iten saan pelkän boordin irti tapetista niin ettei tapetti vaurioidu. Haluaisin uuden boordin tilalle ja jos entisen jättää alle, se voi näkyä pullistumana sieltä. Lisäksi uuden boordin pitäisi olla leveämpää mikä vaikeuttaa valintaan.
Miten boordi irti?
4
1632
Vastaukset
- yrittänyttä ei laiteta
Aika lailla mahdotonta. Jos boordi on kiinnitetty tapettiliisterillä, se voi juuri ja juuri lähteä esim. kostuttamalla vain boordi varovasti esim. laihalla liisterillä. Pitää toivoa, ettei alla oleva tapetti kastu ja irtoa. Jos boordi on kiinni liimalla, se lähtee yhdessä tapetin kanssa.
Jos onnistut saamaan boordin irti, uuden tulee olla yhtä leveä tai leveämpi kuin vanha, tapetti tuskin säilyy vaurioitumatta poistotoimissa.
Voit harjoitella esim. liimaamalla kaksi paperiä päällekkäin ja koittamalla irroittaa päällimmäinen ilman, että vaurioitat alimpaa.
Elämääsi helpottaa huomattavasti, jos valitset laakista sellaisen boordin, joka miellyttää sinua yhtä kauan kuin tapettikin.
Jestas.- Seitin
Kiitos asiantuntevasta neuvosta ja huti menneestä viisastelusta. Minä en kylläkään ole valinnut kyseistä boordia, kun se on tapettineen ollut asunnossa jonka hiljattain ostin. Tapetti on uudehko ja hieno, mutta järkyttävä boordi pilaa sisustuksen. Enkä kehtaisi koko tapettia tärvellä!
- haljeta?
Jos boordi halkeaa, niin jäljelle jäävä pohja olis jo aika ohut ja tasainenkin. Kannattaa leikata boordi "irti" tapetin pinnasta terävällä veitsellä pitkin boordin (tarvittaessa) molempia reunoja, niin välttyy vahingolta, että tapetin pintaa repeytyy boordin pinnan mukana. Päälle laittaisin hiukan leveämmän boordin. Saman levyisen boordin laittaminen tilalle tuskin onnistuu niin hyvin, että vanhan ja uuden reunat osuvat täydellisesti kohdalleen. Leveämpi antaa pelivaraa, säästää hermoa ja tulos on parempi.
- poies
Mäntysuopavedellä liottamalla. Kun boordi on aivan märkä, sitä voi irrotella suikaleina, ja käyttää tarvittaessa veistä. Itse liottelin pelkällä lämpimällä vedellä, ja irtosi ihan hyvin. Päälle laitoin hieman leveämmän boordin. Kaunista tuli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663