Tiedän amfetamiinin olevan nopeiten rappeuttava huume ja erittäin haitallinen sekä fyysiselle että psyykkiselle terveydentilalle. Silloin kun *käytetään*. Mutta määrä tekee myrkyn ja elämäntapa rappioittaa.
Eli, olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä, kokemuksia yms sen käytöstä hyvin pienillä annoksilla piristymiseen ja opiskelussa tarvittavan keskittymiskyvyn parantamiseen.
Matalat annokset eivät käsittääkseni omaa neurotoksisia vaikutuksia dopamiinijärjestelmään. Ongelmaksi jää mahdollisten lainsäädännöllisten ongelmien lisäksi riippuvuusriski, josta erityisesti kaipaisinkin tietoa.
Kuinkakohan voimakas psyykkinen riippuvuus esimerkiksi pari kertaa viikossa nautittuun n. 0,01g annokseen liittyy? Luin erään henkilön kertomuksen siitä kuinka hän on käyttänyt matalia annoksia menestyksekkäästi "itselääkintään" tällä tavoin, ja amfetamiinia käsittääkseni käytetään yhä yleisesti keskittymishäiriön ja uneliaisuuden hoidossa reseptilääkkeenä, ei tosin Suomessa.
Tästä heräsi kiinnostukseni kyseistä mahdollisuutta kohtaan, sillä keskittymiskykyni on päivisin biologisen kelloni takia usein varsin heikolla pohjalla, ja tällä on jo havaittavia negatiivisia vaikutuksia opiskelumenestykseen.
Niin joo, ja toleranssin kasvu, tapahtuuko sitä pahastikin tuollaisilla annoksilla/käyttötiheydellä?
Kofeiini ei ole tähän mennessä juurikaan auttanut.
Amfetamiini pienillä annoksilla
16
6488
Vastaukset
- pilleristi
Suosittelen menoa vitamiinipurkeille tai terapeutille moisien ajatusten myötä. Meikäläistä jos väsyttää heitän makuulle, jos ei muuten vaan kiinnosta pidän kännykän kiinni kuukauden, etten rasittuisi liikaa..hohhoijaa..
- Tieteilijä
Tiedän mitä ajat takaa, sillä mulla samanlaisia ongelmia, jota tosin en ole pirillä kokeillut korjailla. Kofeiini ei minuakaan auta millään tavalla, ei vaikka ottaisin koko purkin kofeiinitabletteja.
Aikamoinen itsekuri saa olla, että se jää siihen peineen annokseen tuo piri. Kyllä sitä voi pari vuotta tuollain elellä, jos se itsekuri on kova. Ei siitä mitään sen kummempaa haittaa ole jos vetää vain sen verran että herää ja jaksaa kuunnella esim. tylsiä luentoja. Mutta, jos suvussa on mielenterveydellisiä ongelmia, niin se voi laukaista ne ongelmat päässä. Saman tekee tietenkin viina. Määrät tietenkin ratkaisee. Itse kännipäissä tosin on tullut haluttua piriä, mutta onneksi ei ole ollut tarjolla. Selvin päin en enää kyllä moista ottas, käyn mielummin lääkärissä valittamassa ongelmiani ja hakemassa niitä laillisia lääkkeitä jotka ei kovin paljoa mitään auta. - +++++++++????????
Kyllä Suomessakin saa amfetamiinia sisältäviä lääkkeitä ihan reseptillä. Keskittymishäiriöt on suuri ryhmä, johon niitä käytetään.
- Tapsa K
käytetään reseptillä LH:n erikoisluvalla kehitysvammaisille. Että siittä vaan, jos tunnet omaksesi.
Itse sain ne pois apteekkimyynnistä -70/-80 luvulla. Ei ole PF:ssä enää otsikkoa: Psykostimulantit.
Älkää puhuko paskaa!! - ++++++++++??
Tapsa K kirjoitti:
käytetään reseptillä LH:n erikoisluvalla kehitysvammaisille. Että siittä vaan, jos tunnet omaksesi.
Itse sain ne pois apteekkimyynnistä -70/-80 luvulla. Ei ole PF:ssä enää otsikkoa: Psykostimulantit.
Älkää puhuko paskaa!!Kyllä meillä muutkin kuin keharit niitä lääkkeitä käyttää. Esim aivovaurion saaneet ja ADHD-potilaat.
Siinä olet ihan oikeassa, että siihen tarvitaan erikoislupa. - lksjlkfsdjglk
Tapsa K kirjoitti:
Älkää puhuko paskaa!!"Niin, meillä amfetamiiniä käytetään reseptillä LH:n erikoisluvalla kehitysvammaisille...
Älkää puhuko paskaa!!"
Mielenkiintoista. Mies väittää saaneensa amfetamiinin pois apteekista, vaikkei osaa edes kirjoittaa sitä oikein... rohkenen epäillä.
po: amfetamiiniA; - Tapsa K
lksjlkfsdjglk kirjoitti:
"Niin, meillä amfetamiiniä käytetään reseptillä LH:n erikoisluvalla kehitysvammaisille...
Älkää puhuko paskaa!!"
Mielenkiintoista. Mies väittää saaneensa amfetamiinin pois apteekista, vaikkei osaa edes kirjoittaa sitä oikein... rohkenen epäillä.
po: amfetamiiniA;käyttää aphetamiiniä. Sehän ei vaurioita millään tavalla.
Sanoin katos opiskeluaikaan kurssikavereille: Se on katsokaas tärkein vitamiini ihmiselle tuo Isolla A:lla alkava vitamiini.
nimittäin Amphvitamiini....
Heko.... heko... hekooo
Mees kyselee Apoteekista, että olisko niillä myynnissä minkään sorttissa amfetamiinijohdosta edes? Taitavat soittaa poliisin aika vikkelään.
Pistä vaan rauhassa sormi perseeseesi, jos ei heti tunnu niin kaivele syvemmältä ja imeskele sitten sitä löydöstä.
Tai mä voin tulla auttaan. Mulla on aika pitkä tuo tuseeraus sormi.
Se on paljon terveellisempää se ruskea, kuin tuo paljon mainostettu A-vitamiini. Se mitä sieltä sormenpäästä löytyy ja näiltä "asiantuntijoilta" tulee suusta näppyläimistölle. - Kolmikymppinen
Tapsa K kirjoitti:
Älkää puhuko paskaa!!Amfetamiinia ja sen johdannaisia määräävät Suomessa psykiatrit ja neurologit huumausaineresepteillä mm. narkolepsia-potilaille, ADD(tarkkaavaisuushäiriö)- ja ADHD(ylivilkkaus tarkkaavaisuushäiriö)-potilaille, sekä Asperger-syndroomaisille.
Näitä lääkkeitä mm. Ritalin ja pitkävaikutteinen Concerta. Näitä samoja amfetamiinijohdannaisia annetaan Suomessa jo korvaushoitona amfetamiini-nisteille (kokeilu menossa). - ADHD
Tapsa K kirjoitti:
käyttää aphetamiiniä. Sehän ei vaurioita millään tavalla.
Sanoin katos opiskeluaikaan kurssikavereille: Se on katsokaas tärkein vitamiini ihmiselle tuo Isolla A:lla alkava vitamiini.
nimittäin Amphvitamiini....
Heko.... heko... hekooo
Mees kyselee Apoteekista, että olisko niillä myynnissä minkään sorttissa amfetamiinijohdosta edes? Taitavat soittaa poliisin aika vikkelään.
Pistä vaan rauhassa sormi perseeseesi, jos ei heti tunnu niin kaivele syvemmältä ja imeskele sitten sitä löydöstä.
Tai mä voin tulla auttaan. Mulla on aika pitkä tuo tuseeraus sormi.
Se on paljon terveellisempää se ruskea, kuin tuo paljon mainostettu A-vitamiini. Se mitä sieltä sormenpäästä löytyy ja näiltä "asiantuntijoilta" tulee suusta näppyläimistölle.ADHD:n hoidossa käytetään pääasiassa amfetamiinin johdannaisia, kuten metyylifenidaattia
(Ritalinia, Adderallia, Dexedriniä, Concertaa...). Itse syön Ritalinia. - Tapsa K
lksjlkfsdjglk kirjoitti:
"Niin, meillä amfetamiiniä käytetään reseptillä LH:n erikoisluvalla kehitysvammaisille...
Älkää puhuko paskaa!!"
po: amfetamiiniA;viipyy. Et ole vielä kertonut mitä apteekista kerrottiin sinun ämpfetämiini-kyselyysi. Vai menikö puppu pöksyyn apteekin ovella ?
Vai päädyitkö imeskelemään tuseeraussormeasi ?
- Tapsa K
pienillä annoksilla lukiessani tentteihin.
Myöhemmin lopetin suurista annoksista poliisivankilassa.
Että silleen meilläpäin vauhdin kanssa.....
Oli muuten apteekkipuhdasta tavaraa!!
Tentit meni hyvin, mutta jälkeenpäin muistin tuskin mitään. Piri esti aivossa muistijäljen syntymisen pysyvästi. Mutta halu käyttää jäi pysyväksi.
sano - kolmikymppinen
Amfetamiiniin jää tosi helposti koukkuun - ei niinkään fyysisesti, vaan psyykkisesti ja annokset kasvaa. Lue kirjoitukseni otsikolla "Amfetamiini" alempaa tältä palstalta.
Minä jäin koukkuun heti ensimmäisellä käyttökerralla ja aine teki minusta miltei lopun (liiallisesta käytöstä voi seurata kuolemaan johtava verenpainekriisi ja hengityslama etenkin jos otetaan muita aineita samaan aikaan, kuten alkoholia, kokkelia tms.).
Älä ota, please. - Arde
Täytyy olla melkoisen tymäkkää pöhinää jos meinaat saada yhden sadasosagramman annoksella mitään muita kuin plasebovaikutuksia. Tuskin tuollaisella käytöllä kuitenkaan riippuvuutta syntyisi, eikä kyllä toletkaan nousisi.
En kyllä suosittelisi "itselääkintää" ajattelemallasi tavalla. - Susu
Ihan kuolleena syntynyt ajatus, sorry vaan.
Jos opiskelut väsyttää, niin mitä jos koettaisit nukkua kerrankin kunnolla? Sen jälkeen voisit miettiä kiinnostaako opiskelemasi ala ollenkaan, kun meinaa uni tulla simmuun. Jos opiskelut oikeasti kiinnostaa, ei siihen stimulantteja tarvita.
Aika moni on yrittänyt samaa kuin sinä, ja jos pikkuannokset olisivat soveliaita, niitä saisi apteekista.
Tuollaiset "sopivat" täsmäkäytöt turruttavat sut vain ajan myötä vakituiseen käyttöön ja käyttöannokset kasvavat vähitellen. Sitä paitsi kohta ystäväpiirisi koostuu hörhöistä, eli ei opiskelut paljoa kannata. Mistä hörhöjen kanssa voisi edes keskustella? Kannabiksen maailmanmarkkinahinnoistako?
Miksi te nuoret haluatte ehdoin tahdoin saada itsenne vaikeuksiin?! En käsitä. Onko pakko käyttää mitään stimulantteja?
Menisitte joskus pimeään metsään kävelemään paljain jaloin pakkasella kynttilä kädessä, siinä olisi stimulaatiota kerrakseen. - KillMeImHere
No eipä tuo 0.01 mitään riippuvuutta voi aiheuttaa mutta tuskin kovin suurta hyötyäkään. Pitääpä joskus koittaa, jos tuo tosiaan auttaisikin koulunkäynnin kanssa. Ainakin pääsis helpommin ylös aamulla.
- Hanne
Ei niinkään tuollaisesta ihan, mutta entisenä kääyttäjänä voin todeta että jos haluat opiskella kunnolla ÄLÄ käytä piriä! Minä käytin paljonkin aikoinani ja nyt yritän korjata menetettyä aikaa ja päästä yliopistoon, mutta en vaan meinaa pääsykokeita läpäistä kun on tuo muisti heikentynyt pirin takia niin paljon, ettei mikään pänttääminen tunnu jättävän tarpeeksi asioita muistiin... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894