hei kaikki keliakilaiset!

minä itse :

Minullakin on keliaki mutta se on semmoinen (outo) pystyn syömään vehnää,riisiä ja kauraa?.... onko mahdollista että kun on keliaki ei ole arka kaikille viljoille?

4

910

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakiaa

jos saat syödä vehnää. Keliaakikko (se on se oikea sana) ei saa syödä ruista, ohraa eikä vehnää. Useat keliaakikot voivat syödä kauraa ja riisiä voivat syödä kaikki. Vehnä on kielletty kaikilta, tai kyseessä ei ol keliakia.
      Kuka lääkäri on antanut sinulle diagnoosin ja sanonut että vehnä on ok? Oikeudet pois sellaiselta lääkäriltä...

• keliakiadiagnoosi 10v.

Niin se vain on.. Ihmettelen kans, noudatin 10v. ruokavaliota ja menin huonompaan kuntoon kokoajan. 2 kk. sitten päätin kokeilla tavallista ruokaa eli gluteenipitoista ruokaa. Yllätys oli suuri kun ei ole vatsavaivoja, kipuja ja tuntuu, että sain takaisin tervellisen olotilani.

Ostin joku viikko sitten keliakia tee se itse testin ja negatiivista näyttää.. Herää epäilys onko sittenkään keliakiaa? Mitäpä muutakaan voin tehdä kun lääkärit ovat väittäneet 10v. ajan että on keliakia.

Ja ehdottoman ruokavalion aikana olo vain huononi. Nyt syön ruisleipää ym, ja olotila kohenee kokoajan, ja pirteämpikin olen.. Mihin siis pitäisi luottaa? Omaan oloonsa vai lääkäriin? Ja syytönhän mä siihen olen jos mulla on väärä diagnoosi alunperin, en voi asialle itse mitään, kun en lääkäreiltä ole saanut apua diagnoosin tarkistamiseen..

Ja tämä ei ole provo, vaan ihan oikeasti keliakia on todettu ja saan siihen sen 21euron kela korvauksenkin!!

• Keliakiaatikko 12v

eipä minullakaan tule maha kipeaksi noista ruis, kaura yms tuotteista.. ja lääkärit sanoo vain että on muka keliakia...

• on yleistä
        Keliakiaatikko 12v kirjoitti:

eipä minullakaan tule maha kipeaksi noista ruis, kaura yms tuotteista.. ja lääkärit sanoo vain että on muka keliakia...

Keliakia ei riipu siitä tuleeko maha kipeäksi vai ei, vaan siitä tuhoutuuko suolinukka vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      2356
    2. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      15
      935
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      52
      786
    4. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      46
      731
    5. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      50
      714
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      47
      644
    7. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      80
      616
    8. 50
      595
    9. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      35
      584
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      29
      566
    Aihe