Riittääkö Dreamweaver?

epätiatoonen

Niin,

Jos aikoo webbisivujen teolla työllistyä, riittääkö Dreamweaverin osaaminen? Ja tietty jos osaisi copy pastettaa sen verran koodia että onnistuu lomakkeilla haku ja tallennus tietokantoihin (php ja sql esim.).

Visuaalista silmää ja käyttöliittymän suunnittelua varmaankin kannattaisi myös treenata. Onkos mitään mahtiopuksia kellään mielessä, jotka kannattaisi lukaista aiheesta?

Olen verkkopuolen amk-inssi, mutta enemmän oikeastaan kiinnostaisi tuo luovempi puoli.

16

3452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......................

      Jos Dreamweaveria osaa käyttää HYVIN, niin kyllä se varmasti riittää moniin tarpeisiin. Sehän on uskomattoman laaja työkalu. Valitettavasti nykyään moni haluaa sivunsa pilattavan flashilla yms. kikkailuilla, joten tällaisen tarve on varmasti myös olemassa. Kun puhutaan pienyrityksistä, monet varmasti haluavat vain näkyvyyttä, jolloin nettisivut pitää olla mahdollisimman näyttävät ja toimivat. Tähän riittää kyllä Dreamweaver. Jos sivuilla pitää olla joku funktio (tietokannat yms), niin olisi hyvä tietää myös niistä. Se pelkkä copy-paste ei pitkälle riitä.

      • jos haluaa tehdä

        nopeasti aukeavan etusivun, niin pitäisi osata käyttää photaria tai vastaavaa ja illua vektorigrafiikkaan.
        muistaakseni DW:llä pystyy tekemään helposti päivitettävät sivutkin. ja lomakesivut.


      • epätiatoonen
        jos haluaa tehdä kirjoitti:

        nopeasti aukeavan etusivun, niin pitäisi osata käyttää photaria tai vastaavaa ja illua vektorigrafiikkaan.
        muistaakseni DW:llä pystyy tekemään helposti päivitettävät sivutkin. ja lomakesivut.

        Teetkö photarilla ensin kuvan tai käsittelet kuvaa ja sitten konvertoit Illulla vektoriksi? Siksikö se aukeaa nopeaa vai mitä tarkoitat?

        Photari o semi-hallussa, Freehand, Coreldraw ja 3DSMax ihan jeessisti hallussa.


      • teen etusivun
        epätiatoonen kirjoitti:

        Teetkö photarilla ensin kuvan tai käsittelet kuvaa ja sitten konvertoit Illulla vektoriksi? Siksikö se aukeaa nopeaa vai mitä tarkoitat?

        Photari o semi-hallussa, Freehand, Coreldraw ja 3DSMax ihan jeessisti hallussa.

        kuvat ja tekstit sun muuta mitä siihen tulee. sen jälkeen tallennan sen save for web. tallenna myös photarina se että voit muokata myöhemmin. ne kohdat mitkä tulee linkiksi, grappaa ne ja liitä päälle DW:ssä että saa linkitettyä, muuten koko etusivu on yksi linkki. itse en tiedä muuta keinoa. tarkkuutta ja viitseliäisyyttä se vaatii jos meinaa tehdä kunnolla.


    • Dreamweaver on loistava, opettele se. Opettele samalla Html ja Css, ilman niitä et pärjää. Sitten opettele Photoshop tai Fireworks. Fire toimii paremmin Dreamveawerin kanssa, mutta noin yleisesti Photoshop on parempi kuvankäsittelyohjelma. Flash on hieno ja vaikea, jätä se myöhemmäksi. Illustratorilla voit tehdä grafiikkaa, mutta nettigrafiikan voit hyvin tehdä Firellä. Jos videokuvasta innostut, valitse MovieMaker.

      Suosittelen, että ensin mietit tarkkaan, oletko visualisti vai kehitätkö itseäsi tekniseksi taittajaksi. Se kun onkin sitten jo aivan toinen juttu.

    • Lue Docendon Vesa Keränen: Web-julkaiseminen ja multimedia.

      • epätiatoonen

        Kiitos vinkeistä. Täytyypä katsastaa tämä kirja.


    • myykä

      Juuh, tee vaan stattisia sivua niin julkaisujärjestelmien myyjille riittää töitä.

      • multimeedio

        Luettuni tämän ketjun minuakin alkoi kiinnostaa, että saako noita staattisia sivuja vielä kaupaksi? Mainostoimistot näyttää myyvän tietokantapohjaisia dynaamisia sivustoja ja nehän ovat kai käyttäjäystävällisiä, kun sivuston tilaaja voi käsittääkseni päivittää ne itse hyvin helposti (ei tarvi osata html).

        Mitenkäs php, voiko pelkästään sen tai asp:n avulla tehdä vähänkään dynaamisia? Tietäiskö kukaan hyviä ja maallikkojärjellä tajuttavia php-oppaita tai nettisivuja aiheesta? Yhtä kirjaa luin, joka oli vielä suomenkielinen, mutta silti en tajunnut mitään. Html ei tuota vaikeuksia, mutta php opas oli hepreaa. Olisiko sattunut valikoimasta vain se huonoin ekana käteen vai mikä mätti? Mene ja tiedä.


      • Voi aikoja...
        multimeedio kirjoitti:

        Luettuni tämän ketjun minuakin alkoi kiinnostaa, että saako noita staattisia sivuja vielä kaupaksi? Mainostoimistot näyttää myyvän tietokantapohjaisia dynaamisia sivustoja ja nehän ovat kai käyttäjäystävällisiä, kun sivuston tilaaja voi käsittääkseni päivittää ne itse hyvin helposti (ei tarvi osata html).

        Mitenkäs php, voiko pelkästään sen tai asp:n avulla tehdä vähänkään dynaamisia? Tietäiskö kukaan hyviä ja maallikkojärjellä tajuttavia php-oppaita tai nettisivuja aiheesta? Yhtä kirjaa luin, joka oli vielä suomenkielinen, mutta silti en tajunnut mitään. Html ei tuota vaikeuksia, mutta php opas oli hepreaa. Olisiko sattunut valikoimasta vain se huonoin ekana käteen vai mikä mätti? Mene ja tiedä.

        Itse olin osana projektia jossa piti tehdä ihmeitä ko. tekniikoiden avulla. Sanoisin että se onnistuu, mutta ei ilman verta, hikeä ja kyyneleitä.

        Dynaamisuushan on mielentila.


      • Multimeedio
        Voi aikoja... kirjoitti:

        Itse olin osana projektia jossa piti tehdä ihmeitä ko. tekniikoiden avulla. Sanoisin että se onnistuu, mutta ei ilman verta, hikeä ja kyyneleitä.

        Dynaamisuushan on mielentila.

        mikä sitten on mielestäsi se nykyaikaisin ja tehokkain tapa tehdä dynaamisia sivuja? Web-hotelleissa tarjotaan kaikenlaisia mahdollisuuksia tietokantapohjista lähtien. Ne pitäisi itse osata tehdä, enkä osaa esim. MySQL. Ja korjaa toki väärät ammattitermini, koska niitä voi esiintyä. Olen kuullut käytettävän termejä "staattiset" ja "dynaamiset" web-sivustot.


      • matso
        multimeedio kirjoitti:

        Luettuni tämän ketjun minuakin alkoi kiinnostaa, että saako noita staattisia sivuja vielä kaupaksi? Mainostoimistot näyttää myyvän tietokantapohjaisia dynaamisia sivustoja ja nehän ovat kai käyttäjäystävällisiä, kun sivuston tilaaja voi käsittääkseni päivittää ne itse hyvin helposti (ei tarvi osata html).

        Mitenkäs php, voiko pelkästään sen tai asp:n avulla tehdä vähänkään dynaamisia? Tietäiskö kukaan hyviä ja maallikkojärjellä tajuttavia php-oppaita tai nettisivuja aiheesta? Yhtä kirjaa luin, joka oli vielä suomenkielinen, mutta silti en tajunnut mitään. Html ei tuota vaikeuksia, mutta php opas oli hepreaa. Olisiko sattunut valikoimasta vain se huonoin ekana käteen vai mikä mätti? Mene ja tiedä.

        Kokeile vaikka ensin ohjelmointiputka.net:in PHP oppaita lueskella. Jos et niistäkään ymmärrä, niin ohjelmointi ei oo sua varten.

        Pienellä pohjatietämyksellä on sit varmaan helpompi kirjastakin lähteä opettelemaan. Kirjoissa kun yleensä mennään asia kerralla, ja edetään niin hitaasti, kun jokanen asia käsitellään niin tarkasti.


      • multimeedio
        matso kirjoitti:

        Kokeile vaikka ensin ohjelmointiputka.net:in PHP oppaita lueskella. Jos et niistäkään ymmärrä, niin ohjelmointi ei oo sua varten.

        Pienellä pohjatietämyksellä on sit varmaan helpompi kirjastakin lähteä opettelemaan. Kirjoissa kun yleensä mennään asia kerralla, ja edetään niin hitaasti, kun jokanen asia käsitellään niin tarkasti.

        Tuohan vaikutti kätevältä sivustolta. Ohjelmointi ei ole vahvinta alaani, mutta sitäkin on pakko oppia edes vähän, jotta pärjää. Käynpä joutuin käsiksi tuohon sivustoon ja kiitoksia sulle :)


    • välttämättä

      tarvitse DW:tä hanskata, mutta kyllähän se sivun koodausta helpottaa. Sivun pystyy kuitenkin lyömään kasaan esim. crimson editorilla. (X)HTML ja CSS haltuun nyt aluksi, niin siitä se lähtee... ja tietysti photari ja visuaalista silmää näyttävän graffan tuottamiseen. Duunia jos meinaa joskus jostain mainostoimistosta tms. saada, niin kyllä melkein tuo php ja mysql pitää myöskin olla hallussa, flashista(actionscript) puhumattakaan, muuten ei duunia irtoo! Itsellä em. tekniikat/softat hallussa, mutta vaikeeta tuntuu olevan vaan työn saamisen kanssa!

    • DW käy ihan hyvin

      Dreamweaveriä voi käyttää aivan hyvin ns. dynaamisen Web-sisällön tuottamiseen. Tällöin vaan kannattaa ehdottomasti opetella manuaalisesti kirjoittamaan esim. PHP:ta ja tutustua myös MySQL:ään. Dreamweaver toki tarjoaa tätä varten valmiita koodeja ja työkaluja, joilla voi generoida vaikka suoraan PHP:ta, joka lataa tietokannasta jotaian sisältöä.

      Ihan helppoa tuo ei tietenkään ole. Suosittelen kursseja esim. www.mixtum.com/kurssikalenteri. Sieltä löytyy myös Flash- ja Photoshop-kursseja.

      Niin tosiaan parasta olisi suunnitella se ulkoasu ensin Photarilla ja jatkaa sitten Dreamweaverissä.

    • 26

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe