Linux perkele särki mun autoni vaikken kyllä mielestäni ole sitä edes asentanut autooni, automaattivaihteisto on joka tapauksessa sökö ja venttiilinnostimet kilkuttavat.
Mä arvasin ettei siihen kiinalaiseen Mitsubishiin ole luottamista, varmasti antoivat LG:n porukan hiipiä asentamaan vaihteiston firmwaren ja itse pistivät moottorisoftaksi jonkun linuxin, varmaankin ubuntun. Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen, saako Vistan autoon softaksi? Vaihdan heti siihen kun Mikkis kuulemman korvaa vauriotkin mutta linuxnörtit ei ole moksiskaan, sen kun veivaavat fillareillaan pakoon.
Linux särki mun..
6
342
Vastaukset
Onneksi linux ei sentään ole vielä tähän päivään mennessä särkenyt yhtään mun tietokonettani (tai tietokoneen osaa) joita on ollut eri jakeluilla varustettuna parikymmentä kappaletta, tällä hetkellä kotona on enää 6 konetta joissa on linux-käyttikset.
..vaikka on yksi Linux-kone, yksi W2k-kone, kaksi XP-konetta ja yksi kone Vistalla....Kaikki pelittävät käyttötarkoituksissaan moitteetta juuri niin kuin pitääkin. Viruksia tai haittiksia ei ole koskaan ollut. Jospa hommaisi vielä Mac'in...mitenkähän autoni sitten kävisi?
- mihin tarvitset..
kuusi eri konetta, luulisi yhdelläkin pärjäävän. Mulla yksi kone siinä kolme kiinto-levyä, Xp, Vista ja Ubuntu jokainen eri levyllä. Käynnistelen sitten bios-buutilla sen mitä just luulen tarvitsevani.
kaikille on käyttöä ja perkusles viellä tekisi mieli tunkea joku ysi-kasi mutta rauta on sen verran uutta että eipä taida esim. näyttikselle (Gf8800GTS) olla ajuria saatavilla. mihin tarvitset.. kirjoitti:
kuusi eri konetta, luulisi yhdelläkin pärjäävän. Mulla yksi kone siinä kolme kiinto-levyä, Xp, Vista ja Ubuntu jokainen eri levyllä. Käynnistelen sitten bios-buutilla sen mitä just luulen tarvitsevani.
kaikille on käyttöä ja perkusles viellä tekisi mieli tunkea joku ysi-kasi mutta rauta on sen verran uutta että eipä taida esim. näyttikselle (Gf8800GTS) olla ajuria saatavilla.Mä olen kato niin saamarin surkea että tarvii olla paljon harjoottelukoneita.
No ei onneksi. Yksi kone on tietenkin oma pöytämasiinani jossa on tällä hetkellä XP Pro ja Ubuntut 64bit ja 32bit rinnakkain. Sitten on vanhimman pojan kone jossa XP ja Ubuntu rinnakkain, seuraavaksi keskimmäisen pojan kone jossa XP ja Ubuntu rinnakkain, lopuksi vielä nuorimman kone jossa on pelkkä XP ja muumipelejä ;D
Eteisen seinällä on serverikone (ilman näyttöä, näppistä) jossa Ubuntu Feisty serveriversio, serverillä on amule-demoni sekä ftp-jako verkkoon eli sieltä voi langattomasti soitella musaa tai katsella leffoja, lähinnä lapsille.
Sitten mulla on yksi työläppäri jossa on XP Pro ja Debian Lenny. Hännänhuippuna vanha 450MHz rukki joka on testikäytössä, Arch, Xubuntu, Puppy, DSL, Nimblex, Slax jne. testauskäytössä mikä pyörisi vanhassa hyvin. Siinä on muutamalla kiintolevyllä muutama asennuskin.
Kaksi konetta annoin vähän aikaa takaperin pois, tytärpuolelle P4 1,8MHz Kubuntulla ja duunikaverin lapsenlapselle asensin AMD Athlon 1100 koneeseen Win2000:n ja lahjoitin sen pikkulikalle harjoittelukoneeksi. Ne olivat sellaisia jostain nurkkaan jääneitä mutta ihan ehjiä koneita, itse kasattu irto-osista.- kun mulla on 2*
exergy kirjoitti:
Mä olen kato niin saamarin surkea että tarvii olla paljon harjoottelukoneita.
No ei onneksi. Yksi kone on tietenkin oma pöytämasiinani jossa on tällä hetkellä XP Pro ja Ubuntut 64bit ja 32bit rinnakkain. Sitten on vanhimman pojan kone jossa XP ja Ubuntu rinnakkain, seuraavaksi keskimmäisen pojan kone jossa XP ja Ubuntu rinnakkain, lopuksi vielä nuorimman kone jossa on pelkkä XP ja muumipelejä ;D
Eteisen seinällä on serverikone (ilman näyttöä, näppistä) jossa Ubuntu Feisty serveriversio, serverillä on amule-demoni sekä ftp-jako verkkoon eli sieltä voi langattomasti soitella musaa tai katsella leffoja, lähinnä lapsille.
Sitten mulla on yksi työläppäri jossa on XP Pro ja Debian Lenny. Hännänhuippuna vanha 450MHz rukki joka on testikäytössä, Arch, Xubuntu, Puppy, DSL, Nimblex, Slax jne. testauskäytössä mikä pyörisi vanhassa hyvin. Siinä on muutamalla kiintolevyllä muutama asennuskin.
Kaksi konetta annoin vähän aikaa takaperin pois, tytärpuolelle P4 1,8MHz Kubuntulla ja duunikaverin lapsenlapselle asensin AMD Athlon 1100 koneeseen Win2000:n ja lahjoitin sen pikkulikalle harjoittelukoneeksi. Ne olivat sellaisia jostain nurkkaan jääneitä mutta ihan ehjiä koneita, itse kasattu irto-osista.enemmän koneita. Yks niistä on tää Asuksen miniläppis, tavallisia läppiksiä on "muutama", tosin ne tavalliset läppikset ostettu käytettynä yhtä lukuunottamatta, ja niistäkin osa on melkein ilmaiseksi saatu ja pari on varaosaksi määritelty koska niistä puuttui hd mut muuten toimii, pöytäkoneita on saatu myös melkein ilmaiseksi ja käytettynä, tosin yks kone on uusi ja se on itekasattu. Noista pöytäkoneista kyllä yks lähtee sukulaiselle vanhan koneen tilalle ja yks, se hitain, poistuu "erikoistehtäviin" eli dial-up routeriksi ja meinaan laittaa siihen coyote linuxin joka pyörii pelkästään korppuasemalla eikä näin ollen kiintolevyä tarvi ollenkaan.
Useiden koneiden ostamiseen ei tarvitse olla rikas, pitää vaan osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan elikkä jos jotain on myynnissä 20-50 eurolla niin pitää osata hyödyntää se. kun mulla on 2* kirjoitti:
enemmän koneita. Yks niistä on tää Asuksen miniläppis, tavallisia läppiksiä on "muutama", tosin ne tavalliset läppikset ostettu käytettynä yhtä lukuunottamatta, ja niistäkin osa on melkein ilmaiseksi saatu ja pari on varaosaksi määritelty koska niistä puuttui hd mut muuten toimii, pöytäkoneita on saatu myös melkein ilmaiseksi ja käytettynä, tosin yks kone on uusi ja se on itekasattu. Noista pöytäkoneista kyllä yks lähtee sukulaiselle vanhan koneen tilalle ja yks, se hitain, poistuu "erikoistehtäviin" eli dial-up routeriksi ja meinaan laittaa siihen coyote linuxin joka pyörii pelkästään korppuasemalla eikä näin ollen kiintolevyä tarvi ollenkaan.
Useiden koneiden ostamiseen ei tarvitse olla rikas, pitää vaan osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan elikkä jos jotain on myynnissä 20-50 eurolla niin pitää osata hyödyntää se."Useiden koneiden ostamiseen ei tarvitse olla rikas"
Ei niin enkä eläessäni ole ostanut YHTÄÄN kokonaista konetta, läppäri on työsuhdekone mutta aion vetää dd:llä zeroa ennenkuin palautan (kun (jos) saan uudemman työsuhdeläppärin) sen.
Jotenkin vain kun olen niitä korjaillut ympäri lääniä ja niin pois päin niin toimivia osia on jäänyt käsiin isoja kasoja, sitten olen vain ostanut kotelot ja survonut silput sisään ja siitä syntyi kone. Tietenkin powereita ja lisämuistia yms. joutuu joskus ostamaan mutta ostan yleensä vähän käytettyä, turusta.
Eipä tuo mun "lippulaivanikaan" ole sen kummoisempi kuin MSI AM2 emolla AMD_64 4800 ja vaan 2Gt RAM 800MHz sekä Geforce 8600GT 256Mt, tilaa 700Gt SATAII mutta kaikki osat on sentään olleet uusia ostettuna. Nuo muut koneet ovat käytännössä kaikki mun vanhoja, olen päivitellyt tai ostanut uutta omaani ja perikunta on saanut mun vanhat kierrätysosat mutta on noilla vanhemmilla pojilla sentään AMD 64 3000 suorittimet ja 1Gt RAM, näyttikset Geforce 7600GT 256Mt ja 6600GT 128Mt eli vähän vanhoja jo pelikäyttöön, muutoin ne toimivat ihan hyvin, olen tietty vähän säätänyt niitä softwaresta ja hardwaresta ettei ole ihan oletuksilla.
Mutta pidän silti tuotaa vanhaa 450MHz PII konetta harjoittelun vuoksi, aiemmin siinä oli muuten 266MHz suoritin mutta jeesasin tuttavaa siivouksessa ja sain sieltä tuon paremman penan, se 266MHz alkoi jo olemaan niin toivoton X:llä että luovutin sen suhteen ja pistin pykälää paremman tilalle, nyt varmaan löytyy jo enemmän vaihtoehtoja distroksikin.
Eli kaikki minunkin osani ovat kiertäneet koneesta koneeseen kunnes ovat päätyneet nykyisille paikoilleen poislukien läppäri ja oma pöytäkone (jota ajattelin päivittää AMD 6600 suorittimella, sitten sen emon päivitykset on siinä). Viime jouluna tuli vietyä pari isoa laatikollista erilaisia kortteja (radio, ääni, näytönohjain, pci-lisäkkeinä COM, PARALLEL jne. sekä pari ikivanhaa emoa kierrätykseen kun ei enää mahdtunu kaappeihin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3942812Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata762229Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1121775Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1891481- 771472
- 1091445
- 271437
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191323- 801287
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401246