hei kaikki keliakilaiset!

minä itse :

Minullakin on keliaki mutta se on semmoinen (outo) pystyn syömään vehnää,riisiä ja kauraa?.... onko mahdollista että kun on keliaki ei ole arka kaikille viljoille?

4

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakiaa

jos saat syödä vehnää. Keliaakikko (se on se oikea sana) ei saa syödä ruista, ohraa eikä vehnää. Useat keliaakikot voivat syödä kauraa ja riisiä voivat syödä kaikki. Vehnä on kielletty kaikilta, tai kyseessä ei ol keliakia.
      Kuka lääkäri on antanut sinulle diagnoosin ja sanonut että vehnä on ok? Oikeudet pois sellaiselta lääkäriltä...

• keliakiadiagnoosi 10v.

Niin se vain on.. Ihmettelen kans, noudatin 10v. ruokavaliota ja menin huonompaan kuntoon kokoajan. 2 kk. sitten päätin kokeilla tavallista ruokaa eli gluteenipitoista ruokaa. Yllätys oli suuri kun ei ole vatsavaivoja, kipuja ja tuntuu, että sain takaisin tervellisen olotilani.

Ostin joku viikko sitten keliakia tee se itse testin ja negatiivista näyttää.. Herää epäilys onko sittenkään keliakiaa? Mitäpä muutakaan voin tehdä kun lääkärit ovat väittäneet 10v. ajan että on keliakia.

Ja ehdottoman ruokavalion aikana olo vain huononi. Nyt syön ruisleipää ym, ja olotila kohenee kokoajan, ja pirteämpikin olen.. Mihin siis pitäisi luottaa? Omaan oloonsa vai lääkäriin? Ja syytönhän mä siihen olen jos mulla on väärä diagnoosi alunperin, en voi asialle itse mitään, kun en lääkäreiltä ole saanut apua diagnoosin tarkistamiseen..

Ja tämä ei ole provo, vaan ihan oikeasti keliakia on todettu ja saan siihen sen 21euron kela korvauksenkin!!

• Keliakiaatikko 12v

eipä minullakaan tule maha kipeaksi noista ruis, kaura yms tuotteista.. ja lääkärit sanoo vain että on muka keliakia...

• on yleistä
        Keliakiaatikko 12v kirjoitti:

eipä minullakaan tule maha kipeaksi noista ruis, kaura yms tuotteista.. ja lääkärit sanoo vain että on muka keliakia...

Keliakia ei riipu siitä tuleeko maha kipeäksi vai ei, vaan siitä tuhoutuuko suolinukka vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      180
      2240
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      175
      1861
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      170
      1732
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      110
      1548
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      26
      1504
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      109
      1260
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      167
      1114
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1073
    9. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      150
      983
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      58
      965
    Aihe