Työsuhdeautolla Norjaan

tietoa tarvis

Olen menossa työsuhdeautolla Norjaan lomalle ja minulla on Teboilin polttoainekortti,mutta se ei varmaan käy Norjassa. Vapaaseen autoetuun kuuluu polttoaineet,niin voinko tarvittaessa tankata firman mastercardilla siitä työnantajalle erikseen ilmoittamatta?

10

2400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule kun

      me ei tiedetä, millaiset ohjeet teidän firmassa on työsuhdeautojen osalta.

      Vaan arvailenpa, että et voi tankata työnantajan piikkiin ulkomailla. Tuskin sinulla on työnantajan kustantamaa lomaetua.

      • voi voi

        Minä olen ainakin käyttänyt aina ulkomailla käydessä työnantajan masteria tankkaukseen,eikä siitä ole koskaan ole sanottu ei. Vapaaseen autoetuun kuuluu polttoaineet, sama se miten ja missä tankkaat,näin meillä.


      • verottajat
        voi voi kirjoitti:

        Minä olen ainakin käyttänyt aina ulkomailla käydessä työnantajan masteria tankkaukseen,eikä siitä ole koskaan ole sanottu ei. Vapaaseen autoetuun kuuluu polttoaineet, sama se miten ja missä tankkaat,näin meillä.

        huomaavat tuon ulkomaanmatkaedun?

        Siinäpä oiva lisä verotettaviin etuihin!


      • pitää olla
        verottajat kirjoitti:

        huomaavat tuon ulkomaanmatkaedun?

        Siinäpä oiva lisä verotettaviin etuihin!

        lupa viedä auto ulkomaille sillä leasing ohjeissa näin sanotaan ettei saa viedä ulkomaille?
        Tarkista ettei tule ongelmia?


      • voi voi
        pitää olla kirjoitti:

        lupa viedä auto ulkomaille sillä leasing ohjeissa näin sanotaan ettei saa viedä ulkomaille?
        Tarkista ettei tule ongelmia?

        No niin homma selvis, tankkaan firman masterilla ja menoks. Soitin tulliin ja sanoivat et mitään papereita ei tarvi. On se helppoa :)


      • tietoa tarvis
        voi voi kirjoitti:

        No niin homma selvis, tankkaan firman masterilla ja menoks. Soitin tulliin ja sanoivat et mitään papereita ei tarvi. On se helppoa :)

        Niin se menee, kysyin firmalta ja tullista kans, ei tarvitse mitään muuta kuin ajaa ja nauttia lomasta!


      • aiheeseenb
        tietoa tarvis kirjoitti:

        Niin se menee, kysyin firmalta ja tullista kans, ei tarvitse mitään muuta kuin ajaa ja nauttia lomasta!

        Meillä piti viimeksi olla maastavienti lupa (tms) jossa auton omistaja kertoi että olemme ihan luvallisesti ajelemassa ulkomailla.

        Näin pitänyt olla sekä rahoitusyhtiön omisatamalla (osamaksu peli) että leasing yhtiön omistamalla autolla virossa käydessä. Tullissa jopa joskus ko. paperia kysytty.


      • Paperi oltava
        voi voi kirjoitti:

        No niin homma selvis, tankkaan firman masterilla ja menoks. Soitin tulliin ja sanoivat et mitään papereita ei tarvi. On se helppoa :)

        Kyllä matka saattaa tyssätä jo Suomen tulliin, tai pistokokeessa jonkin muun maan rajalla, jos valtakirjaa omistajalta ei ole.

        Sinulle on tullissa vastannut joku kesäharjoittelija.

        "Jos liikut Vihreän kortin maissa ajoneuvolla, jonka rekisteriotteeseen merkitty omistaja tai haltija et ole itse (esim. työsuhdeauto), pyydä ajoneuvon omistajalta valtakirja. Valtuutettu on oikeutettu käyttämään valtakirjassa mainittua ajoneuvoa sekä allekirjoittamaan ajoneuvon käyttöä koskevat asiapaperit ulkomaanmatkan aikana. Tällainen yksilöity valtakirja tulee kirjoittaa erikseen jokaiselle, jolla on aikomus ajaa ajoneuvoa. Vihreä kortti -valtakirja (pdf)"

        Ja:

        http://www.autoliitto.fi/matkalla_ja_liikenteessa/matkailuasiapaperit/valtakirja/


    • asuntoautolla osloon

      mä oon lähos huomen norjaan autolla helsingistä OSLO-HELSINKI voitteks kertoo
      mitä kaikkee kannattaa kokea siinä pitkällä matkalla

      • Via norge

        Jos Turusta tulevalla aamulaivalla Tukholmassa ja Illalla Oslossa, niin aika vähän kun kaikki on kiinni, kun menee ohi...
        Eskilstuna Eläinpuisto
        Karlskrona Nobel museo
        Oslossa sitten ehtii iltapäiväruuhkassa vaikka Viggeä katsomaan Frogner parkkiin. (ps. etelän puoleiseen parkkiin vähemmän ruuhkaa, eli E18 => ring 2)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe