommentteja, jotka laittoivat miettimään, ostanut ihan liian ison aseen. Luultavasti sen Smith & Wessonin.
        Tuo USP on niin mukava ampua, että taitaa radalla käymisestä tulla minullekin tästä lähin tapa. Ihan mukava tapa kuluttaa aikaa tuo tauluihin ampuminen.

        Ampumaurheilu on kiva harrastus ja hienoa että hankit mojovat pelit. Mutta Suomessa joku mättää ja pahasti, kaikki on liian tiukkapipoista, ehkäpä Keravan sekopääkin joutui turvautumaan puukkoon kun ei saanut ampuma-asetta käsiinsä. Tarkoitan sanoa että liian tiukoilla rajoituksilla ja valvonnalla ei saada kitkettyä pois yhteiskunnan pahaa oloa. Aina sitä joku konsti löytyy tappaa viaton koululainen.

        Itse ostin toiseksi aseeksi 22. Tauruksen, joka oli tosin halpa, mutta siinä näyttää olevan liikaa toimintahäiriöitä, siten epäluotettava. Katselen jotain muuta tilalle. Täällähän onneksi ampuma-aseen ostaminen on yhtä helppoa kuin maitopurkin.


      • Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Ostin sitten kaksi. Vaimo yllytti. Tosin toinen tuli käytännössä pelkäksi koristeeksi. On niin kamala peli ampua etten tykkää yhtään mutta koriste-esineenä todella hieno.

        Mukana kannettavana aseena on nyt ysimillinen H&K:n USP ja kotona seinällä pidettäväksi Desert Eagle Mark VII ja kaliiperi on .44 magnum. Minen näistä just mitään tiedä, mutta sain tuon Desert Eaglen käsittääkseni hyvin edullisesti siksi, kun on kuulemma malli, jota ei enää valmisteta. 800 US dollaria se tuli mulle maksamaan.

        Käytiin vaimon kanssa molempia jo radalla testaamassa ja kyllä ehdottomasti kuuluu kiitos niille, jotka täällä vastasivat asiallisesti ja saivat minut harkitsemaan kantoaseeksi jotain muuta kuin .500 S&W:tä. Ei tulisi mitään tiukassa paikassa alkaa sellaista käsitellä. Radallakin hankalaa tuon Desert Eaglen kanssa. On ihan liian jyty peli minun makuuni. Mutta nätti se on kuin sika pienenä.
        Tuo H&K sitävastoin on todella miellyttävä peli ampua ja uskon sen sopivan tuohon tarkoitukseen hyvin. Tosin toivon, etten koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen. En ole ollenkaan varma että tiukankaan paikan tullen pystyisin laukaisemaan asetta kohti ihmistä. Jos tilanne tulee, toivottavasti aseen luoma pelotevaikutus riittää tilanteen laukaisemiseen.

        Kiitos osallistuneille ja niille, jotka ihan oikeasti antoivat jotain tähän keskusteluun. Olisin luultavasti ilman tätä keskustelua ja joitain kommentteja, jotka laittoivat miettimään, ostanut ihan liian ison aseen. Luultavasti sen Smith & Wessonin.
        Tuo USP on niin mukava ampua, että taitaa radalla käymisestä tulla minullekin tästä lähin tapa. Ihan mukava tapa kuluttaa aikaa tuo tauluihin ampuminen.

        Tuuninkia kehiin, niin USP on mukava lelu.

        Match-laukaisukoneisto kannattaa ainakin laittaa, ei maksa juuri mitään edes Suomessa. Parantaa ampumista ja tarkkuutta puolella.

        Lisäksi kannattaa pistää kunnon nopeat tähtäimet. Itse olen katsellut tuommoisia:

        http://www.entreprise.com/hkuspo.htm

        Tosin ne ovat loppu ja yhteensopivuus ei ole oikein varmaa, koska pistoolini malli on Expert. Huonoin puoli aseessa on mielestäni liian korkea tähtäinlinja.



        Ps. Kannattaa tutustua paikallisiin IPSC-harrastajiin.


    • Wanna-be Terminator

      Mikä ase paras itsensä ja kodinpuolustamiseen? Eräs vaihtoehto on kaasuase, josta varmaan on jossain omakin keskustelu.

      Pippurikaasua silmille niin siinä niin tokenee murtovaras kuin päällekarkaava huumehörhökin samoin kuin vesikauhuinen koira. Eikä tarvitse tappaa ketään.

      • Erkki Esimerkki

        Kaasu ei tapa, Ja siten ei aiheuta hyökkääjälle pelkoa että saattaisi piipusta tulla ikävä yllätys. Joka on ongelma koska hyökkääjällä ei ole varsinaisesti mitään pelättävää varsinkaan jos hyökkääjä on joku sekopää joka ei pelkää juuri pippuri kaasuja.

        Oikeaa asetta käyttäessä itsepuolustukseen asetta ei välttämättä tarvitse käyttää, Eikä tulisi edes vetää ulos piilosta ennenkuin tilanne karkaa käsistä. Tavoitteena on vetää ase esille vasta kun näin käy ja sitä tulisi käyttää vain jos pelkkä piipulla osoitteleminen ei tehoa.


        Itse puolustukseen ostettu ase(jota EI oikeasti tähän tarkoitukseen saa käyttää mutta hätä pyhittää keinot)

        Ja koska tarkoitus on puolustautua aseen ei tule olla Holywood elokuva pistooli(desert eagle tai vastaava) vaan sellainen joka pysäyttää hyökkääjän. Toisinsanoen aseen pitää olla joku joka on pienehkö ja sen kaliberi pitäisi olla 9mm tai jos aseelle on ihan oikeasti itsepuolustus käyttöä niin .45kaliberinen pistooli.


    • paskajukka

      eli osta pesäpallo maila.tai vaikka nyrkkirauta.

    • maailman kovin kolli

      tai sitte vaikka m60 niin niin jää vain verta,paskaa ja höyheniä ns.ghetto matalana

    • slayer69

      ala liikkumaan gethossa panssarivaunulla. myös liekinheitin olisi suositeltava pikku ase kun mannet juoksevat kohti

    • voevoevoejavoe

      Voi ristus mitä vastauksia.."9 millinen tai .45 kaliiperinen.." ja "18 patruunaa lippaassa.."

      Kyllä on katsottu liikaa amerikkalaisia elokuvia..nykynuoret on noiden aseiden kansssa aivan elokuvien ja taistelupelien lumoissa.

      Vaikka itsepuolustukseksi ampuisi jotakin ja kävisi vielä niin että päällekarkaaja menehtyisi niin linnaan tulisi lähtö..ja varma on se että ei saa asetta itsepuolustuksen perusteella tavis.

      Eikä edes kaasusumutinta anneta kaikille. Senkin käytöstä tulee ilmoittaa poliisille välittömästi ja ensiapu sille joka kaasua silmilleen saa.

    • ainoo älykäs

      voi pyhä paska miten voi olla näin tyhmiä ja näin saatanan paljon ihmisiä joilla järki jäi sinne perseen tasolle....

      • Piti sitten jonkun

        avata tämäkin 4 vuotta vanha ketju.


    • huolestunut.....

      Ja yks näistä on seuraavissa presidentin vaaleissa vielä ehdokkaana.

    • Ketjun alottaja

      tota en muute miettinytkään, että voi tulla linnaa. mun kannattaaki varmaan ostaa laiton ase, että voin paeta paikalta. ei saa sit sitä asetta niin helposti yhdistettyä muhun.

    • viisas2

      Joo suosittelen että ostat kultaisen 50.cal desert eaglen...

    • verta syljen

      Mulla on kummassakin nilkassa koteloituna laukaisukoneistoiltaan herkistellyt erpers KUPS VGA rynnäkkörevolverit. Nyt vaan on niin että kun kaupunki ei huolehdi lunta kaduilta joudun käyttämään pitkävartisia saappaita. Eilenkin kun yöllä työstä tullessani kimppuuni hyökättiin jouduin ensin ottamaan saappaat jaloistani ennen kuin sain aseeni esille. Selvisin tilanteesta lähes vahingoittumattomana, menetin vain hampaani.
      Korvaako kaupunkin nyt minulle implantit, hammasproteesit vai yritetäänkö vielä laittaa nastahampaat, joitain juuria on vielä jäljellä.

    • pippeliporkkana

      Hei eikö suomessa tosiaan saa lupaa minkäänlaiselle käsiaseelle jos syynä on vain itsepuolustus? Kyl mä tosiaan ymmärrän että tietynlaisissa tilanteissa sellaisen myöntäminen olisi tosi hyvä juttu.

    • suomionnöyrääpoikaa

      Huipputiukasta aselaista tunnetussa Japanissa on tehty joitakin joukkomurhia perinteisillä samurai-miekoilla. Yhtä tällaista tapahtumaa kommentoinut amerikkalainen asetoimittaja sanoi osuvasti: “Ei onnistuisi Teksasissa!”

      • juntunennn

        Miksipä ei onnistuisi teksasissa? Ja vielä helpommin kun keskiverto amerikkalainen ei pysty juoksemaan eikä väistelemään, ja ne muut asehullut ampuvat jo siinä vaiheessa toisiaan kun eivät tiedä kuka on hyökkääjä, kun on verta lattialla ja jollain ase kädessä niin se ammutaan ensin.


      • äläviitsikommentoida
        juntunennn kirjoitti:

        Miksipä ei onnistuisi teksasissa? Ja vielä helpommin kun keskiverto amerikkalainen ei pysty juoksemaan eikä väistelemään, ja ne muut asehullut ampuvat jo siinä vaiheessa toisiaan kun eivät tiedä kuka on hyökkääjä, kun on verta lattialla ja jollain ase kädessä niin se ammutaan ensin.

        Hei kamoon...älkää kommentoiko kolme vuotta vanhoja juttuja, jos keskustelulla tai kommentilla ei ole mitään informatiivista arvoa.


    • onkopakkojoseihalua

      Mikksei saa kommentoida?

    • Huhhuhjonne

      Jos oikeesti joudut kulkemaan jonkun hoodin läpitte niin sinuna varautuisin siihen että niillä on kotikenttä etu kaikilla kotona haulikot ja konepistoliit aseen kun ehdit taskustas kaivaa ni siin on koko jengi sua vastas vähä jääremillä herne pyssyil ja ton sun stoorin perusteella aiot hankkii sen aseen rikollisiin puuhiin sinuna ostaisin tarjoustalosta kuulapyssyn

    • robinhodmag
    • magnumjari

      Trollien ruokinta kielletty.

    • Anonyymi

      Taidat saada hernepyssyyn.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe