Työsuhdeautolla Norjaan

tietoa tarvis

Olen menossa työsuhdeautolla Norjaan lomalle ja minulla on Teboilin polttoainekortti,mutta se ei varmaan käy Norjassa. Vapaaseen autoetuun kuuluu polttoaineet,niin voinko tarvittaessa tankata firman mastercardilla siitä työnantajalle erikseen ilmoittamatta?

10

1994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule kun

      me ei tiedetä, millaiset ohjeet teidän firmassa on työsuhdeautojen osalta.

      Vaan arvailenpa, että et voi tankata työnantajan piikkiin ulkomailla. Tuskin sinulla on työnantajan kustantamaa lomaetua.

      • voi voi

        Minä olen ainakin käyttänyt aina ulkomailla käydessä työnantajan masteria tankkaukseen,eikä siitä ole koskaan ole sanottu ei. Vapaaseen autoetuun kuuluu polttoaineet, sama se miten ja missä tankkaat,näin meillä.


      • verottajat
        voi voi kirjoitti:

        Minä olen ainakin käyttänyt aina ulkomailla käydessä työnantajan masteria tankkaukseen,eikä siitä ole koskaan ole sanottu ei. Vapaaseen autoetuun kuuluu polttoaineet, sama se miten ja missä tankkaat,näin meillä.

        huomaavat tuon ulkomaanmatkaedun?

        Siinäpä oiva lisä verotettaviin etuihin!


      • pitää olla
        verottajat kirjoitti:

        huomaavat tuon ulkomaanmatkaedun?

        Siinäpä oiva lisä verotettaviin etuihin!

        lupa viedä auto ulkomaille sillä leasing ohjeissa näin sanotaan ettei saa viedä ulkomaille?
        Tarkista ettei tule ongelmia?


      • voi voi
        pitää olla kirjoitti:

        lupa viedä auto ulkomaille sillä leasing ohjeissa näin sanotaan ettei saa viedä ulkomaille?
        Tarkista ettei tule ongelmia?

        No niin homma selvis, tankkaan firman masterilla ja menoks. Soitin tulliin ja sanoivat et mitään papereita ei tarvi. On se helppoa :)


      • tietoa tarvis
        voi voi kirjoitti:

        No niin homma selvis, tankkaan firman masterilla ja menoks. Soitin tulliin ja sanoivat et mitään papereita ei tarvi. On se helppoa :)

        Niin se menee, kysyin firmalta ja tullista kans, ei tarvitse mitään muuta kuin ajaa ja nauttia lomasta!


      • aiheeseenb
        tietoa tarvis kirjoitti:

        Niin se menee, kysyin firmalta ja tullista kans, ei tarvitse mitään muuta kuin ajaa ja nauttia lomasta!

        Meillä piti viimeksi olla maastavienti lupa (tms) jossa auton omistaja kertoi että olemme ihan luvallisesti ajelemassa ulkomailla.

        Näin pitänyt olla sekä rahoitusyhtiön omisatamalla (osamaksu peli) että leasing yhtiön omistamalla autolla virossa käydessä. Tullissa jopa joskus ko. paperia kysytty.


      • Paperi oltava
        voi voi kirjoitti:

        No niin homma selvis, tankkaan firman masterilla ja menoks. Soitin tulliin ja sanoivat et mitään papereita ei tarvi. On se helppoa :)

        Kyllä matka saattaa tyssätä jo Suomen tulliin, tai pistokokeessa jonkin muun maan rajalla, jos valtakirjaa omistajalta ei ole.

        Sinulle on tullissa vastannut joku kesäharjoittelija.

        "Jos liikut Vihreän kortin maissa ajoneuvolla, jonka rekisteriotteeseen merkitty omistaja tai haltija et ole itse (esim. työsuhdeauto), pyydä ajoneuvon omistajalta valtakirja. Valtuutettu on oikeutettu käyttämään valtakirjassa mainittua ajoneuvoa sekä allekirjoittamaan ajoneuvon käyttöä koskevat asiapaperit ulkomaanmatkan aikana. Tällainen yksilöity valtakirja tulee kirjoittaa erikseen jokaiselle, jolla on aikomus ajaa ajoneuvoa. Vihreä kortti -valtakirja (pdf)"

        Ja:

        http://www.autoliitto.fi/matkalla_ja_liikenteessa/matkailuasiapaperit/valtakirja/


    • asuntoautolla osloon

      mä oon lähos huomen norjaan autolla helsingistä OSLO-HELSINKI voitteks kertoo
      mitä kaikkee kannattaa kokea siinä pitkällä matkalla

      • Via norge

        Jos Turusta tulevalla aamulaivalla Tukholmassa ja Illalla Oslossa, niin aika vähän kun kaikki on kiinni, kun menee ohi...
        Eskilstuna Eläinpuisto
        Karlskrona Nobel museo
        Oslossa sitten ehtii iltapäiväruuhkassa vaikka Viggeä katsomaan Frogner parkkiin. (ps. etelän puoleiseen parkkiin vähemmän ruuhkaa, eli E18 => ring 2)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe