eli voiko akneen määrätyn antibioottikuurin aikana juoda alkoholia ja kuinka paljon? voiko sillä olla pahojakin seuraamuksia? eihän ne nyt mitään verenpainelääkkeitä ole... ja sitten vielä: kuinka kauan antibioottikuuri yleensä kestää? 3-6 kuukautta?
nyt olis erittäin tärkeetä saada vastauksia tohon alkoholi juttuun eli laittakaa viestejä tulemaan. kiitos jo etukäteen!
alkoholi+antibiootit
7
4792
Vastaukset
- jani
Yleensä antibioottikuuri kestää 7-14 päivää.
Alkoholilla ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
Antibioottien teho voi tietenkin heiketä alkoholin takia.- tietämätön
se taitaaki olla sit toi roaccuttan kuuri joka kestää useemman kuukauden..
- näin
Mulle määrättiin äskettäin antibioottikuuri akneen ja se kestää 3 kk. Kysyin lääkäriltä myös saako alkoholia nauttia kuurin aikana. Eli, kyllä saa, mutta seurauksena on sitten tuplasti pahaa oloa ainakin silloin, jos alkoholia on ottanut paljon. Niin ja tabletti pitää muistaa ottaa ajallaan, sillä muuten kuuri keskeytyy. Muistaako tätä krapula/humalapäissään on sitten eri juttu.
- jepsu
Ite on tullu popsittua antbioottia akneen (tetrasykliini) liianki kanssa. Pisin kuuri mikä määrättiin oli 6 kk. Akne pysy täysin pois sen aijan kun tabuja vedin, aina kun lopetin näppt palas n. viikon kuluttua. Nyt vihdoin roa kuuri alussa.
Mun kokemuksen mukaan ja sen mitä lekuriltakin kuulin on, että noilla antibiooteilla ei ainakaan pahaa aknea voiteta. Söinkin niitä vähän niiku tarpeeseen. Pientä annosta ja monesti jätin syömättä kokonaan esim kesällä kun iho oli muutenki parempi.
Näiden nettijuttujen perusteella ei kukaan itseään lääkitkö! Mutta näistä voi saada jotain ideaa, mitä kysyä lekurilta. - minä
3kk tetrasykliini kuurin olen syönyt. Alkoholiakin tuli useaan kertaan nautittua tuona aikana enkä ainakaan minä huomannut, että olisi jotain vaikutusta ollut.
- farm.
On olemassa antibiootteja joiden kanssa ei saa juoda ollenkaan alkoholia, mutta niitä on vain muutama eikä niitä tietääkseni käytetä aknen hoidossa. Kun lääkkeitä noutaa apteekista, kannattaa kysyä samalla tuo alkoholijuttu. Myös lääkepakkauksen sisällä on tietoa lääkkeen käytöstä ja yhteisvaikutuksista. Kannattaa lukea vaikka pientä pränttiä ovatkin.
Lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä. Joitakin ihmisiä antibiootit saattavat väsyttää, ja alkoholi voi tätä vielä voimistaa. Myös mahaärsytys voi lisääntyä. Joten kohtuudella sitä alkoholia...! :=) - Minna
mun yhel kaverilla oli joku kuuri (finnejä vastaan) ja lääkäri oli varottanu käyttämäst alkoholii samaa aikaa. se kuitenki joi YHEN siiderin ja meni ihan sekasin. yrjös ainaki 3h ja joutu loppujen lopuks SPR:lle (oltiin bilettämässä yhes aika isos tapahtumas)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275