Ensimmäistä kertaa elämässä on tulossa tilanne eteen, jossa kissa tarvitsisi ulkopuolisen hoitopaikan viikon ajaksi. Koska tarvetta ei ole aikaisemmin ollut, ei minkäänlaisista kissahoitoloista ole kokemuksia. Siksi utelisinkin Uudellamaan hoitoloista, onko hyviä tai vähemmän hyviä, omia kokemuksia, miten kissanne ovat pärjänneet jne.
Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita! :)
Kissahoitola
11
9632
Vastaukset
Olen painiskellut asian kanssa paljon, koska minulla on ulkoileva kissa, olen päätynyt 4H-yhdistyksen kotihoitajiin. Verrattuna kissahoitolaan on edullisempaa ja kissa saa olla omissa tutuissa paikoissaan. Toki jos kissasi ovat sisäkissoja ja sopeutuvaisia uusiin olosuhteisiin, voi hoitola tulla kyseeseen. Jotenkin vain ahdistaa sellainen pieni koppi, johon ne teljetään, mutta eihän pakkotilanteessa juuri muutakaan voi. Toivottavasti löydät kissallesi hyvän hoitopaikan!
- tässä,ole hyvä
Otapas selvää, olisiko Hemskatti hyvä vaihtoehto.Se on sellanen firma, mistä saa aikuisen, vastuuntuntoisen hoitajan kissalle, eikä mitään räkänokkaista kakaraa, joka hoitaa kissoja vaan sen takia kun ne on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihania, eikä tiedä todellisuudessa kissoista mitään. En suosittelis 4h'ta, jos haluaa luotettavan hoitajan. Teineistä kun et ikinä voi olla täysin varma, tuleeko hoitamaan jos ilmestyy jotain kivempaa...
Joka tapauksessa, kotihoito on paras vaihtoehto.- miukuumaukuu
Kiitos jo näistä vinkeistä, mutta en usko, että kotihoito tulee tällä kertaa kysymykseen... Muuten saisi jonkun tutunkin, mutta kissa on lääkityksellä ja lääke pitää antaa säännöllisesti aamuin illoin, joten hankalaksi menee, jos jonkun hoitajan täällä valtuuttaisi käymään. Mielelläni niin tekisinkin ihan kissankin takia, mutta tosiaan lääkityksen takia on vähän hankala järjestää. Mutta jatketaan tutkiskelua! :)
- Hyvää hoitoa loman ajaksi
Meidän pojat ovat jo vuosia olleet "hotellilomilla" meidän reissujen ajan. Helsingin Kissahotellia voi kyllä suositella lämpimästi! Todella hienot ilmastoidut valoisat tilat mm. kissoille oma olohuone jossa kiipeilypaikkoja ja akvaario. Vaativat jokaiselta kissalta rokotustodistuksen, joka on hyvä asia sekin. Aina on haettu kotiin hyvävointiset kissat. Hotellilla on kotisivut, josta saa lisätietoja (www.helsinginkissahotelli.com). Kannattaa varata ajoissa, koska seonkiaikaan on täyttä. Helsingissä on toinenkin paikka, joka ottaa myös koiria. Käytiin katsomassa kissaosasto, joka oli aivan ala-arvoinen. Pissa haisi ja tila oli pimeä.
- haimai
uudellamaalla asuvan kannattaa ehdottomasti kokeilla kissahotelli Hyrinää Lapinkylässä. oma kissani lomailee siellä 10 kertaa vuodessa matkojeni aikana ja pitää sitä 12-vuotiaan kissaneidin elämäviisaudella nykyään toisena kotinaan. olosuhteet ovat rauhalliset, kissaystävälliset ja kissat saavat halutessaan kiipeillä vanhan pirtin pankolle ja lautoja pitkin seinillä oleviin lokeroihin, joissa verhon takana voi nukkua tai valveillaollessa tarkkailla muiden kissojen puuhastelua alhaalla pirtissä. omaan yksiöön voi vetäytyä halutessaan ja sen ikkunasta katsella vaikka pikkulintuja ja peuroja.
jos lomailet lomasesonkeina, varaa paikka vähintään 4 kk:tta aikaisemmin - muina aikoina riittää pelkkä puhelinsoitto ja kissasi lomayksiö on valmiina odottamassa. sesongin ulkopuolella voit myös pyytää, että kissasi saisi asua koko lomasi ajan pirtissä ( n. 20 m2,kodinomaisesti kalustettu ) , jolloin sillä on ruhtinaalliset tilat ja virikkeet. on hämmäästyttävää, miten kissan reviiritietoisuus hotellissa katoaa ja se puuhastelee tai ( ainakin suopeasti ) tarkkailee muita pirtissä jalottelevia lajitovereita. pirttioleskelut aloitetaan aina hoitolan omistajan läsnäollessa ja kissoja kaiken aikaa tarkkaillen- olen itse nähnyt menettelytavan 12 vuotta sitten kun primadonnani aloitti hoidot siellä.
espoossa on yhdistetty koira- kissahoitola, jonka tilat olivat ala-arvoiset,kylmät, pimeät haisevat ja ainoa hoidossa ollut kissa tärisi kauhusta kun koko rakennus kaikui lehmänkokoisten koirien raivoisasta haukunnasta. ahidstuin tutustumiskäynnissäni pahoin kun mietin mahtavatko kissaraukan omistajat ymmärtää millaiseen kärsimyskammariin lemmikkinsä jouluksi jättivät. vierailu kannatti= minun kissani ei sinne mene edes hätätilassa eli lomani kyllä järjestän vastaisuudessakin sen mukaan miten hyrinä on avoinna ( koska tekevät 9 kuukautta vuodessa 7 päiväistä viikkoa, ovat suljettuina 3 kuukautta vuodessa- aina samaan aikaan ).käy tutustumiskäynnillä , jolloin vakuutut kissahotellin väen sopivuudesta ja tilojen erinomaisuudesta mille kissalle tahansa ! etukäteiskäynti on vastuullisen kissanomistajan velvollisuus. kissa kyllä sopeutuu hotellioleskeluun kunhan sillä on tuttu vuode kotoa mukana ja alustana omistajalle tuoksuva vaate ( esim käytetty pusero,kaulahuivi tms).- Kille
Itselläni oli kissa hiihtoloman ajan hoidossa uudessa hotellissa Mäntsälässä. Kissaani oli todella pidetty hyvänä, kun ei meinannut suostua kotiin lähtemään, vaan kapusi ylimmäiseen nurkkaan. Tässä heidän sivunsa http://kurnauskis.com/
- Kissanisäntä
Kille kirjoitti:
Itselläni oli kissa hiihtoloman ajan hoidossa uudessa hotellissa Mäntsälässä. Kissaani oli todella pidetty hyvänä, kun ei meinannut suostua kotiin lähtemään, vaan kapusi ylimmäiseen nurkkaan. Tässä heidän sivunsa http://kurnauskis.com/
merkki siitä että on hoidettu hyvin, jos kissa välttelee. Voi olla myös täysin päinvastoin. Hyväntuulinen kissa on mun kokemukseni mukaan läheisyyteen hakeutuva tai makaa tyytyväisenä ja välinpitämättömänä. Pakeneminen ei kerro kissan kohdalla samaa kuin vaikka pikkulasten, jotka ei halua lähteä kylästä ja siksi kiukuttelee.
- Liisa M
Kissanisäntä kirjoitti:
merkki siitä että on hoidettu hyvin, jos kissa välttelee. Voi olla myös täysin päinvastoin. Hyväntuulinen kissa on mun kokemukseni mukaan läheisyyteen hakeutuva tai makaa tyytyväisenä ja välinpitämättömänä. Pakeneminen ei kerro kissan kohdalla samaa kuin vaikka pikkulasten, jotka ei halua lähteä kylästä ja siksi kiukuttelee.
Hyvää hoitoa tuolla kisut kyllä saavat. Seurasin muutaman kerran lomallani netistä livenä, kun tuli ikävä kullannuppuani. Heillä on systeemi ,jolla kisuja voi katsella nettikameralla vaikka 24/7. Itse olen tyytyväinen kissani saamaan hoitoon... on ollut tuolla jo 2 kertaa ja aion viedä uudestaan. Hyvää Kesää.
- Kittenrules
Liisa M kirjoitti:
Hyvää hoitoa tuolla kisut kyllä saavat. Seurasin muutaman kerran lomallani netistä livenä, kun tuli ikävä kullannuppuani. Heillä on systeemi ,jolla kisuja voi katsella nettikameralla vaikka 24/7. Itse olen tyytyväinen kissani saamaan hoitoon... on ollut tuolla jo 2 kertaa ja aion viedä uudestaan. Hyvää Kesää.
Jälleen tänään vein meidän rakkaan lemmikin Kissahotelii Hyrinään Lapinkylään. Meidän kisu nauttii siinä määrin myös tästä hoitolasta, että emme edes enää harkitse muita hoitoloita. HIeman kallis on tämä paikka, mutta rauhoittaa mieltä kun tietää että neiti saa juosta niin paljon kuin jaksaa ja mikä parasta meidän seuralliselle ja ylisosiaaliselle viikarille, muiden kissojen ja omistajien kanssa. Ja jos jossain vaiheessa (ei todennäköistä) tulisi väsähtäminen saa neitimme loikoilla uunin päällä omalla peitollaan ja tarkkailla samalla menoa pirtissä.
Viemme todella mielellämme kissamme Hyrinään, koska olemme huoomanneet että se ei vaan yksinkertaisesti ole sopeutunut automatkustamiseen. 200 km on todella rankka reissu kissan kanssa, joka tekee kaikki mahdolliset tarpeensa useampaan kertaan. Tuonne Lapinkylään ajamme vain puoli tuntia ja on jopa vielä matkamme varrella=)
Lomasesongit tosiaan hyvä huomioida ajoissa, että lemmikkinne saa varmasti paikan. Tämä paikka on todella suosittu, eikä ihme kun omistajat ovat niin sydämellä kissojen elämässä mukana.
- Hyrinäfani
Ekan kerran kun minun misuni oli Hyrinässä juoksi se mua innolla puriten vastaan, tokalla kerralla kun hain niin makoili pankolla ja vilkaisi mua välinpitäättömästi. Oisi vaan jatkanut nukkumistaan. Eli tosi nopsaan oli sopeutunut talossa elelyyn :D Muilla kerroilla olenkin sitten käyttänyt kuljetuspalvelua. Siellä on tosi hyvät oltavat ja isäntä todella tuntuu olevan kissahullu. Joulun aikaan hoitokissoille paistetaan oma suolaton kinkku ja kissatkin viettävät joulua. Itselle on ongelmaksi alkanut tulla hinta.. Nyt täytyy pohtia onko se rakkauden merkki että maksan palvelusta, vai voisiko halvemmalla löytää yhtä hyvää.. En kyllä haluaisi totuttaa kissaa TAAS uuteen paikkaan kun Hyrinästä on tullut sille niin kotoisa, mutta olen paljon työmatkoilla ja rahakin ratkaisee..
- Piukku Paukku
Kissahotelli Hyrinä on hyvä ja luotettava paikka. Paikka on muutenkin ihana.
Ei ehkä halvin mutta hyvä. Suosittelen. puh heille 050 913 0602.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799