hei kaikki keliakilaiset!

minä itse :

Minullakin on keliaki mutta se on semmoinen (outo) pystyn syömään vehnää,riisiä ja kauraa?.... onko mahdollista että kun on keliaki ei ole arka kaikille viljoille?

4

886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakiaa

jos saat syödä vehnää. Keliaakikko (se on se oikea sana) ei saa syödä ruista, ohraa eikä vehnää. Useat keliaakikot voivat syödä kauraa ja riisiä voivat syödä kaikki. Vehnä on kielletty kaikilta, tai kyseessä ei ol keliakia.
      Kuka lääkäri on antanut sinulle diagnoosin ja sanonut että vehnä on ok? Oikeudet pois sellaiselta lääkäriltä...

• keliakiadiagnoosi 10v.

Niin se vain on.. Ihmettelen kans, noudatin 10v. ruokavaliota ja menin huonompaan kuntoon kokoajan. 2 kk. sitten päätin kokeilla tavallista ruokaa eli gluteenipitoista ruokaa. Yllätys oli suuri kun ei ole vatsavaivoja, kipuja ja tuntuu, että sain takaisin tervellisen olotilani.

Ostin joku viikko sitten keliakia tee se itse testin ja negatiivista näyttää.. Herää epäilys onko sittenkään keliakiaa? Mitäpä muutakaan voin tehdä kun lääkärit ovat väittäneet 10v. ajan että on keliakia.

Ja ehdottoman ruokavalion aikana olo vain huononi. Nyt syön ruisleipää ym, ja olotila kohenee kokoajan, ja pirteämpikin olen.. Mihin siis pitäisi luottaa? Omaan oloonsa vai lääkäriin? Ja syytönhän mä siihen olen jos mulla on väärä diagnoosi alunperin, en voi asialle itse mitään, kun en lääkäreiltä ole saanut apua diagnoosin tarkistamiseen..

Ja tämä ei ole provo, vaan ihan oikeasti keliakia on todettu ja saan siihen sen 21euron kela korvauksenkin!!

• Keliakiaatikko 12v

eipä minullakaan tule maha kipeaksi noista ruis, kaura yms tuotteista.. ja lääkärit sanoo vain että on muka keliakia...

• on yleistä
        Keliakiaatikko 12v kirjoitti:

eipä minullakaan tule maha kipeaksi noista ruis, kaura yms tuotteista.. ja lääkärit sanoo vain että on muka keliakia...

Keliakia ei riipu siitä tuleeko maha kipeäksi vai ei, vaan siitä tuhoutuuko suolinukka vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3208
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2874
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2675
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2457
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2344
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2055
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe