Iho-ongelmien kanssa taistelua takana niin kauan kuin jaksan muistaa. Ongelmana on nyt se, etten tiedä enää ketä uskoa!
Kävin ihotautilääkärillä 2kk sitten. Sain häneltä reseptit Avitcid-voiteeseen (0,025%) sekä Dalaciniin. Niitä sitten käytin säännöllisesti ohjeiden mukaan, mutta pientä näppyä puski ihoon edelleen ja lisäksi aiemmin "terveet" ihoalueet alkoivat oireilla allergisesti. Pidin taukoa.
2vko sitten kävin kosmetologilla puhdistuttamassa ihoni ja hänen mielestään naamani on aivan liian pintakuiva, minkä vuoksi näppyjä tulee. Ostin kosmetologilta tehokkaat mutta hellävaraiset ihonhoitotuotteet.
Miten tästä eteenpäin? Toinen väittää ettei enää kuivattavia tuotteita ja toinen niitä suosittelee. En tiedä enää ketä uskoa ja miten ihmeessä saan naamani kuntoon:/ Ongelmat johtuvat tod.näköisesti siitä, että jätin hormonaalisen ehkäisyn pois puoli vuotta sitten. Vinkkejä?
Kävin ihotautilääkärillä 2kk sitten. Sain häneltä reseptit Avitcid-voiteeseen (0,025%) sekä Dalaciniin. Niitä sitten käytin säännöllisesti ohjeiden mukaan, mutta pientä näppyä puski ihoon edelleen ja lisäksi aiemmin "terveet" ihoalueet alkoivat oireilla allergisesti. Pidin taukoa.
2vko sitten kävin kosmetologilla puhdistuttamassa ihoni ja hänen mielestään naamani on aivan liian pintakuiva, minkä vuoksi näppyjä tulee. Ostin kosmetologilta tehokkaat mutta hellävaraiset ihonhoitotuotteet.
Miten tästä eteenpäin? Toinen väittää ettei enää kuivattavia tuotteita ja toinen niitä suosittelee. En tiedä enää ketä uskoa ja miten ihmeessä saan naamani kuntoon:/ Ongelmat johtuvat tod.näköisesti siitä, että jätin hormonaalisen ehkäisyn pois puoli vuotta sitten. Vinkkejä?
Vastaukset 3
Vanhimmat
Noita lääkärin määräämiä aineita laitetaan vain ongelma-alueille. Ei kai ole mitään tarvetta terveeseen ihoon niitä laittaa varsinkin, jos iho on pintakuiva. En ole käyttänyt noista kumpaakaan, mutta näinhän yleensä on hoito-ohjeissa.
Herkän ihon tuotteita kannattaa käyttää, ettei iho kuivu tai ärsyynny turhaan. Voisithan varmaan kokeilla, kuinka pärjäisit pelkästään herkän ihon tuotteilla ja aloittaa uudestaan noiden lääkeaineiden käytön, jos ihon kunto alkaa huonontua.
Lääkärihän ei varmaan tässä vaiheessa tiedä ihosi reagoinnista eli lääkkeiden aiheuttamasta pintakuivuudesta. Tosiasia on kuitenkin, että ulkoiset voiteet sun muut kuivattavat ihoa pinnalta. Ongelma on lievimpiä tapauksia lukuunottamatta kuitenkin syvemmällä ihossa eikä noista usein ole pitkäaikaista apua.
Kuuntele lääkäriä. Kosmetologit eivät "oikeasti" tiedä asiasta yhtään mitään.
mulla oli kans sama juttu että aluksi iho kuivui liikaa ja sitten alkoi tulemaan erilaista näppyä alkuperäisten pattien tilalle. ratkaisuna oli uudet miedommat rasvat ja sama lääkekuuri jatkui edelleen sitten apteekista ihan kosteuttavaa perusvoidetta pintakuivuudelle !( ja kunnon puhdistusmömmöt )tarvittaessa pidin myös välipäiviä.
ja tosiaan kosmetologeja ei hirveesti kannata kuunnella, koska niiden tietotaito aknen suhteen usein TOSI huono eikä ne ite sitä tajua/halua myöntää! ihotautilääkäriäni minä olen vain ja ainoastaan kuunnellut ja kosmetologilla sitten käyn ihan muuten vain hemmotteluhoidoissa :)